de forbidden27 » 06 Sep 2012, 14:18
Am un prieten care are o Insignia Cosmo 2.0 CDTI 130 CP. A ramas fara permis la Deva si am fost cu el sa depuna contestatie si sa ia o hartie in baza caruia sa isi ia permisul inapoi. Am condus masina cca 1500 km.
Design exterior: (parerea mea, gustul meu) fata nu imi place, spatele e mai frumos ca la Mondeo dar gura portbagajului mult mai mica la Insignia. Forma de coupe a "furat" cam mult din partea din spate, trebuie sa intri cu grija acolo, dai cu capul de marginea plafonului foarte usor. Persoanele mai inalte de 1,80 m cam stau cu capul in tavan.
La interior, cum spunea si @DanielArdelian2, consola centrala e foarte incarcata, obositoare, te simti foarte inghesuit de tot ce este in jurul tau. Plasticul de pe consola nu este chiar asa calitativ, unde apesi ramane amprenta vizibila. Scaunele erau normale, pozitia destul de buna, dar cam tari in comparatie cu cele de pe Mondeo.
Plasticele de pe usi, destul de jenant la cat costa masina, par ieftine.
Masina era dotata si cu celebrele si mult laudatele AFL-uri, bixenon. Vizibilitatea mai buna fata de halogenele mele, nu am condus Mondeo cu xenon sa pot face o comparatie. Avea si sistemul de comutare automata a fazei lungi, am testat-o sa vad cum e. Interesant, schimba singura cand vine autoturism din sens invers dar de vreo 2-3 ori mi-am luat flash-uri de pe contrasens, schimba destul de tarziu. Am facut restul drumului pe manual.
Motorizarea.... sincer nu mi-a placut deloc. Motorul mult mai zgomotos decat 1.8-ul meu. Accelereaza fooaarte liniar si cam incet, mie mi-a dat senzatia de submotorizare. Foarte des am fost nevoit sa o duc peste 3500 rpm, a mea nu vede peste 3000 rpm decat cand am nebuneala la cap. Ca si consum, am scos in cei 1500 km o medie de 6.5 l/100, destul de mult, am mers destul de omeneste. La un drum similar, facut pana la Sibiu si retur cu Mondeo, 4 persoane fata de 2 cate am fost in Insignia am scos 5.9 L/100. Proprietarul chiar se plangea si el de consum, a avut inainte un Passat 2.0 140CP common rail, il cam regreta acum. Aceeasi chestie am gasit-o si pe clubopel, un fost proprietar de 2.0 CDTI 160CP facuta dauna totala in urma unui accident, are acum un 2.0 CDTI 130 CP si spune ca asta mai mic consuma mult mai mult decat ala mare.
Ca fiabilitate, mari probleme nu a avut. Insignia e diferita total de Vectra dar electronica e tot aia veche, parca nu s-a schimbat nimic. Comenzi clima care nu au vrut sa mai afiseze nimic, s-a rezolvat in service, doua resoftari la motor pana acum si tot ii mai tremura relantiul la rece, se mai aprind beculete prim bord, se rezolva prin oprire - pornire (zici ca e windows) si tot felul de maruntisuri de-aste de care eu nu am avut parte la barca mea.
Din punctul meu de vedere, masina asta nu e cu absolut nimic peste Mondeo. Sincer va spun, daca ar fi sa aleg iar, tot Mondeo as lua. ECOBOOST!!!
Abia astept MK5-ul.
-Ford Kuga 2.0Tdci 180 CP; Titanium, Ruby Red, 2016
-Ford Mondeo MK4 1.8Tdci 125cp Trend, 2008
-Ford Focus MK2 1.6 Tdci 90cp, 2007
-(Ex) Ford Sierra 2.0 1985 aka Logan Killer
-
Thunder Tiger MTA-4-
Losi XXL2