Legislaţie

Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Discuţii despre legislaţia în vigoare, codul rutier, taxe, asigurări RCA sau Casco, etc

Moderatori: KomandantuR, adicristea

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde Wlaad » 21 Feb 2008, 14:42

M-am lamurit cu ordinul de serviciu: el nu este necesar decat in 2 situatii, si anume daca se actioneaza in afara razei de competenta teritoriala sau daca se insotesc coloane oficiale. In rest, lucratorii politiei rutiere desfasoara activitati in baza unui plan de activitate zilnica, intocmit de catre seful unitatii, si care nu este nominal, deci orice agent poate activa pe zonele si in datele stabilite, conform acestui plan.

O sa incerc sa vad daca tine asta cu planul de activitate.

Pe de alta parte, am gasit un dosar in care a fost admisa plangerea impotriva unui P-V pe lipsa ordinului de serviciu la Judecatoria Tg-Jiu, dosar 11132/318/2007, petent Ionel Mantog, dar care in momentul de fata se judeca in recurs declarat de IPJ la Tribunalul Gorj.

O sa va tin la curent.

Mai mult, am studiat lista aia cu 7 puncte si am constatat urmatoarele:

- la punctul 1- Politistul nu este obligat sa prezinte altceva decat insigna de politist si eventual legitimatia. Restul pot fi solicitate eventual in fata instantei si vor fi prezentate numai instantei la cererea acesteia. Nu am gasit temei legal pentru ca un civil, particular, simplu cetatean sa aiba dreptul sa vada aceste documente. Daca le gasiti, dati de stire...

- la punctul 2- nu am gasit in normele metrologice prevederea care stabileste ca litera T din stanga fotografii insemna ca aparatul nu si-a terminat autotestarea si ca inregistrarea nu este valabila.

- punctele 3 si 4 nu le-am verificat ca nu e cazul in dosarul meu

- la punctul 5, ar fi interesant sa tina, numai ca motivele de nulitate absoluta ale P-V sunt enumerate expres la art. 17 din OG 2/2001 si sunt de stricta interpretare, ceea ce presupune ca atata timp cat legea nu prevede in mod expres aceasta situatie, ea nu este sanctionabila cu nulitate absoluta. De asemenea, un alt principiu de drept zice ca acolo unde legea nu distinge nici noi nu trebuie sa facem distinctii, iar atata timp cat OG 2/2001 face vorbire de agenti constatatori si nu distinge intre cei care constata cu propriile simturi contraventia si cel care incheie procesul verbal, sau cat timp nu precizeaza ca trebuie sa fie vorba de una si aceeasi persoana, nu cred ca in situatia data intervine nulitatea absoluta. O sa incerc sa invoc asta in fata instantei si va comunic daca tine sau nu.

- la punctul 6 se precizeaza in mod corect ca nu tre sa ramana alba rubrica mentiuni. Daca aveti noroc, e ok, dar eu nu am intalnit situatii, se completeaza de obicei de catre agentu', fie ca scrie ca nu exista obiectii, fie ca scrie niste tampenii, dar nu am vazut vreunul sa lase necompletat.

- punctul 6 - nu am verificat, da nu imi aduc aminte de betoanele alea de 30/15 cm...

Bafta si revin cu info.

Pana atunci va doresc sa nu aveti nevoie de topicul asta...
Nu uita ca e imposibil sa nu uiti nimic, niciodata... Si daca totusi uiti, nu le cere celorlalti sa isi aduca aminte...
Avatar utilizator
Wlaad
 
Mesaje: 272
Membru din: 10 Oct 2006, 12:23
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Mondeo MK5 2.0 TDCI

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde toxicristi » 23 Feb 2008, 00:12

mirceamc scrie: El nu - m-a vazut sigur!!! Poate m-am oprit sa cumpar ceva sau poate am dormit la un prieten!
Ma contrazic cu el cateva minute (calm). Pe urma zice ca ma pune sa suflu sa vada daca am baut. Ii spun ca nici o problema si astept linistit. Cand ma vede asa linistit zice ca nu mai are baterie la aparat! Apoi zice ca daca imi demonstreaza ca am intors imi ia carnetul. Ii zic ca daca imi arata inregistrarea eu n-am nimic impotriva. Pana la urma imi da actele (dupa ce pierdusem 15-20 min).


Exact asta am patit si eu, m-a luat un politist ca am intors pe nu-stiu-unde cand, de fapt, nici nu trecusem pe acolo. Noroc ca eram cu taica-miu in masina si, practic, aveam martori. Probabil si-a dat seama ca nu va tine, daca se ajunge la tribunal.
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde ovibc » 25 Feb 2008, 10:58

Conform legislatiei in vigoare, "politistul rutier care constata o încalcare a regimului legal de viteza, cu un mijloc tehnic omologat si verificat din punct de vedere metrologic, nu are obligatia de a prezenta contravenientului înregistrarea video cu abaterea comisa". Mai mult, oprirea înregistrarii este cu desavirsire interzisa pe toata durata programului de lucru cu aparatul radar. Mai trebuie precizat ca politistul rutier nu actioneaza în baza unui ordin de serviciu, ci conform unei planificari aprobate de seful Serviciului Politiei Rutiere, document cu caracter secret de serviciu, si care nu poate fi prezentat contravenientului.
Furibund pe sosea inseamna uneori muribund la spital

Ford Mondeo MK5 2.0 Hybrid Vignale
Avatar utilizator
ovibc
Gold Member
 
Mesaje: 951
Membru din: 23 Dec 2007, 09:10
Localitate: Bacau
Maşina: Mondeo MK5 2.0 Hybrid Vignale

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde Mariustom » 25 Feb 2008, 14:23

ovibc scrie:... Mai mult, oprirea înregistrarii este cu desavirsire interzisa pe toata durata programului de lucru cu aparatul radar. ...

În prima pagină a acestui topic am pus un link spre un document emis de Direcţia Poliţiei Rutiere, în care se specifică:
Atunci când traficul rutier este redus sau condiţiile meteorologice nu permit
folosirea la parametri normali a sistemului, ori agentul operator execută alte activităţi,
se opreşte înregistrarea casetei video, despre aceasta menţionâdu-se în registrul de
evidenţă a activităţilor desfăşurate.
Avatar utilizator
Mariustom
Member
 
Mesaje: 447
Membru din: 30 Noi 2006, 22:23
Localitate: Reşiţa
Maşina: Ford Focus Turnier 2001 TDDI

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde ovibc » 25 Feb 2008, 14:38

ti-am citat dintr-un comunicat de ieri de la pol rutiera Bacau
Furibund pe sosea inseamna uneori muribund la spital

Ford Mondeo MK5 2.0 Hybrid Vignale
Avatar utilizator
ovibc
Gold Member
 
Mesaje: 951
Membru din: 23 Dec 2007, 09:10
Localitate: Bacau
Maşina: Mondeo MK5 2.0 Hybrid Vignale

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde ddexter » 04 Mar 2008, 09:39

Oprit de 2 ori fara motiv. O data m-au lasat fara permis. Castigat in instanta 50% k au facut recurs si vineri merg la proces ;).
Btw, procesul dureaza de 11 luni :)))))))))
A doua oara m-au pus sa suflu in etilotest si era sa ma crizez desi nu bausem k opreau pe cine voiau si cum voiau. Sareau pana aproape pe banda cealalta
Imagine
Mondeo 2002 TDDI 115,6 CP :))
Avatar utilizator
ddexter
1nsane Member
 
Mesaje: 1436
Membru din: 09 Mar 2006, 17:35
Localitate: Baia Mare
Maşina: Ford, Mondeo, 2002, TDDI 1998cm3, 85 kw, 16"

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde muzica9 » 04 Mar 2008, 11:47

ovibc scrie:ti-am citat dintr-un comunicat de ieri de la pol rutiera Bacau


si in timpul asta iti reinnoiesti dovada?
Avatar utilizator
muzica9
1nsane Member
 
Mesaje: 3817
Membru din: 11 Dec 2006, 10:18
Localitate: Bucuresti
Maşina: FULL FARA PIELE

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde ddexter » 04 Mar 2008, 11:58

Anul trecut prin iunie s-a schimbat codul rutier. Pana atunci pe dovada, dar de fiecare data cand mergeam ma certam cu cei de la politie. In iunie mi-au restuit permisul de conducere pana la ramanerea definitiva a sentintei. Daca pierd il duc si daca nu oricum trebuie sa merg cu sentinta ca sunt marcat in baza de date :)
Imagine
Mondeo 2002 TDDI 115,6 CP :))
Avatar utilizator
ddexter
1nsane Member
 
Mesaje: 1436
Membru din: 09 Mar 2006, 17:35
Localitate: Baia Mare
Maşina: Ford, Mondeo, 2002, TDDI 1998cm3, 85 kw, 16"

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde BoogY » 07 Mar 2008, 11:55

Ieri am vazut o faza foarte interesanta.Un cap de creta a tras pe dreapta un hyundai ceva 4x4 si il tot certa pe sofer,nervos se apucase sa-i urle cat are de plata.Soferul foarte calm ii da telefonul politistului,si dupa ce a dat din cap de vreo 10 ori aproband probabil ce discuta la telefon i-a dat actele si i-a urat o zi buna.Trebuia filmata faza:))
BoogY
 

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde marilyn.m » 02 Apr 2008, 22:36

de ce?
Avatar utilizator
marilyn.m
Gold Member
 
Mesaje: 851
Membru din: 17 Mai 2007, 10:50
Localitate: Ploiesti
Maşina: 2003 Mondeo TDDI

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde ddexter » 03 Apr 2008, 09:00

Imagine
Mondeo 2002 TDDI 115,6 CP :))
Avatar utilizator
ddexter
1nsane Member
 
Mesaje: 1436
Membru din: 09 Mar 2006, 17:35
Localitate: Baia Mare
Maşina: Ford, Mondeo, 2002, TDDI 1998cm3, 85 kw, 16"

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde dra » 03 Apr 2008, 18:06

ddexter scrie:http://emaramures.ro/stiri/Stire.aspx?NewsID=12125

Filmul:
http://emaramures.ro/Video/Video.aspx?VideoID=116

E nevoie de Windows Media Player


mda!
asta e datoria lui sa constate contraventile si dreptul contravenientului sa le conteste !
broasca testoasa ajunge intotdeauna la destinatie
Avatar utilizator
dra
Gold Member
 
Mesaje: 856
Membru din: 11 Apr 2007, 08:57
Localitate: bv
Maşina: S max 2013, 2.0l, 138 hp, aproape nou la 186000km

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde Wlaad » 03 Apr 2008, 22:21

Corect, dar treaba se face ca inainte, sub sloganul "Noi muncim, nu gandim"...

Si apropo de speta de care vorbeam mai sus, desi pe planul de activitate zilnica agentul constatator era desemnat pe alta zona, desi autorizatia de montare a aparatului radar pe masina de politie era expirata, desi am avut doua motive de nulitate relativa pe PV, desi am avut si martor, judecatoria a respins plangerea.

Urmeaza recursul.

Morala e ca nu merg toate ca la carte, iar teoriile nu tin in fata eminentelor cenusii cu halate negre care impart dreptatea...
Nu uita ca e imposibil sa nu uiti nimic, niciodata... Si daca totusi uiti, nu le cere celorlalti sa isi aduca aminte...
Avatar utilizator
Wlaad
 
Mesaje: 272
Membru din: 10 Oct 2006, 12:23
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Mondeo MK5 2.0 TDCI

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde dra » 04 Apr 2008, 11:10

asa-i ! mai ai si tu un pic de rabdare ! timpul le rezolva pe toate ;)
broasca testoasa ajunge intotdeauna la destinatie
Avatar utilizator
dra
Gold Member
 
Mesaje: 856
Membru din: 11 Apr 2007, 08:57
Localitate: bv
Maşina: S max 2013, 2.0l, 138 hp, aproape nou la 186000km

cum sa scapam de radare...

Mesajde elloco » 05 Apr 2008, 15:31

Am un colaborator din Oradea, focusist si el. Imi tot povestea de recordurile lui de viteza pe Oradea-Timisoara, care este un drum circulat si, evident, cu radare. La un moment dat l-am intrebat cum face, ca oricat de bun ar fi detectorul de radar, tot o mai iei din cand in cand. Mi-a raspuns ca stie el cateva tricuri. A primit in ultimii 3 ani 14 amenzi. Le-a contestat pe toate si a castigat 11!!! Cu doua inca se judeca cu ei... Bun-bun, dar cum faci? Mi-a trimis pe mail cateva instructiuni. Le-am citit si m-am gandit ca poate va sunt si voua utile. Eu mi le-am tiparit si le-am bagat in torpedou sa le am la indemana. Le postez pe fiecare ceva mai jos.
Avatar utilizator
elloco
Incepator
 
Mesaje: 49
Membru din: 26 Mar 2008, 20:14
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Focus 2007 1,6 TDCI

Re: cum sa scapam de radare...

Mesajde elloco » 05 Apr 2008, 15:33

INSTRUCŢIUNI PENTRU COMBATEREA RADARELOR

1. În momentul în care poliţistul vă opreşte pentru depăşirea vitezei, la cererea dvs., el TREBUIE să aibă asupra lui şi să vă prezinte: certificatul de omologare a aparatului radar de către Biroul Român de Metrologie Legală, buletinul de verificare metrologică în termen de valabilitate respectiv 12 luni de la data efectuării verificării şi autorizaţia de operator radar pentru cel care vă încheie procesul-verbal. Lipsa oricăruia din aceste documente trebuie prevăzută de dvs. la rubrica „alte menţiuni” şi este caz de nulitate absolută a procesului-verbal.
2. Poliţiştii nu au voie să meargă cu radarul mobil oprit şi să-l pornească atunci când dvs. sunteţi foarte aproape de el. Aparatul radar, conform normelor metrologice, are o funcţie de autotestare care se face automat la fiecare pornire a aparatului. Cât timp în partea stângă jos a fotografiei apare litera „T” aparatul radar nu şi-a terminat autotestarea şi conform normelor măsurătorile nu pot reprezenta probe pentru aplicarea legislaţiei rutiere (mai apare şi o dungă albă care este exact peste ultima cifră din viteza prevăzută pe mijlocul fotografiei). De asemenea, tot conform normelor metrologice, poliţiştii nu au voie să folosească aparatul radar scos de pe suport deoarece nu se respectă unghiul de incidenţă şi nici nu au voie sa folosească un paravan pe care să-l ridice la apropierea autovehiculului.
3. Aparatul radar de tip staţionar nu poate fi amplasat în apropierea unei surse puternice de radiaţii electromagnetice, adică un stâlp de radio, televiziune, telefonie mobilă sau, cel mai des, o instalaţie electrică de înaltă tensiune. Normele pentru proiectarea şi amplasarea unei locuinţe prevăd pentru evitarea poluării electromagnetice amplasarea locuinţei la cel puţin 200m de o reţea electrică de înaltă tensiune. Deci, aparatul radar trebuie să fie cel puţin la 200m de instalaţia electrică de înaltă tensiune, în afara câmpului electromagnetic. Aparatul radar staţionar are lungimea fasciculului de 400-500m. Dacă acest fascicul este îndreptat spre instalaţia electrică de înaltă tensiune în timpul măsurării ceea ce se poate determina foarte uşor din fotografie, atunci distanţa la care trebuie să fie amplasat aparatul radar staţionar creşte până la 400-500m funcţie de unghi.
4. Dacă în fotografiile depuse în instanţă drept probe de către Poliţie apar mai multe autovehicule simultan, verificaţi în toate fotografiile distanţa dintre dvs. şi celelalte autovehicule. Daca aceasta scade de la prima fotografie la a doua, atunci nu dvs. aveaţi viteza cea mare din toate şi este clar că se încalcă normele metrologice care prevăd că măsurătorile nu pot constitui probe dacă circulă simultan mai multe autovehicule şi nu se poate determina CLAR autovehiculul vizat.
5. Ordonanţa 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor prevede că agentul care constată contravenţia se numeşte agent constatator. Agentul constatator este şi cel care aplică sancţiunea, altfel procesul-verbal este lovit de nulitate absolută. Deci, dacă un agent constată contravenţia, dar procesu-verbal este întocmit de un alt agent (situaţia în care se transmite viteza prin staţie), procesul-verbal este nul, nu are nici o valoare şi în urma contestaţiei dvs. instanţa îl va anula, va anula şi amenda şi punctele.
6. Ordonanţa 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor prevede că agentul constatator are obligaţia să aducă la cunoştinţa contravenientului că are dreptul de a avea sau nu obiecţiuni pe care să le înscrie la rubrica „alte menţiuni” sub sancţiunea nulităţii procesului-verbal. Deci, dacă la rubrica „alte menţiuni” nu este completat nimic, atunci procesul-verbal este nul de drept şi instanţa îl va anula şi va anula şi amenda şi punctele.
7. Camerele digitale amplasate pe drumuri nu sunt omologate de Biroul Român de Metrologie Legală (BRML) şi nu pot fi folosite pentru determinarea vitezei legale, ci doar pentru probarea unei depăşiri neregulamentare, trecerea pe roşu la semafor şi altele de acest gen. Sistemul omologat de BRML este principiul buclei inductive: în asfalt sunt amplasaţi doi senzori electromagnetici la o distanţă de 5 metri unul de celălalt. La trecerea prin dreptul primului senzor acesta imprimă autovehiculului o amprentă magnetică unică. La trecerea prin dreptul celui de-al doilea senzor acesta calculează viteza şi dacă este mai mare decât cea legală, trimite comanda către camera digitală care face fotografia din spate. Camerele care sunt prevăzute cu buclă inductivă sunt doar 6 din cele 49 amplasate până în prezent şi ele se află pe DN1 la: Balotesti, Ciolpani, Puchenii Mari, Barcanesti, Comarnic, Sinaia. Camerele digitale din oraşe niciuna nu are buclă inductivă. Se observă foarte uşor care camere au şi bucle inductive prin faptul că, pe fiecare sens, în dreptul camerelor respective lipite de asfalt, în exteriorul asfaltului, sunt două porţiuni de beton de circa 30cm/15cm, la circa 5m una de cealaltă, în care sunt încastraţi senzorii.
Avatar utilizator
elloco
Incepator
 
Mesaje: 49
Membru din: 26 Mar 2008, 20:14
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Focus 2007 1,6 TDCI

Re: cum sa scapam de radare...

Mesajde elloco » 05 Apr 2008, 15:34

NORMA DE METROLOGIE LEGALĂ NML 021 – 05 “Aparate pentru măsurarea vitezei de circulaţie a autovehiculelor (cinemometre-radare)”
-publicată în Monitorul Oficial nr. 1102bis din 07.12.2005-

1 Domeniu de aplicare
1.1 Prezenta normă de metrologie legală stabileşte cerinţele metrologice şi tehnice pe care trebuie să le îndeplinească cinemometrele care funcţionează pe principiul efectului Doppler în domeniul microundelor (cinemometre radar), utilizate de poliţia rutieră la măsurarea vitezei de circulaţie a autovehiculelor pe drumurile publice.
Prezenta normă de metrologie legală se referă atât la cinemometrele radar care funcţionează numai în regim staţionar, cât şi la cinemometrele radar care funcţionează şi în regim staţionar şi în regim de deplasare a autovehiculului pe care sunt instalate (autovehicul de patrulare).
1.2 Pentru a putea fi introduse pe piaţă, puse în funcţiune sau utilizate în măsurările de interes public, cinemometrele radar prevăzute la punctul 1.1 trebuie să îndeplinească atât cerinţele metrologice şi tehnice prevăzute în prezenta normă, cât şi cerinţele aplicabile din norma de metrologie legală NML 001-05 “Cerinţe metrologice şi tehnice comune mijloacelor de măsurare supuse controlului metrologic legal”.
[…]
3.2.3 Cinemometrul, sau fiecare bloc funcţional în carcasă proprie, trebuie să fie prevăzut cu o etichetă care să conţină cel puţin următoarele inscripţionări:
- tipul, seria şi anul de fabricaţie a blocului respectiv;
- denumirea (sau marca comercială) firmei producătoare;
- tipul şi seria de fabricaţie a blocurilor cu care funcţionează, în cazul în care acestea nu sunt interschimbabile;
- marca metrologică de model (în conformitate cu specificaţiile din certificatul de aprobare de model), dacă aceasta nu este inscripţionată în alt loc.
Aceste inscripţionări trebuie să fie marcate lizibil şi astfel încât să nu poată fi şterse.
[…]
3.2.6 Cinemometrul trebuie să fie prevăzut cu o funcţie de autotestare, care să poată pune în evidenţă orice defect sau dereglare funcţională, ce pot avea influenţă asupra exactităţii de măsurare.
Această funcţie trebuie să fie activată automat la fiecare punere în funcţiune a cinemometrului, având şi posibilitatea de a fi activată manual de către operator, ori de câte ori se consideră necesar. În cazul depistării unor defecte sau dereglări funcţionale, acestea vor fi semnalate iar funcţionarea cinemometrului va fi blocată.
3.3.3 […] Discriminatorul de direcţie împreună cu alte mijloace suplimentare (cu care este dotat, prin construcţie, cinemometrul) trebuie să asigure identificarea sigură a autovehiculului a cărui viteză este măsurată şi în cazul în care acesta nu se află singur în raza de măsurare a cinemometrului. Dacă acest lucru nu este posibil, cinemometrul trebuie să anuleze rezultatul măsurării în cazul în care două sau mai multe autovehicule cu viteze diferite traversează simultan fasciculul de radiaţie.
[…]
3.5 Cerinţe tehnice funcţionale specifice blocului înregistrator
3.5.1 Înregistrările efectuate trebuie să cuprindă cel puţin următoarele:
- data şi ora la care a fost efectuată măsurarea;
- valoarea vitezei măsurate;
- sensul de deplasare a autovehiculului;
- faptul că a fost efectuată autotestarea (conform. 3.2.6);
- imaginea autovehiculului, din care să poată fi pus în evidenţă numărul de înmatriculare al acestuia.
3.5.2 Atât în cazul utilizării unui aparat de fotografiat, cât şi a unei camere de luat vederi, trebuie să fie asigurată corespondenţa dintre direcţia de propagare a fasciculului de radiaţie emis de antenă şi axa optică a aparatului de fotografiat (sau a camerei de luat vederi). Aceasta poate fi realizată printr-un sistem mecanic (permiţând numai rotirea simultană a celor două elemente) sau, dacă acest lucru nu este posibil, prin respectarea strictă a operaţiunilor de aliniere descrise în manualul de utilizare.
3.5.3 Dacă cinemometrul este destinat şi pentru funcţionarea pe timp de noapte, blocul de înregistrare trebuie să fie dotat cu un sistem de iluminare de tip "blitz" (în cazul utilizării aparatelor de fotografiat) sau cu un reflector în infraroşu, dacă este utilizată o cameră de vederi sensibilă şi în acest spectru. Aceste sisteme de iluminare trebuie să asigure efectuarea unor înregistrări clare, cu respectarea cerinţelor specificate la pct. 3.5.1.
3.6 Cerinţe tehnice funcţionale specifice blocului de prelucrare şi afişare
3.6.1 Blocul de prelucrare şi afişare trebuie să afişeze valorile măsurate ale vitezelor auto-vehiculelor aflate în trafic, precum şi viteza proprie de deplasare a autovehiculului de patrulare (în cazul utilizării acestuia în regim de deplasare). Reciclarea măsurării poate fi efectuată manual sau automat. În cazul reciclării manuale a măsurării, valoarea afişată a vitezei măsurate trebuie să se păstreze până la următoarea declanşare manuală a măsurării.
[…]
3.8 Alte cerinţe
3.8.1 Funcţionarea corectă a cinemometrelor instalate pe autovehicule, trebuie să nu fie afectată de funcţionarea altor aparate aflate la bordul acestora şi de condiţiile existente în mod normal pe autovehicul.
3.8.2 Amplasarea cinemometrelor care funcţionează în regim staţionar trebuie făcută astfel încât să se evite poziţionarea lor în apropierea surselor puternice de radiaţii electromagnetice (emiţătoare de radio sau televiziune, linii electrice de înaltă tensiune, etc.).
4 Cerinţe privind utilizarea cinemometrelor
4.1 Cinemometrele trebuie întreţinute, transportate, instalate şi utilizate în strictă conformitate cu prevederile manualului de utilizare aprobat. Operatorii au obligaţia de a se asigura în legătură cu corecta instalare şi funcţionare a cinemometrelor şi de a nu le utiliza dacă există dubii în ceea ce priveşte corectitudinea efectuării măsurărilor.
4.2 Măsurările şi înregistrările care constituie probe pentru aplicarea prevederilor legislaţiei rutiere în vigoare, trebuie să fie efectuate numai de către operatori calificaţi. Instruirea operatorilor se va efectua în conformitate cu reglementările specifice în vigoare, elaborate de instituţia abilitată să deţină şi să utilizeze cinemometrele.
4.3 Cinemometrele vor putea fi utilizate legal numai dacă au fost verificate metrologic, au fost marcate şi sigilate în conformitate cu prevederile prezentei norme şi sunt însoţite de buletine de verificare metrologică în termen de valabilitate.
4.4 Măsurările efectuate cu ajutorul cinemometrelor nu pot constitui probe pentru aplicarea legislaţiei rutiere dacă nu sunt respectate cerinţele 4.1...4.3 din prezenta normă, precum şi în următoarele cazuri:
- dacă măsurările au fost efectuate în condiţii de ceaţă, ploaie, ninsoare sau furtună;
- dacă cinemometrul este destinat numai utilizării în regim staţionar, iar măsurările au fost efectuate cu cinemometrul în mişcare;
- dacă, în momentul măsurării, în raza de măsurare a aparatului se deplasează simultan mai multe autovehicule, iar autovehiculul vizat nu poate fi pus clar în evidenţă.
Avatar utilizator
elloco
Incepator
 
Mesaje: 49
Membru din: 26 Mar 2008, 20:14
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Focus 2007 1,6 TDCI

Re: cum sa scapam de radare...

Mesajde elloco » 05 Apr 2008, 15:35

ORDONANŢA 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor

CAPITOLUL II: Constatarea contraventiei
Art. 15
(1) Contraventia se constata printr-un proces-verbal incheiat de persoanele anume prevazute in actul normativ care stabileste si sanctioneaza contraventia, denumite in mod generic agenti constatatori.
(2) Pot fi agenti constatatori: primarii, ofiterii si subofiterii din cadrul Ministerului de Interne, special abilitati, persoanele imputernicite in acest scop de ministri si de alti conducatori ai autoritatilor administratiei publice centrale, de prefecti,
presedinti ai consiliilor judetene, primari, de primarul general al municipiului Bucuresti, precum si de alte persoane prevazute in legi speciale.
(3) Ofiterii si subofiterii din cadrul Ministerului de Interne constata contraventii privind: apararea ordinii publice; circulatia pe drumurile publice; regulile generale de comert; vanzarea, circulatia si transportul produselor alimentare si nealimentare, tigarilor si bauturilor alcoolice; alte domenii de activitate stabilite prin lege sau prin hotarare a Guvernului.
Art. 16
(1) Procesul-verbal de constatare a contraventiei va cuprinde in mod obligatoriu: data si locul unde este incheiat; numele, prenumele, calitatea si institutia din care face parte agentul constatator; datele personale din actul de identitate, inclusiv codul numeric personal, ocupatia si locul de munca ale contravenientului; descrierea faptei contraventionale cu indicarea datei, orei si locului in care a fost savarsita, precum si aratarea tuturor imprejurarilor ce pot servi la aprecierea gravitatii faptei si la evaluarea eventualelor pagube pricinuite; indicarea actului normativ prin care se stabileste si se sanctioneaza contraventia; indicarea societatii de asigurari, in situatia in care fapta a avut ca urmare producerea unui accident de circulatie; posibilitatea achitarii in termen de 48 de ore a jumatate din minimul amenzii prevazute de actul normativ, daca acesta prevede o asemenea posibilitate; termenul de exercitare a caii de atac si organul la care se depune plangerea.
(6) In situatia in care contravenientul este persoana juridica in procesul-verbal se vor face mentiuni cu privire la denumirea, sediul, numarul de inmatriculare in registrul comertului si codul fiscal ale acesteia, precum si datele de identificare a persoanei care o reprezinta.
(7) In momentul incheierii procesului-verbal agentul constatator este obligat sa aduca la cunostinta contravenientului dreptul de a face obiectiuni cu privire la continutul actului de constatare. Obiectiunile sunt consemnate distinct in procesul-verbal la rubrica "Alte mentiuni", sub sanctiunea nulitatii procesului-verbal.
Art. 17
Lipsa mentiunilor privind numele, prenumele si calitatea agentului constatator, numele si prenumele contravenientului, iar in cazul persoanei juridice lipsa denumirii si a sediului acesteia, a faptei savarsite si a datei comiterii acesteia sau a semnaturii agentului constatator atrage nulitatea procesului-verbal. Nulitatea se constata si din oficiu.
Art. 18
Contravenientul este obligat sa prezinte agentului constatator, la cerere, actul de identitate ori documentele in baza carora se fac mentiunile prevazute la art. 16 alin. (3). In caz de refuz, pentru legitimarea contravenientului agentul constatator poate apela la ofiteri si subofiteri de politie, jandarmi sau gardieni publici.
Art. 19
(1) Procesul-verbal se semneaza pe fiecare pagina de agentul constatator si de contravenient. In cazul in care contravenientul nu se afla de fata, refuza sau nu poate sa semneze, agentul constatator va face mentiune despre aceste imprejurari, care trebuie sa fie confirmate de cel putin un martor. In acest caz procesul-verbal va cuprinde si datele personale din actul de identitate al martorului si semnatura acestuia.
(2) Nu poate avea calitatea de martor un alt agent constatator.
(3) In lipsa unui martor agentul constatator va preciza motivele care au condus la incheierea procesului-verbal in acest mod.
Art. 20
(1) Daca o persoana savarseste mai multe contraventii constatate in acelasi timp de acelasi agent constatator, se incheie un singur proces-verbal.
CAPITOLUL III: Aplicarea sanctiunilor contraventionale
Art. 21
(1) […] Agentul constatator, prin procesul-verbal de constatare, aplica si sanctiunea. (deci procesul-verbal nu poate fi încheiat decât de agentul de poliţie care a constatat contravenţia şi nu de alt coleg de-al său).
Avatar utilizator
elloco
Incepator
 
Mesaje: 49
Membru din: 26 Mar 2008, 20:14
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Focus 2007 1,6 TDCI

Re: cum sa scapam de radare...

Mesajde elloco » 05 Apr 2008, 15:37

INSTRUCŢIUNI PENTRU ÎNTOCMIREA CONTESTAŢIILOR

C O N T E S T A Ţ I E
Subsemnatul ….., domiciliat în ….., str. ….. nr. …, sc. …, ap. …, jud. ….., fiul lui ….. şi ….., născut la ….. în ….., posesor al BI/CV seria … nr. … eliberat de Poliţia … la data de ….., contest prin prezenta procesul-verbal seria … nr. ….. din data de ….. întocmit de agent ……..
În fapt.
În timp ce conduceam autoturismul marca ….. cu nr. de înmatriculare ….. în localitatea ….., am fost oprit pentru control de către un echipaj de poliţie care mi-a comunicat că am depăşit viteza legală prin localitate având …km/h.
Declar că nu am depăşit viteza legală, iar acuzaţia agentului de poliţie este nefondată.
În drept.
Solicit prezentarea probelor (fotografie, înregistrări, etc), precum şi a următoarelor documente prevăzute de Normele metrologice legale pentru funcţionarea cinemometrelor (radarelor) publicate în Monitorul Oficial nr. 1102bis din 07.12.2005: certificatul de omologare a aparatului radar, buletinul de verificare metrologică a aparatului radar în termen de valabilitate şi autorizaţia de operator radar pentru agentul ………….
Probele care îmi susţin nevinovăţia le voi prezenta în instanţă.
Anexez la prezenta copii după procesul-verbal, BI/CV şi permisul de conducere.
Cu stimă,

11 noiembrie 200_ numele în clar şi semnătura,


1. Contestaţia, împreună cu copii după procesul-verbal, BI/CV şi permisul de conducere, o depuneţi la Inspectoratul Judeţean de Poliţie a judeţului în care vi s-a încheiat procesul-verbal trimisă prin poştă, recomandat cu confirmare de primire (cine nu ştie ce înseamnă acest lucru să solicite informaţii la poştă la trimiterea contestaţiei) în termen de maxim 15 zile de la întocmirea procesului-verbal (este bine cât mai repede). IPJ va trimite contestaţia dvs. la Judecătorie şi trebuie să vă dea răspunsul că a făcut acest lucru în maxim 30 de zile de la primirea contestaţiei. După aceasta veţi primi citaţie din partea Judecătoriei unde vi se va preciza data şi ora când trebuie să vă prezentaţi.
2. Prin contestaţie nu depuneţi probe şi nu faceţi comentarii la încălcările legii făcute de poliţişti la încheierea procesului-verbal. Nu trebuie să aibă timp să-şi acopere matrapazlâcurile. Acestea le prezentaţi doar instanţei care va decide.
3. În instanţă, dacă probele depuse de Poliţie sunt contrare prevederilor Normelor metrologice pentru funcţionarea radarelor, Ordonanţei 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor sau altor acte normative, solicitaţi anularea procesului-verbal, anularea punctelor şi exonerarea de la plata amenzii, precum şi obligarea agentului constatator care va încheiat procesul-verbal la plata cheltuielilor de judecată. Păstraţi toate chitanţele pentru cheltuielile făcute pentru deplasarea la Judecătorie şi retur, precum şi pentru orice alte cheltuieli făcute pentru această acţiune pentru că, în baza lor puteţi cere cheltuielile de judecată. Dacă acuzaţia adusă nu a putut fi probată de poliţie şi dvs. aţi avut de suferit de pe urma acestei acuzaţii (de exemplu: ridicarea permisului a dus la desfacerea contractului de muncă sau concediu fără plată pe perioada suspendării permisului) puteţi cere şi daune morale sau materiale.
4. Contestaţia duce la suspendarea tuturor măsurilor luate de către Poliţie până la obţinerea unei hotărâri judecătoreşti definitive şi irevocabile. Din momentul în care aţi depus contestaţia, nu mai trebuie plătită amenda decât dacă pierdeţi procesul, iar dacă vi s-a ridicat permisul, Poliţia din localitatea dvs. TREBUIE să vă prelungească dovada cu câte 30 de zile până la obţinerea hotărârii judecătoreşti definitive şi irevocabile.
Avatar utilizator
elloco
Incepator
 
Mesaje: 49
Membru din: 26 Mar 2008, 20:14
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Focus 2007 1,6 TDCI

Re: cum sa scapam de radare...

Mesajde VIPER » 05 Apr 2008, 16:25

Eu zic sa intrebi bine... Eu stiam de trucurile astea, e si un site pe net (parca amenda.ro). Doar ca nu e tocmai asa. In primul rand tu nu esti organ abilitat sa-i ceara lui acele documente de metrologie. Si de aici se duc si toate celelalte e rapa. Intreaba si un jurist/avocat, nu numai pe prieten...

Parerea mea e ca poate fi trecuta la "urban legends"...
Avatar utilizator
VIPER
 
Mesaje: 7388
Membru din: 01 Mar 2007, 23:41
Localitate: Bucuresti, RO
Maşina: Ford Focus Mk3.5, 1.5 TDCi, Titanium

Re: cum sa scapam de radare...

Mesajde elloco » 05 Apr 2008, 16:37

nu e prieten, e doar un tip care mai vinepe la noi pe la firma, odata la cateva luni... laudaros din fire, de unde are informatiile, nu stiu. Mi le-a trimis, le-am postat. Acum in ceea ce priveste actele tu poti sa le ceri, daca ti le da bine, daca nu, nu stiu ce sa zic...prieteni avocati nu am, dar poate e cineva pe aici avocat, nu cred ca toti avocatii au jaguar sau mercedes, nu ;) ?
Avatar utilizator
elloco
Incepator
 
Mesaje: 49
Membru din: 26 Mar 2008, 20:14
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Focus 2007 1,6 TDCI

Re: cum sa scapam de radare...

Mesajde Mariustom » 05 Apr 2008, 20:04

Acelaşi lucru se discută şi aici :-"

Oare n-ar trebui unite topicurile ? ;)
Avatar utilizator
Mariustom
Member
 
Mesaje: 447
Membru din: 30 Noi 2006, 22:23
Localitate: Reşiţa
Maşina: Ford Focus Turnier 2001 TDDI

Re: cum sa scapam de radare...

Mesajde elloco » 05 Apr 2008, 20:36

mda... trebuia sa imi dau seama ca numai gura e de el...
oare cate amenzi o fi luat? oare ce pile are si pe unde? incep sa ma intreb si daca nu cumva le-a platit pur si simplu sau o fi dat cu "dreptu'" in ei ;)
Avatar utilizator
elloco
Incepator
 
Mesaje: 49
Membru din: 26 Mar 2008, 20:14
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Focus 2007 1,6 TDCI

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde dragomir » 11 Apr 2008, 11:16

eu am fost oprit pe drumul intre poiana brasov si brasov,cred ca era ora 2-2 juma noaptea, imi cere actele iar dupa aceia imi spune ca imi ia permisul pt bautura ,[imi spusese ca miros a bere]intradevar bausem 2 beri,dar fara alcool,si de aici inainte dai cearta....el ca imi ia permisul ,eu ca nu poate sa il ia pentru ca nu are aparat de testare a alcoolemiei,si uite asa ne-am certat vre-o ora dupa care imi da actele inapoi.....morala este ca, daca, aveti dreptate nu va lasati!!!!!!!
VALENTINO ROSSI........................................THE DOCTOR OF MOTOGP
Avatar utilizator
dragomir
HAOS Crew
 
Mesaje: 1026
Membru din: 31 Mar 2008, 19:59
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford focus 2 facelift 2008 trend+optionale 1.6 100 cp

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde Officer » 15 Apr 2008, 13:46

Trebuia sa ii ceri sa te duca la spital pentru recoltarea probelor biologice.
Obsedat de ordine si disciplina.
Avatar utilizator
Officer
Elodia
 
Mesaje: 5942
Membru din: 21 Mai 2006, 14:38
Localitate: Ilfov
Maşina: Nu mai am ford :(

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde dra » 16 Apr 2008, 12:11

Officer scrie:Trebuia sa ii ceri sa te duca la spital pentru recoltarea probelor biologice.

si urina e tot proba biologica :D
spui ca ti-e frica de ac si esti deacord sa dai urina ca proba ! nu se considera ca ai refuzat sa dai probe biologice . ;)
broasca testoasa ajunge intotdeauna la destinatie
Avatar utilizator
dra
Gold Member
 
Mesaje: 856
Membru din: 11 Apr 2007, 08:57
Localitate: bv
Maşina: S max 2013, 2.0l, 138 hp, aproape nou la 186000km

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde adicristea » 23 Apr 2008, 09:49

\\\ Cumpara "romaneste"! Salveaza-ti slujba! ///
Nu fi zmeu, s-ar putea sa zbori!
Nemulţumirile oamenilor nu vin din ceea ce li se întâmplă, ci din diferenţa dintre ceea ce li se întâmplă şi aşteptările lor. ™Ciugu®
Imagine
Avatar utilizator
adicristea
 
Mesaje: 6109
Membru din: 18 Ian 2008, 13:01
Localitate: Reading, UK
Maşina: Citroen C4 Picasso 1.6 eHDI
VIN: 00000000000000000

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde isotech_ro » 05 Mai 2008, 11:34

feriti'va ca dracu de tamiie pe portiunea slobozia - braila
este acolo tot raul care sta in politia romana
chiar daca nu ai avut viteza ti'o inventeaza, te opresc din orice motiv, pun semne de lucrari la drum inexistente si te iau cu radar in cimp, iti baga radar in fata si multe alte mizerii ......
iau carnete la greu
iar noaptea sunt de neoprit baietii, daca nu te conformezi la toate ineptiile lor ai pus'o cheama echiapajele de interventie

si colac peste pupaza sunt mina in mina cu judecatoria insuratei, caz de abuz filmat din masina de pasager + multi martori respins ca nefondat la judecatorie


aveti mare grija
Avatar utilizator
isotech_ro
1nsane Member
 
Mesaje: 2296
Membru din: 04 Mai 2008, 08:59
Localitate: Galati
Maşina: Ford S-max Titanium 2.0TDCI Powershift
VIN: WF0JXXWPCJGE25511

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde ALS » 05 Mai 2008, 21:24

In aceeasi zona, mergeam toamna trecuta noaptea pe la 2,30 spre Valea Canepii. Am ajuns din urma un echipaj de politie rutiera care mergea sub 100km/h. Eu, pe automat ii depasasc, si ei se "lipesc" de mine si sting luminile de deasupra. In localitate, incetinesc la 50 si pun iarasi pe automat. Ei tot in spatele meu.
Spre iesirea din localitate este o curba. Un ghinionist, din sens contrar, intra in Valea Canepii cu o viteza de peste 100km/h dupa aprecierea mea.
L-au luat din mers, au aprins luminile avertizoare, si i-au facut semn sa opreasca. Bineinteles ca n-am vazut deznodamantul, pentru ca am intrat in curba de care vorbeam mai sus, dar m-au facut sa ma simt vinovat de amenda (sau spaga?) pe care cu siguranta respectivul a platit-o.
M-am simtit folosit de politia rutiera!
Ulterior, tot prin zona aceea mi-am pierdut permisul pe o luna, pe drept, (am finalizat depasirea a doua camioane pe un nenorocit de pod, iar un echipaj venind din sens contrar, cu luminile de sus stinse, in amurg, a filmat faza) si banuiesc ca erau aceeasi care se "lipisera" de mine cateva luni mai inainte, fiind aceeasi zona.
Am avut bunul simt sa nu protestez, si am scapat cu o luna din maxim trei. Plus 100 lei amenda, pe care din comoditate am platit-o pe loc.
Am constatat cu ocazia asta ce aparatura buna aveau: mi-au aratat pe monitorul din masina si numarul de inmatriculare dupa zoomuri succesive, desi filmasera de la o distanta apreciabila.
Mare grija in acea zona. Ca de altfel si intre Buzau si Braila.
Am mers mult prin tara, dar vanatori ca prin zonele astea nu am mai intalnit.
Daca e Ford, e Focus; daca e Focus, e rosu!
Ford Focus Trend Collection, hatchback, Y, 5 usi, 1,6l / 100CP benzina, din 30 mai 2007
Toti iti vor binele, asa ca omoara-i! Nu-i lasa sa ti-l ia!
Avatar utilizator
ALS
Ford Freak
 
Mesaje: 165
Membru din: 08 Mai 2007, 21:26

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde alexandrusavu » 07 Mai 2008, 20:58

ALS scrie:Mare grija in acea zona. Ca de altfel si intre Buzau si Braila.

Azi mi-am luat-o și eu. La ieșirea din Brăila eram cu 105 în zonă de 50.
Acolo unde se termină civilizația, în stânga dreapta nu e țipenie de om/casă dar e ... localitate. 3 luni suspendare + 225ron în 48h + 9 puncte. :|
Imagine
<photo-blog actualizat bianual>
Cars :
Ford Focus Trend CL '07 Hatch 1.6 TDCi ~115cp, 275Nm [90cp, 215Nm stock]
Avatar utilizator
alexandrusavu
 
Mesaje: 4747
Membru din: 23 Aug 2007, 02:11
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus Trend CL '07 Hatch 1.6 TDCi 90CP
VIN: WF05XXWPD57U35570

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Legislaţie

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 5 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 5 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 1283 pe 23 Apr 2024, 16:22

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login