Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari
Cred ca am intr-adevar o problema la motor . Am fost azi la mecanic si mi-a pus delcoul la semn , cu lampa stroboscopica
. Drept urmare motorul nu mai "zboara" ci abia trage in sarcina , trebuie sa il iau cu incetisorul , fata de cum scartaiam rotile inainte de a il pune la semn .
Vreau sa explic aici pe scurt cum am ajuns sa umblu la delco , pentru ca am banuiala ca de fapt altul era defectul la Scorpie . Am facut recent un drum la Bucuresti , eu plecand de la Ramnicul Sarat . Pina la Urziceni masina a mers cristal - ceva de vis . Cand am trecut de Urziceni insa , s-a schimbat ceva : a aparut subit un zgomot ciudat ce venea de la motor , zgomot pe care il am si acum - ceva ca atunci cand decoleaza un avion (?!)
In paralel cu zgomotul am observat ca motorul nu mai tragea ca pina atunci , trebuia sa il "iau in lung" , pentru a obtine performanta . Dupa ce trei tipi mi-au zis de bujii si s-au convins pe rand ca nu au nimic bujiile , mi-a dat prin minte sa verific interiorul delcoul-ui , iar atunci am schimbat rotorul , cel vechi fiind intr-adevar terminat .
Credeam ca am rezolvat problema , dar nu a fost asa desi s-a simtit evident o imbunatatire . In acest moment merg cu avansul la delco mai mare decat ar fi normal , dupa carte , pentru a suplini ceva din ceea ce am pierdut ca putere a motorului , am tras un semn pe delco sa stiu unde trebuie pus dupa ce remediez adevarata problema .
Rugamintea mea si intrebarea ar fi : Daca eu am desfacut capacul filtrului de aer , am obturat cu palma tubul de aspiratie care duce aerul catre pistoanele de pe partea cu clapeta de acceleratie - si motorul nu simte NIMIC ... In timp ce daca am obturat celalalt tub de aspiratie se simte evident o schimbare in mersul motorului (insotita de zgomotul specific absortiei de aer) ...
Ei bine , asta nu cumva inseamna ca pe partea clapetei de acceleratie ajunge pe undeva "aer fals" la motor ? Trebuie sa spun ca la ralanti motorul are un mic tremurat pe care NU il aveam inainte si care induce o vibratie pina si in maneta schimbatorului de viteze , iar in mers , atunci cand il turez , persista acel zgomot de avion in plina ascensiune , care a aparut din senin la acel drum . Mi-ar folosi sa stiu daca am dreptate cu "aerul fals" , eu am in localitate doar doi mecanici adevarati , dar daca e ceva MAI grav decat un aer fals ...cred ca trebuie sa ajung mult mai departe .
Multumesc frumos pentru intelegere .

-

MATTRIXTHEFT - Incepator
- Mesaje: 50
- Membru din: 16 Feb 2010, 00:16
- Localitate: Ramnicul Sarat
- Maşina: Ford Taunus an 1982 , 1593cm3 benzina
- VIN: wfofxxgbbfbu24132
mai are un senzor in forma de triunghi l-am desfacut si in loc sa gasesc vreo piesa electronica ca la majoritatea senzorilor, gasesc o tija cam marimea unui bat de chibrit si ca lungime si ca grosime, am apasat un pic pe acel betisor de plastic de la senzorul respectiv si mi sa parut ca se cam blocheaza (da se blocheaza asa putin,adica nu intepeneste acolo) , acel betisor de la senzor culiseaza. M-am gandit ca are un arc acolo si e posibil ca din cauza condensului, vaporilor de apa, etc, sa fi ruginit acel arc si sa nu-i mai dea voie sa culiseze cum trebuie, am luat un spray cu care se da la suruburi pentru a manca rugina si un spray cu vaselina lichida, si am curatat cat sa putut, am montat la loc si nici un semn. Aceeasi chestie....
Ala de la tester mi-a zis ca pe galeria de admisie sunt doi senzori, unul langa altul, unul care citeste presiunea aerului care intra in admisie si unul care citeste temperatura aerului care intra in admisie, si mi la aratat pe cel cu presiunea. M-am dus la un prieten care are magazin de piese auto, am facut comanda de acel senzor de pe galeria de admisie, am zis ca e ala defect si ca nu mai citeste presiunea bine si ca da erori, l-am schimbat si NIMIC.
Astept raspuns de la un mecanic pe cinste !!!
Dacă are cineva vreo lapidare în program și n-are cine să arunce prima piatră, aici sunt eu, cel fără de păcat.