Esential este ca fiecare producator alege fabricantul de ulei si consumabile dupa criteriul cost....cat mai mic posibil si asta nu inseamna ca la 25 lei / litru un ulei semisintetic este mai bun decat unul full sintetic....indiferent de marca si pretul acestuia. Un ulei semisintetic are moleculele de dimensiuni inegale aparand intr-o reprezentare grafica ca un ciorchine de struguri, pe cand un ulei full sintetic are toate moleculele de dimensiuni identice, ca o reprezentare grafica, toate fiind la acelasi nivel, ca o banda continua, fara asperitati, asigurand o ungere si protectie superioara motorului prin micsorarea frecarii si scaderea temperaturii interne, fie ca este mk1 sau mk6 sau orice altceva....Mai departe totul este marketing...ca sa fiu mai clar, in cei 25 lei intra transportul de la fabrica pana in Romania (daca este produs in afara), adaosul importatorului (cam 20 %), adaosul resellerului (tot cam 20%) si tva (19%)....care credeti ca este pretul acestuia la poarta fabricii?! Asta ca fapt divers....trebuie sa tinem cont si de faptul ca toate aceste uleiuri sunt reciclate, iar daca uleiul mai este si semisintetic....
este ca un ulei de floare prajit si refolosit
. De aici probabil si depunerile respective pe fundul bidonului.
Voi decideti ce faceti cu motoarele voastre....eu doar am semnalat ceea ce am observat pe fundul acelui bidon.
Daca printre cei care au citit a avut cineva puterea de intelegere necesara, ma bucur, insemnand ca isi va proteja pe viitor mai bine motorasul masinii sale...si oricum aici m-am referit la cei care totusi au masini noi, cu motoare pana in 100.000km, care inca mai pot schimba si proteja ceva. Cei care deja folosesc 10w40 pentru ca un 5w30 este "consumat" de catre motor, fiind deja "subtire" si asta nu pentru ca e el prost si se "arde" ci pentru ca probabil deja uzura motorului este instalata serios, nici nu intrau in aceasta discutie, fiind vorba aici exclusiv despre uleiul 5w30 -Ford formula F.
Cu stima!Statistici: Scris de narcisiulian — 25 Iun 2009, 22:36
]]>