Multa lume vrea sa-si cumpere o anumita masina second-hand din strainatate si pentru asta vor sa stie la ce norma de poluare se incadreaza (ca sa stie cat ar fi taxa de prima inmatriculare).
Ei bine domnilor, nu prea stim ce sa va raspundem. Ca sa nu explic acelasi lucru de foarte multe ori, am deschis acest topic.
De ce nu stim ce norma de poluare are ?
1) Cei de la RAR au propria lor baza de date si ce scrie acolo e litera de lege pentru ei. Noi nu avem acces la acea baza de date. Nu stim pe ce criterii a fost intocmita.
2) Ford are un sistem propriu de a identifica nivelul de emisii, de genul "2000 EEC", la care nu am gasit o corespondenta certa cu normele EURO (I, II, III, IV)
3) Simultan, pe acelasi tip de masina, s-au pus motoare de aceeasi capacitate cilindrica, aceeasi putere, dar cu norme de poluare diferite. Chiar si in Romania, in pliantul Focus din 2006 apar simultan datele tehnice pentru motoare de 1.4 si 1.6 benzina EURO III si EURO IV. Nu cred ca clientul era intrebat ce motor doreste, cred ca repartizarea era in functie de ce exista pe stoc.
4) Unele service-uri Ford stiu cam tot atata cat stim si noi si se pare ca degeaba zic ei ca o masina ar fi EURO IV, ca daca la RAR apare in baza lor de date ca EURO III, asa ramane.
Ce stim totusi in legatura cu aceasta problema ?
1) Fiecare tip de motor la Ford are o codificare de 4 litere. Probabil ca acea codificare a tipului de motor s-ar putea extrage din VIN-ul masinii dar eu inca nu m-am prins cum anume.
Spre exemplu, masina mea are motor de tip FYJA. In acte, tipul motorului apare in talon si in cartea de identitate.
La masina mea, tipul de motor este stantat (imprimat) vizibil pe imbinarea dintre cutia de viteze si motor.
2) Baza de date de la RAR este centrata in jurul acestui identificator - tipul motorului.
3) Avem acces la o lista de tipuri de motoare pe care RAR le considera EURO III. Lista nu este completa ! Deci daca masina apare in lista, este sigur EURO III. Daca nu apare in lista, poate sa fie incadrata la fel de bine la oricare dintre normele de poluare.
http://www.rarom.ro/Liste_euro3.pdf
4) Putem sa incepem sa adunam date de la cei care si-au inmatriculat deja masina si sa stabilim la ce norme se incadreaza anumite tipuri de motoare.
Incep eu:
Fiesta, 1.6 L, 74 KW (100 CP), cod motor FYJA - EURO IV
Fiesta, 1.6 L, 74 KW (100 CP), cod motor FYJB - EURO III
Fiesta, 1.4 L, 59 KW (80 CP), cod motor FXJB - EURO III
Focus 2, 1.4i, 59kw (80CP), cod motor ASDA - EURO IV
Fiesta 1,4 TDCi, cod motor F6JB - EURO IV
Fiesta 1,4 benzina 80 CP, cod motor FXJA - EURO IV
Fiesta 1.25, in brief scrie "FORD WAS JAS DHF1 5CO1 FIESTA", din VIN rezulta "STAGE IV Emission,20/10/2000 built,panther black,Italy,1.25 Zetec S/DURATEC" - EURO IV
Ultima oară modificat de
DanielArdelian2 pe 06 Feb 2008, 21:41, modificat de 2 ori în total.