Help/Troubleshooting

Ce cauciucuri sa-mi pun?

Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Moderator: Huffy

Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.

Ce cauciucuri sa-mi pun?

Mesajde Crazyford_'96 » 14 Iun 2007, 17:44

Va salut fordisti!

Gumele cu care am cumparat masina m-au cam lasat...de tot. Ar trebui sa le schimb. Si vreau - normal - sa aleg pe viitor cele mai bune tipuri/firme , deoarece consider ca anvelopele sunt o parte F F importanta a masini. Pana la urma, ele iti dau confortul si stabilitatea pe drum.
Momentan, neavand banii necesari disponibili, mi-am pus pe fatza (unde aveam cele mai roase cauciucuri) niste anvelope second-hand luate de la o vulcanizare, desperecheate, ramase de la unii, dar care arata f bine si mai merg inca mult si bine (am dat f putin pe ele si-mi fac treaba o vreme). Una e de iarna, si una e Michelin. Dupa ce le-am montat, am avut surpriza cand am iesit cu ele pe drum ca se aude un zgomot ca o bataie, venind din parte in care aveam montat Michelin-ul. M-am speriat ca ar putea fi de la bucsaraie, dar dupa ce am schimbat rotile intre ele, zgomotul s-a mutat iar pe partea unde am Michelin-ul. Cauciucurile au fost echilibrate inainte de a le pune sus. Ceea ce ma duce la concluzia ca zgomotul vine de la insusi acest cauciuc Michelin, probabil la rularea pe asfalt. Acum, intrebarea care ma chinuie este : se poate ca anumite firme sau tipuri de anvelope sa scoata acest zgomot, poate datorita compozitiei/ structurii cauciucului? Este FF deranjant, acopera chiar zgomotul produs de motor si de circulatia din jurul meu. Daca stie careva ca da, sunt anumite anvelope care fac zgomote puternice la rulare, va rog spuneti-mi ca sa ma feresc pe viitor.

Am jentile de 15 tzoli, iar gumele de dinainte erau SPORTIVA 88 H 195/60/R15, pe cand din fabrica masina a venit cu 185/65/R14.

Deci, sa incep topicul:

Ca si dimensiuni, ma gandesc ca e mai comod sa am mai mult cauciuc pe jenti, nu? Deci as trece la anvelope de 205 /65/R15. Asta ar fi fata de cele vechi si mai late si mai groase...dar oare incap de 65, daca fata de starea initiala am pus jenti de 15"? Sau diferenta e inca mica si nu voi avea probleme? Dar, a avea mai mult cauciuc, ce impact are asupra vitezei masini, si asupra consumului? Oare confortul obtinut prin cresterea masei de cauciuc se plateste prin cresterea consumului si/sau scaderea vitezei?

Alta chestiune importanta este profilul ales. Acum, eu ma voi referi la profilele produce de CONTINENTAL, pt ca am o oferta de la cineva care lucreaza acolo si beneficiaza de reducere la cumparare :lol: :lol: Aici rog daca sunt specialisti, sa imi indice profilele cele mai potrivite pentru ceea ce-mi trebuie mie: confort (la toate gropile astea...) , viteza cu care rulez nu depaseste 170 km/h, sa pot cara si greutati cu masina din cand in cand, si sa aibe si o durata de viata mare.... Deci:
Comfort-life 95 H ; ContiEco Contact 3 91 H ; Conti Premium contact 91 V/H ; Conti Premium Contact 2 ; PRO TECH 500 - VIKING, PRO TECH 2 - VIKING, SPEED-CONFORT - SEMPERIT , SPORTIVA .

Eu unul consider firma CONTINENTAL ca produce cauciucuri foarte bune. Daca este cineva care, din experienta, a incercat anumite firme / modele de gume de care a fost extrem de multumit, il rog sa-mi impartaseasca si mie.

Poate daca ajuta, in continuare plasam si preturi....

Astept pareri/sfaturi/raspunsuri.

Merci si o zi buna.
Mondeo I '96 Hatchback
1.8 Benzina 115 HP

~Daca te enerveaza cineva,iti trebuie 42 de muschi ca sa te incruntzi
- si doar 4 ca sa-i tragi una ! ~
Crazyford_'96
Ford Freak
 
Mesaje: 247
Membru din: 07 Sep 2006, 21:01
Localitate: Timisoara oras de suflet Bucuresti momentan
Maşina: Mondeo MK1 hatchback '96 1.8 benz 115 HP

Mesajde irsido » 14 Iun 2007, 19:02

In mod normal ai trebui sa ai pe masina gume conform celor trecute in certificat...
In rest alege care au profilul mai bun.
Mondeo Mk4 2.0i
Avatar utilizator
irsido
1nsane Member
 
Mesaje: 1159
Membru din: 24 Mar 2007, 16:45
Localitate: Bucuresti
Maşina: Mondeo Mk4 2.0i

Mesajde ciocrosu » 14 Iun 2007, 20:23

Pe masina am ContiEco Contact, asa a venit masina de afara, iar ca dimensiuni 195/60 R15 sau 185/65 R14 sunt dimensiunile trecute pe capacul de la rezervor si pe masina o am pe prima si sunt foarte multumit.
bafta
Avatar utilizator
ciocrosu
Member
 
Mesaje: 469
Membru din: 23 Noi 2006, 20:38
Localitate: Sf. Gheorghe

Mesajde Mihai L » 14 Iun 2007, 21:41

Dar daca tot ai pe cineva care lucreaza acolo, nu e mai util sa-i intrebi pe cei care le aduc/produc???
Ei ar trebui sa stie si de ceea ce se intampla in garantie, cat de repede se duc, etc...
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Mesajde MosBabacu » 15 Iun 2007, 00:11

Si eu imi iau tot cu reducere de la Continental :wink: si pana acum am mers pe Barum si Semperit care sunt in gama medie de pret (probabil si de performanta). Am avut pe fosta SLZ Barum Polaris de iarna, iar acum pe Focus am Barum Bravuris de vara si o sa urmeze 2 Polaris de iarna. Am mai luat pt taica-miu Semperit si deocamdata in 20 de mii no problem. Pana acum eu sunt multumit de Barum. E drept ca personal nu am facut km multi cu ele, dar dintre colegii care au barum si semperit si n-am auzit inca de probleme.
Probleme am avut pana acum doar cu matadoarele si montanele...
Profilul nu m-a interesat, cred ca important este ca "iarna nu-i ca vara" :lol: si drept urmare am gume adecvate sezonului.
MosBabacu
Gold Member
 
Mesaje: 587
Membru din: 18 Noi 2006, 20:27
Localitate: RO-Sibiu
Maşina: Focus 2006 1.6 TDCI 109cp Ghia+

Mesajde Crazyford_'96 » 15 Iun 2007, 11:37

All, merci de raspunsuri.

Nu stie nimeni sa-mi spuna insa de ce se aude acel zgomot la rularea pe asfalt? Sa fie cumva din cauza jentii, sa fie ovala? Sau daca sunt anumite tipuri de gume care asa fac, un zgomot constant la rulare?

Si mai ales, as vrea sa stiu daca imi aleg anvelopele cu cel mai mult cauciuc, ce dezavantaje mi-ar aduce? Am citit in alt topic cum ca daca ai talonul mai inalt scade stabilitatea pe drum, in special la curbe... dar daca as avea de ex 65 in loc de 60, dar le-as lua si mai late, de 205 in loc de 195 cat am acum, nu s-ar compensa? Ma gindesc ca , cu cat mai late cauciucurile, cu atat mai stabila masina. Acum ash putea avea erori la citirea vitezei si a distantei parcurse, daca am marit si janta si las talonul la fel. Cat de aiurea sau de grav ar putea fi acest lucru?
Si din punct de vedere al consumului, ar creste?

Ma gandesc ca ash simti mult mai slab gropile, si ar ajuta si masina... Ma gandesc sa merg pe 205 / 65 sau 60.
Mondeo I '96 Hatchback
1.8 Benzina 115 HP

~Daca te enerveaza cineva,iti trebuie 42 de muschi ca sa te incruntzi
- si doar 4 ca sa-i tragi una ! ~
Crazyford_'96
Ford Freak
 
Mesaje: 247
Membru din: 07 Sep 2006, 21:01
Localitate: Timisoara oras de suflet Bucuresti momentan
Maşina: Mondeo MK1 hatchback '96 1.8 benz 115 HP

Mesajde Mihai L » 15 Iun 2007, 12:01

Anvelopele de iarna sunt mai zgomotoase...
Zgomotul de care te plangeai poate fi de la pietre prinse in profil daca nu este continuu.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Mesajde Crazyford_'96 » 15 Iun 2007, 12:18

Pietre nu sunt, iar zgomotul pare a veni dinspre anvelopa Michelin, nu cea de iarna. Se aude ca o bataie regulata. Oare sa fie janta ovala intr-un loc? Ce m-a mirat e ca cu cauciucurile vechi, nu aveam nici un zgomot de acest gen, deci n-as zice ca ar fi janta....

Ma mai gandesc la o chestie: eu am unghiul de fuga varza, vechile gume de pe fata erau roase inegal tocmai de asta, si inca nu vreau sa mi-l fac, costa destul de mult, o sa-l fac cand mi-oi lua cauciucuri noi. Oare, datorita acestui unghi care e dereglat, sa faca asa anvelopa? Adica, cea veche ,cu timpul, s-a ros in directia unghiului, si mergea dupa unghi, pe cand acum, punand o anvelopa cu profilul drept, uniform, unghiul o obliga sa calce doar pe o anumita parte a ei, si de aici zgomot?

Mi-e teama sa nu imi cumpar 4 anvelope bune, dar cand s ale pun sus sa observ ca toate 4 fac acest zgomot...ca atunci n-o sa mai pot sta in masina !
Mondeo I '96 Hatchback
1.8 Benzina 115 HP

~Daca te enerveaza cineva,iti trebuie 42 de muschi ca sa te incruntzi
- si doar 4 ca sa-i tragi una ! ~
Crazyford_'96
Ford Freak
 
Mesaje: 247
Membru din: 07 Sep 2006, 21:01
Localitate: Timisoara oras de suflet Bucuresti momentan
Maşina: Mondeo MK1 hatchback '96 1.8 benz 115 HP

Mesajde Crazyford_'96 » 15 Iun 2007, 13:19

Am incercat un calculator de eroare de citire a vitezometrului in functie de diferentele de janta si anvelopa fata de echiparea standard.

Mi-a iesit ca daca in loc de 185/65/R14 pun 205/65/R15, voi avea o eroare de 8 % !!! Iar daca pun 205 / 60 / R15 , eroarea va fi de 5 % !! Cat de grav este??

Ciudat mi s-a parut ca daca la diametrul jentii si talonul cauciucului la fel, si schimb doar latimea, tot imi da o eroare. Nu inteleg de ce, ca doar diametrul total al rotii nu se schimba daca latesti cauciucul....
Mondeo I '96 Hatchback
1.8 Benzina 115 HP

~Daca te enerveaza cineva,iti trebuie 42 de muschi ca sa te incruntzi
- si doar 4 ca sa-i tragi una ! ~
Crazyford_'96
Ford Freak
 
Mesaje: 247
Membru din: 07 Sep 2006, 21:01
Localitate: Timisoara oras de suflet Bucuresti momentan
Maşina: Mondeo MK1 hatchback '96 1.8 benz 115 HP

Mesajde zvony » 15 Iun 2007, 14:19

Mare atentie: in exprimarea "185/65/R14" (spre exemplu), latimea este exprimata in milimetri (mm), iar inaltimea (talonul) in procente din latime (%). Cu alte cuvinte, talonul este: 65% din 185. Si de aici apre eroarea: pentru ca tu treci la 65% din 205 care e ceva mai mult. Multa bafta!
If in doubt... flat out! (Colin McRae)
'10 Ford Kuga '05 Ford Focus '01 Ford Focus
'06 Ford Focus ST
'89 Ford Escort RSturbo
'93 Ford Explorer Eddie Bauer (link)
'16 Ford Edge Sport
Avatar utilizator
zvony
 
Mesaje: 3917
Membru din: 18 Oct 2006, 19:07
Localitate: Pitesti
Maşina: Ford Focus Mk2 ST
VIN: WF05XXGCD56B06673

Mesajde Extremero » 15 Iun 2007, 14:24

Ca sa intelegi ce scrie pe rotile alea tine minte asta:
Ex. 185/65R14 =>
185 - latimea anvelopei in mm
65 - inaltimea (talonul) anvelopei exprimat in procent din latime. Deci nu e valoare absoluta. In cazul de fata e 65% din 185 = 120.25mm inaltime.
R - vine de la Radial
14 - diametrul jantei in inch (toli)

Deci e normala sa nu-ti iasa egalitate intre 185*65% si 205*65%, nici macar daca erau pe aceeasi janta.

Inainte sa te mai framanti ce si cum sa modifici la anvelope, citeste pagina ASTA cap-coada (deci nu pe sarite).

Dar pana tu esti constient ca ai unghiul de fuga dus si mergi asa cu masina, cred ca orice discutii despre cat de zgomotoase sunt anvelopele, sau cum influenteaza inaltimea talonului tinuta de drum, sunt inutile. Sunt niste detalii care contreaza mult prea putin fata de mersul in plug sau cracanat al rotilor tale.

Da, unele anvelope sunt zgomotoase - asa nu inseamna neaparat ca sunt proaste. Depinde de profil si de compozitia gumei.
Mitsubishi Outlander | 2.2 Instyle Navi | 2008| Jeep Cherokee [KJ] | 2.8 CRD | 2004 | Renault Super 5 | 1.4i | 1988
[EX - Ford Focus ST170] | [EX - Ford Focus Futura | 1.8 Zetec 16v | 2003]
Avatar utilizator
Extremero
Gold Member
 
Mesaje: 816
Membru din: 12 Iul 2006, 22:03
Localitate: Bucuresti

Mesajde Crazyford_'96 » 15 Iun 2007, 16:09

@ zvony :shock: :shock: :shock: OOOHHHH My good, eu pana acum intelegeam total anapoda aceste informatii...aceste dimensiuni...
Intr-adevar, asa este! Merci ca mi-ati deschis ochii!
@extremero : pe pagina asta eram si eu, dar nu am citit-o in detaliu, si aici zice clar ca a 2-a cifra este procentuala...STUPID ME !! :evil:
In legatura cu unghiul de fuga, eu nu stiu cat de important si de grav este, sa il ai corect... si de aceea nu i-am acordat prea multa importanta... :roll: Si pe pagina de la CARBIBLES este explicat doar ce inseamna aceste unghiuri, nu si importanta lor sau ce inseamna sa il ai prost. Din belelele pe care ti le poate aduce un unghi dereglat, eu, personal, stiam doar de uzura cauciucului. Mai sunt si alte implicatii? Gen stabilitate, aderenta, etc?
Spuneti-mi va rog, ca atunci trec asta pe lista de prioritati so o sa-l fac cat de repede.

Tot de pe pagina asta am aflat ca roti mai late nu inseamna neaparat o aderenta mai buna..chiar din contra, pe o suprafata uda, scade. Suprafata de aderenta depinde de presiunea din cauciucuri si greutatea pe ele. ATAT! "Dreptunghiul " pe care calca rotile, are suprafata constanta datorita presiunii din anvelope si greutatii masinii. Un cauciuc mai lat = o lungime mai mare a dreptunghiului, dar o latime mai mica. Deci... castigul nu e prea mare, mai degraba estetic.

Dupa calcule, pentru a avea aproximativ acelasi diametru total al rotii ca si la iesirea din fabrica, ar trebui sa imi pun 205 X 50, dar sincer, mi se pare cam subtire...si ash avea o eroare negativa de 1 si ceva % . Dar cu 205 X 55 ash avea o eroare tot de 1 si ceva % , dar pozitiva. Tot pe acolo...
Facand eu alte calcule, m-am hotarat sa fac asa: sa pastrez grosimea balonului ( aia care eu credeam ca e 60, 65 mm) cum a fost la iesirea din fabrica, aprox 120 mm, dar sa pun un cauciuc mai lat ( da mai bine estetic si cred ca stabilitatea e mai mare , chiar daca aderenta nu se schimba, si avand deja jentile de 15" voi avea o eroare de 5 % la citire, cu care va trebui sa ma obisnuiec :wink: Deci, un 205 X 60 ma duce la 123 mm grosime.
Cred ca raman la asta, 205/60/R15 , ceea ce imi va da un diametru total de 627 mm, fata de cel din dotarea standard de 596 . Cu 31 mm mai mare...cred ca imi incap, nu freaca de aripa :roll:

Mai ramane sa-mi aleg profilul , si voi vorbi cu cineva care lucreaza la Continental si stie... si da, in functie de BANI :(

Mai astept pareri de la "patiti" sau cunoscatori...
Mondeo I '96 Hatchback
1.8 Benzina 115 HP

~Daca te enerveaza cineva,iti trebuie 42 de muschi ca sa te incruntzi
- si doar 4 ca sa-i tragi una ! ~
Crazyford_'96
Ford Freak
 
Mesaje: 247
Membru din: 07 Sep 2006, 21:01
Localitate: Timisoara oras de suflet Bucuresti momentan
Maşina: Mondeo MK1 hatchback '96 1.8 benz 115 HP

Mesajde Crazyford_'96 » 15 Iun 2007, 16:30

Inca o chestiune: de unde pot afla tipul de janta pe care-l am? Unde este stantat?

Din cate am vazut, pentru 205/60 se potriveste acelasi tip de janta ca si pentru 195/60, deci e ok...dar vreau sa fiu sigur
Mondeo I '96 Hatchback
1.8 Benzina 115 HP

~Daca te enerveaza cineva,iti trebuie 42 de muschi ca sa te incruntzi
- si doar 4 ca sa-i tragi una ! ~
Crazyford_'96
Ford Freak
 
Mesaje: 247
Membru din: 07 Sep 2006, 21:01
Localitate: Timisoara oras de suflet Bucuresti momentan
Maşina: Mondeo MK1 hatchback '96 1.8 benz 115 HP

Mesajde ciocrosu » 15 Iun 2007, 16:39

Atentie, dupa cat am mai citit ca sa nu afecteze performantele masini diferenta nu trebuie sa sa depaseasca 3%
Avatar utilizator
ciocrosu
Member
 
Mesaje: 469
Membru din: 23 Noi 2006, 20:38
Localitate: Sf. Gheorghe

Mesajde Crazyford_'96 » 15 Iun 2007, 16:48

La ce performante te referi? si 3 % din ce?
Mondeo I '96 Hatchback
1.8 Benzina 115 HP

~Daca te enerveaza cineva,iti trebuie 42 de muschi ca sa te incruntzi
- si doar 4 ca sa-i tragi una ! ~
Crazyford_'96
Ford Freak
 
Mesaje: 247
Membru din: 07 Sep 2006, 21:01
Localitate: Timisoara oras de suflet Bucuresti momentan
Maşina: Mondeo MK1 hatchback '96 1.8 benz 115 HP

Mesajde Extremero » 15 Iun 2007, 17:24

Se refera la circumferinta rotii. (3% mai mare fata de ce ai talon)
Daca iti pui roti cu circumferinta mai mare iti scade demarajul dar iti creste viteza de varf (daca te tin caii) si invers.

Referitor la prioritati, intai adu-ti masina in stare buna cu cunfiguratia din fabrica si apoi vezi tu unde vei avea nevoie de tuning.
Mitsubishi Outlander | 2.2 Instyle Navi | 2008| Jeep Cherokee [KJ] | 2.8 CRD | 2004 | Renault Super 5 | 1.4i | 1988
[EX - Ford Focus ST170] | [EX - Ford Focus Futura | 1.8 Zetec 16v | 2003]
Avatar utilizator
Extremero
Gold Member
 
Mesaje: 816
Membru din: 12 Iul 2006, 22:03
Localitate: Bucuresti

Mesajde Moartea » 15 Iun 2007, 21:37

Salut

Uite cum stau lucrurile:
1. Du masina la un service mic... de-asta de cartier (ca sa fie mai ieftin) care are instalatie de reglare a geometriei rotilor si fa-i o verificare (costa cateva sute de mii) deoarece se poate sa aiba dereglaje aparute din cauza gropilor patriei.

2. Ia orice fel de cauciucuri (in functie de cat iti permiti...) Mai sus vorbeati de Continental sunt foarte bune... Dar respecta obligatoriu ceea ce scrie in talon (asta in cazul in care ai jantele originale) si monteaza-le pe masina obligatoriu echilibrate.
E de preferat sa te duci la o vulcanizare care poate sa-ti indrepte jantele in cazul in care acestea sunt strambe.
Atentie: cu cat coeficientul de viteza e mai mare cu atat anvelopa e mai putin robusta.

Asta e ordinea pe care trebuie s-o respecti obligatoriu.

Experienta mea:
Anvelope SH din Jarmania (zici ca sunt noi) Michelin 195/65/15 de vara montate echilibrate... Masina uruie pe asfalt uscat de pe la 60 kmh pana pe la 80 kmh. Dar se comporta bine.
Anvelope noi de la noi Fulda aceleasi caracteristici aceeasi masina (passat)... Fara zgomot.
Anvelope noi de la noi Nokian aceleasi caracteristici aceeasi masina (passat)... Fara zgomot.
Anvelopele vechi de iarna Bridgestone sau Firestone nu mai stiu exact ca iarna asta nu le-am mai pus... aceleasi caracteristici aceeasi masina (passat)... Fara zgomot.
Anvelopele vechi si destul de uzate Michelin aceleasi caracteristici aceeasi masina (passat)... Fara zgomot.

Drum bun!
Avatar utilizator
Moartea
Member
 
Mesaje: 291
Membru din: 02 Iun 2007, 14:56
Localitate: Bucureşti
Maşina: Transit mk7, passat 3B (B5) 1.8 20 sopapi, hergestellt am Bremen, in 1998, in Deutschland

Mesajde danysg74 » 15 Iun 2007, 22:29

$1 scrie:$2nca o chestiune: de unde pot afla tipul de janta pe care-l am? Unde este stantat?

Din cate am vazut, pentru 205/60 se potriveste acelasi tip de janta ca si pentru 195/60, deci e ok...dar vreau sa fiu sigur


Nu e chiar asa... Din experienta mea, acestea sunt corelatiile pe care trebuie sa le faci:

- latimea anvelopei (primul numar din codul anvelopei) trebuie sa fie corelata cu latimea jantei si cu spatiul disponibil pe masina. Gasesti tot pe http://www.carbibles.com ce latime de anvelopa se potriveste la latimea jantei tale (cifra din fata J-ului). Cu spatiul disponibil pe masina trebuie sa o corelezi fiindca altfel risti sa atingi arcurile sau aripa cu balonul anvelopei
- talonul anvelopei trebuie corelat cu caracteristicile masinii: daca ai talonul prea mare, poti lovi cu anvelopa interiorul aripii (205/60 are raza mai mare cu 6 mm fata de 195/60)
- jantele au inscriptionate dimensiunile fie pe inelul care cuprinde gaurile pentru prezoane (daca sunt de tabla) fie pe interior, pe una din spite (daca sunt din aliaj/Al....). ar trebui sa fie ceva de genul 6Jx15 H2 ET 52,5, ceea ce se traduce ca: latime 6 inch, diametru 15 inch, doua "cocoase" in profil si descentrare fata de planul median 52,5. Trebuie corelata latimea jantei cu descentrarea fata de planul median si cu spatiul de pe masina, altfel risti sa lovesti iar aripa sau arcurile...

Ca sa fie clar, spatiul de pe masina = dimensiunile acceptate de producator pentru a se incadra roata corect sub aripi.
Anvelopele Pireli mi s-au parut foarte zgomotoase, dar si foarte rezistente. Cele mai slabe ca performante mi s-au parut (din ce am incercat) Eagle NCT, de la Goodyear. Acum am Toyo si sunt OK...
Kuga 2.0TDCI 163CP
Avatar utilizator
danysg74
Gold Member
 
Mesaje: 809
Membru din: 28 Mar 2006, 18:21
Localitate: Braila
Maşina: Ford Focus 2003 1,8TDCI 100CP

Mesajde Crazyford_'96 » 20 Iun 2007, 02:55

M-am uitat pe jenti, si sunt 6J 15 49.5 Pe Carbibles.com sunt potrivite si pentru 205/60 R15.
Intre timp m-am hotarat si pentru profil, am gasit acest site http://ssl.delti.com/cauciucuridirect/start.html o comparare si o statistica a diferite teste facute pe/cu diferite marci de anvelope. Se pare ca sunt apreciate Semperit Speed Confort, sunt silentioase si au o aderenta buna. Iar pretul la care le pot lua eu , 180 bucata, este foarte avantajos. Cu 40 mai putin pe fiecare! Alea mai bune ar fi Continenta Contact Premium, dar sunt ceva mai scumpe... Dar sunt mai bune decat Sportiva la 150 RON bucata.

Asa ca m-am hotarat: Semperit Speed Confort 205/60 R15.

Multzam baieti !

PS : @Moartea : ziceai ceva de reglat geometrie roti. La ce te referi? Echilibrat roti, unghi de fuga sau mai e ceva? Te referi la jenti? Jentile de 15" erau pe masina cand am cumparat-o, asa ca nu le am pe cele originale de 14... Exista si service-uri care indreapta jante? Cum le testeaza? Eu nu am intalnit pana acum asa ceva...vulcanizarea la care merg face doar echilibare de roti, si cand l-am intrebat pe ala de acolo daca se mai poate face si altceva decat echilibrat, mi-a zis ca nu: doar unghi de fuga si echilibrare , se pot face pentru roti. Iar acum aflu ca se poate interveni si la janta, si ceva despre geometria rotilor...

Merci tuturor!
Mondeo I '96 Hatchback
1.8 Benzina 115 HP

~Daca te enerveaza cineva,iti trebuie 42 de muschi ca sa te incruntzi
- si doar 4 ca sa-i tragi una ! ~
Crazyford_'96
Ford Freak
 
Mesaje: 247
Membru din: 07 Sep 2006, 21:01
Localitate: Timisoara oras de suflet Bucuresti momentan
Maşina: Mondeo MK1 hatchback '96 1.8 benz 115 HP

Mesajde danysg74 » 20 Iun 2007, 13:58

Jantele se si "roluiesc" in afara de echilibrat. Adica, banda de rulare a jentii se aduce la forma initiala, a unui cerc perfect. Asta daca ai avut vreun contact mai serios cu vreo groapa, sau denivelare a soselei. daca in urma impactului banda de rulare nu mai este perfect rotunda, atunci in volan apar niste vibratii in functie de viteza cu care circuli (in general la viteze mai mari de 120-130 km/h nu le mai simti).
Aceleasi lovituri pot determina si modificarea paralelismul rotilor (de fapt e impropriu spus paralelism, pentru ca nu sunt paralele). Daca iti imaginezi pentru fiecare roata din fata un plan vertical, aceste planuri nu sunt paralele, ci se intalnesc la o distanta mai mare sau mai mica in functie de caracteristicile masinii (producatorii anunta aceste date, iar service-urile care fac "geometrie roti" ar trebui sa le cunoasca)
Kuga 2.0TDCI 163CP
Avatar utilizator
danysg74
Gold Member
 
Mesaje: 809
Membru din: 28 Mar 2006, 18:21
Localitate: Braila
Maşina: Ford Focus 2003 1,8TDCI 100CP

Mesajde Crazyford_'96 » 20 Iun 2007, 15:40

Inteles. Si cam ce ar trebui sa aibe un service care face roluirea jentilor? Cum ii zice la aceasta operatie?
Mondeo I '96 Hatchback
1.8 Benzina 115 HP

~Daca te enerveaza cineva,iti trebuie 42 de muschi ca sa te incruntzi
- si doar 4 ca sa-i tragi una ! ~
Crazyford_'96
Ford Freak
 
Mesaje: 247
Membru din: 07 Sep 2006, 21:01
Localitate: Timisoara oras de suflet Bucuresti momentan
Maşina: Mondeo MK1 hatchback '96 1.8 benz 115 HP

Mesajde danysg74 » 20 Iun 2007, 19:09

$1 scrie:$2nteles. Si cam ce ar trebui sa aibe un service care face roluirea jentilor? Cum ii zice la aceasta operatie?


Pai.. ii zice "roluire". Si cred ca "centrare" pe alocuri.
Iar echipamentul care face treaba asta este un fel de strung... se fixeaza janta pe un ax orizontal si cu un indicator verifica unde sunt "denivelarile", le indreapta pe cat posibil manual, iar apoi automat cu masina asta.
Ce pot eu sa-ti spun este ca dupa o astfel de operatie.. una din jantele mele de tabla .. nu prea mai are aceeasi dimensiune cu celelalte. :shock: Trage masina in partea in care am montata acea janta.
Kuga 2.0TDCI 163CP
Avatar utilizator
danysg74
Gold Member
 
Mesaje: 809
Membru din: 28 Mar 2006, 18:21
Localitate: Braila
Maşina: Ford Focus 2003 1,8TDCI 100CP


Înapoi la Help/Troubleshooting

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 13 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 13 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 13 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 13 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login