Timp Liber

Aviatie & Tehnica militara

Include si Hobby :D

Moderatori: KomandantuR, adicristea

Re: Aviatie & Tehnica militara

Mesajde marius_tsr » 01 Apr 2013, 23:12

Avatar utilizator
marius_tsr
1nsane Member
 
Mesaje: 1132
Membru din: 11 Feb 2009, 09:44
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Sierra RS Cosworth 4x4, 1990, N5D/YBJ, 220CP

Re: Aviatie & Tehnica militara

Mesajde shalimar189 » 22 Apr 2013, 15:30

Frumos, meseriasi pilotii, dar http://www.youtube.com/watch?v=iMZsCHUzJP8
shalimar189
Gold Member
 
Mesaje: 526
Membru din: 14 Dec 2008, 13:20
Maşina: Focus&LandCruiser
VIN: 7mai1986FINALISTI

Re: Aviatie & Tehnica militara

Mesajde valistoica » 24 Apr 2013, 14:41

Frumos, n-am ce zice, numai ca daca as fi responsabil cu securitatea zborului, pe acesti "circari" ai aerului i-as opri imediat d ela zbor.
Focus owner...
Avatar utilizator
valistoica
Gold Member
 
Mesaje: 559
Membru din: 09 Feb 2009, 11:20
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 1.5 TDCI 120 CP

Re: Aviatie & Tehnica militara

Mesajde shalimar189 » 24 Apr 2013, 15:38

Circari...

De ce i-ai interzice tu?
shalimar189
Gold Member
 
Mesaje: 526
Membru din: 14 Dec 2008, 13:20
Maşina: Focus&LandCruiser
VIN: 7mai1986FINALISTI

Re: Aviatie & Tehnica militara

Mesajde valistoica » 02 Mai 2013, 09:09

Din punct de vedere securitate zbor, multi incalca aceste norme care in alte locuri se pedepsesc aspru.
Focus owner...
Avatar utilizator
valistoica
Gold Member
 
Mesaje: 559
Membru din: 09 Feb 2009, 11:20
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 1.5 TDCI 120 CP

Re: Aviatie & Tehnica militara

Mesajde marius_tsr » 05 Mai 2013, 16:18

CF-105 Arrow

Avatar utilizator
marius_tsr
1nsane Member
 
Mesaje: 1132
Membru din: 11 Feb 2009, 09:44
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Sierra RS Cosworth 4x4, 1990, N5D/YBJ, 220CP

Re: Aviatie & Tehnica militara

Mesajde shalimar189 » 08 Mai 2013, 13:13

valistoica scrie:Din punct de vedere securitate zbor, multi incalca aceste norme care in alte locuri se pedepsesc aspru.


Tu te-ai uitat la linkul ala sau te-ai apucat sa tastezi aiurea?
shalimar189
Gold Member
 
Mesaje: 526
Membru din: 14 Dec 2008, 13:20
Maşina: Focus&LandCruiser
VIN: 7mai1986FINALISTI

Re: Aviatie & Tehnica militara

Mesajde Y-GreK » 09 Mai 2013, 12:16

Astfel de zboruri sunt planificate cu cel putin o zi inainte, trebuie intocmit un plan de zbor amanuntit, dupa care se cere aprobarea comandantilor de escadrila si de unitate, nu zboara de capul lor prin munti si vai.
Pentru o tara neutra de dimensiunile Elvetiei...pot spune ca la capitolul aviatie stau foarte bine.
Y-GreK
Ford Freak
 
Mesaje: 131
Membru din: 20 Sep 2012, 22:21
Maşina: Ford

Re: Aviatie & Tehnica militara

Mesajde valistoica » 13 Mai 2013, 14:57

shalimar189 scrie:
valistoica scrie:Din punct de vedere securitate zbor, multi incalca aceste norme care in alte locuri se pedepsesc aspru.


Tu te-ai uitat la linkul ala sau te-ai apucat sa tastezi aiurea?


Ai idee la ce riscuri te supui cand zbori pe spate la rasul muntelui? Sau crezi ca vreodata intr-o lupta aeriana vei face ce fac acei piloti minunati? Astfel de misiuni nu exista. Exista doar inconstienta dublata de noroc. Sigur ca pe sticla da bine de tot, dar doar atat.

Vrei sa ma apuc sa tastez aiurea sau sa vezi parerile unui pilot militar cu vreo 3000 ore de zbor?
Focus owner...
Avatar utilizator
valistoica
Gold Member
 
Mesaje: 559
Membru din: 09 Feb 2009, 11:20
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 1.5 TDCI 120 CP

Re: Aviatie & Tehnica militara

Mesajde shalimar189 » 13 Mai 2013, 15:59

Dar linkul meu e cu si despre niste baieti care zboara chiar la rasul muntelui cu wingsuits...deci intreb iar, tu te-ai uitat la link sau tastezi aiurea?

In alta ordine de idei, esti pilot militar? Daca da, pe ce avioane?
shalimar189
Gold Member
 
Mesaje: 526
Membru din: 14 Dec 2008, 13:20
Maşina: Focus&LandCruiser
VIN: 7mai1986FINALISTI

Re: Aviatie & Tehnica militara

Mesajde valistoica » 13 Mai 2013, 20:11

Ups, se pare ca e o neintelegere. Eu ma refeream la link-ul lui marius_str, cel cu Swiss Air Force, in nici un caz la link-ul tau.
Nu sunt pilot militar ci am in familie un fost pilot militar pe singurul supersonic pe care l-a avut RoAF si ii impartasesc aceleasi impresii. ;)
Focus owner...
Avatar utilizator
valistoica
Gold Member
 
Mesaje: 559
Membru din: 09 Feb 2009, 11:20
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 1.5 TDCI 120 CP

Re: Aviatie & Tehnica militara

Mesajde Y-GreK » 14 Mai 2013, 08:06

Si cine zice ca RoAF a avut un singur supersonic in dotare?Tu sau fostul pilot militar din familia ta?
Astfel de zboruri se faceau si la noi in tara cand existau ore, piloti ca Dorel Luca, Samfira pe MiG-21, Vasile Ganea, Valer Muresan pe MiG-29 si multi altii (cauta-l Dorel Luca pe YouTube sa vezi ce evolutii facea cu teava de MiG-21, avion cunoscut pentru capacitatile sale limitate in acrobatica).Ca sa nu mai zic de razmutari si zboruri la firul ierbii ce se faceau la Borcea cu MiG-21 si Il-28 sau la Deveselu.
Inainte se faceau exercitii complexe de acrobatica, zboruri de interceptare atat ziua cat si noaptea, zboruri in formatie stransa, etc, menite sa dezinhibeze tinerii piloti care inca isi formau deprinderile pe aeronave de genul, actualmente sunt destui in conducere care habar n-au cu se se mananca aviatia si nu aloca ore de zbor suficiente.La fel de bine ar putea sa dreseze o primata capabila sa decoleze/aterizeze un avion dupa un zbor de 10 de minute, cu vizibilitate mai mare de 100km si pe aerodromuri militare daca se poate, ca sa nu incurce traficul aerian.
Avioane supersonice din dotarea RoAF pe care le-am avut : MiG-19, MiG-21, MiG-23 si MiG-29, actualmente doar MiG-21 mai zboara la noi.
Sunt curios pe ce avion supersonic din cele enumerate a zburat cunostinta ta si ce promotie este, la noi exista generali de aviatie care de-abia au 1000 de ore de zbor.
Y-GreK
Ford Freak
 
Mesaje: 131
Membru din: 20 Sep 2012, 22:21
Maşina: Ford

Re: Aviatie & Tehnica militara

Mesajde valistoica » 14 Mai 2013, 08:35

Corect, greseala mea de scriere, vroiam sa spun ca Mig-21 este singurul supersonic care a ramas. Generalii de care pomenesti sunt pe functii de conducere si legea spune acum ca pentru a avea o functie de conducere (ex. comandat flotila sau baza) trebuie sa ai gradul de general de flotila. Daca esti azi esti avansat ca si Comandor si peste o saptamana est numit comandantul unei baze, iti garantez ca in 6 luni ai gradul de general de flotila aeriana.

Orele putine de zbor se datoreaza resursei limitate pe care RoAF o are pentru LanceR, ora de zbor a ajuns sa coste destul de mult acum in comparatie cu anii trecuti.

Exercitii complexe de acrobatie zici? Care ar fi alea in afara de zbor in limita de viteza la inaltime mica, ceea ce mi se pare, strict din punctul meu de vedere, un mare mare risc din partea pilotului?

Personal iti spun ca am trait mai bine de 10 ani in colonia militara de la Deveselu, am copilarit cu Bogdan fiul domnului Samfira care a fost si instructorul tatalui meu si cred ca stiu putin cu ce se mananca aviatia militara romana.
Focus owner...
Avatar utilizator
valistoica
Gold Member
 
Mesaje: 559
Membru din: 09 Feb 2009, 11:20
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 1.5 TDCI 120 CP

Re: Aviatie & Tehnica militara

Mesajde Y-GreK » 14 Mai 2013, 23:11

Inseamna ca am crescut in acelasi spirit, doar ca eu am copilarit in orasul Fetesti, oras alcatuit in majoritate din militari, politisti, jandarmi si CFR-isti.
Tatal meu inca este in sistem ca si cadru navigant, iar eu sunt nenavigant, asa ca stiu si eu nitel cu ce se mananca aviatia.

Exercitiile de acrobatie fac diferenta intre un pilot bun si un pilot mediocru antrenat sa stea in aer 15 minute dupa care sa aterizeze.Vorbim de aviatia de vanatoare, in interviul celor de la Discovery dat de Eugen Maxim, fostul pilot de MiG-21 si MiG-23 de la Giarmata mentiona ca doar elita ajungea sa zboare pe LanceR.Totodata, din punctul meu de vedere, nu este indeajuns sa zbori respectand regimul de functionare ai aeronavei, uitandu-te doar in ceasurile de bord, trebuie sa-ti cunosti aparatul foarte bine si sa-i cunosti limitele sale de angajare; ce sa mai zicem de domnul Dorel Luca care zbura uneori acoperindu-si inainte de decolare instrumentele de bord... cu asta am spus tot.Intr-o lupta aeriana nu ai timp sa tii cont de aceste detalii, actionezi instinctiv intr-un interval foarte scurt.Poate pentru tine sunt niste circari pilotii care fac acrobatii, dar sa nu uitam cat de vulnerabil poti fi daca nu esti in stare sa executi manevre evazive contra rachetelor aer-aer sau contra RSA.Asa au fost doborati si pilotii americani in Iugoslavia, un F-16 si un F-117 (culmea, tehnologie Stealth cica), zburau pe coridoare stabilite, iar cand bateriile sarbesti i-a ochit, acestia nu stiau ce sa faca, ei erau antrenati sa lupte cu sprijin AWACS si sa traga rachete aer-sol de la zeci de kilometri nimicind inamicul...poate ca razboiul contemporan a evoluat, dar sarbii le-au dat o palma morala americanilor in 99' pe care nu o vor uita niciodata.
Manevre precum fierul de calcat, cobra lui Pugachev, zborul in limita de viteza la joasa inaltime nu pot decat sa arate maiestria pilotului bineinteles, altfel de ce mai devii pilot de vanatoare?Ca sa-ti tremure fundu' 30 de minute cat stai in aer, gandindu-te la familie si la ce riscuri iti asumi?Ce o sa mai faca respectivul pilot cand este pus in fata situatiei adevarate pentru care s-a pregatit inca de pe bancile scolii, sa intercepteze de exemplu niste Suhoiuri rusesti care vin dinspre Marea Neagra?Face stop cardiac in cabina?Chit ca nu avem cu ce, asta este situatia, iar actualii piloti sunt constienti de acest lucru, dar la nevoie trebuie sa se ridice-n aer si sa lupte pentru patrie, doar au depus si ei un juramant.Pentru cei care nu vor astfel de experiente, exista aviatia de transport sau elicopterele, unde nu va trebui sa faci tonouri si loopinguri, dar va trebui sa cunosti zborul pe traiect si sa comunici cu ATC-urile aeroporturilor aglomerate din afara tarii, unde nu-i loc de abateri de la planul de zbor.Daca la vanatoare decolai, te dadeai peste cap de cateva ori si aterizai pe aerodromul militar cand aveai chef...la civili se schimba macazul.

Tu spui ca pilotii care executa manevre de genul isi pun viata in pericol?Vad ca Dorel Luca s-a catapultat de 3 ori si nu a mai regretat, ba din contra, sustinea fapul ca viata lui e mai valoroasa decat un fier. Sub fiecare pilot de vanatoare exista un scaun de catapultare, nimeni nu-i obliga sa nu-l foloseasca, de altfel in aviatie mor doar asii si prostii, dar au mai fost unii eroi care au intrat in pamant incercand sa demonstreze in ciuda unor situatii dificile din aer, ca ei pot aduce aeronava inapoi la baza si n-au adus decat suferinta familiilor si copiiilor lasati pe drumuri.Indiferent de gradul purtat, avionul nu iarta pe nimeni, sunt multe nume grele din aviatie care au sfarsit tragic si in imprejurari dubioase, Davidovici si Kiru sunt doar doua dintre ele.
As dori sa mai adaug o ultima idee, armata romana se pregateste din ce in ce mai mult pentru pace si nu pentru razboi.
Y-GreK
Ford Freak
 
Mesaje: 131
Membru din: 20 Sep 2012, 22:21
Maşina: Ford

Re: Aviatie & Tehnica militara

Mesajde valistoica » 15 Mai 2013, 09:11

Cand am spus circari ai aerului ma refeream strict la filmuletul postat de marius_str. Acum, referitor la Greatest ever fighters de pe Discovery, ca despre aceasta emisiune pomenesti, din cate imi amintesc domnul Maxim face cateva afirmatii putin tulburatoare si neadevarate legate de regimul de exploatare al MIG-ului printre care si faptul ca iarna decolau cu gheata pe aripi, lucru total neadevarat sau ca daca executai tonouri la mai mult de 90 grade/secunda intrai in autorotatie, la fel, total neadevarat.

Corect cand spui ca trebuie sa cunosti limitele dar din pacate limitele sau restrictiile MIG-ului sunt destul de multe (viteza mare pe panta si la contact, portanta destul de mica in viraje cu inclinatie mare, etc.)

Faptul ca acoperi niste instrumente de bord in decolare sau aterizare, fie ca zbori in limita de viteza la inaltime mica sau alte elemente de zbor care nu intra in regimul de functionare al aeronavei nu face decat sa incalce niste reguli de securitatea zborului care, spre exemplu, in alte tari nu sunt permise si se sanctioneaza. Cred si subliniez cred, ca Luca avea parte de un tratament mai special la Borcea. De ce nu se faceau si in alte baze elementele care se faceau la Borcea? Iti spun eu, pentru ca erau strict interzise.

Personal cunosc un caz cand un coleg de-al tatalui meu a fost oprit de la zbor pentru ca a trecut putin mai jos decat limita permisa. Acum youtube-ul e plin de astfel de low passes sau alte minunatii.

Spui ca intr-o lupta aeriana nu ai timp sa tii cont de aceste detalii? Te contrazic, pentru ca, ca pilot de vanatoare-bombardament trebuie sa te vezi ca un manager de arme si ca un bun tactician, totodata in anumite momente pilotarea aeronavei trebuie sa devina prioritatea 1 (ex. sa nu ajungi in limita de viteza, sa nu te angajezi, etc.) deci trebuie sa iei in calcul toate variabilele si nu sa actionezi instinctiv ci logic.

In aviatie mor doar asii si prostii? Nu cred, mai degraba mor cei care in situatii limita clacheaza si uita sa traga de manerele rosii dintre picioare. Dar intrebarea e, cine ii duce in cele situatii limita?

Spui ca doar elita ajunge sa zboare MIG-ul, iti dau eu vreo doua exemple in care elita a avut nevoie de nici mai mult nici mai putin de 42 de duble cu tata instructor pentru a iesi la simpla si acum cred ca e pe la Borcea, pardon MK acum daca nu ma insel.
Focus owner...
Avatar utilizator
valistoica
Gold Member
 
Mesaje: 559
Membru din: 09 Feb 2009, 11:20
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 1.5 TDCI 120 CP

Re: Aviatie & Tehnica militara

Mesajde Y-GreK » 15 Mai 2013, 17:28

Trebuie sa clarificam cateva aspecte totusi.
A trecut aproape un deceniu de la difuzarea emisiunii "Greatest fighters ever", iar MiG-21 nu a fost desemnat pe locul 3 din motive neintemeiate.Iar cand vorbeam de elita, ma refeream la pilotii din promotiile de pana in 1993, piloti care au avut parte de instructori capabili si de multe ore de zbor necesare formarii unor deprinderi.Stiu si eu care-i situatia actualilor piloti care ies de pe bancile scolii...e trist, dar e adevarat ceea ce spui.

Cazurile in care decolau MiGurile cu 5cm de gheata pe ele pe timpul iernii nu stiu daca au fost confirmate la Deveselu, la Giarmata sau la alte baze unde acest avion si-a desfasurat sau inca-si desfasoara activitatea, dar la Borcea iti spun sigur ca au fost destule cazuri prin anii 90' si asta nu o spun doar din auzite.In cazul autorotatiei nu ma pronunt, nu m-a interesat niciodata aspectul acesta, in documentarul acela american erau cativa bagatori in seama care isi dadeau cu parerea, referindu-se la calitatea constructiei ca fiind slaba (piesele de schimb nefiind compatibile cu toate aeronavele) sau legandu-se de faptul ca aveau raza de actiune mica pentru a impiedica pilotii sovietici sa nu dezerteze.Acestea erau lucruri total neadevarate, dar nu puteau sa ridice-n slavi un aparat sovietic conceput in anii 50' fiabil si robust intr-o emisiune americana, nu?

Referitor la instrumentele de bord, sunt total de acord cu tine si nu te contrazic, nu are rost sa intram in notiuni legate de securitatea zborului, eu faceam referire la simturile pilotului si la realizarea unei coeziuni intre om si masina.Dorel Luca nu a avut parte de nici-un tratament special, a fost mai degraba un cowboy contemporan, el insusi stabilind regulile pe acel aerodrom din Baragan.Ce pot spune, la noi au fost cazuri mult mai grave in care s-a trecut cu MiGul pe sub podurile de peste Dunare...

Un bun manager si tactician trebuie sa fii in cazul in care esti incadrat la escadrile de bombardament (ma refer la bombardiere medii, nu la MiGuri 21 cu 4 bombe de beton ca payload) sau transport aerian, fiind nevoit sa-ti calculezi traiectele in functie de diversi factori si timpul de zbor estimat cu sau fara checkpoints.La aviatia de vanatoare nu intrevad nici-o situatie in care poti actiona logic si nu instinctiv in situatii limita, mai ales in cazurile pilotilor nostri.Singurul aspect logic in cazul in care esti o tinta a unor avioane mai performante cu o raza de actiune mult mai mare, ar fi sa tragi de acele manere rosii ale scaunului de catapultare.Altfel, e destul de probabil sa devii o victima a propriilor tale actiuni, acolo sus nu cred ca ai timp de gandire fiind angajat in lupta.
Acum daca ma uit mai bine la discutia noastra, parca imi aduc aminte de Top Gun si de divergentele dintre Maverick si Iceman.
In zilele noastre, razboiul contemporan are alte norme, dar chiar si in cazul luptelor aeriene duse la mare distanta gen BVR, mi-e greu sa cred ca poti actiona logic cand RWR-ul te avertizeaza ca cineva a tras asupra ta, in cel mai bun caz ai poate 2-3 minute in care poti lua o hotarare, dar si aceea e influentata de starile de panica prin care trece pilotul.
Y-GreK
Ford Freak
 
Mesaje: 131
Membru din: 20 Sep 2012, 22:21
Maşina: Ford

Re: Aviatie & Tehnica militara

Mesajde valistoica » 16 Mai 2013, 11:46

Ba are rost sa intram in notiuni de securitatea zborului pentru ca se intampla destul de des evenimente care au legatura cu securitatea zborului.
Cum spuneai si tu legat de zbor pe sub podurile Dunarii, a fost cineva oprit de la zbor cand a facut minunatia aia? De aia spun ca la Borcea nu prea s-a tinut cont de asa ceva.

Meseria de pilot militar este o meserie care se bazeaza printre altele si pe logica, deci nu trebuie eliminat acest termen din nici un context legat de aviatia militara, Sa nu mai zic de fizica, matematica, geometrie si altele.
Focus owner...
Avatar utilizator
valistoica
Gold Member
 
Mesaje: 559
Membru din: 09 Feb 2009, 11:20
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 1.5 TDCI 120 CP

Re: Aviatie & Tehnica militara

Mesajde Y-GreK » 16 Mai 2013, 16:26

Ce intelegi tu prin a actiona logic?A fi pilot militar nu inseamna sa fii numai un bun tactician si sa meditezi asupra problemelor intampinate, meseria asta necesita o multime de calitati si deprinderi, criteriile de selectie si analiza medicala de la INMAS fiind destul de stricte, multitudinea de probe printre care cele de orientare spatiala, rapiditatea luarii a deciziilor, chestionarele de personalitate, etc, sunt la fel de importante ca si logica adusa in discutie de tine.Au fos unii piloti care au murit in circumstante ciudate rezultate din dezorientari spatiale de exemplu, ei de ce n-au mai gandit logic?Ei cum de au reusit sa treaca de baremele probelor psihologice?
In Academie cei care pun accent pe fizica, matematica, etc sunt cei de la armele de nenaviganti si radiolocatie care au nevoie de date si informatii precise (bazele radiolocatiei, spectru electromagnetic, circuite si dispozitive electrice, sisteme si circuite electronice, prelucrarea numerica, sisteme automate, sisteme de bruiaj electronic, etc etc si iar etc), pilotii cadeti au alte sarcini prioritare precum cunoasterea aeronavelor, navigatie, meteo, etc.
Y-GreK
Ford Freak
 
Mesaje: 131
Membru din: 20 Sep 2012, 22:21
Maşina: Ford

Re: Aviatie & Tehnica militara

Mesajde valistoica » 17 Mai 2013, 10:11

Iar te contrazic in legatura cu matematica, fizica si alte materii. Hai sa exemplificam putin prin niste exemple.
Daca ai vazut episoadele Jetstream despre Escadrila 410 din Canadian Air Force atunci ar trebui sa se clarifice anumite lucruri. In unul din episoade este prezentata o interceptare dupa cum urmeaza in imagini (rosu e tinta si albastrul vanatorul)

In ultima imagine se prezinta urmatoarele: avionul parcurge 25 mile la fiecare 2.5 minute deci apropierea este de 2000 feet/sec. Pentru a realiza corect interceptarea trebuie sa ai invedere formula de calcul e prezentata in dreapta jos si trebuie calculata "on the fly" de catre pilot. Deci totul este LOGIC :)
Fişiere ataşate
1.jpg
2.jpg
3.jpg
Focus owner...
Avatar utilizator
valistoica
Gold Member
 
Mesaje: 559
Membru din: 09 Feb 2009, 11:20
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 1.5 TDCI 120 CP

Re: Aviatie & Tehnica militara

Mesajde valistoica » 17 Mai 2013, 10:17

Uite inca un exemplu de "ecuatii de miscare" :) de la Deveselu in cadrul examenului de licentiere pentru tinerii piloti.
Printre multe intrebari s-au regasit si intrebari legate de suprasarcina in sandela (chandelle in franceza pentru a nu se confunda cu altceva)
Fişiere ataşate
4.jpg
Focus owner...
Avatar utilizator
valistoica
Gold Member
 
Mesaje: 559
Membru din: 09 Feb 2009, 11:20
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 1.5 TDCI 120 CP

Re: Aviatie & Tehnica militara

Mesajde Y-GreK » 17 Mai 2013, 14:01

Ceea ce ai exemplificat tu nu apartine de domeniul LOGICII neaparat, ci de estimarea timpului real si a unor distante pe timpul interceptarilor si este specifica atat aviatiei de vanatoare cat si radiolocatiei daca e sa luam exemplul tau.Radistii care incadreaza o tinta necunoscuta au in vedere aceste lucruri, calculand azimutul, unghiul in elevatie, distanta, parametrii pe care ii transmit mai departe celor din punctele de comanda, de acolo se face schimbul de info cu pilotii aflati in aer.Si mi se pare o chestiune banala exemplul tau cu aviatia canadiana, tu cand faci o depasire a unui autovehicul, te asiguri sa vezi daca timpul iti permite acest lucru in functie de vizibilitate si de masinile care vin din sens opus, nu?
Iarasi, testele de suprasarcina sunt specifice doar aviatiei de vanatoare si chiar sunt chestiuni banale care se fac din scoala militara inca din primul an altfel nu poti fi admis la zbor, dar e departe de ceea ce ai incercat sa subliniezi tu, nu am auzit pe nimeni sa fie picat la astfel de verificari.
Materiile esentiale pe care pilotii le fac actualmente in scoala cel mai mult sunt : Aeronave si Navigatie, fara bazele acestor materii nu poti trece mai departe.
Y-GreK
Ford Freak
 
Mesaje: 131
Membru din: 20 Sep 2012, 22:21
Maşina: Ford

Re: Aviatie & Tehnica militara

Mesajde valistoica » 17 Mai 2013, 15:05

Aici ne referim strict la aviatia de vanatoare si da, cand fac o depasire ma asigur ca am timp, spatiu si vizibilitate, deci cu alte cuvinte e un fel de calcul si revin si spun ca este un calcul logic pe care il fac. Daca una din conditiile enumerate de catre tine nu este indeplinita (fie n-ai vizibilitate, n-ai timp, n-ai spatiu) si totusi te bagi in depasire, atunci crede-ma ca nu ai actionat logic, la fel si in aviatie.

Nu vreai sa facem analiza cuvantului "logic" pe care DEX-ul il da ca fiind stiință a demonstrației, al cărei obiect este stabilirea condițiilor corectitudinii gândirii, a formelor și a legilor generale ale raționării corecte sau gândire justă, raționament corect, consecvent și temeinic, ci pur si simplu vreau sa avem discutii constructive, iar eu cred ca am dat un exemplu concret si nu banal in care pilotul canadian in nici un caz nu s-a bazat pe instinct cum spui tu.
Ce ma nelinisteste pe mine este faptul ca generatiile prezente de piloti de vanatoare isi cam asuma voit niste riscuri incalcand niste reguli de bun simt.
Ce s-ar intampla daca intr-o limita de viteza la mica inaltime s-ar angaja avionul? Cred ca n-ar scapa pilotul nici catapultat. Chiar imi povestea tata de o limita de viteza avuta cu fostul lui instructor Stefan Sarkozi la inaltimea de 4000 m redresandu-l pe la 1500 m.

Iti mai pot povesti unele lucruri in situatii limitia unde instunctul nu a avut nici un rol :) dar in privat ca sa nu aglomeram topicul.

Spor
Focus owner...
Avatar utilizator
valistoica
Gold Member
 
Mesaje: 559
Membru din: 09 Feb 2009, 11:20
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 1.5 TDCI 120 CP

Re: Aviatie & Tehnica militara

Mesajde marius_tsr » 25 Iun 2013, 13:56

Lockheed Martin



Martin Marietta Sprint anti-ballistic missile

Avatar utilizator
marius_tsr
1nsane Member
 
Mesaje: 1132
Membru din: 11 Feb 2009, 09:44
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Sierra RS Cosworth 4x4, 1990, N5D/YBJ, 220CP

Re: Aviatie & Tehnica militara

Mesajde Nic_Bv » 27 Iun 2013, 08:52

Airbus A400M Atlas
Primele exemplare ale avionului care probabil il va scoate pe Hercules la pensie vor fi livrate in curand catre armata Frantei, astfel incat sa poata participa la manifestarile zilei nationale de la 14 Iulie.


Imagine
Imagine
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1675
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: Aviatie & Tehnica militara

Mesajde marius_tsr » 18 Aug 2013, 16:32

Avatar utilizator
marius_tsr
1nsane Member
 
Mesaje: 1132
Membru din: 11 Feb 2009, 09:44
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Sierra RS Cosworth 4x4, 1990, N5D/YBJ, 220CP

Re: Aviatie & Tehnica militara

Mesajde marius_tsr » 21 Aug 2013, 18:41



Avatar utilizator
marius_tsr
1nsane Member
 
Mesaje: 1132
Membru din: 11 Feb 2009, 09:44
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Sierra RS Cosworth 4x4, 1990, N5D/YBJ, 220CP

Re: Aviatie & Tehnica militara

Mesajde marius_tsr » 03 Oct 2013, 10:52

Cam aproape de pod si-au facut traseul de acrobatii.
Fişiere ataşate
1376182_643289249025819_957850903_n.jpg
Avatar utilizator
marius_tsr
1nsane Member
 
Mesaje: 1132
Membru din: 11 Feb 2009, 09:44
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Sierra RS Cosworth 4x4, 1990, N5D/YBJ, 220CP

Re: Aviatie & Tehnica militara

Mesajde marius_tsr » 08 Oct 2013, 08:17

F-4C Phantom II echipat cu 15 containere SUU-11/A (mitraliere M134 Minigun cu 6 tevi calibru 7.62mm)
Fişiere ataşate
F-4C_with_15_x_suu-11a_625851765_n.jpg
Avatar utilizator
marius_tsr
1nsane Member
 
Mesaje: 1132
Membru din: 11 Feb 2009, 09:44
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Sierra RS Cosworth 4x4, 1990, N5D/YBJ, 220CP

Re: Aviatie & Tehnica militara

Mesajde marius_tsr » 13 Noi 2013, 21:35

Un F-4 la altitudine destul de joasa
Fişiere ataşate
1396434_10202446525906975_117104665_n.jpg
Avatar utilizator
marius_tsr
1nsane Member
 
Mesaje: 1132
Membru din: 11 Feb 2009, 09:44
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Sierra RS Cosworth 4x4, 1990, N5D/YBJ, 220CP

Re: Aviatie & Tehnica militara

Mesajde marius_tsr » 04 Dec 2013, 16:47

F-35B & C

Avatar utilizator
marius_tsr
1nsane Member
 
Mesaje: 1132
Membru din: 11 Feb 2009, 09:44
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Sierra RS Cosworth 4x4, 1990, N5D/YBJ, 220CP

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Timp Liber

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

cron

Cine este conectat

În total sunt 3 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 3 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 1197 pe 04 Aug 2014, 15:23

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login