Ti-VCT vs. 1.8 TDCi (115 CP)
In primul rind fac "mea culpa" dar pur si simplu abia azi am observat ca am doua mesaje necitite de mai bine de o luna. Ambele cu acelasi subiect.
Ma gindesc ca oricum acest versus ar putea sa fie util unui viitor posesor de focus care nu e inca foarte lamurit intre cele doua versiuni
Deci...
Ti-VCT e masina personala si e model 2006 si are acum 32000 km. Masina e configurata de mine dupa pofta ce-am poftit. Chestia asta m-a costat atunci 17900 EUR DDP si trei luni de asteptare
TDCi-ul e masina de servici, e model 2008 (facelift) si are acum aproape 12000 km. Masina a fost luata de pe stoc iar pretul a fost cam 17000 EUR DDP.
Principalele diferentele dintre ele (ambele sunt varianta TREND):
Ti-VCT - climatizare manuala, ESP+TC, Parbriz incalzit, SONY MP3 player, senzori de parcare originali, negru metalizat
TDCi - climatizare automata, senzori de ploaie, faruri automate, vision
Diferente dintre cele doua masini sunt foarte mari si in ciuda celor acelorasi 115CP sentimentul este total diferit.
S-o luam sistematic
1. Motor
Ti-VCT-ul e un motor foarte echilibrat. Trage bine de pe la 2800 rpm si nu se opreste nici la 5000 rpm. Nu are acceleratia exploziva a dieselului, dar acceleratia sa este constanta. Sentimentul placut e ca trage din ce in ce mai bine odata cu cresterea turatiei. Daca stii sa-l conduci, daca nu ti-e lene sa schimbi vitezele si daca stii cum sa accelerezi, poti obtine rezultate surprinzatoare. Bineinteles, daca apesi acceleratia la podea la 2000 rpm in treapta V-a, o sa fii dezamagit. Ma rog, chestia asta e specifica oricarei benzinare aspirate. Surprinzator pentru un motor de cilindree mica, pe benzina, este comportamentul la turatii scazute. Motorul trage bine si la 2500 rpm spre deosebire de alte benzinare (PUG 307 1.6i) care pina la 4000 rpm sunt moarte.
Singurul lucru care i se poate reprosa este zgomotul cam mare, dar asta tine si de masina nu numai de motor. S-au scris multe despre zgomotul benzinarelor Focus, deci nu mai are sens sa accentuez. In rest, numai de bine. In trei ani n-am avut nici o pornire ratata, nu am fluctuatii de relanti, consum de ulei sau alte probleme.
TDCi-ul e un motor mai brutal. Accelereaza ca "neam prostul" cind bagi piciorul in el. De multe ori, daca accelerezi brusc pe la 2000 rpm, in treapta a doua, poti pierde aderenta pe rotile din fata. Sentimentul de demaraj este mai puternic la diesel datorita puterii mai mari la turatii joase (cuplu mare cum va place voua sa ziceti). TDCi-ul e mai comod de condus in afara orasului, acolo unde singurul lucru pe care trebuie sa-l stii e sa apeci cu incredere acceleratia. In schimb, in oras este un adevarat "pain in the ass". Masina are un turbo lag sensibil. Daca accelerezi brusc la 1100-1200 rpm esti terminat. Nu se intimpla nimic pina aproape de 1500 rpm cind, deodata, esti bagat in scaun. Iar distractia asta tine pina la maxim 3200-3500 rpm cind zgomotul motorului iti sugereaza un sentiment de nesiguranta. Spre deosebire de Ti-VCT unde la 5000 rpm, iti vine sa inchizi radioul doar ca sa te bucuri de zgomotul motorului (ma rog, la peste 5000 rpm oricum nu prea mai auzi mare lucru

Probleme de fiabilitate n-am avut nici cu TDCi-ul. Din cind in cind apare o functionare neregulata, cind motorul e rece, pe la 1700-1800 rpm. E foarte putin sesizabila si dispare repede.
In concluzie, Ti-VCT ul e mai comod de condus in oras iar TDCi-ul in afara. Din pacate eu le folosesc exact invers.
2. Masina
Din nou, benzinarul este mult mai echilibrat. TDCi-ul vine in plus cu vreo 150kg pe puntea fata, ceea ce se simte. Noroc cu directia electrohidraulica care mai drege busuiocul. Directia benzinarului mi se pare ceva intre setarea confort si sport de la diesel. Oricum, parca o simti mai bine.
Diferenta cea mai mare intre cele doua o constituie cutia de viteze. Daca la Ti-VCT o pot considera o bijuterie mecanica, la TDCi se apropie mai mult de un esec. La diesel mi se intimpla sa nu intre in treapta 1 iar efortul depus la schibarea vitezelor este considerabil mai mare. Nici nu poate fi vorba de conducere sportiva.
Pentru viitorii posesori de TDCi le recomand cu caldura sa ia si ESP+TC. TC-ul isi va face din plin datoria. La Ti-VCT ESP mi-a intrat o singura data (undeva pe Dealu Negru) si de citeva ori TC-ul. In rest, ambele masini au o stabilitate exemplara.
Principala intrebare ramine, care masina e mai sportiva, cu care faci depasirile mai in forta, care acceleraza mai bine... Raspunsul meu este: E mai usor sa depasesti si sa accelerezi cu dieselul, dar un sofer priceput obtine aceleasi rezultate si cu benzinarul. Doar un pic de pricepere...
3. Cosumul
S-a mai vorbit pe aici despre consumul celor doua si nu are sens sa insist. Pe scurt, Ti-VCT-ul nu cosuma foarte mult iar TDCi-ul nu consuma chiar atit de putin. La drum intins, pe vreo 3000 km Romania-Croatia, la Ti-VCT consumul a fost 7.0 lit/100km. La TDCi, pe 1000km, prin tara, consumul mediu 6.0 lit./100km. In oras (Bucuresti-aglomeratie) Ti-VCT-ul ia 11-11.5 iar TDCi-ul cam 9. Socotelile de rentabilitate le faceti si voi.
4. Constructia si calitatea fabricatiei.
Cu Ti-VCT n-am avut nici o problema in trei ani - ZERO. Masina e perfecta, n-are nici un greieras, merge ca-n prima zi. La TDCi imi troncane deja usa din dreapta spate iar calitatea imbinarilor pieselor care alcatuiesc bordul mi se pare indoielnica. Nu stiu de ce, dar am impresia ca modelul vechi e mai ingrijit facut decit faceliftul. Sau poate unde Ti-VCT-ul a fost facut pe comanda si TDCi-ul a fost luat de pe stoc
Exteriorul mi se pare mai frumos la facelift, in schimb interiorul de la modelul vechi e mai sobru si mai de bun gust (parerea mea, nu dati cu pietre).
In final, ambele masini au avantaje si dezavantaje iar daca ar fi sa aleg intre cele doua as alege benzinarul. Nu-mi pare nici o clipa rau ca l-am cumparat si in ciuda faptului ca acum am doua focusuri in fata casei am decis sa nu-l vind. Merge prea bine si imi place prea mult.
TDCi-ul are o multime de pacate... Dar toate, absolut toate, i se pot trece cu vederea cind apesi acceleratia la podea in treapta a III-a. E magnific...
P.S. Daca considerati puteti sa mutati postul la versus, dar eu cred ca este mai util sa stea aici.
PASTE FERICIT!
-
whitesnake - Incepator
- Mesaje: 95
- Membru din: 15 Dec 2005, 23:41
- Localitate: Bucuresti
- Maşina:
- VIN: