06 Feb 2012, 16:26
06 Feb 2012, 18:06
ccxtuning,1036737 scrie:asemenea multor principii de functionare multe aspecte sunt interpretabile
...
aspectele sunt interpretabile! NU principiile de functionare!
...
orice principiu de functionare se bazeaza pe aspecte care nu sunt concrete. principiul este concret "se invarte elicia" dar nu se va invarti in apa la fel ca in aer. principiul este prpulsarea unui obiect prin absorbirea maselor de materie din jurul acelui obiect (respectiv aer sau apa), insa aspectele difera in functie de ce materie vorbim (apa/aer) nu are rost sa intram in polemici acum pentru ca am crea un prea mare off topic. daca simti nevoia de dezbatere a acestui subiect te astept cu pm.
ccxtuning,1036584 scrie:ti-am dat un mic exercitiu, cu chibritele. daca ai crezut ca e o gluma, incearc-o si ai sa si vezi care este efectul.
ccxtuning,1036584 scrie: daca nu intelegi unde vreau sa ajung, atunci explica-mi tu de ce se discuta subiectul cu generatorul H H O. care sunt principiile de functionare ale unui astfel de generator? cu ce ajuta el concret la functionarea unui autoturism. poate nu am inteles eu bine si discutam in paralel nu incrucisat...
ccxtuning,1036584 scrie:mai mult oxigen = ardere mai bogata (sau mai completa), deci pentru aceeasi putere calorica mai putin carburant, nu?
ccxtuning,1036584 scrie:tu ai putea construi un generator nuclear in portbagajul masinii tale, care sa alimenteze un motor electric care la urma lui sa propulseze masina pe care o conduci?
culmea este ca principiile de functionare exista! le ai peste tot, dar te intreb - poti face asa ceva?
06 Feb 2012, 20:58
DanielArdelian2,1036811 scrie:Generatorul HHO nu ajuta cu nimic la functionarea autoturismului...
Dupa care nu-ti mai ramane decat sa-i pacalesti ca sa modifice circuitul sondei lambda, astfel ca motorul sa mearga cu un amestec mai sarac si, hocus-pocus, consumul va scadea.
06 Feb 2012, 23:36
fyahoo scrie:Gazul de la generator e format din amestec hidrogen + oxigen si vapori de apa. Raportul dintre aceste componente depinde de constructia generatorului, cu cit mai multi vapori de apa, cu atit mai ineficient.
Hidrogenul va arde si produce apa cu o viteza mult mai mare decit hidrocarbura.
fyahoo scrie:Pacaliciul de sonda lambda va forta motorul sa functioneze intr-un amestec mai sarac. Interesant e ca asta nu inseamna automat o putere mai mica. Temperatura de ardere va creste la inceput iar daca se continua saracirea amestecului va incepe sa scada.
Saracirea va atinge un maxim daca se umbla doar la sonda lambda. E necesar sa se regleze si senzorii MAP/MAF, CTS is IAT. Un alt aspect (foarte important) este modificarea avansului pentru noile conditii de ardere.
fyahoo scrie:Interesant e ca asta nu inseamna automat o putere mai mica.
fyahoo scrie:Modul in care se controleaza emisiile contribuie la eficienta totala a motorului, asa ca inca un pacalici de sonda lambda e necesar pentru senzorii de dupa catalizator.
fyahoo scrie:De fapt o mare parte din combustibil se duce doar pe mentinerea in cote a noxelor. Toata tehnologia asta nu e noua, ba are peste 50 de ani de cind a fost implementata.
fyahoo scrie:Sint o multime de oameni care si-au instalat asa ceva si sint foarte multumiti (nu ma refer la Romania). Si nu vorbesc din citate de pe iutiub ci cunosc personal un producator care a vindut anul trecut cam 1000 de instalatii de acest gen. Ma intreb si eu, asa ca om simplu de la tara, oare chiar toti erau asa prosti?
06 Feb 2012, 23:43
fyahoo,1036908 scrie:... Si nu vorbesc din citate de pe iutiub ci cunosc personal un producator care a vindut anul trecut cam 1000 de instalatii de acest gen. Ma intreb si eu, asa ca om simplu de la tara, oare chiar toti erau asa prosti? Mai ales ca toti au obtinut consumuri mai mici, unii chiar sub 50% din valoarea initiala (42 de persoane pina acum, doar e posibil sa fie mai multi si sa nu fi trimis rezultatele)...
07 Feb 2012, 00:39
DanielArdelian2,1037001 scrie:Rezumat: daca faci motorul sa mearga cu un amestec mai sarac, o sa consume mai putin. No bine, dar asta stiam deja si nu e nevoie de HHO.
=======
Intersant este ca aceasta afirmatie nu este argumentata.
=======
Senzorul de dupa catalizator nu contribuie la reglarea amestecului si nu are treaba cu eficienta motorului ci doar cu verificarea functionarii catalizatorului. Daca pica testul, aprinde becul in bord si te pune sa mergi la service.
=======
etc...
07 Feb 2012, 00:54
fyahoo,1037026 scrie:Afirmatia nu e argumentata dar e documentata.
fyahoo,1037026 scrie:Poti contra cit vrei, din pacate tehnologia functioneaza. Dar cu doua sirme intr-un borcan si fara "tuning" nu se obtin rezultate pozitive.
07 Feb 2012, 12:44
fyahoo,1037026 scrie:hai sa-i zicem HHO [...] "hho", apa, metanol, etc.
fyahoo,1037026 scrie:Cum am spus, adaosul de... hai sa-i zicem HHO schimba temperatura de ardere si necesarul de avans.
fyahoo,1037026 scrie:Afirmatia nu e argumentata dar e documentata. Dupa raportul de 14.7:1 are loc o crestere a puterii pina la un maxim. Asta in conditiile cind se arde doar benzina si aer la presiune atmosferica normala. Cauta un grafic cu parametrii in diferite conditii si te vei lamuri.
fyahoo,1037026 scrie:Daca se adauga "hho", apa, metanol, etc. se schimba toate valorile dar forma graficului se pastreaza.
fyahoo,1037026 scrie:Daca vorbesti de masini din epoca de piatra atunci senzorul e doar de monitorizare a catalizatorului si uneori nu e decit un senzor de temperatura (se foloseste doar rezistenta de incalzire pe post de senzor de temperatura pasiv PTC). Modele mai recente masoara procentul de oxigen din gazele arse si contribuie la modificarea amestecului.
fyahoo,1037026 scrie:Poti contra cit vrei, din pacate tehnologia functioneaza.
Wikipedia scrie:Fuel economy can be improved with water injection. Depending on the engine, the effect of water injection, with no other modification, like leaning out the mixture, may be quite significant[1] or rather limited and in some cases negligible.
In some cases water may also reduce CO emissions, this might be attributable to the water-gas shift reaction, in which CO and H2O shift to form CO2 and H2.[1] However, water may also increase hydrocarbon emissions, possibly due to an increased quenching layer thickness.
Some degree of control over the water injection is important. It needs to be injected only when the engine is heavily loaded and the throttle is wide open. Otherwise injecting water cools the combustion process unnecessarily and reduces efficiency.
rallycars.com scrie:Water injection is used to lower in-cylinder temperatures and burn the air/fuel mixture more efficiently thus helping avoid detonation.
fyahoo,1037026 scrie:Dar cu doua sirme intr-un borcan si fara "tuning" nu se obtin rezultate pozitive.
08 Feb 2012, 10:47
Mihai L,1037030 scrie:fyahoo,1037026 scrie:Afirmatia nu e argumentata dar e documentata.
Eu as propune-o ca afirmatia anului... Si as putea aduce si argumente!!!
Mihai L,1037030 scrie:fyahoo,1037026 scrie:Problema nu era daca functioneaza, ci daca e rentabila.
DanielArdelian2,1037186 scrie:Deci pana la urma avem de-a face tot cu o forma de injectare de apa, iar "miraculosul" gaz HHO este doar tehnologie de marketing.
DanielArdelian2,1037186 scrie:Asta cam invalideaza teoria lui ccxtuning cu "arderile mai bogate" datorate suplimentului de oxigen din gazul HHO si "puterea calorica marita a motorului".
DanielArdelian2,1037186 scrie:Am atasat un grafic (sursa: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Ideal ... ometry.jpg ) din care se observa ca:
- un amestec mai bogat (pana la 12.6:1) aduce mai multa putere, dar cu un consum mai mare
- un amestec mai sarac (pana la 15.4:1) aduce un consum mai mic, dar si mai putina putere (well, duh!)
Mihai L,1037030 scrie:Astept cu interes sa vad graficul, dintr-o sursa cat de cat de incredere (nu de pe site-uri ale vanzatorilor de kituri HHO).
Mihai L,1037030 scrie:Conform documentatiei Ford, chiar si la motorizari Euro 4 a doua sonda lambda nu intra in bucla de reglare a amestecului. Este prima data cand aud ca a doua sonda lambda ar influenta amestecul. O sa mai investighez, dar ma declar sceptic.
Mihai L,1037030 scrie:Nu neg ca injectarea de apa sau metanol in anumite regimuri de functionare ar putea ajuta motorul sa functioneze mai eficient, insa asta nu are nici o legatura cu instalatiile HHO.
08 Feb 2012, 11:32
fyahoo,1037436 scrie:E simplu, doar vezi graficele cu E85 sau metanol.
fyahoo,1037436 scrie:Habar n-am de Ford ca nu e etalon, dar stiu ca seria de camionete Fx50 de dupa 2005 se uita la senzorul de dupa toba.
fyahoo,1037436 scrie:Mihai L,1037030 scrie:Problema nu era daca functioneaza, ci daca e rentabila.
Asta e greu de zis, depinde pe cine intrebi.Pentru Romania, unde pretul la GPL e inca cum e, nu recomand. In alte locuri, unde pretul la GPL e ca la benzina, merita sa te gindesti.
08 Feb 2012, 23:52
DanielArdelian2,1037464 scrie:E85 sau metanol =/= HHO.
DanielArdelian2,1037464 scrie:N-o mai intoarce...
09 Feb 2012, 09:33
fyahoo,1037820 scrie:Era vorba de forma graficului.
fyahoo,1037820 scrie:Ma plictisesti cu limbajul asta de satra. Succesuri!
10 Feb 2012, 09:36
DanielArdelian2,1037895 scrie:http://ro.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem
10 Feb 2012, 10:27
fyahoo,1038489 scrie:E mai usor sa contrazici decit sa demonstrezi. ;o)))
10 Feb 2012, 18:05
DanielArdelian2,1038543 scrie:Sarcina de a demonstra ca HHO functioneaza este asupra ta.
16 Feb 2012, 16:04
20 Feb 2012, 00:17
11 Mar 2012, 16:47
20 Apr 2012, 12:44
KomandantuR scrie:si 6. asigura-te ca nu e nimeni prin preajma daca "iti iese" pct. 5.
04 Dec 2012, 21:48