de Looney » 09 Ian 2010, 07:00
Chiar daca-s nou p-aici imi voi spune si eu parerea. In vara asta am fost la test drive cu o gramada de masini. Din cele cu care se fac p-aici clasamente, am fost cu:
2Mondeo 2.2tdci manuala
1Insignia 2.0D 130 CP manuala
3Accord 2.4i si 2.2d automata si manuala executive
6Passat 2.0tdi 170CP dotat pana in dintzi manuala
8Laguna coupe diesel (nu-mi mai amintesc cilindreea) manuala
5Passat cc 2.0i manuala
4Mazda 6 2.2d 185 CP manuala
7Avensis 1.8 147 CP si 2.2d4d 177 CP
9Citroen C5 2.0 benzina 2.2 diesel manual si automat 2.7 diesel
Toate masinile au fost fie varianta sedan fie hatch
In urma testelor am constatat urmatoarele, luand-o in ordine inversa a impresiei create.
C5
din punctul meu de vedere a picat la toate capitolele mai putin design si suspensie
+ suspensia hydractive este absolut senzationala (tata are un lexus ls460 si suspensia citroenului este comparabila la confort)
designul este foarte reusit si avangardist, luneta spate este de o inspiratie fantastica
scaune confortabile
insonorizare interioara foarte buna
- materiale foarte proaste (dupa 8 mii km, masina de test care era a directorului din buc avea nuca de la schimbator julita prin uzura si manerul de la usa soferului ciobit
motor foarte zgomotos si foarte gurmand (2.7D) in regim mixt am avut un consum de 11.2% cu o masina cu rodajul facut
motorul 2.2d trage mai prost decat 2.2-ul hondei de 150 CP consuma mult (in jur de 8-9%)
motoarele pe benzina consuma foarte mult si tragi de ele ca de-un cal mort
cutia de viteze automata creste consumul cu aprox 2 litri la suta in conditiile in care este una din cele mai proaste cutii automate pe care le-am vazut
chiar daca are cursa scurta, cutia manuala mi s-a parut foarte imprecisa
navigatia este absolut zero cu erori de masuratoare de cateva zeci de metri (stateam pe o straduta sa ma familiarizez cu comenzile si navigatia ma arata undeva in lateral in camp, la fro 30-40 de metri de unde eram de fapt)
desi scaunele sunt confortabile cand te asezi, dupa aprox 10 minute am inceput sa transpir, in conditiile in care afara era racoare (deci nu recomand sub nici o forma pielea)
comenzile pe volan sunt total aiurea, ai volumul pe dreapta in conditiile in care la nici 15 cm distanta ai acelasi control pe bord
navigarea prin meniuri este extrem de deficitara (dealerului i-a luat aproximativ 1 minut sa reseteze consumul, in conditiile in care face treaba asta de cel putin 10 ori pe zi)
chiar daca arata bine, volanul cu butuc fix este o mare tampenie, adesea la manevre dai cu mana in el
si nu in ultimul rand, pretul este unul prohibitiv, doar pentru suspensie, insonorizare si design nu merita)
Laguna
+ arata ok
scaune confortabile
motor fiabil din punct de vedere mecanic (nu cred c-ati auzit pe cineva cu renault sa-i pice vreo piesa pe la motor)
consum redus
- finisaje care chiar daca arata bine, sunt de proasta calitate
capacul scaunului soferului s-a desprins dupa 500 km
clapa care rabate scaunul soferului s-a defectat la al doilea sofer care s-a urcat in masina
piese foarte scumpe
motor slab ca performante
Avensis
1.8
+ motor cu performante bune
scaune confortabile
consum foarte mic desi am chinuit-o
cutie precisa
vizibilitate buna
portbagaj generos
- aspect imbatranit, nu urat, doar imbatranit (ma facea sa ma simt de 50 de ani)
2.2 d4d (diferente fata de 1.8)
+ performante bune
consum redus
tinuta de drum buna
- motor zgomotos
passat 2.0 tdi masina unui amic
+ sonorizare decenta
dotari multiple
tinuta de drum excelenta
portbagaj gigantic
directie precisa
- motor zgomotos
spatiu pentru pasagerii spate destul de mic
acelasi aspect de masina a unui om trecut de 50 de ani
passat cc (diferente fata de b6)
+ design atragator, aduce a mertz cls
- spatiu pentru pasagerii spate si mai mic (daca ai peste 1.80 dai cu capu in plafon)
mazda 6
+ motor puternic
consum redus
portbagaj generos
design exterior foarte reusit
scaune confortabile
tinuta de drum buna
- interior deficitar la capitolul materiale
ergonomia bordului gandita nu prea bine. ai comenzi pentru volum pe partea dreapta a volanului in conditiile in care cu aceeasi mana poti ajunge la cele de pe bord, in plus, butonul de volum nu-i tocmai cel la care te astepti si te trezesti adesea ca in loc sa dai mai tare sau mai incet, schimbi postul ori melodia.
confortul scaunelor spate este foarte prost datorita modului in care se rabat scaunele
motor zgomotos
honda accord
2.4i manual + automat
+ sunet al motorului placut
putere suficienta
consum decent pentru puterea sa
cutie de viteze manuala precisa
interior foarte confortabil si spatios
ergonomie a bordului buna
dotari de serie foarte bogate
- cutie manuala efectiv praf (a recunoscut-o si dealerul)
imposibilitatea de a personaliza intr-un fel sau altul masina iar accesoriile originale sunt foarte scumpe
portbagajul desi voluminos este foarte prost organizat datorita suspensiei spate multilink si astfel foarte greu de utilizat
golul dintre portbagaj si habitaclu care ramane dupa rabaterea banchetei este aproape inexistent, fiind foarte putine lucruri care incap in acel gol
2,2D manual + automat (diferente fata de benzina)
+ motor silentios
motor puternic (desi are doar 150 CP trage bine, aproape de performantele unui motor de 160 CP, probabil gratie cutiei)
consum foarte mic (regim mixt in bucuresti aprox 6%)
- se simte ca-i diesel la nivelul sonor
locurile 1 si 2 le impart intre mondeo si insignia
Nu am testat inca varianta de 190CP diesel cu tractiune integrala si lsd de la insignia, dar daca se va dovedi macar 70% buna pe cat e de laudata, ar cam lua locul 1, altfel, l-ar cam lua mondeo
La pret sunt similare, ambele fiind printre putinele masini din clasa, daca nu singurele care au ca optiune scaune ventilate (chiar daca insignia ofera aceasta optiune doar pentru sofer)
La test drive, ambele mi s-au parut a se tine excelent pe traseu, niciuna nu a creat surprize in viraje
Scaunele sunt un pic mai confortabile la mondeo
Comenzile pe volan sunt bine plasate la ambele desi imi place mai mult volanul de mondeo
Consola centrala si bordul mi se par mult mai inspirate la insignia decat la mondeo (ma dispera bucata aia mare de plastic din bord care in stanga are butonul de pornire si in dreapta nimic, doar ocupa locul)
Nu ma gadila cu nimic interfata color din bordul fordului, chiar nu ma uit in bord decat daca se aprinde ceva galben sau rosu, si nu stiu cati dintre voi stati cu ochii acolo
Imi place la nebunie chestia cu cadranele albe care se inrosesc la trecerea in modul sport
Ambele masini au suspensie adaptiva, lucru care cam lipseste concurentei
Farurile de la opel exceleaza si sunt superioare oricarei alte variante din clasa ei.
Portbagaje generoase in ambele cazuri chiar daca cel de la mondeo este vizibil mai mare
Designul exterior mi se pare a fi mai reusit la insignia, mult mai reusit. Nu ma prea impac eu bine cu botul ala rotund si bombag al fordului, parca nu se imbina bine cu spatele taios si aplatizat.
Preturile celor doua modele sunt similare la dotari similare
Sonorizarea insignia este cu mult peste sonorizarea concurentilor, cei de la infinity si-au facut treaba foarte bine. Chiar daca ford-ul se aude foarte bine, nu exceleaza si arata ca e loc de mult mai bine daca se apeleaza la niste oameni care stiu bine de tot ce fac.
Consumul opelului este vizibil mai mic decat cel al fordului dar nu cred ca putem lua in calcul diferenta asta, dat fiind ca exista si o diferenta de putere si cilindree. Poate la testarea versiunii de 190CP a opelului voi putea sa ma pronunt.
Ambele motoare sunt rafinate si au sunet similar chiar daca cel de pe ford pare un pic mai galagios, inauntru nu se simte niciunu din ele deranjant
Tot vorbind de motorizari, tre sa precizez ca insignia este peste ford, si chiar peste multi concurenti, inclusiv aclamatul vw in ceea ce priveste variantele de motorizare, asta fara sa luam in calcul opc care este intr-o clasa aparte la care niciunu din concurenti nu poate aspira, poate doar passat r32 sau r36 ce-i acum, chiar daca am dubii.
La drum intins, ambele au un nivel de zgomot interior al caii de rulare si produs de vand destul de redus incat sa nu deranjeze.
In concluzie, daca tractiunea integrala a opelului nu se va dovedi a fi ceea ce se promite ca va fi, voi inclina spre ford, altfel, balanta, cel putin a mea inclina usor spre opel.
Sper ca argumentele mele sa fie considerate pertinente si la obiect.
Unde am testat mai multe variante de motorizari, la a doua motorizare am mentionat doar diferentele dinamice fara sa mai precizez designul si interiorul care evident sunt aceleasi.