FF II: Probleme dupa revizie la 25 000 km, Neco Motors Bacau
Pe 8.12.2007 am facut revizia la Focusul din semnatura la Neco Motors Bacau la 25 000. Am mers la ei pentru ca toata lumea m-a sfatuit sa nu merg la Tester Iasi. Revizia anterioara fusese facuta la 11 000 km (masina e adusa din Italia). Consumabilele (ulei si filtrele de ulei, motorina, aer, polen) le-am dus eu, cumparate de la Forcar. Masina e inca in garantie, fiind din septembrie 2005.
Saptamana trecuta, verificand nivelul uleiului am constatat ca este destul de mult peste nivelul maxim. Am intrebat niste amici si toti m-au sfatuit sa merg sa-mi scot uleiul care e in plus. Operatiunea am facut-o la un atelier de la coltul strazii unde mi-au scos cu un dispozitiv special de aspirat cam 750 ml de ulei. Acum, nivelul uleiului e la mijloc (intre min si max). Uitandu-ma mai atent, am observat scurgeri de ulei prin jurul motorului (atasez poza). E posibil ca uleiul suplimentar sa-mi afectat negativ motorul? Ar trebui sa merg sa fac verificari amanuntite la un service autorizat Ford? Precizez ca intre timp am facut cam 1200 km cu masina, marea majoritate prin Iasi.
Oricum, am sters bine uleiul de pe 2 din cele 3 zone unde am observat scurgeri si o sa vad daca o sa mai apara.
Sunt insa si alte semne de intrebare.
In bidonul de ulei de 4 l pe care mi l-au dat inapoi mai am cam 750 ml de ulei. In manual scrie ca e nevoie de 3.8 l ulei la un schimb, daca se schimba si filtrul. Avand in vedere ca eu aveam in motor mai mult ulei decat era necesar, nu mi-au inlocuit filtrul de ulei, sau n-au scos tot uleiul vechi?
Vazand ca e ulei pe furtunul care vine de la filtrul de aer m-am gandit ca n-ar fi rau sa verific si filtrul de aer. Comparand cu pozele de pe forum ale altor filtre de aer uzate, eu tind sa cred ca al meu a fost schimbat de cei de la Neco (teoretic, am facut cu el vreo 1800 de km). Are insa o micuta pata de ulei intr-un colt. Montand la loc capacul de la filtrul de aer am observat ca este rupt un shtutz in care ar fi trebuit sa intre un furtun. Uitandu-ma mai bine prin zona respectiva am gasit si furtunul cu pricina. Habar n-am ce e cu furtunul ala, insa masina a functionat fara ca el sa fie pus la locul lui. Eu am reusit sa-l montez cat de cat pe restul de shtutz, ramane de vazut daca va sta acolo. Acum, nu stiu daca cei de la Neco au rupt shtutzul ala, sau asa a venit masina din Italia, insa de ce nu mi-au zic nimic cei de la Neco despre el? Sa-l fi rupt ei? Atunci de ce nu l-au pus macar asa cum l-am pus eu (in pozitia in care am gasit eu furtunul sigur nu cazuse de la locul lui; a trebit sa-l trag pe deasupra altui furtun pentru a-l atasa la locul lui)? Sa nu-si fi dat seama mecanicul respectiv ca mai trebuie prins inca un furtun? Sau nici macar nu mi-au schimbat filtrul de aer?
Filtrul de motorina cred ca mi l-au schimbat. Cel pe care-l am acum arata nou, fata de cel vechi care era destul de murdar. Da' cine mai stie?
As verifica si filtrul de polen, insa e cam dificil de ajuns la el, iar afara e destul de frig.
Urmatoarea revizie o fac doar acolo unde o sa-mi dea voie sa urmaresc si eu toate operatiunile care se efectueaza. Nu-i mai las pe meseriasii din reprezentantele Ford sa faca ce vrea muschii lor cu masina mea niciodata.
Astept parerile voastre. Multumesc!
Saptamana trecuta, verificand nivelul uleiului am constatat ca este destul de mult peste nivelul maxim. Am intrebat niste amici si toti m-au sfatuit sa merg sa-mi scot uleiul care e in plus. Operatiunea am facut-o la un atelier de la coltul strazii unde mi-au scos cu un dispozitiv special de aspirat cam 750 ml de ulei. Acum, nivelul uleiului e la mijloc (intre min si max). Uitandu-ma mai atent, am observat scurgeri de ulei prin jurul motorului (atasez poza). E posibil ca uleiul suplimentar sa-mi afectat negativ motorul? Ar trebui sa merg sa fac verificari amanuntite la un service autorizat Ford? Precizez ca intre timp am facut cam 1200 km cu masina, marea majoritate prin Iasi.
Oricum, am sters bine uleiul de pe 2 din cele 3 zone unde am observat scurgeri si o sa vad daca o sa mai apara.
Sunt insa si alte semne de intrebare.
In bidonul de ulei de 4 l pe care mi l-au dat inapoi mai am cam 750 ml de ulei. In manual scrie ca e nevoie de 3.8 l ulei la un schimb, daca se schimba si filtrul. Avand in vedere ca eu aveam in motor mai mult ulei decat era necesar, nu mi-au inlocuit filtrul de ulei, sau n-au scos tot uleiul vechi?
Vazand ca e ulei pe furtunul care vine de la filtrul de aer m-am gandit ca n-ar fi rau sa verific si filtrul de aer. Comparand cu pozele de pe forum ale altor filtre de aer uzate, eu tind sa cred ca al meu a fost schimbat de cei de la Neco (teoretic, am facut cu el vreo 1800 de km). Are insa o micuta pata de ulei intr-un colt. Montand la loc capacul de la filtrul de aer am observat ca este rupt un shtutz in care ar fi trebuit sa intre un furtun. Uitandu-ma mai bine prin zona respectiva am gasit si furtunul cu pricina. Habar n-am ce e cu furtunul ala, insa masina a functionat fara ca el sa fie pus la locul lui. Eu am reusit sa-l montez cat de cat pe restul de shtutz, ramane de vazut daca va sta acolo. Acum, nu stiu daca cei de la Neco au rupt shtutzul ala, sau asa a venit masina din Italia, insa de ce nu mi-au zic nimic cei de la Neco despre el? Sa-l fi rupt ei? Atunci de ce nu l-au pus macar asa cum l-am pus eu (in pozitia in care am gasit eu furtunul sigur nu cazuse de la locul lui; a trebit sa-l trag pe deasupra altui furtun pentru a-l atasa la locul lui)? Sa nu-si fi dat seama mecanicul respectiv ca mai trebuie prins inca un furtun? Sau nici macar nu mi-au schimbat filtrul de aer?
Filtrul de motorina cred ca mi l-au schimbat. Cel pe care-l am acum arata nou, fata de cel vechi care era destul de murdar. Da' cine mai stie?
As verifica si filtrul de polen, insa e cam dificil de ajuns la el, iar afara e destul de frig.
Urmatoarea revizie o fac doar acolo unde o sa-mi dea voie sa urmaresc si eu toate operatiunile care se efectueaza. Nu-i mai las pe meseriasii din reprezentantele Ford sa faca ce vrea muschii lor cu masina mea niciodata.
Astept parerile voastre. Multumesc!
- Fişiere ataşate
-
capac filtru aer cu furtun.jpg
- (122.92 KiB) Descărcat de 325 ori
-
capac filtru aer.jpg
- (163.54 KiB) Descărcat de 325 ori
-
filtru aer spate.jpg
- (84.42 KiB) Descărcat de 326 ori
-
filtru aer fata.jpg
- (48.18 KiB) Descărcat de 325 ori
-
zone unde am gasit ulei (close up).jpg
- (162.12 KiB) Descărcat de 325 ori
-
zone unde am gasit ulei.jpg
- (166.58 KiB) Descărcat de 325 ori
Ford Focus 2 Hatchback 1.6 TDCI 90CP
Asus A636 - IGo 2006 Plus, TomTom V6.030.8320
Asus A636 - IGo 2006 Plus, TomTom V6.030.8320
-
tsilviu - Incepator
- Mesaje: 26
- Membru din: 30 Oct 2007, 12:38
- Localitate: Iasi