Primul meu Ford ... Focus 1,6 TDCI
Salutare la toti mebrii forumului !
Mi-am facut timp si curaj sa va povestesc despre masina mea actuala care m-a adus pe acest forum . Este o poveste destul de lunga si sper sa aveti rabdarea necesara sa o cititi , pentru ca vreau sa intelegeti cum am ajuns eu posesor de Ford , fara sa fiu fanul marcii !
Asa cum am scris si in titlu , Focusul 2 Wagon este primul meu Ford . In decursul timpului am avut mai multe marci de masini , cele mai multe fiind VW . Anul 2010 m-a gasit cu 2 masini in curte : Un Passat 1,9TDI de 90 CP , 287.000 Km - model mai vechi si un Golf 5 1,4 FSI tot 90 CP dar benzinar , 83.000 Km, din 2004 (luata noua de la Cardinal Motors). Nu pot sa zic ca nu eram multumit de masini , insa fiecare avea un inconvenient major … Passatul consuma putin , aveam costuri de intretinere mici , spatiu interior si portbagaj mare ( dar gura de acces mica pentru obiecte voluminoase ) era confortabil si relaxant la drum lung , dar nu avea sisteme moderne de siguranta (ESP , airbag lateral si cortina ) si nici aer conditionat (costa o caruta de bani sa-i pun , iar la o masina veche nu merita aceasta investitie ). Golful era destul de bine dotat la capitolul safety (full airbag-uri , ETC , EBD etc.) , aveam climatronic , CB , pilot automat , scaune incalzite etc. , dar era sensibila la benzina proasta de la noi , aveam costuri de intretinere mai mari ca la Passat , consuma peste 9 l benzina in oras si nu avea cuplu (era chiar puturoasa) iar portbagajul destul de mic pentru nevoile familiei (nevasta + 2 copii mici ). Ma enerva faptul ca vara ma topeam de cald in Passat , iar daca plecam in concediu trebuia sa renuntam la multe bagaje ca sa mergem cu Golful , iar cifrele de la benzinarie imi goleau buzunarele , plus ca daca aveam 4 persoane in masina , se cam poticnea la depasiri sau la urcus , pe la munte … si m-am gandit ca trebuie sa fac ceva , sa schimb aceasta situatie , asa ca am facut :
· LISTA
Dupa o scurta sedinta de consultari cu nevasta (care nu prea vroia sa ne despartim de Golf), m-am hotarat sa vand ambele masini si sa cumpar o singura masina de familie . Am facut o lista cu prioritati si am inceput sa caut o masina care care sa intruneasca urmatoarele conditii :
- an de fabricatie dupa 2007 si maxim 100.000 Km reali , verificati .
- 5 stele la Euroncap , ESP , airbag frontal , lateral si cortina .
- motor Diesel pana in 1,9l si care sa dezvolte peste 100 CP , Euro4 .
- spatiu suficient pentru 4 persoane si multe bagaje .
- suspensie confortabila .
- climatronic .
- instalatie audio originala cu minim 4 difuzoare si comenzi pe volan .
- pilot automat .
- proiectoare de ceata .
- scaune incalzite .
- computer de bord
· Cam asta a fost lista cu dotarile minime pe care doream sa le aiba viitoarea masina , adica un mix intre dotarile celor doua masini de care urma sa ma despart . In afara de aceste dotari , imi doream si multe altele din lista de mai jos, dar am gandit rational si le-am eliminat pe cele care nu mi s-au parut foarte practice . Bugetul de achizitie (si cheltuielile ulterioare) urma sa fie format doar din banii proveniti din vanzarea celor doua masini si nimic mai mult .
· Dotari EXTRA
- tapiserie mixta , piele-textil .
- faruri Xenon sau macar adaptive cu lupa .
- trapa .
- navigatie integrata in bord .
- alarma .
- senzori de parcare .
- jante aliaj .
- scaune cu reglaj electric si multe altele …
· VANZAREA
06.06.2010 - In prima duminica, m-am trezit cu noaptea-n cap , am dus ambele masini la targ sa incep procesul de vanzare . Am profitat ca ambele masini erau super curate si am facut cateva fotografii “artistice” , pe care urma sa le postez pe site-urile de profil . Initial am avut ceva de furca cu samsarii , care sar imediat pe noii veniti … imi ofereau preturi de toata jena si explicatii de genul : “e foame mare bre … se vinde cate doua , trei maisini din doua sute , ca n-are lumea bani” … i-am refuzat politicos si m-am incapatanat sa astept clienti care sa plateasca preturi apropiate de valoarea reala a masinilor , adica : 7.000 – 7.200 Euro pentru Golf si 2.700 – 3.000 Euro pentru Passat si am asteptat cam degeaba … pentru ca nu au fost oferte serioase . Peste 3 zile , Golful l-am vandut unui vecin , care vroia sa-i cumpere fiului sau prima masina . Omul studiase si el piata , stia masina , avea incredere in mine si a platit cei 7.000 de Euro , dupa o negociere de 5 min. Vazand asa rapid banii in buzunar , m-am apucat sa caut viitoarea masina , mai ales ca un prieten de familie dadea tarcoale Passat-ului .
Dezamagit de masinile pe care le vazusem in targ , am dat o cautare pe Mobile.DE si initial am fost foarte dezamagit …nu prea ma incadram in buget , pentru ca vroiam o masina de clasa medie , gen Passat .
La sfarsitul saptamanii , am terminat negocierile la Passat si am acceptat oferta prietenului meu … 2.500 Euro . M-am bucurat ca o sa ramana la cineva care chiar o sa aibe grija de ea .
· PIETONUL
12.06.2010 - Din propietarul a doua masini , ramasesem pieton , aveam 9.500 de Euro (+inca vre-o 500 de care nu stia nevasta ), bani din care trebuia sa cumpar o masina din Germania , sa achit drumul si la revenirea in Romania : taxele (mediu , RAR , Inmatriculare , asigurari etc.) plus o mare dilemma … CE MASINA CUMPAR ???
Duminica seara , am dat telefon la un coleg de serviciu si l-am rugat sa ma ia si pe mine luni dimineata , cand placa la serviciu …
· Primul contact
14.06.2010 - A venit colegul cu masian lui … un Focus 2 facelift 1.8 TDCI din 2008 . M-am urcat si … a inceput sa-mi placa masina . La intoarcere m-a lasat sa conduc si am avut o senzatie de “déjà vu” , m-am acomodat repede cu masina si parea ca am condus-o mult timp .
Ajuns acasa am reinceput cautarile pe Mobile (numai anunturi din Germania) si rezultatele au fost mult mai optimiste , cu toate ca nu am gasit varianta sedan (cum avea colegul) ci numai brek sau hathback . Am studiat zeci de anunturi si am gasit cateva variante convenabile , Focus 2 brek pre-facelift din 2007 , care se apropiau foarte mult de “lista” intocmita de mine .
15.06.2010 - M-am dus la reprezentantele Ford din Constanta , curios sa vad masina pe “viu” si sa-mi fac o idee , dar ... nu aveu varianta Turnier pe stoc , asa ca , am inceput sa caut solutii si in drumul spe casa m-am oprit in fata unui magazin , unde vasuem un Focus 2 Turnier de la Wrigley si l-am asteptat pe cel care conducea masina . Tipul a fost foarte amabil si mi-a prezentat masina , mi-a spus ca este super-multumit tinand cont de faptul ca este folosita in regim de distributie , este fiabila etc. M-a si plimbat pana la urmatorul magazin unde avea treaba si masina chiar mergea bine la cei 130.000 Km rulati in Romanica , asa ca , imi facusem o parere si puteam pleca linistit in Germania . Am rascolit prin colectia mea de reviste auto si am gasit cateva articole despre Focus 2 , care mi-au intarit convingerea ca fac o alegere buna , plus ca si cei de la TopGear UK au laudat masina deci … decizia era aproape luata !
· GERMANIA
Am sunat o cunostinta din Stuttgart si am “aranjat” cazarea , plus promisiunea ca o sa fiu plimbat prin zona de cautari . Biletul de avion a fost platit online (cam 130 Euro) si aveam totul aranjat .
23.06.2010 – Dimineata am plecat din Aeroportul Baneasa via Sibiu – Sttutgart , cu o gentuta de umar cu cateva schimburi si obiectele de igiena personala , plus un GPS imprumutat de la un amic , iar pe la pranz eram in Germania . Am avut noroc si am prins o vreme superba , fara nori , iar Germania vazuta de sus , este o incantare pentru ochi . Gazda mea din Germania , locuieste intr-un sat la vre-o 20-30 de Km de Stuttgart , asa ca in prima zi ne-am oprit doar la un dealer Ford care era in drum si am vazut cateva masini din parcul de rulate (cam scumpe), dar am admirat si Focus Turnier facelift Ghia , in showroomul pentru masini noi .
Ajunsi acasa , am stabilit planul de bataie pentru zilele urmatoare , am povestit ce mai este prin Romanica etc. Spre seara , gazda mea m-a convins sa mergem la un vecin sa vad un Mercedes C 200 brek , diesel din 2003 cu 94.000 km , masina de pensionar , foarte bine intretinuta , dar fiind Euro 3 , taxa era prea mare , ca sa nu mai zic de tractiunea spate , asa ca am ramas pe Focus , cu toate ca mosu’ scazuse mult pretul la Mertan … pana la 7.900 Euro , de la 9.500 cat a cerut initial .
24.06.2010 – Ne trezim dimineata si mergem spre Essinghen , un oras medieval foarte frumos , aproape de Stuttgart , la un autohaus , cu care gazda mea mai colaborase . Acolo mi-a placut un Focus 2 brek Titanium , negru , impecabil , cu vre-o 65.000 Km dar era benzina , asa ca , am continuat drumul spre marii comercianti de masini rulate . Am vizitat cateva parcuri , dar ce imi placea era prea scump , iar ce avea pret bun , nu avea multe dotari din lista mea sau avea foate multi Km la bord si la intoarcere ne-am oprit iar la dealerul Ford , unde am fost intampinati ca niste clienti existenti , cu tote ca noi eram cu o Toyota . Vanzatorul , un tip la vre-o 45 de ani , foarte amabil si atent cu noi , ne-a mai prezentat inca o data oferta , ne-a deschis cateva masini … numai ca nu puteam sa ma hotarasc … nu gasisem masina cu care sa-mi doresc sa plec spre Romania , asa ca i-am multumit neamtului , am luat niste oferte , am facut cateva fotografii si am plecat .
· CURTEA
Pe drumul spre casa , am trecut pe langa o zona industriala cu cladiri vechi de caramida rosie si mi-a atras atentia ceva care parea un parc de dezmembrari si privind mai atent , intr-o curte alaturata erau multe masini parcate , iar deasupra un baner cu o reclama la masini SH si ceva inchirieri + vanzari utilaje grele . Am vrut sa intram , numai ca nu aveam unde sa parcam masina , nu se vedea nicaieri o poarta sau ceva asemanator , iar difernta de nivel intre sosea si terenul din dreapta , unde trebuia sa intram , era cam de 1 m . Gazda mi-a zis ca nu are ce sa fie interesant acolo , ca e un fel de REMAT , dar eu vazusem ceva masini in curtea de langa Remat si am insistat sa ajungem acolo . Morti de foame si plini de nervi , dupa 10-15 minute de bajbaieli pe tot felul de stradute , am ajuns pe o strada lata , cu 4 benzi din care se facea accesul in acea curte . Mi-a sarit in ochi un rand de masini , pe care erau parcate numai Ford Focus 2 Turnier , toate aceeasi culoare … albastru inchis . Afara fiind putin inorat , pareau aproape negre . Era super-frumoasa imaginea aceea cu 10-12 masini aliniate perfect …
SURPRIZA a fost cand am vazut preturile ! Erau cu aproape 1.000 de Euro mai ieftine de cat tot ce vazusem pana atunci . Preturile variau de la 5.500 Euro pana la 9.900 Euro . Prima data am crezut ca sunt fara TVA sau ca sunt preturile daca vrei sa cumperi flota , dar erau preturile reale , individuale si cu TVA . Explicatia ? Masinile erau preluate de la o firma de amenajari interioare , care isi schimbase parcul de masini si le vandusera ca flota , toate cu acelasi pret (sau cel putin asa ne-a spus neamtul). In acea curte , mai erau cateva utilaje de constructii , tot felul de dubite si mini-utilitare , cam 50 de Opel Astra H caravan : albe , portocalii si cateva negre , 20-25 Golf 5 brek si 10-12 Mercedes Clasa A . Predominau culoriele de baza , nemetalizate si majoritatea erau in aceeasi echipare . La o privire mai atenta , la unele masini se cunosteau urmele de colant pe vopsea , dar o parte fusesera polisate si aratau impecabil . Era clar ca omul e specializat in achizitia si vanzarea de flote si ne-a spus ca ii place sa le vanda tot ca flota si ca are multi clienti din Ucraina si Polonia … era un fel de en-gros . Se lasase intunericul si noi am plecat spre casa , urmand sa revenim ziua urmatoare … pe drum nu-mi iesea din minte imaginea cu Focus-urile belomarin , aliniate la milimetru ca la armata si cu vopseaua stralucind in lumina apusului de soare .
· O NOAPTE DE COSMAR
Frumos … eu care ma consider o persoana cerebrala , incepusem sa am emotii si nu mai aveam stare … daca pana atunci parca amanam la nesfarsit momentul cumparararii si aveam tot timpul indoieli ca nu fac alegera corecta , acum deja ardeam de nerabdare sa revin in curtea cu bunatati si sa ma urc intr-un Focus belomarin (care mirosea a curat in interior , nu a odorizant , cum miroaseau celelalte masini de la autohaus-uri) si sa-i dau talpa spre Romania …
Atunci am stiut cu certitudine ce voi cumpara si noaptea aia a trecut greu … foarte greu . M-am trezit de 1.000 de ori , am setat ruta la GPS spre Romania , am mai numarat banii , am facut liste de cumparaturi si planul traseului spre tara … ma gandeam ca : daca pana atunci nu vroaiam sa aud de masini inchise la culoare , iar acum vroiam sa iau una aproape neagra si nu ma deranja deloc idea , insemna ma tacanisem de tot la cap , ca am luat-o razna ! Ma gandeam ca ne-a pus neamtu (de la dealerul Ford) ceva in cafea si si-a facut efectul mai tarziu , in curtea aceea . Ma rasuceam ca un titirez in pat si cum adormeam visam ca discut cu neamtu despre masini , despre pret si aveam impresia ca-l stiu de o viata pe neamt …
In sfarsit dimenata ! … m-am trezit primul , cu jumate de ora inainte sa sune telefonul ! Eu care in mod normal , daca nu suna telefonul , nu ma ridic din pat de bunavoie la ora 7 !
· NEGOCIEREA
25.06.2010- Ne-am infiintat la ora 8.45 la poarta neamtului si cu toate ca programul afisat era de la 9.00 , omul era acolo si terminase de baut cafeaua . Ne-a zambit si a zis ca ne asteapta de ceva timp … am mers la masini si dupa cateva priviri comparative si ascultat de motoare , mi-am ales masina care avea cat mai multe puncte din lista mea … alegerea a durat cam 30 de min !
Sincer , am preferat sa iau o masina mai noua ca si an de fabricatie , adica 05.2007, cu dotari minime de confort (dar suficiente), in detrimentul uneia mai bine dotata (Ghia sau Titanium) mai veche si cu mai multi KM . Am gasit si cu motorul de 2,0 l si 136 CP , insa din ratiuni legate de costuri : taxa mediu , impozit , RCA , am ales varianta de 1,6 l TDCI 109 CP .
Neamtul a fost foarte cooperant si mi-a dat 150 Euro discount de la pretul afisat , un card cu care puteam alimenta cam 30 litri de motorina (l-am donat gazdei mele) , inca un set de roti identice cu cele prezente pe masina (jante 16”, cu 5 spite de tabla , cu capace de plastic dar cu niste pneuri de iarna destul de uzate) si urma sa plateasca el : taxa de inmatriculare , numerele provizorii si asigurarea pentru 4 saptamani .
In final m-am ales cu :
Ford Focus 2 Turnier , 1,6 TDCI , 109 CP , bleomarin , din 2007 , 90.318 Km , echipare Style .
- Carnet de service cu istoricul reviilor la zi .
Fata de “Lista” mea cu dotari minime , am facut pana la urma 2 compromisurii : am luat-o fara scaune incalzite si fara climatronic .
Pretul platit : 8.150 Euro …
Acum am oboist … in postul urmator o sa pun niste fotografii si o sa revin cu restul jurnalului , pana in prezent .
-
morodor - Member
- Mesaje: 261
- Membru din: 18 Oct 2010, 15:26
- Localitate: Constanta
- Maşina: Ford Focus Turnier , 2007 , 1,6TDCI , 109CP
- VIN: WF0WXXGCDW7D52952