sunt câteva chestiuni clare...
nu voi face referire la tva-uri sau alte artificii prin care omul(firma) încearcă să scape de statul tâlhar românesc...
samsarii sunt oameni ce aduc maşini pentru cei ce nu pot să meargă ei înşişi în vest şi sunt de acord cu activitatea lor până în momentul în care trafichează prea rău maşina sau preţul. nesimţeala e principalul lor defect...
am cunoscut samsari ce luau 4-500 de euro la maşina vândută dar alergau la modul 3-4 drumuri pe lună, şi ştiu şi putori care nu au chef de alergat aduc o maşină pe lună, umbla la kilometraj, o polishează, o curăţă bine ,iar apoi stau şi sperg seminţe prin târg săptămâni în şir cu un preţ cu 1.000 peste cât ar fi de bun-simţ să dea maşina...
nemţii sunt oameni bogaţi şi când îşi iau o maşină o aleargă de o găseşte bîţul dar o şi întreţin cum scrie la carte... carevasăzică o maşină de la ei dacă a avut proprietar în Brief o firmă e sigur că a făcut MINIMUM 40.000 km pe an, NORMAL 60.000, iar ALERGATĂ spre sută...
deci un golf 4, să zicem, aflat în posesia unei firme de închirieri auto sau de curierat, la 5 ani are în jur de 200.000-300.000km. la golful 4 ştiu sigur că neamţul trăgea s-o vândă pe la 200...
există, desigur, maşini aflate în proprietatea unor particulari cu km puţini dar şi cu preţul pe măsură, în conformitate cu cataloagele lor de uzuri, vezi, SCHWACKE...
acelaşi golf 4 dat ca exemplu mai sus cu TOATE DOCUMENTELE LA ZI poate avea între 50.000 şi 100.000 km "reali" de-adevăratelea dar va costa dublu sau poate chiar triplu faţă de cel ce a fost pe firmă.
mulţi români îşi închipuie că nemţii sunt proşti sau uşor de prostit...
nu e adevărat! neamţul ştie exact ce vinde!
toate maşinile din germania ajung în primul rând în mâinile samsarilor locali în majoritate turci sau arabi, iar mai nou, ruşi, ucrainieni, români, sârbi, polonezi, bozgori, bulgari, etc...
de la ăia ajung la samsarul român care o vinde românului care ajunge acolo (la locul tranzacţiei, în germania) sau samsarului "călător", rareori samsarul român rezident in zona respectivă aduce maşina la târg în Ro... cam fiecare îşi pune 2-300
e evident că m-am referit exclusiv la maşinile ieftinache rezultate din vânzarea flotelor.
din nefericire turcii şi restul samsarilor arvunesc maşinile, iar ele devin inacesibile cumpărătorului de moment. tot de atunci au apărut kilometrajele date înapoi chiar acolo, în germania unde chestia asta e infracţiune comercială...
(cu mulţi ani în urmă am refuzat o maşină care avea pe bord 166.000km iar sub capotă am găsit un abţibild Mobil cu schimbarea uleiului la 207.000km. atunci m-am prins că vrăjeala poate pleca chiar din germania. maşina era la un autohaus turcesc...
)
pe mobile.de se găsesc şi maşini adevărate...
chilipirul, de obicei, e ţeapă...
altă chestie ar mai fi maşinile aduse lovite pe diverse filiere şi reparate mai bine sau mai rău la noi...
de-asemeni cunosc băieţi care le arată maşina clienţilor lovită şi discută preţul cu ea reparată, adică reparaţia e în sarcina vanzătorului, iar clientul o ia bună de înmatriculat...
sau invers...
caz limpede, un volvo v70, sculă, lovit în spate, aruncat pe contrasens, făcut muci, adus aşa din Olanda, reparat aici dar foarte bine, nu se putea să se şmecherească partea cu airbagurile... la toate testele se vedea că alea săriseră toate... dacă le înlocuiai maşina devenea pagubă... orice băeţaş care ştia, vedea că erorile date de computer nu puteau fi şterse...
mie mi-au scăapt printre degete un focus lovit în bot, la cara aş fi câştigat minimum 2.000 de iepuroi într-o lună şi un a4 pe care plouase cu pietricele de pe un versant, pe care l-aş fi ţinut pentru mine...
hai că m-am cam lungit...
decât Fiat, mai bine Logan... sau, hai, Ford...
cea mai bună băutură este apa de izvor
dacă pui o picătură într-un kil de vinişor!
motoarele de la 6 cilindri în sus cântă!