Pentru ca se cere, pentru ca vedem, pentru ca ne place, pentru ca vrem !!!!
Răspunde

ARDEREA IN MOTOR a gazului de H2 si O

12 Feb 2009, 16:53

sunt nou pe forum si de cva timp incerc sa fac un motor de dacie sa mearga cu gazul de hiroliza a apei distilate.Poate ca pare ciudat sau himeric dar nu este deloc,este o chestie destul de accesibila...japonezi si americani deja umbla cu asa cva...totul e sa nu vinzi patentul la vreun trust ca aia il baga direct in sertar.asadar ce vroiam ieu sa stiu era daca apa rezultata din arderea celor doua gaze se amesteca cu uleiul din baie,evident ca daca setul motor e terminat in cele din urma va compromite si uleiul,ca sa fiu ,mai explicit treba merge in felul urmator...la pornire motorul merge pa benzina pana cand ajunge la temperatura de lucru ca mai apoi sa-l trec pa H2 si O,asta pt a incalzi camera de ardere lucru necesar pt a nu permite condensarea apei in camera de ardere,un coleg cu care lucrez la acel motor mia sugerat faptul ca o evacuare fortata ar ajuta la evitarea acestei probleme.voi ce parere aveti ???astept chiar si alte sugesti...

Re: ARDEREA IN MOTOR a gazului de H2 si O

12 Feb 2009, 17:00

In urma arderii apa o sa iasa sub forma de aburi deci nu o sa fie problema.

Re: ARDEREA IN MOTOR a gazului de H2 si O

12 Feb 2009, 17:13

cineva imi spusese pe drept ca detenta gazului de hiroliza e mai mult mai puternica decat cea a amestecului benzina aer si ca la turati marii ar fi posibil ca o imfima cantitate de apa sa ajunga in ulei iar cu timpul poate fi o problema.sa admitem ca totusi e posibil sa apa sa se amestece cu aleiul...cam care ar fi rezultatele?

Re: ARDEREA IN MOTOR a gazului de H2 si O

12 Feb 2009, 17:21

dezastroase. Nu se mai face ungere, clachezi motoru.

Re: ARDEREA IN MOTOR a gazului de H2 si O

12 Feb 2009, 17:33

S-ar putea sa ai mai multe sanse sa faci conversia asta pe un motor Diesel de generatie veche (gen Aro).
De fapt am si vazut acum vreo 4 ani parca la TVR1 un tataie in nush ce sat din apuseni care facuse asa ceva si pe un Aro si pe o Dacie. La Aro era chiar haios ca avea un bidon de fintina in masina cu un robinet ;) care ii deschidea circuitul pina la un T unde se amesteca pur si simplu cu motorina, apa vapori avind doar rol in compresie nu in arderea propriu-zisa.
Toata manevra il costase contravaloarea pentru un furtun de cauciuc, un robinet, un T de plastic de gasesti la magazine de sanitare si un bidon de apa plata cu o gaura facuta sus pentru alimentare. Plus citeva coliere pentru strins furtunurile.

PS1 Cum ai de gind sa descompui apa si mai ales cum captezi gazele?
PS2 Cred ca exista deja sistemul, daca nu ma insel este sistem de injectie HOH

Re: ARDEREA IN MOTOR a gazului de H2 si O

12 Feb 2009, 20:04

S-a mai discutat aici: viewtopic.php?f=119&t=18698

1) Daca hidroliza o faci pe masina, folosind tot energia de la motor, estimeaza randamentul urmatoarelor:
- randamentul instalatiei de hidroliza
- randamentul arderii
- randamentul alternatorului

2) Daca hidroliza o faci acasa, in garaj, ce rezervoare, ce presiuni si ce temperaturi folosesti pentru stocarea hidrogenului si oxigenului in masina?

Re: ARDEREA IN MOTOR a gazului de H2 si O

12 Feb 2009, 20:47

este hidroliza apei distilate si merge cam asa...initial dispozitivul de hidroliza ale elmenti de forma discoidala pentru o mai mare suprafata...gazele nu se separa dupa hidro ci vin intro camera de acumulare...pornirea are nevoie de cam 2 3 min anteprima pentru a avea o cantite suficienta de gaz....momentan gazul de hidroliza e aspirat in admisie printrun furtun instalat pa el un regulator manual si o electrovalva...
distractiv e sa vad cum fac sa fac proportionalitatea unghi acceleratie cu volumul de gaz necesar......sa nu se gandesca nimeni ca hidroliza se face ca la ora de chimie cu 2 betisoare de carbon si cu apa de la robinet,iar treaba cu randamentele baterie alternator nui chiar atat de dificila daca ai o baterie diesel de capacitate cva mai mare iar releul de incarcare o bateriei functioneaza la parametri optimi...EXCLUS RELEU MECANIC...e corect si faptul ca releul incarca bateria la voloarea standard la care e calculata bateria originala...modelele mai vechi...insa pt moment compensez cu incarcatorul.dupa cum ziceam mai lucrez si cu alte persoane,fiecare avand specialitatea lui....uni dintre voi mau intrebat de ce nu incerc sa cresc randamentul arderi prin introducerea O2in amestecul de aer benzina...raspunsul e simplu...nam gasit inca pa nimeni care sa stie atat de multa chimie inca sami zica exact ce volum de gaz revine unei anume cantitati de benzina...ca daca te apuci sa te joci cu reglajele de la carburator sar putea sa ti sara pistoanele prin capota....pt moment nu vreau s apar la tv sau sa ies pa strada incerc sa clarific niste probleme..dupa care voi folosi carburatorul pt a alimenta motorul cu gazul de hidroliza...da mai pana atunci :-" ...sincoditi controlate arderea H in O2 e spectaculoasa....pt a va face o idee de cum va arata instalatia finala ...va asemanatoare acelei de gpl...normal,cu caracteristicile ei ... :|

Re: ARDEREA IN MOTOR a gazului de H2 si O

12 Feb 2009, 20:58

experimentele le fac pe un motor de dacie 1600 de fapt pe masina propriu zisa care am luato la mana a doua ....nu ma incurc cu stocarea gazelor in casa sau pa langa casa stiu destul de bine care sunt efectele arderi sau exploziei celor doua gaze asa ca....
si io mam gandit la treaba cu randamentele dar a fost rezolvata ...nu de mine ....si nu mi sa parut a fi cea mai mare problema...chiar si youtube daca ii dai search gasesti o gramada de instalati deasta ...mai primitive sau mai evoluate
numi place sa ma dau mare sau mai stiu io ce dar pare promitator

Re: ARDEREA IN MOTOR a gazului de H2 si O

12 Feb 2009, 21:01

vorbind um pic mai pa larg de randamente...toyato prius va zice cva?restul e de la sine

Re: ARDEREA IN MOTOR a gazului de H2 si O

13 Feb 2009, 02:06

Prius, ca si Honda Civic Hybrid inseamna un motor mic pe benzina (1.3) si un motor electric cu o baterie destul de hotarata NiMH. Nu se pune problema de electroliza, cele doua motoare sunt pornite sau oprite in functie de conditiile de rulare, acumulatorul incarcandu-se in timpul franei de motor si a franarii efective.

Re: ARDEREA IN MOTOR a gazului de H2 si O

13 Feb 2009, 04:14

x_zoli,380920 scrie:Prius, ca si Honda Civic Hybrid inseamna un motor mic pe benzina (1.3) si un motor electric cu o baterie destul de hotarata NiMH. Nu se pune problema de electroliza, cele doua motoare sunt pornite sau oprite in functie de conditiile de rulare, acumulatorul incarcandu-se in timpul franei de motor si a franarii efective.

Nu numai, acumulatorul se incarca in timpul functionarii motorului cu combustie interna folosind un alternator, ca la toate masinile. Din cite stiu daca scade tensiunea in baterie, este pornit automat motorul pe benzina.

Re: ARDEREA IN MOTOR a gazului de H2 si O

13 Feb 2009, 04:23

Exista citeva mari probleme din ce vad eu
1. randamentul descompunerii apei, cu alte cuvinte viteza de descompunere este suficient de mare sa-ti asigure necesarul de hidrogen? Asta pentru ca in principiu tie iti trebui hidrogenul (combustibilul), oxigen poti sa faci rost din atmosfera.
2. hidrogenul este extrem de inflamabil, trebuie sa ai FOARTE mare grija cum il stochezi pentru ca daca ai de gind sa-l stringi intr-un recipient (ca sa ai o presiune acceptabila) iti sugerez sa cauti pe Hindemburg pe Google.
3. daca tot vrei sa faci hidroliza, ti-as sugera ceva in felul urmator. Lasa-ti inventia sa "functioneze" tot timpul, astfel incit sa produca hidrogen cind sta pe loc. Daca nu ma insel foarte tare, nu iti trebuie un curent foarte puternic pentru asta. Undeva pe la 6volti mi se pare ca este indeajuns insa verifica atent punctul 2.
4. foloseste pe cit posibil sisteme mecanice, nu electrice. Ca la toate masinile electrice, hibride sau hidrogen, consumatorii de curent sunt o maaare problema
5. asigura-te ca nu-ti sare motorul in aer daca incerci sa-l alimentzi cu hidrogen.

Re: ARDEREA IN MOTOR a gazului de H2 si O

13 Feb 2009, 08:51

si 6. asigura-te ca nu e nimeni prin preajma daca "iti iese" pct. 5.

Re: ARDEREA IN MOTOR a gazului de H2 si O

13 Feb 2009, 09:17

KomandantuR,380989 scrie:si 6. asigura-te ca nu e nimeni prin preajma daca "iti iese" pct. 5.

:)) corect, la asta nu m-am gindit

Re: ARDEREA IN MOTOR a gazului de H2 si O

13 Feb 2009, 10:14

mersi de ajutor...chiar incercam mai de mult sa vad ce se poate face in privinta arderi complete a HH0...pt ca asta iese de la hidro si prin ardere nu reactioneaza decat un atom de h cu unul de oxigen...ramanand un atom de h liber,presupun asta ardere perfecta,desi...insa daca in amestecul acestui gaz de hidro ar intra si o parte de aer,dupa cum zice chimia...in mod normal si celalalt atom de h reactioneaza =D> ...insa tot chimia zice ca aerul mai contine si azot,bioxid ce carbon,si alte gaze in cantitate mai mica,din cate stiu io,la temperatura mare azotul cu excesul de O2din aer da oxid de azot...gaz destul d nefast :-" banuiesc totusi ca chiar si asa,gazele rezultate din ardere nu sunt mai poluante decat clasice arederi benzinaaer sau motorinaear.
treaba cu zepelinu =)) mda o stiam de mult si in mod normal ca tin cont de ea,deaici rezulta ca sub niki o forma nu stochez hidrogen sau oxigen pe undeva,adica mai bine zis incerc pe cat posibil producerea hho i timp real pt ardere...recunosc ca daca accelerez motorul repede si la valori mari se opreste...efectul de hidro avand un delay fata de momentul de accelerare...tocmai asta vbeam data trecuta.
in ceea ce priveste siguranta in exploatare cat si hazardul celor cu care imi bat capu la motorul ala treaba sta asa ...se lucreaza doar in atmosfera deschisa...orice pierdere de gaze nu se acumuleaza si nu poate avea efecte nefaste,dealtel un compus chimic de genu HHO se poate aprinde in 2 situati:
1.se gaseste in amestec intro incinta,supusa unui arc electric,administrarea unei arderi secundare..ect
2.gazul se gaseste intro incinta iar daca la un momemt dat se depaseste temperatura critica adica temp de aprindere...

Re: ARDEREA IN MOTOR a gazului de H2 si O

13 Feb 2009, 10:25

Pentru stocat hidrogen astia "mari" folosesc un fel de bureti de nush ce dracie, nu imbuteliat.
Formula aia HHO ma duce cu gindul ca tot 2 la 1 e raportul doar ca reactioneaza altfel. Chestia ca in aer ai si altceva (eg 78% Azot) nu trebuie sa-ti dea bataie de cap, tu arzi hidrogen, prin ardere (oxidare) se combina cu oxigen nu cu azot. Ce iese in teava NO si mai nush ce....cred ca se obtine dupa arderea H-ului, basca posibilitatile de combinare cred ca sunt infinit mai mici decit in cazul arderii de combustibil pentru ca nu mai ai hidrocarburi

Re: ARDEREA IN MOTOR a gazului de H2 si O

13 Feb 2009, 10:29

...adica temperatura de apridere atunci gazele vor reactiona
3.amestecul se gaseste intro incinta supusa unei presiuni si unei temperaturi
asadar ne dam seama ca in mare parte vbim de relatiile temperatura,volum,presiune....iar daca incalci pragurile de reactie chimica in special ale o2 o sa trasneasca mai toate alea.ca sa nu poate palavrageala respectivul motor de dacie are in prezent un radiator marit fata de cel original cat si fulia pompei de apa e micsorata pt a preveni supraincalzireamotorului....aici astept si alte sugesti deale voastre... :)
4.am incercat si pornirea la rece...fara incalzirea prealabila a motorului cu benzina,iar daca ii administrezi constant gaz de hho mere fara probleme...detenta hho fiin foarte puternica

Re: ARDEREA IN MOTOR a gazului de H2 si O

13 Feb 2009, 10:34

supraincalzire suna rau...
ar trebui modificat asa parerea mea:
1. sitemul de racire (radiator mai mare) eventual un ventilator in plus
2. un racitor de ulei ar putea ajuta
3. modificat/intarit bielete, pistoane, valve
4. pompa de apa mai mare, eventual una suplimentara
5. racitor de aer
6. eventual radiatoare suplimentare pentru racire mai buna
7. prize in capota sa scape aerul fierbinte
8. protejate tevile de la evacuare cu ceva izolant termic sa nu genereze si alea caldura

Re: ARDEREA IN MOTOR a gazului de H2 si O

13 Feb 2009, 11:02

jo am vaz lista ta de indicati pt evitarea supraincalziri...ca sa nu se inteleaga gresit cel putin pana acum nu am avut probleme cu supraincalzirea motorului cei drept ca niki nu am iesit pe strada si niki nu lam turat la valori mari pana acum,mai gandestete si la faptul ca nu am un buget foarte mare pt asta,si niki nu vreau sa sa modific foarte mult componentele si toate cele ale masini.toata problema consta in producerea cantitati de gaz necesare functionari matorului cat si implementarea unei sistem de alimentare cu hho dependent de pedala de acceleratie...reglajul aer hho urmand sa fie facut din carburator sau nu stiu sa vad,poate cva asemanator alimentari gpl.mai apoi nu trebuie sa fac motorul sa functioneze la aceeasi parametri de exploatare...adica cai putere,cuplu...valabil pt dacie.
mult mai in viitor as vrea sa vad ce se poate face pt sistemele injectie...desi cred cai muuuuult mai complicat..si asta pt ca vreau sa aduc o calibra...so nenorocesc si paia daca e posibil.

Re: ARDEREA IN MOTOR a gazului de H2 si O

17 Feb 2009, 18:19

Energia necesara pentru hidroliza apei nu va putea fi niciodata recuperata prin arderea gazelor rezultate.
Hidroliza industriala are un randament de aproximativ 85%. Cea facuta "in garaj" va avea si mai putin. Apoi, motorul cu combustie interna are un randament de aproximativ 20%. Apoi, alternatorul are un randament de vreo 75%. Nu vei putea recupera nici macar energia care sa sustina hidroliza, dar sa-ti mai si ramana supliment de energie mecanica. Apoi, prin ardere, nu are cum sa se combine un singur atom de oxigen cu un singur atom de hidrogen.

PS: Daca umblati la sonda lambda sau la calibrarile motorului si ale sistemului de injectie, orice masuratoare a consumului este absolut irelevanta.

La orice motor pe benzina normal aspirat se poate face tuning sa consume cu vreo 1 - 2 litri mai putin la suta de Km, de exemplu sa pacalesti sonda lambda sa raporteze mai des ca amestecul este mai bogat decat trebuie. Doar ca va merge ca naiba, va polua mai mult, se va uza mai repede, va porni mai greu, se va incalzi mai greu.

Desi nu este trecut explicit in Regulament, pe acest forum este interzisa incalcarea Legilor Termodinamicii. :)

LE:
Uite o idee mult mai plauzibila de reducere a consumului: http://www.valentrain.com/general/ingocar.asp

Re: ARDEREA IN MOTOR a gazului de H2 si O

17 Feb 2009, 18:31

tare aia cu "Desi nu este trecut explicit in Regulament, pe acest forum este interzisa incalcarea Legilor Termodinamicii."
=))

@dolce_ady87...lista aia era cu cam ce ar tb modificat sa-ti mearga cu H2O pentru evitarea neplacerilor.
Bine...unele poti sa nu le faci daca dupa ce analizezi ajungi la concluzia ca nu e nevoie (aici ma refer de exemplu la aia cu pistoane)
Insa daca spui ca genereaza mai multa caldura decit cu benzina, atunci trebuie sa tii cont de supraincalzire si sa ai solutie de rezolvare daca nu poti preveni macar si nu cred ca ar fi bine sa ignori de dragul bugetului. unele dintre ele cred ca sunt chiar destul de ieftine (de ex. sa tai gauri in capota).

PS si off un pic....pentru alternative la combustibil, am vazut un francez care face masini care merg cu aer comprimat....cred ca un sistem de genul asta iti genereaza mult mai putine probleme decit unul care functioneaza cu hidrogen.

Re: ARDEREA IN MOTOR a gazului de H2 si O

06 Apr 2010, 17:58

dolce_ady87 ce ai mai facut tata,ai reusit pana la urma experimentul...nu ne mai spui si noua nimic?...mai traiesti? :D

HHO plus - hibridizeaza masina ta!

11 Iun 2010, 21:22

http://www.hhoplusgas.com/product.php?id_product=14

La prima vedere pare un dispozitiv care separa hidrogenul de oxigen si apoi le introduce prin air intake in motor pentru a imbogati amestecul rezultand o ardere mai puternica. Astfel se reduce consumul cu 14-28%* si scad emisiile de CO2. Costa ~700ron cu tot cu transport in Romania prin DHL si dureaza pana la 3 zile. Am observat de asemenea ca e posibil sa fie nevoie de o baterie cu multi amperi si cat mai buna pentru a sustine aceasta mica uzina care consuma 25A in full load. Practic transformi masina intr-un hibrid la un pret destul de mic si consumul este de 1L de apa distilata/1000km.
Astept parerile voastre pro si contra, poate ne achizitionam mai multi daca chiar merita.

Imagine

*informatii de pe site-ul lor

Re: HHO plus - hibridizeaza masina ta!

13 Iun 2010, 13:09

nici o impresie? Atentie nu sunt vanzator, nici nu incerc sa fac reclama, incerc sa aflu daca merita sa cumpar acest dispozitiv

Re: HHO plus - hibridizeaza masina ta!

13 Iun 2010, 17:22

MDA ... si de unde zici ca faci rost de aia 25A pt. a prodce acel Hidrogen ? De la alternator ... Si asta cum se invarte ? aaa.. il invarte motorul .. aha. Oare ca sa-l invarta motorul, acesta nu depune un efort suplimentar ? Efortul suplimentar nu cere mai mult combustibil ? ......................

Pe forum ai cautat ?
viewtopic.php?f=119&t=18698
viewtopic.php?f=119&t=27973
viewtopic.php?f=118&t=15309
viewtopic.php?f=23&t=9219

Vezi in principal comentariile: http://www.youtube.com/watch?v=ukfRkHSputI Cineva a pus si niste calcule rapide acolo, in care se vede clar ca surplusul de hidrogen dat de o asemenea instalatie e mult prea putin pt. a conta asa de mult.


Mai bine da-mi mie aia 700lei si voi face acelasi lucru care iti va face tie un astfel de dispozitv ... adica nimic =))

Re: HHO plus - hibridizeaza masina ta!

30 Ian 2011, 23:28

e adevarata treaba .. cu hidrogenul scade consumul de conbustibil anbunatateste performantele masini .am avut ceva asemanator montat pe un opel kadet si mergea de minune .. acum am an proiect sa-mi montez si pe mondeo mk3 2002 ca sunt sigur de ce poate sa faca hidrogenul.. :D

Re: HHO plus - hibridizeaza masina ta!

25 Feb 2011, 00:31

am vazut si eu diverse instalatii de HHO. Ma bate gandu sa fac ceva de genu si pe masina mea dar cel mai probabil ca o sa incerc pe un mototr de 40cmc:D, macar nu-mi pare rau ca stric motorul:D. Curentul acela de 25A de unde sa il ia in afara de baterie si alternator. Voi reveni cu comentarii dupa experiment!;)

Re: HHO plus - hibridizeaza masina ta!

21 Apr 2011, 06:26

Principiul de functionare nu este reprezinta o imbogatire.
Acest aport de materie adusa in admisie are rolul de a mari echivalentul cifrei octanice.
Astfel masinile moderne isi pot regla automat avansul putin mai sus fara sa trebuiasca retras se obtine un mic plus de putere si consum de carburant mai scazut. Arderea poate fi mai buna, oarecum spus completa fapt pt care emisiile poluante.
Aceasta se datoreaza amestecului de gaz din admisie. Totusi nu va asteptati la cresteri mari de putere ci doar la o oarecare economie.

Re: HHO plus - hibridizeaza masina ta!

22 Apr 2011, 23:17

Tradus cu Gogu'? :|

Re: HHO plus - hibridizeaza masina ta!

08 Mai 2011, 11:11

Am avut masina in teste cu acest gen de intalatie pe dyno.
Rezultatele nu semana cu cele din bosurile de prezentare.
Daca cineva are impreuna putem testa si face un articol veritabil.
Răspunde