Audio/Video/Navigatie

Instalare baterie in portbagaj

Cum se poate da muzica mai tare ?

Instalare baterie in portbagaj

Mesajde Maddogul » 15 Oct 2009, 09:59

Va salut domnilor
Se da urmatoarea situatie instalare baterie 80 Ah in portbagaj pt ca o am si e noua si nu se vinde :D si pt a alimenta si statia de acolo mai facil
Acum avem baterie de 55Ah in fata
Distanta undeva la 3 metrii 10 feet
Nu discutam de legarea statiei unde un 10mm2 ar fi mai mult decat oK avand 2 X 25A ca sigurante pe statie si considerand load la 80 %
Intrebarea: Ce diametru de cablu trebuie pentru a muta plusul din capota in portbagaj
Eventual niste calcule de la cine se pricepe ar fii super oK
Astept raspunsuri de la DVS
Multumesc
Cu Stima
Kuga 2.5 Duratec PHEV 225 CP 2022 St-Line X
Kuga 1.5 Ecoboost 182 CP 2018 Titanium X,
Fiesta 1.7I 16v VCT 125 CP Sport '01,
Scorpio BOB 2.9 24V 207Cp '94,
Mondeo MK2 '98 2.0 130Cp '97

Maddog Garage
Avatar utilizator
Maddogul
 
Mesaje: 5624
Membru din: 23 Iun 2005, 12:06
Localitate: Prin Romania AKA Bucuresti
Maşina: Fiesta Mk5 1.7 VCT
VIN: WF0FXXGAGFRA56025

Re: Instalare baterie in portbagaj

Mesajde DGAlexandru » 15 Oct 2009, 10:46

Vrei sa ramai cu o singura baterie si asta sa fie cea din portbagaj ?
Daca da, la o prima aruncare de bat as spune ca iti trebuie un cablu cu AWG 4, daca nu chiar 3, adica de 21,2, respectiv 26,7 mm2.. mai ales datorita electromotorului.
Ca sa fi safe, poate chiar 2 cabluri, unul separat pt. electromotor, asa cum pleaca si instalatia originala de pe baterie.

P.S. http://en.wikipedia.org/wiki/American_wire_gauge pt. grosime cablu si ce amperaj maxim e recomandat sa treaca prin el. Ai grija si la izolatia cablului, ca in functie de ea difera amperajul pe aceeasi grosime de cablu conductor.
---------------Tel: 0722.120.128 / 0741.741.608 - Alexandru - Bucuresti---------------
--- !!! --- MP / PM dezactivat --- !!! ---

Imagine
Avatar utilizator
DGAlexandru
 
Mesaje: 8406
Membru din: 14 Feb 2008, 12:42
Localitate: Bucuresti
Maşina: Mondeo 4 HatchBack, TITANIUM X, 2.0 TDCi 143cp, AT6, Thunder Metallic, 05.2008

Re: Instalare baterie in portbagaj

Mesajde Maddogul » 15 Oct 2009, 11:50

Hmmm
Situl l-am gasit si eu insa chiar crezi ca la 21.2 sau 26.7 nu e prea mult
Intelesesem undeva pe la 10mm2 ar fi ok
Nici cablurile de acum de la baterie + nu sunt de 21
Totusi cum putem calcula?
CU Stima
Kuga 2.5 Duratec PHEV 225 CP 2022 St-Line X
Kuga 1.5 Ecoboost 182 CP 2018 Titanium X,
Fiesta 1.7I 16v VCT 125 CP Sport '01,
Scorpio BOB 2.9 24V 207Cp '94,
Mondeo MK2 '98 2.0 130Cp '97

Maddog Garage
Avatar utilizator
Maddogul
 
Mesaje: 5624
Membru din: 23 Iun 2005, 12:06
Localitate: Prin Romania AKA Bucuresti
Maşina: Fiesta Mk5 1.7 VCT
VIN: WF0FXXGAGFRA56025

Re: Instalare baterie in portbagaj

Mesajde DGAlexandru » 15 Oct 2009, 12:41

Pe Mondeo 3 diesel sunt 2 cabluri de + ce pleaca de la baterie, daca nu chiar 3, pt. cele cu degivrare in parbriz :).
E unul care merge direct la electromotor si are cam 6 mm2, totusi nu se poate compara cu unul de 6 mm2 pe care il cumperi din comert (pt. a alimenta un amplif auto), pt. ca litele care intra in compozitia sa sunt mult mai groase.
Cel care merge la cutia cu sigurante e cam de 2 ori mai gros.
Diferenta cea mai importanta e ca aceste cabluri sunt destul de scurte in comparatie cu unul de 3m cum ai tu nevoie. Cu cat lungimea cablului e mai mare cu atat creste rezistenta. Ca sa ramai la aceeasi rezistenta pe care o are un cablu mai scurt, ar trebui sa-i cresti diametrul, ca sa scazi rezistenta pe sectiune... asta in vorbe, ca tehnic nu gasesc o demonstratie acum :P.
Daca iti creste rezistenta cablului asta inseamna ca el se opune mai mult la trecerea curentului el. prin el, deci iti scade intensitatea curentului maxim disponibila; daca ceri mai mult, ia foc :P.
Tabelul de pe wiki legat de sectiunea masurata in mm2 si "amperajul suportat" e valabil pt. cablurile monofilare, cabluri care sunt greu de manevrat, care cu cat sunt mai groase cu atat sunt mai rigide. 10mm2 pe care il ai acum, pt. ca nu e monofilar poate echivaleaza cu un 8mm2 monofilar.

Am cautat pe net un site care sa ofere ceva formule de calcul, dar nu am gasit nimic care sa poate fi aplicat/ adaptat usor pt. o astfel de problema, pt. ca nu avem datele legate de consumul curent. Se poate merge insa invers, masurate cablurile curente, verificat ce putere maxima suporta, apoi cu aceste date se poate calcula pt noua distanta ce sectiune de cablu e necesara.
---------------Tel: 0722.120.128 / 0741.741.608 - Alexandru - Bucuresti---------------
--- !!! --- MP / PM dezactivat --- !!! ---

Imagine
Avatar utilizator
DGAlexandru
 
Mesaje: 8406
Membru din: 14 Feb 2008, 12:42
Localitate: Bucuresti
Maşina: Mondeo 4 HatchBack, TITANIUM X, 2.0 TDCi 143cp, AT6, Thunder Metallic, 05.2008

Re: Instalare baterie in portbagaj

Mesajde Maddogul » 15 Oct 2009, 13:05

Bon si unde gasesc si eu cablu de 20-35mm2
? :D
vreo 3Ml
Cu Stima
Kuga 2.5 Duratec PHEV 225 CP 2022 St-Line X
Kuga 1.5 Ecoboost 182 CP 2018 Titanium X,
Fiesta 1.7I 16v VCT 125 CP Sport '01,
Scorpio BOB 2.9 24V 207Cp '94,
Mondeo MK2 '98 2.0 130Cp '97

Maddog Garage
Avatar utilizator
Maddogul
 
Mesaje: 5624
Membru din: 23 Iun 2005, 12:06
Localitate: Prin Romania AKA Bucuresti
Maşina: Fiesta Mk5 1.7 VCT
VIN: WF0FXXGAGFRA56025

Re: Instalare baterie in portbagaj

Mesajde DGAlexandru » 15 Oct 2009, 13:40

P.S. Daca inteleg bine din ce spune Wiki, daca pe un cablu scrie ca e AWG 4 atunci ori are 21mm2 si e monofilar ori are suprafata sectiunii mai mare, dar e multifilar... ceea ce mi se pare logic.

Si totusi.. tot in tabel dau de "Turns of wire" care imi spune de cate ori sunt rasucite litele (?) intr-un cablu pe o lungime de 1cm ?

Am observat acum si rezistenta cablului in functie de AWG.. per km, deci 1km de AWG10 are o rezistenta el. de 5 ori si ceva mai mare decat 1km de AWG3.. asta duce la:
rez el a 1km AWG10 = rez el a 5km AWG3 =>
rez el a 1m de AWG10 = rez el a 5m de AWG3
si la fel si pt. amperaj.. Deci daca ce avem pe baterie echivaleaza cu un AWG10, la 50cm de cablu original, avem echivalent vreo 2,5m de AWG3.

Acum nu stiu daca "am voie" sa calculez asa cum am calculat :P

Cablu.. hmm.. pe Str. Maica Domnului ?
---------------Tel: 0722.120.128 / 0741.741.608 - Alexandru - Bucuresti---------------
--- !!! --- MP / PM dezactivat --- !!! ---

Imagine
Avatar utilizator
DGAlexandru
 
Mesaje: 8406
Membru din: 14 Feb 2008, 12:42
Localitate: Bucuresti
Maşina: Mondeo 4 HatchBack, TITANIUM X, 2.0 TDCi 143cp, AT6, Thunder Metallic, 05.2008

Re: Instalare baterie in portbagaj

Mesajde Maddogul » 15 Oct 2009, 14:02

Da e ok calculul
Acum am descoperit defat 2 chestii
Bon mutam + cu un AVG0 53mm2 pt electromotor
Mai punem unul tot filar dar putine lite 4-5 pt panoul de la motor
Si mai punem inca unul tot AVG0 pt minus
Ce zic eu este corect si acopiritor?
Bineinteleg si alimentarea la statie tot AVG0 sa fie
Cu Stima
Kuga 2.5 Duratec PHEV 225 CP 2022 St-Line X
Kuga 1.5 Ecoboost 182 CP 2018 Titanium X,
Fiesta 1.7I 16v VCT 125 CP Sport '01,
Scorpio BOB 2.9 24V 207Cp '94,
Mondeo MK2 '98 2.0 130Cp '97

Maddog Garage
Avatar utilizator
Maddogul
 
Mesaje: 5624
Membru din: 23 Iun 2005, 12:06
Localitate: Prin Romania AKA Bucuresti
Maşina: Fiesta Mk5 1.7 VCT
VIN: WF0FXXGAGFRA56025

Re: Instalare baterie in portbagaj

Mesajde ionutz » 15 Oct 2009, 17:23

formula cu care vreti sa va jucati este R=ro* L / S (ro=densitate, L= lungime fir, S= sectiune) Cum folosesti tot fir din cupru, densitatea ramane constanta, deci poti sa alternezi sectiunea si lungimea pana obtii o rezistenta similara.
Parcul meu auto: Mondeo mk5 2.0 TDCi AWD; Escort XR3i Cabrio 130cp; Consul 2300V6; Sierra RS Cosworth 4x4; Scorpio 24v Cosworth Ultima; Fiesta RS1800; Escort RSturbo; Puma 1.7 VCT; Fiesta mk1 0.9 - Albalux
Avatar utilizator
ionutz
 
Mesaje: 4528
Membru din: 18 Dec 2004, 20:44
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford
VIN: WF0EXXGBBEAA11103

Re: Instalare baterie in portbagaj

Mesajde adrianmihai83 » 15 Oct 2009, 17:50

Mai repede formula este cu totul alta, si anume:

I=j*A, unde
I este intensitatea curentului prin acel conductor
j este densitatea de curent si este proprie fiecarui material in parte
A este sectiunea conductorului

Daca sti ce I trebuie sa treci prin acel conductor si din ce e facut conductorul (Cu, Al... - j se ia dintr-un tabel si este constanta de material) poti afla fara probleme A impartindu-le pe cele 2.
ex. FF2, 2007, 1.6 TDCI, 90 CP, cica SPORT
Mazda 3 tx+
_________________
你太好奇
Avatar utilizator
adrianmihai83
1nsane Member
 
Mesaje: 1487
Membru din: 14 Apr 2008, 17:49
Localitate: Bucuresti si Ploiesti
Maşina: Ford Focus, 1.6 TDCI, 2007
VIN: WF05XXWPD57K08651

Re: Instalare baterie in portbagaj

Mesajde Maddogul » 15 Oct 2009, 22:15

Pai bon si deci ce am propus eu este ok si acoperitor corect?
Cu Stima
Kuga 2.5 Duratec PHEV 225 CP 2022 St-Line X
Kuga 1.5 Ecoboost 182 CP 2018 Titanium X,
Fiesta 1.7I 16v VCT 125 CP Sport '01,
Scorpio BOB 2.9 24V 207Cp '94,
Mondeo MK2 '98 2.0 130Cp '97

Maddog Garage
Avatar utilizator
Maddogul
 
Mesaje: 5624
Membru din: 23 Iun 2005, 12:06
Localitate: Prin Romania AKA Bucuresti
Maşina: Fiesta Mk5 1.7 VCT
VIN: WF0FXXGAGFRA56025

Re: Instalare baterie in portbagaj

Mesajde ANDU4 » 15 Oct 2009, 22:36

Eu stiam ca acoperitor este 3A ptr fiecare mm2.
Adica 55A =28 mm2=un cablu de 6 mm diametru multifilar.
Toti acei amperi tu ii soliciti doar la pornire ptr un timp foarte scurt 2-3 secunde ,asa ca acel cablu nu o sa se incalzeasca decat dupa 10-15 porniri ,cand de fapt o sa se descarce bateria.Oricum nu o sa apuce sa friga sau sa ia foc.
Daca vrei amanunte ma interesez maine printr-o carte de specialitate
Faptul ca tu pui o baterie de 80 sau 100 ,cablurile calculate ptr 55 sunt acoperitoare deoarece masina ta a fost calculata ptr 55. In loc de 10-15 poriri pana sa se descarce bateria ,vei putea face 20-25. Sau la -25 grade vei putea sa dai inca 3 chei fata de cea de 55 unde dai maxim 5 (probabil)
Avatar utilizator
ANDU4
Member
 
Mesaje: 376
Membru din: 02 Noi 2008, 02:10
Localitate: galati
Maşina: FORD FOCUS 4 usi 2008 1600 TI-VCT 115CP TREND+OPTIONALE
VIN: wf0hxxwpdh8c33593

Re: Instalare baterie in portbagaj

Mesajde Maddogul » 15 Oct 2009, 22:48

@andu curentul la pornire este in jur de 600 AH
Bateria este de 55Ah/h adika la un consum de 55 Ah moare intr-o ora corect
Pe baterii scrie mai ales pe Fulmen curent de puissance cam de 10 ori Ah/h
Corect?
Astept nu ma grabesc foarte rau
Cu Stima
Kuga 2.5 Duratec PHEV 225 CP 2022 St-Line X
Kuga 1.5 Ecoboost 182 CP 2018 Titanium X,
Fiesta 1.7I 16v VCT 125 CP Sport '01,
Scorpio BOB 2.9 24V 207Cp '94,
Mondeo MK2 '98 2.0 130Cp '97

Maddog Garage
Avatar utilizator
Maddogul
 
Mesaje: 5624
Membru din: 23 Iun 2005, 12:06
Localitate: Prin Romania AKA Bucuresti
Maşina: Fiesta Mk5 1.7 VCT
VIN: WF0FXXGAGFRA56025

Re: Instalare baterie in portbagaj

Mesajde DanielArdelian2 » 16 Oct 2009, 13:40

Curentul de pornire se masoara tot in amperi (A), iar valoarea aceea scrisa pe baterie (600 A) este o caracteristica a bateriei, ce curent maxim se poate suge din ea fara sa scada tensiunea sub o anumita valoare (parca 9V), considerand o baterie incarcata full. Practic acel curent este mai mult o indicatie a rezistentei interne a bateriei, care depinde de constructia fizica a bateriei.

Un electromotor uzual are cam 1 KW, deci suge un curent de vreo 100 A dupa ce a inceput sa se invarta. Putem sa aproximam ca in regimul tranzitoriu initial, pana se pune in miscare, consuma cam 200 A.

Trebuie sa dimensionezi cablurile astfel incat sa reziste la 200A pe perioade foarte scurte (< 1sec) si 100A pe perioade scurte (10 sec).

Pentru asta ai nevoie de niste caracteristici ale materialului, "j" sau "ro". Din pacate, cam toate tabelele care apar pe net sunt astfel incat firele sa reziste la acel curent pe termen lung. De aceea exista riscul sa-ti rezulte o dimensiune mult prea mare. Nu poate sa-ti dea nimeni un raspuns exact.

Asadar, in practica, pune cel mai gros fir pe care-l poti gasi in conditii rezonabile si care pare abordabil pentru instalare. Taie o bucata cam de lungimea pe care o vrei, leaga-l in serie cu bateria si fa urmatorul test: cineva da la demaror, iar altcineva masoara tensiunea intre capetele firului (caderea de tensiune pe fir). Daca valoarea citita este mai mica de 0.5 V este foarte bine. Daca valoarea este peste 1V, deja e prea mult, este cam 10% din tensiunea bateriei si deja nu mai este neglijabila, ceea ce inseamna ca ori mai scurtezi ori mai ingrosi firul (pui 2 in paralel, de exemplu).

De curiozitate, recomand 2 experimente:

1) La Audi A2 bateria este in portbagaj. Uita-te la unul ca sa iti faci o impresie despre cat trebuie sa fie de groase firele. Am o colega cu A2 dar nu am sublerul la mine. Daca vrei, luni iti spun ce diametru foloseste Audi.

2) Masoara caderea de tensiune pe firele actuale ale masinii (intre borna (+) si intrarea in electromotor si intre borna (-) si carcasa electromotorului, in timp ce electromotorul functioneaza.
Experimental, incerci apoi sa pui un fir de lungime si grosime astfel incat sa nu depasesti prea mult cat iti cade acum pe firele originale.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Instalare baterie in portbagaj

Mesajde cucu-bau » 18 Oct 2009, 08:14

R=Ro*L/S...asta se refera la variatia rezistentei functie de sectiune si lungime....mai este si aia cu R=Ro*[1+(alfa)*t] variatie functie de temperatura
a doua formula se refera la densiatatea de curent....ok...stim chestii fizice...insa sa ne gandim si la urmatoarele aspecte practice
1.din cate am inteles eu....domnul; vrea sa monteze inca o baterie in portbagaj...pentru alimentarea statiei audio....intrebare...alternatorul cu care este dotata masina poate sa genereze curent suficient pentru a incarca ambele baterii?
2. daca se doreste eliminarea bateriei originale de tot si mutarea ei in portbagaj....atunci cablul care trebuie sa mearga spre electromotor trebuie sa fie mai gros de 21 mm2....o fi bateria de 80Ah, insa in momentul in care se porneste electromotorul...ala ia un curent mult mai mare de 100 A...mai ales in cazul motoarelor diesel. din practica...o densitate de curent de 5 A/mm2 este acceptabila daca este in aer...deci racirea foarte buna...insa noi vorbim de conductor izolat si de curenti mari
cu respect , Mircea
nu te certa cu un prost, lumea s-ar putea sa nu vada distinctia dintre voi
Avatar utilizator
cucu-bau
Member
 
Mesaje: 287
Membru din: 27 Iul 2008, 12:49
Localitate: satu mare
Maşina: ford focus 2 facelift ,2008, 1.8 tdci , 115cp cu imbunatatiri
VIN: wf0pxxwpdp8r12603

Re: Instalare baterie in portbagaj

Mesajde Maddogul » 18 Oct 2009, 10:54

Nop
Intrebarea este simpla:
Intrebarea: Ce diametru de cablu trebuie pentru a muta plusul din capota in portbagaj
Deci mut Plusul si las doar bateria din portbagaj
Si deci 52mm2 este ok pt toate cele 3 cabluri sa zic asha
2 + electromotor si instalatie elctrica
1 minus
CU Stima
Kuga 2.5 Duratec PHEV 225 CP 2022 St-Line X
Kuga 1.5 Ecoboost 182 CP 2018 Titanium X,
Fiesta 1.7I 16v VCT 125 CP Sport '01,
Scorpio BOB 2.9 24V 207Cp '94,
Mondeo MK2 '98 2.0 130Cp '97

Maddog Garage
Avatar utilizator
Maddogul
 
Mesaje: 5624
Membru din: 23 Iun 2005, 12:06
Localitate: Prin Romania AKA Bucuresti
Maşina: Fiesta Mk5 1.7 VCT
VIN: WF0FXXGAGFRA56025

Re: Instalare baterie in portbagaj

Mesajde marius3k » 18 Oct 2009, 11:10

10-12mm diametru e ok pentru ce vrei sa faci. ;)
De vanzare: Ceasuri ST170, Navigatie Pioneer Avic F910bt, strut bar Focus mk1

Flota: Mondeo MK4 2.2TdCi, Focus C-Max 2.0TdCi, Volkswagen T4 Multivan
Avatar utilizator
marius3k
1nsane Member
 
Mesaje: 2767
Membru din: 21 Iun 2007, 21:54
Maşina: Mondeo 2.2tdci Titanium X Sport C-MAX2.0tdci Trend X Sport

Re: Instalare baterie in portbagaj

Mesajde Maddogul » 18 Oct 2009, 20:05

Ok deci ramane stabilit cablu de 10-12mm diametru
De unde facem rost imi trebuie pt 3 astfel de cabluri lungime estimata totala 10Ml
Daca stiti pe undeva mi-ar fi de mare folos absolut sa fie Multi filar
Danke
Cu Stima
Kuga 2.5 Duratec PHEV 225 CP 2022 St-Line X
Kuga 1.5 Ecoboost 182 CP 2018 Titanium X,
Fiesta 1.7I 16v VCT 125 CP Sport '01,
Scorpio BOB 2.9 24V 207Cp '94,
Mondeo MK2 '98 2.0 130Cp '97

Maddog Garage
Avatar utilizator
Maddogul
 
Mesaje: 5624
Membru din: 23 Iun 2005, 12:06
Localitate: Prin Romania AKA Bucuresti
Maşina: Fiesta Mk5 1.7 VCT
VIN: WF0FXXGAGFRA56025

Re: Instalare baterie in portbagaj

Mesajde DGAlexandru » 18 Oct 2009, 20:09

Stai ca eu nu inteleg de ce vrei 3 lungi de 3m. Doar cele de plus le duci pana in fata. Minusul il legi "local" la caroserie, printr-un cablu poate chiar si de o grosime mai mare.
Suport pt. baterie ti-ai facut ? E de preferat sa folosesti ceva dedicat, care s-o fereasca de frig (cea de la motor se incalzeste datorita acestuia si astfel incarcarea e realizabila) dar sa-ti apere si masina in caz de supra-incalzire si chiar explozie.

L.E. Am vazut ca deja cauti o asemenea cutie :P. Nu cred ca strica sa cauti si prin alte parti, ca sa nu fi nevoit sa te limitezi la dimensiunile originale ale baterieri... si cutia respectiva e mai mult de forma si anti-mizerie decat de protectie pt. baterie.
---------------Tel: 0722.120.128 / 0741.741.608 - Alexandru - Bucuresti---------------
--- !!! --- MP / PM dezactivat --- !!! ---

Imagine
Avatar utilizator
DGAlexandru
 
Mesaje: 8406
Membru din: 14 Feb 2008, 12:42
Localitate: Bucuresti
Maşina: Mondeo 4 HatchBack, TITANIUM X, 2.0 TDCi 143cp, AT6, Thunder Metallic, 05.2008

Re: Instalare baterie in portbagaj

Mesajde Maddogul » 18 Oct 2009, 20:17

Pai precum spuneai caderea pe minus poate fi majora fiindca conducatorul este tabla
Am zis 3 fiindca:
1 starter
1 restul de plus
1 minus
Corect?
Cu Stima
Kuga 2.5 Duratec PHEV 225 CP 2022 St-Line X
Kuga 1.5 Ecoboost 182 CP 2018 Titanium X,
Fiesta 1.7I 16v VCT 125 CP Sport '01,
Scorpio BOB 2.9 24V 207Cp '94,
Mondeo MK2 '98 2.0 130Cp '97

Maddog Garage
Avatar utilizator
Maddogul
 
Mesaje: 5624
Membru din: 23 Iun 2005, 12:06
Localitate: Prin Romania AKA Bucuresti
Maşina: Fiesta Mk5 1.7 VCT
VIN: WF0FXXGAGFRA56025

Re: Instalare baterie in portbagaj

Mesajde DGAlexandru » 18 Oct 2009, 20:26

Hmm.. cred ca depinde si de starea masinii.. dar nu cred sa fie atat de ruginita :). Minusul de pe baterie nu merge oare undeva pe caroserie ?
Daca au loc cele 3 cabluri si sunt si bani, atunci ok, tragi si minusul, dar legi bateria la caroserie si "local".
Pe Str. Maica Domnului sunt ceva magazine de piese electronice si au si cabluri; in dreptul benzinariei de pe str., in acea intersectie, e un magazin specializat de cabluri, RomTeleskin e numele, sau ceva in genul.
Cand te interesezi sa nu uiti de tipul de izolatie pe care il au... ceva peste 90gr C cred ca e recomandat si de asemenea, rezistent la forte mecanice.
---------------Tel: 0722.120.128 / 0741.741.608 - Alexandru - Bucuresti---------------
--- !!! --- MP / PM dezactivat --- !!! ---

Imagine
Avatar utilizator
DGAlexandru
 
Mesaje: 8406
Membru din: 14 Feb 2008, 12:42
Localitate: Bucuresti
Maşina: Mondeo 4 HatchBack, TITANIUM X, 2.0 TDCi 143cp, AT6, Thunder Metallic, 05.2008

Re: Instalare baterie in portbagaj

Mesajde marius3k » 18 Oct 2009, 20:31

La un kit d-ala de "dat curent la alta masina" cu tot cu clesti ai deja doua fire. Daca iei doua kit-uri, atunci ai 4 fire, colorate rosu si negru. ;)
Spor!
De vanzare: Ceasuri ST170, Navigatie Pioneer Avic F910bt, strut bar Focus mk1

Flota: Mondeo MK4 2.2TdCi, Focus C-Max 2.0TdCi, Volkswagen T4 Multivan
Avatar utilizator
marius3k
1nsane Member
 
Mesaje: 2767
Membru din: 21 Iun 2007, 21:54
Maşina: Mondeo 2.2tdci Titanium X Sport C-MAX2.0tdci Trend X Sport

Re: Instalare baterie in portbagaj

Mesajde Maddogul » 18 Oct 2009, 20:37

Oki doki i will go tomorrow :D
Cu Stima
@ marius3k sunt pilaf cablurile acelea asta 1 2 sunt scurte :D
Kuga 2.5 Duratec PHEV 225 CP 2022 St-Line X
Kuga 1.5 Ecoboost 182 CP 2018 Titanium X,
Fiesta 1.7I 16v VCT 125 CP Sport '01,
Scorpio BOB 2.9 24V 207Cp '94,
Mondeo MK2 '98 2.0 130Cp '97

Maddog Garage
Avatar utilizator
Maddogul
 
Mesaje: 5624
Membru din: 23 Iun 2005, 12:06
Localitate: Prin Romania AKA Bucuresti
Maşina: Fiesta Mk5 1.7 VCT
VIN: WF0FXXGAGFRA56025

Re: Instalare baterie in portbagaj

Mesajde 12volti » 27 Oct 2009, 19:58

Pentru dimensionarea cablului de + atasez un tabel. Insa parerea mea e sa nu va jucati cu cablurile de forta prin masina, mai ales ca acel cablu de + nu se poate proteja cu siguranta, pericolul de incendiu fiind foarte mare. Cind se monteaza 2 baterii, prima regula e sa fie identice, iar traseul de la cea din spate pina la cea din fata trebuie sa fie extrem de bine protejat si in nici un caz mai mic decit 0 AWG.

l.e.
Ignorati puterile, vedeti amperi raportat la lungimea cablului.
Fişiere ataşate
cabluri-mic.jpg
12volti
Incepator
 
Mesaje: 14
Membru din: 15 Mai 2009, 09:26

Re: Instalare baterie in portbagaj

Mesajde Maddogul » 27 Oct 2009, 21:04

Salut 12V nu tin 2 baterii INLOCUIESC bateria din fata cu una din spate
Ok am vazut tabelul si am inteles nu mai mic de 0AWG dar care este cel mai indicat am gasit ceva multifilar 16mm2 in silicon ignifug ar fi ok 3 cabluri dina cest material la 3 M 1 pt Starter 1 restul de plus regate ambele in acelasi loc dar ca idee si 1 de minus?
Cu Stima
Kuga 2.5 Duratec PHEV 225 CP 2022 St-Line X
Kuga 1.5 Ecoboost 182 CP 2018 Titanium X,
Fiesta 1.7I 16v VCT 125 CP Sport '01,
Scorpio BOB 2.9 24V 207Cp '94,
Mondeo MK2 '98 2.0 130Cp '97

Maddog Garage
Avatar utilizator
Maddogul
 
Mesaje: 5624
Membru din: 23 Iun 2005, 12:06
Localitate: Prin Romania AKA Bucuresti
Maşina: Fiesta Mk5 1.7 VCT
VIN: WF0FXXGAGFRA56025

Re: Instalare baterie in portbagaj

Mesajde 12volti » 27 Oct 2009, 21:23

Nu stiu citi amperi consuma demarorul, dar 16 mm mi se pare mult prea putin. La 4 metri un 16 mm patrati ar fi ok pentru 50A numai.
Eu as trage un 0 awg pina in fata la borna originala, de unde pleci cu ce avea masina inainte.
Asta daca demarorul consuma numai 200A, ceea ce nu prea cred. Oricum trebuie sa afli consumul demarorului sa nu faci greseli.
Insa crezi totusi ca merita efortul ?

l.e.
Ca si constructie, cablul de care spui ar fi ok.
12volti
Incepator
 
Mesaje: 14
Membru din: 15 Mai 2009, 09:26

Re: Instalare baterie in portbagaj

Mesajde Maddogul » 27 Oct 2009, 21:36

Ok si de unde cumpar acest cablu si cat costa metrul?
Cu Stima
Kuga 2.5 Duratec PHEV 225 CP 2022 St-Line X
Kuga 1.5 Ecoboost 182 CP 2018 Titanium X,
Fiesta 1.7I 16v VCT 125 CP Sport '01,
Scorpio BOB 2.9 24V 207Cp '94,
Mondeo MK2 '98 2.0 130Cp '97

Maddog Garage
Avatar utilizator
Maddogul
 
Mesaje: 5624
Membru din: 23 Iun 2005, 12:06
Localitate: Prin Romania AKA Bucuresti
Maşina: Fiesta Mk5 1.7 VCT
VIN: WF0FXXGAGFRA56025

Re: Instalare baterie in portbagaj

Mesajde 12volti » 27 Oct 2009, 21:44

Cablul il gasim imediat, nu-i bai. Hai sa vedem mai intii daca face fata consumului.
12volti
Incepator
 
Mesaje: 14
Membru din: 15 Mai 2009, 09:26

Re: Instalare baterie in portbagaj

Mesajde DanielArdelian2 » 28 Oct 2009, 12:14

Cum am mai spus, pune 4m de cablu de sudura, de proba, si masoara caderea de tensiune pe el cu un voltmetru in timp ce actionezi demarorul. Vei sti daca esti macar pe aproape cu sectiunea.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Instalare baterie in portbagaj

Mesajde Maddogul » 31 Oct 2009, 16:58

Bon am facut rost de cablu de BMW gros cat toate zilele estimez un 00AWG o sa-l masor sa fiu sigur insa gros cam de 4 ori cat am cablul de la baterie la electromotor
SAptaman asta il pun in practica voi reveni cu poze samd
Minusul am hotarat ca va fi scurt si legat de caroserie + o masa de caroserie in fata si bineintele si un plus in fata :D
Cu Stima
Kuga 2.5 Duratec PHEV 225 CP 2022 St-Line X
Kuga 1.5 Ecoboost 182 CP 2018 Titanium X,
Fiesta 1.7I 16v VCT 125 CP Sport '01,
Scorpio BOB 2.9 24V 207Cp '94,
Mondeo MK2 '98 2.0 130Cp '97

Maddog Garage
Avatar utilizator
Maddogul
 
Mesaje: 5624
Membru din: 23 Iun 2005, 12:06
Localitate: Prin Romania AKA Bucuresti
Maşina: Fiesta Mk5 1.7 VCT
VIN: WF0FXXGAGFRA56025

Re: Instalare baterie in portbagaj

Mesajde cucu-bau » 01 Noi 2009, 10:12

sper sa nu va deranjez cu observtiile mele, insa nu stiu daca e asa buna ideea de a avea un minus scurt care sa fie legat direct la caroserie.
acesta este rationamentul meu:
1. tabla de otel are o alta restistenta specifica decat conductoarele din cupru, deci pierderile vor fi mai mari
2. intradevar la masina minusul este legat direct la caroserie, insa lungimea fizica a portiunii de tabla dintre locul unde este legata bateria si locul unde se leaga minusul de la motor/electromotor este mult mai mica decat daca ar fi in spate, in portbagaj.
3. sa nu apara la un moment dat mici fisuri in caroserie care s-ar putea sa fie accelerate de curentul care trebe prin portiunile respective
cu respect, Mircea Narita

p.s.: daca totusi va hotarati sa faceti respectivele modificari, pune-ti niste poze, sa vedem si noi cum a iesit
nu te certa cu un prost, lumea s-ar putea sa nu vada distinctia dintre voi
Avatar utilizator
cucu-bau
Member
 
Mesaje: 287
Membru din: 27 Iul 2008, 12:49
Localitate: satu mare
Maşina: ford focus 2 facelift ,2008, 1.8 tdci , 115cp cu imbunatatiri
VIN: wf0pxxwpdp8r12603

Următorul

Înapoi la Audio/Video/Navigatie

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 10 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 10 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 10 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 1197 pe 04 Aug 2014, 15:23

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 10 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login