Switch to full style
Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Reguli forum

Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.
Răspunde

Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

30 Ian 2008, 19:42

Multa lume vrea sa-si cumpere o anumita masina second-hand din strainatate si pentru asta vor sa stie la ce norma de poluare se incadreaza (ca sa stie cat ar fi taxa de prima inmatriculare).

Ei bine domnilor, nu prea stim ce sa va raspundem. Ca sa nu explic acelasi lucru de foarte multe ori, am deschis acest topic.

De ce nu stim ce norma de poluare are ?

1) Cei de la RAR au propria lor baza de date si ce scrie acolo e litera de lege pentru ei. Noi nu avem acces la acea baza de date. Nu stim pe ce criterii a fost intocmita.

2) Ford are un sistem propriu de a identifica nivelul de emisii, de genul "2000 EEC", la care nu am gasit o corespondenta certa cu normele EURO (I, II, III, IV)

3) Simultan, pe acelasi tip de masina, s-au pus motoare de aceeasi capacitate cilindrica, aceeasi putere, dar cu norme de poluare diferite. Chiar si in Romania, in pliantul Focus din 2006 apar simultan datele tehnice pentru motoare de 1.4 si 1.6 benzina EURO III si EURO IV. Nu cred ca clientul era intrebat ce motor doreste, cred ca repartizarea era in functie de ce exista pe stoc.

4) Unele service-uri Ford stiu cam tot atata cat stim si noi si se pare ca degeaba zic ei ca o masina ar fi EURO IV, ca daca la RAR apare in baza lor de date ca EURO III, asa ramane.

Ce stim totusi in legatura cu aceasta problema ?

1) Fiecare tip de motor la Ford are o codificare de 4 litere. Probabil ca acea codificare a tipului de motor s-ar putea extrage din VIN-ul masinii dar eu inca nu m-am prins cum anume.

Spre exemplu, masina mea are motor de tip FYJA. In acte, tipul motorului apare in talon si in cartea de identitate.
La masina mea, tipul de motor este stantat (imprimat) vizibil pe imbinarea dintre cutia de viteze si motor.

2) Baza de date de la RAR este centrata in jurul acestui identificator - tipul motorului.

3) Avem acces la o lista de tipuri de motoare pe care RAR le considera EURO III. Lista nu este completa ! Deci daca masina apare in lista, este sigur EURO III. Daca nu apare in lista, poate sa fie incadrata la fel de bine la oricare dintre normele de poluare.

http://www.rarom.ro/Liste_euro3.pdf

4) Putem sa incepem sa adunam date de la cei care si-au inmatriculat deja masina si sa stabilim la ce norme se incadreaza anumite tipuri de motoare.

Incep eu:

Fiesta, 1.6 L, 74 KW (100 CP), cod motor FYJA - EURO IV
Fiesta, 1.6 L, 74 KW (100 CP), cod motor FYJB - EURO III
Fiesta, 1.4 L, 59 KW (80 CP), cod motor FXJB - EURO III

Focus 2, 1.4i, 59kw (80CP), cod motor ASDA - EURO IV
Fiesta 1,4 TDCi, cod motor F6JB - EURO IV
Fiesta 1,4 benzina 80 CP, cod motor FXJA - EURO IV
Fiesta 1.25, in brief scrie "FORD WAS JAS DHF1 5CO1 FIESTA", din VIN rezulta "STAGE IV Emission,20/10/2000 built,panther black,Italy,1.25 Zetec S/DURATEC" - EURO IV
Ultima oară modificat de DanielArdelian2 pe 06 Feb 2008, 21:41, modificat de 2 ori în total.

30 Ian 2008, 19:46

Pentru cei ce vor sa cumpere masini SH aduse din Germania: In actele masinii apare intr-o rubrica norma de poluare scrisa clar. Daca scrie EURO III, atunci asa va fi si la noi. Daca scrie EURO IV, asa va fi si la noi. Daca scrie D4, in Romania ar putea fi EURO III sau EURO IV, nu stim care dintre ele.

30 Ian 2008, 19:53

La masinile inmatriculate deja, norma de poluare este data de ultimele 2 caractere din numarul de omologare (care apare in talon si in cartea de identitate), astfel:

Doua cifre = NON EURO
X1, X2, X3, X4, X5, X6, Y1, Y2, Y3 = EURO II
D3, E3, R3 = EURO III
E4, R4 = EURO IV.

Sursa: http://www.rarom.ro/rovigneta.html

30 Ian 2008, 20:26

cool, mai dani

la mine scrie E4 ... deci diavolul e si ecologic

30 Ian 2008, 21:09

adispan scrie:cool, mai dani

la mine scrie E4 ... deci diavolul e si ecologic


La cati cai are, oricum nu polueaza... :mrgreen:

30 Ian 2008, 21:27

nu nr cailor conteaza, ci cum ii strunesti :D

mi s-a cerut sa spun si tipul de motor

iata-l: ASDA

masina e fabricata in 2006

31 Ian 2008, 02:48

Propun ca topicul sa fie mutat la Help/Troubleshooting si sa fie facut Sticky :)
Periodic ar trebui actualizata lista din primul post cu codurile motoarelor si norma de poluare la care sunt incadrate.

02 Feb 2008, 00:36

Fusion 1,4 TDCi F6JB euro4
Fusion 1,4 benzina 80 CP FXJA euro4

ambele 2006
Ultima oară modificat de driver pe 02 Feb 2008, 15:00, modificat de 2 ori în total.

02 Feb 2008, 00:57

Multumim pentru adaugiri.

V-as ruga sa precizati si tipul masinii, pentru ca motoarele au coduri diferite pe masini diferite chiar daca au aceeasi putere / capacitate cilindrica (ex. 1.4 Fiesta = FXJA, 1.4 Focus = ASDA).

02 Feb 2008, 01:05

adispan scrie:nu nr cailor conteaza, ci cum ii strunesti :D

mi s-a cerut sa spun si tipul de motor

iata-l: ASDA

masina e fabricata in 2006


Codul matale de la motor este "ASDA zile de la mine"... Da' eu nu stiam ca autorul versurilor face si motoare... :mrgreen:

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

08 Feb 2008, 21:54

focus 1.6TDCI (80kW) G8DB euroIV

nu stiu daca este adevarat, am auzit si eu de undeva, ca normele de poluare euro III si euro IV au aceleasi maxime de emisii.difera doar cate mii de km garanteaza producatorul ca masina respecta aceste limite. stiti ceva despre acest lucru?

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

09 Feb 2008, 13:52

Nu pot spune cu precizie, dar un amic imi spunea ca intre E3 si E4 nu sunt diferente constructive ale motorului, doar filtrele de la esapapament sunt mai performante. Problema arzatoare este ca mirlanii de la guvern impun taxa asta minune, asa-zis de poluare si intre un autoturism cu motor E4 si altul E3, cu aceeasi vechime, taxa este de patru ori mai mare la E3 fata de E4, indiferent de gradul de uzura a motorului. Garantat ca un motor E3 bine intretinut si cu putini kilometri, va polua mai putin decit unul E4, dar de care si-a batut joc exploatatorul capitalist si deja papa ulei, e dereglat, etc. Daca e taxa de poluare, sa mearga la stand cu motorul si sa plateasca taxele dupa ce emisii poluante are motorul respectiv, ca daca e defect sistemul de reducere a emisiilor de noxe, polueaza la fel ca si unul non-euro. Parerea mea... :-?

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

09 Feb 2008, 14:21

Masina din semnatura, motor FYDA, euro 2

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

09 Feb 2008, 17:11

FIESTA 1,4 TDCi ,TIP MOTOR : F6JA - EURO 3

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

11 Feb 2008, 16:12

focus 1,6l 16v, 74 kw, 2001, motor FYDD - euro 4

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

11 Feb 2008, 16:41

pretorian scrie:FIESTA 1,4 TDCi ,TIP MOTOR : F6JA - EURO 3

hmmm eu am euro 4 pe 1,4 tdci

http://www.okazii.ro/catalog/4092025/au ... -Euro.html
asta ar fi de ajutor din pacate nu am mai gasit anunturi de acest gen :(

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

22 Mar 2008, 19:38

Pe fiesta am motor 1.3 Endura, tip j4q si este euro4. Productia motorului am impresia ca a inceput din '99, asa ca daca vreti masini SH e posibil sa gasiti o fiesta sau un ford ka din '99, 2000 sau 2001 cu norme de poluare euro4. Nici eu nu eram convins ca este euro4 masina pe care am cumparat-o, dar m-am dus la rar cu cel care a adus-o din Germania si mi s-a zis clar ca e euro 4. Scria si pe brief (cartea de identitate nemteasca) norma de poluare dar am vrut sa ma asigur.

Utila informatia cu numarul de omologare, nu stiam, mersi. Sanatate!

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

22 Mar 2008, 21:59

Precedenta mea masina a fost Nova GTi, 1,6l. Primul model romanesc cu injectie Bosch, catalizator etc. Vanzatorul de la Dacia a spus ca e Euro II, cum era pe vremea aceea. A fost inegistrata ca non-euro, probabil in '98 nu era pus la punct sistemul de diferentiere dupa numarul respectiv.
La ultima revizie bianuala la care am dus-o (a patra, dupa 8 ani, aprox 80000Km la bord), baiatul de la gaze a facut ochii mari, si a bibilit-o si ambalat-o si masurat-o cateva minute. A spus ca se incadreaza cu brio la Euro II si chiar mai mult.
Spunea ca marci de prestigiu se dau de ceasul mortii sa treaca "gazele", si asta a mers impecabil.
Masina consuma 5,5 l / 100Km la drum lung, mers legal, cu familia (3 pers.) si bagajele aferente cand mergeam in concedii. Medie facuta la cate 2-3000Km.
Noua masina nu scoate sub 7l / 100km sub nici o forma la drum lung, nici daca sunt singur in ea. Dar e Euro IV!!
E clar ca poluez mai mult. Ma intreb ce va spune baiatul de la RAR dupa doi ani la gaze.
Poate sa ma lamureasca cineva care e diferenta intre normele astea Euro din punct de vedere a poluarii?

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

22 Mar 2008, 22:54

M-am uitat pe lista aia cu masini euro 3. Eu cred ca si un copil de clasa a 4-a care are cat de cat idee despre masini s-ar amuza cand ar vedea trecut acolo focus tdi. Sunt de tot rasul astia de la RAR. Dar ei sunt Dumnezeu asa ca nu avem ce face.

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

23 Mar 2008, 09:00

mondeo 2.0 , tddi , 115 hp , motor tip D6BA = euro 3
ka , 1.3 , 60 hp , motor tip J4S = euro 4

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

31 Mar 2008, 13:01

Focus 1.8 TDDI motor C9DB EURO III

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

17 Apr 2008, 15:08

Ford Ka 1.3 i fabricatie 12.2000
Motor J4S - Euro 4

Atentie ca la Ka anul 2000 este cel mai "ciudat", in sensul ca la acelasi motor (1.3) in anul 2000 s-au pus Euro 2, Euro 3, Euro 4.

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

18 Apr 2008, 22:26

Norma de poluare e foarte simplu de aflat: mai simplu nici nu se poate...
Deschizi usa din dreapta iar pe stalp este afisata o placuta de forma aceasta
Imagine
Exact in campul cu nr 11 este trecut codul normei de poluare. Pozitia este constanta la toate modelele ford.
V=euro4 cu DPF
7=euro4
6=euro4 (pot aparea diferite interpretari este cod in forma exacta D4/E4)
S=euro3 (norma 2000EEC)
8= ??? EEC 5th (naiba stie ce-o fi ..)
Q= cred ca e euro2
1= idem
5= D3 la noi euro3 in cazul de fata (focus - am inatalnit norma pe masini pentru franta)
3= norma pentru Japonia (v-am spart... :P)
G= norma pentru State
K= euro3 (2000EEC)

Si multe alte litere si cifre (un alt exemplu L=norma pentru Mexic).

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

19 Apr 2008, 09:00

driver scrie:Norma de poluare e foarte simplu de aflat: mai simplu nici nu se poate...
Deschizi usa din dreapta ... Exact in campul cu nr 11 este trecut codul normei de poluare. Pozitia este constanta la toate modelele ford.
7=euro4
6=euro4 (pot aparea diferite interpretari este cod in forma exacta D4/E4)
...


Adica asa?
FiÅŸiere ataÅŸate
190420081259 (Medium).jpg

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

20 Apr 2008, 12:35

Da exact, este o masina cu euro 4.

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

22 Apr 2008, 09:40

Ahaaaaa... deci am Euro 3 ! Super !!!!
Stai asa, ca eu i-am blocat EGR :( . Acu' ce euro am ?

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

06 Mai 2008, 08:11

Teoretic tot E3, dar un test de gaze este edificator.

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

30 Iul 2008, 15:10

Corespondenta dintre normele de poluare raportate la decodarea VIN-urilor si cele Euro o gasiti aici: http://en.wikipedia.org/wiki/European_e ... _standards

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

11 Aug 2008, 17:29

deci , masina din semnatura avea pe brief trecut D3, la rar m-i s-a dat EURO 2.codul la motor e C9DC(la rar pe site codul pt euro 3 este C9DB) .acelasi motor dar dupa august 2000 e euro 3.poate i o fi schimbat catalizatorul intre timp, asa ma gandesc eu.oricum o prostie,cu baietii astia de la rar

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

19 Aug 2008, 09:18

Sa va zic eu ce am patit saptamana trecuta cu baietii de la RAR...
M-am dus la identificarea in vederea inmatricularii a unui Audi Q7 toate bune si frumoase pana am terminat actele si am luat talonul (de retinut ca inmatricularea am facut-o in 3 zile ceea ce e cam imposibil in actualele conditii ;) ) pe care scria anul fabricatiei 2007 desi in toate actele prezentate la RAR (actele originale ale masinii) scria 2006. Au mai imbatranit-o cu un an :D
Răspunde