OK, am revenit.
Cred ca imi mai trebuie vreo doua-trei saptamani sa-mi revin, a fost un concediu foarte reusit si n-am apucat inca sa-mi pun ordine in toate amintirile acumulate.
Drum: Traseul Ruse-Omurtag-Elhovo-Lesovo-Hamzabeyli este cel mai bun, nu este aglomerat si nu treci prin munti. In plus, vama Hamzabeyli este mult mai libera decat cea de la Kapikule.
La intoarcere am facut, de curiozitate: Kapikule - Svilengrad - Stara Zagora - Veliko Tarnovo - Ruse. Nu recomand. Obositor, mai ales prin munti unde traficul aglomerat se resimte din plin si sa stai pe serpentine in spatele unui camion, nu e o senzatie placuta in concediu.
Combustibil: Motorina este mai scumpa decat la noi, cam 2.9 lire (5.80 RON). Nu va faceti iluzii, pretul mai mare nu e dat de calitate, ci dimpotriva, e mai proasta ca la noi. Pentru benzinari am o veste si mai proasta, benzina e 3.35 lire (6.70 RON).
Drumuri: Turcii au drumuri foarte bune, multe dintre cele nationale sunt cu doua benzi pe sens. La autostrazi sistemul de taxare e cam ciudat, cel putin dupa trecerea Bosforului cand am vrut sa intru pe autostrada mi-am prins urechile. Nici acum nu mai stiu pe ce am dat banii: taxa de pod, intrarea pe autostrada, sau contravaloarea cartelei magnetice? Cred ca toate la un loc.
Istanbul: Daca aveti o zi-doua de concediu disponibile, treceti prin Istanbul. Merita cu prisosinta ocolul. Neaparat de vazut Moscheea Albastra, Sfanta Sofia, turnul Galata, Topkapi. Circulatia este imposibil de descris, au soferi care pe cat sunt de priceputi pe atat sunt de nebuni. E un paradox, ne asemanam mult cu ei dar suntem in acelasi timp foarte diferiti.
Maidanezii, de exemplu. La ei un caine vagabond e o raritate. Pisici in schimb, sunt milioane. Poate chiar zeci de milioane, si credeti-ma ca nu exagerez. Mizeria: e mai multa ca in Bucuresti, dar nu pute. Cosurile de gunoi sunt rare, lumea face mizerie peste tot dar cred ca o si curata foarte rapid. Altfel, la caldurile de acolo... mi-e groaza ce arome ar fi in aer.
Ar mai fi multe de spus, poate cu alta ocazie.