20 Dec 2011, 21:58
dutzup,1015616 scrie:Si cred ca discutia asta nu-si mai are rostul fara niste informatii noi sau ceva documentatie. Pentru ca in curand o sa incepem sa urmarim greselile de ortografie cum am vazut in alte subiecte .
...
21 Dec 2011, 08:47
Problema e ca fenomenul acela de franare in alternator datorita atractiei campurilor magnetice este acest "EMF" care este explicat in text, si apare doar la cuplarea consumatorilor. Dupa aia asa ceva nu mai exista. Deci nu are cum sa produca un consum de combustibil crescut.
Eu zic cu totul altceva. Si de fapt nu zic eu ci preiau din ce au zis altii. Daca tu asta intelegi din ce sustin eu, e treaba ta.
22 Dec 2011, 09:34
dutzup,1015616 scrie:Complet de acord cu traducerea. Problema e ca fenomenul acela de franare in alternator datorita atractiei campurilor magnetice este acest "EMF" care este explicat in text, si apare doar la cuplarea consumatorilor. Dupa aia asa ceva nu mai exista. Deci nu are cum sa produca un consum de combustibil crescut.
dutzup,1015197 scrie:Eu raman la parerea mea, adica in cazul in care chiar daca exista
dutzup,1015197 scrie:o modificare a consumului de combustibil este absolut neinsemnata.
dutzup,1015197 scrie:Chiar e bine sa existe pareri diferite pentru ca asa s-au nascut teorii si s-au creat lucruri noi.
dutzup,1015197 scrie:intr-un tabel gasit pe net legat de functionarea mai multor modele de alternatoare se pot vedea valorile curentului nominal, cel maxim si la ce valori ale turatiei motorului se pot obtine.
22 Dec 2011, 18:19
DanielArdelian2,1016208 scrie:dutzup,1015197 scrie:Eu raman la parerea mea, adica in cazul in care chiar daca exista
Chiar exista, nu e nici un “daca”.dutzup,1015197 scrie:o modificare a consumului de combustibil este absolut neinsemnata.
Un alternator de 100A, utilizat la maxim, produce cam 1500 W de energie electrica. Dupa Wikipedia, randamentul este de ordinul a 50% - 62 % (mai mic decat am estimat eu). Hai sa zicem randament mare, 60%, deci alternatorul consuma de la motor 2.5 KW (~ 3.3 CP). Suplimentul de consum impus de cei 3 CP este, in contextul utilizarii normale a autoturismului, neinsemnat, probabil nici nu este inregistrat de CB.
DanielArdelian2,1016208 scrie: Insa in contextul instalatiei HHO, acesta NU poate fi neglijat pentru ca altfel ar trebui sa acceptam ca instalatia HHO are randament supra-unitar. Proponentii instalatiei HHO sustin, ca si tine, ca energia electrica de la alternator este “gratis” si ca motorul nu trebuie sa arda combustibil ca s-o produca si ca aceasta energie “gratis” poate fi re-introdusa in motor (utilizand gazul HHO pentru transportul ei), astfel incat, in final, motorul functioneaza intr-o bucla cu reactie pozitiva, se auto-sustine.
DanielArdelian2,1016208 scrie: Dupa teoria mea, alternatorul consuma cel putin de 1.6 ori mai multa energie mecanica decat energia electrica pe care o produce, cele doua fiind intr-o relatie de proportionalitate.
Dupa teoria ta, cata energie mecanica consuma un alternator care, la 3000 RPM, debiteaza 100 A la 14.4 V?
Dar unul care, la 3000 RPM, debiteaza 10 A la 14.4 V?
Dar unul care, la 2000 RPM, debiteaza 10 A la 14.4 V?
DanielArdelian2,1016208 scrie: Daca doresti, putem face urmatorul experiment: cumparam un motor electric monofazat de 220 V la vreo 1.5 KW si un alternator de Dacie. Conectam alternatorul pe axul motorului cu o curea. Motorul il alimentam printr-un contor de energie electrica (am eu unul care afiseaza si puterea consumata). La iesirea alternatorului conectam un consumator variabil (mai multe becuri de faza lunga de 60W) si urmarim daca exista vreo corelatie intre consumul de curent din alternator si consumul motorului care antreneaza alternatorul.
Costul materialelor va fi pe la 500 RON.
Daca se dovedeste ca consumul motorului depinde de consumul electric din alternator, tu platesti costul materialelor didactice.
Daca se dovedeste ca consumul motorului nu depinde de consumul electric din alternator, eu platesc materialele didactice.
Ce zici?
23 Dec 2011, 00:31
Adica 90.000 W. Daca impartim aceasta energie la 1,6 rezulta ca motorul poate sa produca prin alternator o energie electrica de 56.000 W. Esti de acord?
Crezi ca motorul are nevoie de un consum de combustibil in plus pentru ca alternatorul sa scoata 100 A fata de 10 A? Eu nu cred.
De aici porneste si ideea ca nu va creste consumul de combustibil.
Si mai am o intrebare.
De ce la un motor cu injectie, cand sunt in frana de motor consumul e zero si totusi farurile nu se sting?
Crezi ca energia mecanica a motorului e de ajuns pentru alternator sa produca curent?
23 Dec 2011, 00:33
dutzup,1016428 scrie:In realitate cresterea consumului nu se observa cu ochiul liber.
dutzup,1016428 scrie:DanielArdelian2,1016208 scrie:Dupa teoria ta, cata energie mecanica consuma un alternator care, la 3000 RPM, debiteaza 100 A la 14.4 V?
Dar unul care, la 3000 RPM, debiteaza 10 A la 14.4 V?
Dar unul care, la 2000 RPM, debiteaza 10 A la 14.4 V?
Iti raspund printr-o intrebare:
dutzup,1016428 scrie:Care este energia (sau puterea) mecanica dezvoltata de un motor de 100KW la 3000RPM?
dutzup,1016428 scrie:Care este energia (sau puterea) mecanica dezvoltata de un motor de 100KW la 3000RPM?
dutzup,1016428 scrie:Deci putem sa aproximam o enrgie mecanica de 90KW. Adica 90.000 W. Daca impartim aceasta energie la 1,6 rezulta ca motorul poate sa produca prin alternator o energie electrica de 56.000 W. Esti de acord?
dutzup,1016428 scrie:Fulia de pe vibrochen se invarte indiferent daca exista sau nu consumatori care cer 10 sau 100 A, si se invarte cu o putere mecanica mult mai mare decat e necesar pentru 100 A.
dutzup,1016428 scrie:Crezi ca motorul are nevoie de un consum de combustibil in plus pentru ca alternatorul sa scoata 100 A fata de 10 A?
dutzup,1016428 scrie:Eu nu cred. De aici porneste si ideea ca nu va creste consumul de combustibil.
dutzup,1016428 scrie:Experimentul il facem cu un motor diesel sau benzina nu cu un motor electric de 1,5KW. Sau cu un motor electric de 100KW.
dutzup,1016428 scrie:Si mai am o intrebare. De ce la un motor cu injectie, cand sunt in frana de motor consumul e zero si totusi farurile nu se sting?
dutzup,1016428 scrie:Crezi ca energia mecanica a motorului e de ajuns pentru alternator sa produca curent?
23 Dec 2011, 00:38
23 Dec 2011, 00:45
23 Dec 2011, 01:17
23 Dec 2011, 03:40
Mihai L,1016577 scrie: acest topic incepe sa aduca foarte mult cu cel dedicat religiei...
23 Dec 2011, 12:20
23 Dec 2011, 13:19
dutzup,1016686 scrie:Ai spus ca "Raspunsul corect si complet este: "Depinde de pozitia pedalei de acceleratie", pentru ca din pedala de acceleratie variezi PUTEREA motorului."
Incomplet. Depinde in primul rand de treapta de viteza si apoi de acceleratie care determina la randul ei turatia.
dutzup,1016686 scrie:Ai spus: "Daca fulia se invarte cu o putere mecanica mult mai mare decat e necesar pentru 100 A, inseamna ca exista un consumator al acestei energii mecanice (nu alternatorul), altfel motorul ar continua sa se accelereze pana la infinit sau pana s-ar dezintegra."
Consumatorul este lucrul mecanic necesar sa deplaseze masina...la naiba.
dutzup,1016686 scrie:Ai spus: "Insa acelasi motor, la aceeasi turatie (sa zicem 3000 RPM), poate sa fie in urmatoarele ipostaze:
(1) cu masina scoasa din viteza
(2) in treapta a III-a pe drum drept
(3) in treapta a III-a in urcare la deal
...
De ce am inceput sa vorbim de consumul necesar deplasarii autovehiculului. Cine schimba subiectul acum?
dutzup,1016686 scrie:Am combatut eu principiul de functionare al motorului Otto sau Diesel? Se pare ca vorbim impreuna dar ne intelegem separat.
dutzup,1016686 scrie:Ai spus: "Uite, chiar am experimentat pe masina mea:
(1) Tin pedala de acceleratie apasata fix incat sa am 2000 RPM. Cuplez degivrarea electrica a parbrizului. Turatia motorului scade rapid cam cu vreo 250 RPM.
Ghici de ce?
(2) Daca vreau sa restabilesc valoarea de 2000 RPM, trebuie sa maresc apasarea pe pedala de acceleratie. Ghici ce consecinta va avea asta asupra puterii motorului? Dar asupra consumului?
(3) Daca mentin pedala in noua pozitie si opresc degivrarea electrica a parbrizului, turatia creste la vreo 2250 RPM. Ghici de ce?"
dutzup,1016686 scrie:Si nu mai explica teoria ta doar la ralanti unde puterea motorului e cea mai mica, si unde se observa cel mai usor orice modificare in turatie.
dutzup,1016686 scrie:Ai spus: "Pentru ca energia cinetica inmagazinata in masa intregii masini invarte motorul si deci si accesoriile de pe motor (Ec = m * v * v / 2, m = masa masinii, v = viteza masinii)."
Avand in vedere teoria energiei cinetice inmagazinate in masina si teoria ta care spune ca, virgula, consumul de energie mecanica creste cand avem mai multi consumatori electrici, rezulta ca dupa ce luam piciorul de acceleratie masina va opri mai repede daca pornim toti consumatorii din masina.
dutzup,1016686 scrie:Ba chiar ar putea fi o metoda noua de franare a masinii ca sa schimbam placutele si discurile mult mai rar.
Iti place cand exagerez si folosesc sarcasmul in explicatii? La fel faci si tu.
dutzup,1016686 scrie:Nu ai nici o legatura cu domeniul ingineriei, nu? Nu-i nimic, fiecare are alt domeniu de activitate si nu trebuie sa fim atotcunoscatori. Dar un sfat ar fi sa dai un "sarci pe gugal" inainte sa scrii prostii care sunt usor de demonstrat. Acum sa-ti explic pe scurt cu energia asta mecanica, bat-o vina. Este suma dintre energia cinetica si cea potentiala.
23 Dec 2011, 16:50
Franarea electrica se aplica si la locomotive si cred ca si la tramvaie, doar ca aici nu se capteaza si nu se refoloseste energia electrica obtinuta prin franare ci se disipa sub forma de caldura (energie termica) pe niste rezistente de mare putere.
@temir....te-am lasat la urma ca e mai distractiv
Ai spus: "Ce naiba e aia "energia mecanica a motorului", de unde are motorul energie, si inca mecanica? si, mai ales, cata? si, mai ales, unde o depoziteaza?"
Nu ai nici o legatura cu domeniul ingineriei, nu?
Nu-i nimic, fiecare are alt domeniu de activitate si nu trebuie sa fim atotcunoscatori.
Dar un sfat ar fi
sa dai un "sarci pe gugal" inainte sa scrii prostii care sunt usor de demonstrat.
Acum sa-ti explic pe scurt
23 Dec 2011, 17:20
temir,1016773 scrie:Saaaaau: fiind vorba despre o retea de curent continuu (zic de transportul electric urban - tramvai/troleibuz), consumatorul se transforma in sursa si debiteaza exact in retea
dutzup scrie:N-am vrut sa mai scriu nimic pentru ca nu credeam ca mai am ce. Dar am gasit niste raspunsuri absolut eronate si nu ma pot abtine.
27 Dec 2011, 17:51
27 Dec 2011, 19:17
27 Dec 2011, 21:16
28 Dec 2011, 14:16
29 Dec 2011, 20:32
07 Ian 2012, 16:13
volumul de benzina la 100 km: v_benzina = 7 L / 100 Km
masa de benzina la 100 km: m_benzina = densitate_benzina * v_benzina = 7 L / 100 Km * 0.720 Kg / L = 5.04 kg benzina / 100 km
masa de aer la 100 km: m_aer = 14.7 * m_benzina = 14.7 * 5.04 kg / 100 km = 74 Kg aer / 100 km
volumul de aer la 100 km: v_aer = m_aer / densitate_aer = (74 Kg / 100 km) / (0.0012041 kg / L) = 61530 litri de aer la 100 km
02 Feb 2012, 12:26
02 Feb 2012, 21:27
ccxtuning,1034206 scrie:asemenea multor principii de functionare multe aspecte sunt interpretabile
ccxtuning,1034206 scrie:hho este o idee plauzibila si este corect teoretic ca se va obtine o ardere mult mai bogata decat amestec cu aer simplu.
ccxtuning,1034206 scrie:insa important este ce amestec este necesar in momentul x si ce este necesar pentru a obtine acea cantitate.
ccxtuning,1034206 scrie:se optimizeaza cat de mult raportul intre carburantul ars si ce se poate obtine din el
ccxtuning,1034206 scrie:dar solutii inca exista. sunt tehnologii deja dezvoltate si demonstrate, care adunate duc la un rezultat destul de bun
06 Feb 2012, 11:30
DanielArdelian2,1034468 scrie:1. O afirmatie foarte frumoasa si poetica, insa complet eronata. Un principiu de functionare nu are cum sa fie interpretabil.
2. Defineste "ardere mai bogata".
3. Defineste "amestec necesar".
4. Suna foarte frumos si poetic, dar cum anume se optimizeaza? Ce anume se modifica?
5. Din nou, o afirmatie frumoasa si poetica dar care nu spune nimic concret.
06 Feb 2012, 13:53
ccxtuning scrie:asemenea multor principii de functionare multe aspecte sunt interpretabile
ccxtuning,1036584 scrie:adjectiv - cum sunt interpretabile aspectele? - asemenea principiilor (adjectiv comparativ de egalitate)
concluzie:
aspectele sunt interpretabile! NU principiile de functionare!
ccxtuning,1036584 scrie:deci in motor va ajunge mai mult oxigen in stare pura decat cel din aerul aspirat de afara.
ccxtuning,1036584 scrie:3. amestecul de carburant si aer intr-un anumit moment este dat de turatia motorului in acel moment si de avansul acceleratiei....sper ca m-am facut inteles...
ccxtuning,1036584 scrie:4. se modifica timpii si cantitatea injectiei incat din amestecul aer-carburant sa rezulte o ardere cat mai completa.
incearca asta acasa! aprinde un chibrit si pune-l pe o suprafata dreapta. apoi pune un pahar mic peste el. a doupa oara fa la fel dar pune un pahar mai mare peste. ce poti observa?
ccxtuning,1036584 scrie:insa nu am negat ca este imposibil.
ccxtuning,1036584 scrie: exista in ziua de astazi tehnologii (principii de functionare) care adunate permit dezvoltarea unui astfel de generator.
06 Feb 2012, 15:52
DanielArdelian2,1036679 scrie:ccxtuning,1036584 scrie:adjectiv - cum sunt interpretabile aspectele? - asemenea principiilor (adjectiv comparativ de egalitate)
concluzie:
aspectele sunt interpretabile! NU principiile de functionare!
Te contrazici singur de la un paragraf la altul. Daca principiile NU sunt interpretabile, atunci nici aspectele vizate nu pot fi interpretabile, deoarece intre ele exista un adjectiv comparativ de egalitate
DanielArdelian2,1036679 scrie:ccxtuning,1036584 scrie:deci in motor va ajunge mai mult oxigen in stare pura decat cel din aerul aspirat de afara.
Oxigenul singur nu produce energie. Daca in motor ajunge mai mult oxigen, atunci trebuie si mai mult carburant. Ceea ce face ca miracolul economiei de combustibil cu HHO sa para cam putin plauzibil.
Daca insa consideram hidrogenul pe post de combustibil, atunci iarasi n-am facut nimic, deoarece energia rezultata prin recombinarea H-O-H in H2O este mai mica decat energia consumata pentru electroliza H2O in H-O-H.
DanielArdelian2,1036679 scrie:ccxtuning,1036584 scrie:3. amestecul de carburant si aer intr-un anumit moment este dat de turatia motorului in acel moment si de avansul acceleratiei....sper ca m-am facut inteles...
Ok, asta stiam si noi, dar tot nu inteleg legatura cu HHO si reducerea consumului de carburant.
DanielArdelian2,1036679 scrie:ccxtuning,1036584 scrie:4. se modifica timpii si cantitatea injectiei incat din amestecul aer-carburant sa rezulte o ardere cat mai completa.
incearca asta acasa! aprinde un chibrit si pune-l pe o suprafata dreapta. apoi pune un pahar mic peste el. a doupa oara fa la fel dar pune un pahar mai mare peste. ce poti observa?
Pot observa ca nu exista nici o legatura intre ce te-am intrebat si ce ai raspuns.
DanielArdelian2,1036679 scrie:ccxtuning,1036584 scrie:insa nu am negat ca este imposibil.
Deci admiti ca este imposibil.
DanielArdelian2,1036679 scrie:ccxtuning,1036584 scrie: exista in ziua de astazi tehnologii (principii de functionare) care adunate permit dezvoltarea unui astfel de generator.
Poetic, dar totusi...nimic concret.
06 Feb 2012, 16:26
06 Feb 2012, 18:06
ccxtuning,1036737 scrie:asemenea multor principii de functionare multe aspecte sunt interpretabile
...
aspectele sunt interpretabile! NU principiile de functionare!
...
orice principiu de functionare se bazeaza pe aspecte care nu sunt concrete. principiul este concret "se invarte elicia" dar nu se va invarti in apa la fel ca in aer. principiul este prpulsarea unui obiect prin absorbirea maselor de materie din jurul acelui obiect (respectiv aer sau apa), insa aspectele difera in functie de ce materie vorbim (apa/aer) nu are rost sa intram in polemici acum pentru ca am crea un prea mare off topic. daca simti nevoia de dezbatere a acestui subiect te astept cu pm.
ccxtuning,1036584 scrie:ti-am dat un mic exercitiu, cu chibritele. daca ai crezut ca e o gluma, incearc-o si ai sa si vezi care este efectul.
ccxtuning,1036584 scrie: daca nu intelegi unde vreau sa ajung, atunci explica-mi tu de ce se discuta subiectul cu generatorul H H O. care sunt principiile de functionare ale unui astfel de generator? cu ce ajuta el concret la functionarea unui autoturism. poate nu am inteles eu bine si discutam in paralel nu incrucisat...
ccxtuning,1036584 scrie:mai mult oxigen = ardere mai bogata (sau mai completa), deci pentru aceeasi putere calorica mai putin carburant, nu?
ccxtuning,1036584 scrie:tu ai putea construi un generator nuclear in portbagajul masinii tale, care sa alimenteze un motor electric care la urma lui sa propulseze masina pe care o conduci?
culmea este ca principiile de functionare exista! le ai peste tot, dar te intreb - poti face asa ceva?
06 Feb 2012, 20:58
DanielArdelian2,1036811 scrie:Generatorul HHO nu ajuta cu nimic la functionarea autoturismului...
Dupa care nu-ti mai ramane decat sa-i pacalesti ca sa modifice circuitul sondei lambda, astfel ca motorul sa mearga cu un amestec mai sarac si, hocus-pocus, consumul va scadea.
06 Feb 2012, 23:36
fyahoo scrie:Gazul de la generator e format din amestec hidrogen + oxigen si vapori de apa. Raportul dintre aceste componente depinde de constructia generatorului, cu cit mai multi vapori de apa, cu atit mai ineficient.
Hidrogenul va arde si produce apa cu o viteza mult mai mare decit hidrocarbura.
fyahoo scrie:Pacaliciul de sonda lambda va forta motorul sa functioneze intr-un amestec mai sarac. Interesant e ca asta nu inseamna automat o putere mai mica. Temperatura de ardere va creste la inceput iar daca se continua saracirea amestecului va incepe sa scada.
Saracirea va atinge un maxim daca se umbla doar la sonda lambda. E necesar sa se regleze si senzorii MAP/MAF, CTS is IAT. Un alt aspect (foarte important) este modificarea avansului pentru noile conditii de ardere.
fyahoo scrie:Interesant e ca asta nu inseamna automat o putere mai mica.
fyahoo scrie:Modul in care se controleaza emisiile contribuie la eficienta totala a motorului, asa ca inca un pacalici de sonda lambda e necesar pentru senzorii de dupa catalizator.
fyahoo scrie:De fapt o mare parte din combustibil se duce doar pe mentinerea in cote a noxelor. Toata tehnologia asta nu e noua, ba are peste 50 de ani de cind a fost implementata.
fyahoo scrie:Sint o multime de oameni care si-au instalat asa ceva si sint foarte multumiti (nu ma refer la Romania). Si nu vorbesc din citate de pe iutiub ci cunosc personal un producator care a vindut anul trecut cam 1000 de instalatii de acest gen. Ma intreb si eu, asa ca om simplu de la tara, oare chiar toti erau asa prosti?
06 Feb 2012, 23:43
fyahoo,1036908 scrie:... Si nu vorbesc din citate de pe iutiub ci cunosc personal un producator care a vindut anul trecut cam 1000 de instalatii de acest gen. Ma intreb si eu, asa ca om simplu de la tara, oare chiar toti erau asa prosti? Mai ales ca toti au obtinut consumuri mai mici, unii chiar sub 50% din valoarea initiala (42 de persoane pina acum, doar e posibil sa fie mai multi si sa nu fi trimis rezultatele)...