Re: HHO plus - hibridizeaza masina ta!
asemenea multor principii de functionare multe aspecte sunt interpretabile si nimic nu e concret decat pentru o anumita situatie cu anumite "date de intrare".
hho este o idee plauzibila si este corect teoretic ca se va obtine o ardere mult mai bogata decat amestec cu aer simplu. insa important este ce amestec este necesar in momentul x si ce este necesar pentru a obtine acea cantitate.
din remapare exista posibilitatea de a optimiza consumul chiar in paradoxul de a creste puterea motorului odata cu obtinerea unui consum mai mic. fenomenul este invers proportional cu softul stock. motorul consuma mai mult pentru a dezvolta o putere mai mare pe o anumita plaja de turatii, iar in regim de condus constant va consuma mai putin decat stock pentru ca se optimizeaza cat de mult raportul intre carburantul ars si ce se poate obtine din el (adica puterea necesara mentinerii aceluiasi regim de condus). pe scurt ai nevoie de putere -consum mai mare, mergi constant -consum mai mic. facand un sumar a 100km vei observa ca faci o economie considerabila de carburant pentru ca mergi mult mai mult timp constant decat depasiri aceelerari plecari de pe loc. urcarile solicita mai multmotorul, coborarile nu, dar nu poti urca la nesfarsit vei si cobora tot in aceeasi masura, deci oarecum pe distante mai mari se anuleaza diferenta de consum in timp. important e cum exploatezi motorul. daca optezi pentru ecotuning sau chiar un tuning normal nu inseamna ca puterea in plus solicitata integral iti va aduce un consum mai mic. exista softuri dedicate pentru oras unde se conduce intr-o anumita plaja de turatii unde consumul este optimizat cat mai mult. insa daca esti genul de sofer care cauta putere si performanta nu mai iei in calcul consumul pentru ca orice nevoie sau satisfactie implica un compromis. deci te bucuri de un surplus de putere dar vei plati prin carburant si consumabile care se uzeaza mai repede. daca esti soferul care tine cont de consum si eficienta vei folosi surplusul de cuplu si putere in avantajul tau, economisind bani dar tot exista un compromis, va trebui sa renunti la senzatia pe care o obtii prin condusul mai agresiv, mai sportiv. mai mult decat atat vei obtine si o intarziere de timp. vei ajunge de la a la b cu o mica intarziere fata de cel ce se grabeste, pentru ca el asta doreste - sa ajunga mai repede, insa plateste asta prin consum. nu poti obtine ceva fara sa renunti la alceva.
acelasi lucru e valabil si pentru hho. adica pentru a obtine acea cantitate de hidrogen/oxigen necesara arderii bogate (adica incat sa iti genereze o amorsare si o economie pe deasupra pentru a putea recupera investitia, si pentru a economisi mai apoi) ai nevoie sa faci compromisul de a suporta costurile si riscurile unei instalatii improvizate. din ce am citit mai sus, am inteles ca din alternatorul masinii nu se poate obtine suficienta energie electrica pentru a dezvolata cantitatea suficienta, dar solutii inca exista. sunt tehnologii deja dezvoltate si demonstrate, care adunate duc la un rezultat destul de bun, insa si aici exista un compromis - fie suporti costurile pe pielea ta si iti transformi masina intr-un cobai pe care sa incerci acest experiment, fie astepti sa se chinuie altii si sa se gasesasca o solutie pentru care apoi sa platesti si tu.
depinde de fiecare ce isi doreste. te multumesti cu ce exista deja pe piata care ofera o economie, sau te implici in ceva nou, necunoscut, care inca se testeaza cu speranta ca se va obtine un rezultat. tu alegi! sustin si sunt de acord cu ambele variante. trebuie facut ceva pentru a optimiza cat mai mult ceea ce ne limiteaza.
mult succes si km fara incidente!
p.s. nu am vrut sa jignesc pe nimeni, va rog nu ma insultati fara motiv. sunt de acord cu subiectul topicului, doar mi-am exprimat prarerea. multumesc!
-
ccxtuning - Incepator
- Mesaje: 87
- Membru din: 20 Sep 2011, 21:29
- Maşina: Ford Focus II 1.6 TDCI