Acuma si cu ford focus poti face offroad cei drept, dar cateva sute de metrii ca pe urma ramai ori blocat, ori cu ceva rupt, ori printr-o prapastie
Caracteristice
DH - Cadru cu shock 180 - 200mm, Furca 150mm in sus, frame masiv si lung, bicicleta fiind pentru coborare, nu are nevoie sa fie usoara, ci foarte rezistenta
FR - ( Freeride ) Shock 150- 180mm Furca 150mm in sus, frame foarte usor si mai scurt.
4x / 2x - Furca 130mm - 150mm ( MAXIM ), cadru HT ( hard tail ) 14" - 16" jante de FR si de DH ( rezistente, masive, grele )
Street e cam la fel cu 4x numai ca riderii cauta sa aiba bicicleta cat mai usoara
XC ( cross country ) - Cadru cu sau fara amortizor, de inaltime mare 18" - 21", in cazul in care amortizor, acesta va aveea cursa destul de mica 150mm aprox. Furca cu Lock Out de preferat, cursa maxima 125-130mm ( in general cursa are pt bikeurile de XC au 100mm - 120mm, daca e pune amortizor mai mare, toata forta cu care apesi pedalele, se pierde in amortizor ), Cauciucurile sunt 2,10 2.25 cam asa, jante destul de usoare si mai firave ( doar nu sari 10m cu ea
)
Trial - Framuri joase, light, furca fixa, nu exista sa, jantele cat mai usoare ( cele de trial avand si gauri pt a mai scoate din greutate ) deobicei au o singura foaie de angrenaj si un singur pinion