de bibanu47 » 10 Ian 2009, 04:17
CAPITOLUL 1
Bucsarea unui bloc motor
Bucsare unui bloc motor,reprezinta totalitatea operatiilor tehnologice,prin care un bloc motor,este adus la stadiul initial de fabricatie.Aceasta bucsare se face datorita urmatoarelor defectiuni,care pot apare la orice motor,indiferent de anul de fabricatie,
1.stagiu avansat de uzura fizica,
2.fragmentarea unui segment,
3.scaparea unei sigurante de la boltul pistonului,
4.deteriorare cotei de presare a unui bolt,
5.spargerea unui piston,
6.scaparea unui corp strain in capatul pistonului,
7.griparea motorului,prin incalzire excesiva,
8.scaparea unei biele din cota de prindere,de pe vilbrochen.
Executarea acestei lucrari se incepe prin majorare locasurilor,operatie numita alezare,si se executa in zona unde vin montate pistoanele,aducindu.se toate la un diametru anume,stabilit.Dupa aceasta se toarna o bucsa cilindrica,din fonta speciala,avand o anumita duritate,ea avand adaosuri mari,fata de cotele de prelucrare,la care va trebui sa ramana ulterior.Aceasta bucsa este prinsa pe strung pentru a fi strunjita la cotele stabilite ulterior,in asa fel incat sa poata fi introdusa,prin presare in locasurile majorate,ale blocului motor.Dupa strunjire ele sunt presate in bloc,cu o presa speciala,la unul din capete avind lasat,din operatia de strunjire,un guler de limitare,deoarece la detonatia motorului se pot deplasa aleatoriu.Dupa presare,blocul este prins din nou pe masina de alezat si se incepe majorarea interioara a bucsilor,pina ajung foarte aproape de diametrul care il are pistonul.Penultima operatie este cea de honuire,in termen popular numindu.se "oglinda blocului",adica blocul este montat pe un utilaj care acesta este dotat cu 6 perii din piatra abraziva,dar foarte fina,ele fiind dispuse pe un suport in forma de cilindru.Acest cilindru este montat pe un ax,care in acelasi timp are o miscare stanga,dreapta si tot in acelasi timp,urca si coboara in noile bucsi ale blocului motor,deci o miscare elicoidala.Aceasta honuire se produce asupra unui jet continuu de motorina care are rolul de a unge si in acelasi timp de a raci cele 6 perii care asigura rectificare blocului motor.Honuirea se face dupa fiecare piston in parte,datorita faptului ca,aceste pistoane fiind folosite,au foarte mici abateri de diametre si daca sunt montate in alta ordine,decat in cea care au fost prelucrate,neavand tolerantele respective,motorul se poate supraincalzi si bloca.Aceste bucsi sunt lasate putin mai lungi decat fata blocului motor,deoarece ultima data se face o mica rectificare a suprafetei,unde urmeaza sa vina montata garnitura de chiulasa si apoi chiulasa,rectificare,care in urma sa,bucsile si blocul motor,raman perfect aliniate si cu aceasta ocazie dispar si vechile coroziuni,aparute in timp,datorate lichidului de racire,atunci cand in loc de antigel si apa distilata,punem apa potabila.Vreau sa precizez ca multe firme care se ocupa de aceste bucsari,nu respecta un lucru de foarte mare importanta,adica,aceste bucsi din strunjire,raman la exterior,datorita cutitului de strung,cu anumite denivelari,care in sectiune apar ca niste dinti de fierastrau,dar foarte mici,ca si atunci cand tragem cu unghia pe o pila,si daca acestea nu sunt rectificate,inainte de presare in bloc,motorul nu se va raci normal,deoarece intre aceste bucsi si peretele blocului apar diferente si temperatura nu este disipata uniform,racindu.se decat la jumatate din valoarea adevarata.Aceasta firma din Bucuresti,cu care eu colaborez si observati ca nu precizez numele,ca sa credeti ca.i fac reclama mascata,executa aceaste operatii si mai exista un lucru care il respecta si de aceea ii apreciez foarte mult.Este vorba despre compozitia din care sunt turnate aceste bucsi,deoarece ele pentru motoarele diesel,trebuie sa aiba o anumita compozitie si pentru benzina,cu totul alta.Acestea,ei le toarna la comanda speciala,la un laborator din orasul Oltenita,pe diferite diametre,in functie de cum sunt necesare pentru fiecare tip de motor.Referitor la costul unei operatii de bucsare,a blocului,se rezuma la suma de 100/150 de ron pe piston,ea variaza in functie de diametrul pistonului,pana la diamatrul de 80mm,este un pret si peste 80mm,alt pret,reprezentand cantitatea materialului folosit.Garantia lucrarii este asigurata,minim 200000 km si vreau sa mai precizez ca sunt printre putini care bucseaza motoare in V si inclinate,cum este cel de la Ford Transit 2,5TD,fabricat pana prin 1998.De 5/6 ani de cand colaborez cu aceasta firma,am bucsat un numar foarte mare de motoare si majoritatea la masini de firme,care sunt utilizate puternic,zi de zi si nu am avut nici macar un singur repros.Tin sa fac precizarea ca i.am cunoscut din fostul ziar "Anunt auto",in momentul in care bucsasem motorul,la alta firma si deoarece mi.l bucsase prost,eram disperat si nu stiam ce sa mai fac,deoarece era un motor mai rar intalnit.Am avut ocazia sa demontez chiulasa la un motor bucsat la ei,care efectuase un nr. de 83.000 de km si datorita faptului ca se sparsese un furtun,la lichidul de racire,sa ars garnitura de chiulasa si am ramas placut surprins,datorita faptului ca la acei km,nu se cunostea niciun pic de uzura pe bloc.Incurajez o asemenea reparatie la un motor,deoarece, o asemenea lucrare,se ridica la urmatoarele costuri,
1.bucsat bloc motor,in functie de diametrul pistonului,max. 600 ron
2.set garnituri,incluzand si toate simeringurile max.350 ron
3.set segmenti max.350 ron
4.set cuzineti biele,care se schimba obligatoriu max.130 ron
total general 1430 ron
Cu acest pret,o sa.mi spune.ti,ca se poate cumpara un motor de la dezmembrari,dar si acest motor este uzat si dupa max. un an de zile,va ceda,lund.o de la capat,plus cheltuieli de omologare R.A.R.pentru schimbare de serie de motor. Va rog sa tineti cont ca aceasta suma,am calculat.o pe maxim,adica pentru repararea uni motor de microbuz,de exemplu,unde pistoanele sunt mult mai mari,ca la un turism.Totul ramane la aprecierea dumneavoastra.Cu stima.
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an. Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.