iceman, am studiat schema. ar fi fost interesant sa fie cum zici tu dar ma macina gandul ca oare de ce niste barosani ca hella nu au facut o treaba asa simpla... si nu e asa simplu. daca faci conexiunea cum zici tu, chiar si daca intrerupatorul nu e trecut pe faza lunga, aceasta se va aprinde fiindca curentul de semnal se intoarce prin firul adaugat spre releul fazei lungi. deci nu e ok - la aprinderea farurilor nu vei putea selecta faza scurta.
temir, oglinda fazei lungi din farurile astea cu "ochiuri" separate, indiferent de marca masinii, este, aproape fara exceptie, foarte mica. din aceasta cauza plaja de lumina data este mica. da, lumina "bate" departe dar plaja totala e chiar foarte mica. de aceea ramane si faza scurta aprinsa, faza lunga avand doar un fascicul de completare a luminii. la farurile cu bec H4 oglinda e imensa si faza lunga are o plaja de lumina care cuprinde si ceea ce ar fi plaja de lumina a fazei scurte.
cand am cumparat masina (cu farurile hella cu tot) nu se aprindeau concomitent toate reflectoarele pt. faza lunga din cauza oxidarii soclului sigurantei suplimentare (vezi schema). pana am gasit problema am trecut printr-un adevarat chin sofand noaptea... noroc ca am si proiectoare de ceata si mai completam plaja de lumina.
bafta!Statistici: Scris de octa — 11 Dec 2010, 11:07
]]>