$1 scrie:$2egat de cocoase, eu cred ca se poate reduce viteza in dreptul lor a.i. sa protejeze pietonii aflati in traversarea strazii, ca doar de aceea au fost gandite si intalate in punctele nevralgice
partea proasta a cocoaselor este ca sunt acolo in permanenta; daca ar fi doar la orele de varf, sau in intervalul 6:30-22:30, ar mai fi cumva, dar asa? asa e putin abuz: ai restrictie de viteza (in zonele scolilor e 30, si majoritatea cocoaselor sunt pe langa scoli), deci poti sa fii si amendat; ai indicatoare si zebra, de ce sa-ti mai si strice masina? plus ca (reiau ideea) cea mai mare parte a timpului cocoasele sunt inutile, pentru ca nu trece nimeni strada (cu exceptiile de rigoare, fireste), deci te obliga sa reduci de pomana viteza
dar daca tot acest stres al soferilor conduce la eliminarea catorva accidente mortale (sau nu neaparat), tot exista si o parte buna
giratoriile sunt, in principu, mai bune decat semafoarele pentru ca la semafor esti obligat sa opresti (cand e rosu, nu cand ai masina careia sa-i cedezi trecerea), in giratoriu intri in orice moment, daca ai conditii
cel de la spital este o catastrofa pentru ca are doar doua benzi inghesuite (ar fi trebuit diametru mai mare, ca benzile sa fie mai relaxate; doua masini mari nu incap simultan, fiecare pe banda ei) - acolo ar fi trebuit largit la maximum, sa includa chiar si stalpul din colt (in fata spitalului); cel de la casa de cultura la fel (se mai pot ciopli colturile trotuarelor, cel putin trei dintre ele), cel din precista e minuscul si inghesuit (dar nu e asa de aglomerat, sunt doar trei directii), cel de la pod (caprioara) este tot mic, dar se circula mult mai bine decat in absenta lui; cel din spatele hotelului ceahlau e foarte ciudat, dar e functional (ar fi fost si culmea sa nu fie: doua laturi ale triunghiului care-l formeaza sunt sensuri unice; dar se mai poate lucra si la ala, ca e interdicitia de a merge prin spatele magazinului unic, cand iesi din giratoriu)
cel de la muzeu e bun (a rezolvat problema venirii dinspre tribunal spre hotel ceahlau, care era extrem de nasoala la ore de varf)
trebuie si la sarata, trebuie neaparat si la iesirea din ulmilor in calea romanului (e jale mare la ore de varf!), trebuie in mai multe locuri; sa speram ca vor fi rezolvate, cu timpul
trecerile de pietoni sunt cam nefericit rezolvate, peste tot
daca primim instituirea acestor sensuri giratorii ca pe o etapa (in speranta ca peste cateva luni se vor imbunatati, largi etc), e ok si e laudabila;