Switch to full style
Răspunde

Motoare pentru un nou proiect

09 Aug 2013, 19:49

Nu prea am stiut unde sa postez, aici mi s-a parut cel mai potrivit, daca nu este bine imi cer scuze moderatorilor.

Cum suna si titlul vreau sa aflu cat mai multe despre motoarele Ford. Am vazut ca pe afara sunt folosite din plin cu performante foarte bune, pe la noi insa cam deloc. Majoritatea cand aud de ford au in cap o masina simpla, de zi cu zi de la care nu poti sa ceri mare lucru, insa impresia asta ar trebui sa se schimbe.

Din ce m-am documentat de pe forumuri din anglia am tras concluzia ca cele mai potente sunt motoarele Zetec 2.0 16V. le stim cu totii, s-au folosit pana prin 2004 cand au fost inlocuite de Duratec. Problema acum apare, ca sunt mai multe tipuri de Zetec-uri de 2.0 16v, insa la fel cele mai potente sunt cele cu cilindreea de 1988 (asa cum este si focus-ul meu), insa acum ne incurcam si mai tare. Si acestea sunt de doua feluri, si anume Silvertop si Blacktop. Este cineva care poate sa imi spuna pe ce modele a fost pus Silvertop-ul, performantele lui stock, la fel si despre Blacktop. Mai vreau sa stiu si care din cele doua este mai potent si mai usor de obtinut performanta din el.

La unguri se afla o fiesta mk3 superba, detine locul 4 in europa la masina fwd pe 402 m (cu 9.3s) si are la baza un motor 2.0 16v Zetec Silvertop acum cu aprox 600 cai iar proprietarul spune doar atat: acest motor este mai bun.

Am cercetat si am aflat ca motorul meu de pe focus este un Blacktop imbunatatit de fabrica.

Sper sa gasesc cateva persoane care sa fie documentate, sa schimbam cateva pareri, sa le pot destainui mai multe din planurile mele.

Multumesc! :)

Re: Motoare pentru un nou proiect

09 Aug 2013, 21:23

Uau, esti intr-adevar documentat.
Nu stiu sa raspund la intrebare, insa pot spune ca motoarele de ford sunt intradevar potente daca le obisnuiesti cu fuga.
Spre exemplu, cu masina mea am luat: opel 1.6 16v, passat 1.9tdi, octavia 1.9tdi, mitsubishi asx 1.6i, focus 1.6 diesel de 109 cai, loganuri, megan de 1.5 diesel, nu stiu puterea si altele, iar cea mai tare masina facuta de mine la semafor a fost un A6 de 3 litri quatro.
De asemenea am o cunostinta care are un fusion de 1.4i care vede 4 mii ture zilnic si care a facut multe masini cu motoare superioare de se ziceau proprietarii acelora ca nu are cum motorul acela sa fie de 1.4.
Eu merg pe ideea ca un motor de ford nu are nevoie de modificari masive, doar intretinere regulata si forja pe el.
Sa fiu sincer si vreau sa-mi pun o galerie de 1.7 de puma cu o clapeta de 2.0i de focus, bobine independente pe fiecare cilindru si alte cateva, insa modificarile acestea mi se par absolut normale.
De un 4x4 pe focus ce stii?
Eu as zice ca merge de escort pentru cele cu transmisie ib5 si de mondeo mk1 pentru cele cu mtx75.

Re: Motoare pentru un nou proiect

10 Aug 2013, 02:54

nu stiu nimic despre focus 4x4. stiu ca unii au facut asta insa nu am fost curios sa vad cum au reusit. probabil au luat puntea spate cu tot de pe un escort 4x4 , nu stiu. imi este suficient fwd, iar acum am aceasta dilema legate de motoare, pt ca as vrea sa intru intr-o treaba si nu sunt convins pe ce cale sa merg. vreau sa incep ceva, momentan bugetul este cam subtire, dar tocmai d'asta vreau sa ma lungesc in timp, usor, usor strang tot ce am nevoie si cand am totul incepe distractia :)

dar repet, vreau mai multe detalii legate de motoarele acelea, din care se poate scoate cel mai rentabil financiar performanta cea mai buna. ca tinta de exemplu as zice 200 cai din 2.0 aspirat. nu este doar o discutie fictiva sau una din plictiseala, chiar vreau sa ma documentez in acest sens.

legat de forduri, imi plac mult, iar ca motoare mereu s-au descurcat bine. au unele modele foarte interesante, mai ales st-urile si rs-urile, ca de exemplu 2.5 turbo pe rs500 are 350 cai sau sa nu mai vorbim de cele mai vechi, de sierra rs sau escort cosworth.

Re: Motoare pentru un nou proiect

11 Aug 2013, 14:23

nimeni, nimic??

Re: Motoare pentru un nou proiect

11 Aug 2013, 20:15

Am studiat si eu problema, cel mai ieftin cal putere/cost este sa faci conversie turbo. Daca vrei sa pastrezi aspirat pui corpuri independente de acceleratie si maresti compresia motorului, pinion axe came reglabil + ecu stand alone.
Pe aspirat e ceva mai complicata treaba.

Sent from my ALCATEL ONE TOUCH 6030X using Tapatalk 2

Re: Motoare pentru un nou proiect

11 Aug 2013, 21:32

sttefan scrie:Si acestea sunt de doua feluri, si anume Silvertop si Blacktop. Este cineva care poate sa imi spuna pe ce modele a fost pus Silvertop-ul, performantele lui stock, la fel si despre Blacktop. Mai vreau sa stiu si care din cele doua este mai potent si mai usor de obtinut performanta din el.
In mod normal Silvertop inseamna capac culbutori de aluminiu iar Blacktop - capac culbutori de plastic.
Mai multe detalii despre diferente:
http://passionford.com/forum/general-ca ... ences.html
http://www.pistonheads.com/gassing/topi ... 7291&mid=0

Re: Motoare pentru un nou proiect

12 Aug 2013, 20:15

nu cred ca m-ai inteles aline, nu ma refeream la modificarile motorului ce se gaseste pe masina mea ci la un proiect nou de la 0 :)

conversia turbo este foarte problematica, se baga bani multi si pe la noi nu prea este nimeni care sa iti faca softul :) si masina o sa mearga tot prost, asta daca nu ai norocul sa spargi motorul. de aceea cel mai ok este sa ai kg foarte putine si putere decenta :)

Re: Motoare pentru un nou proiect

22 Oct 2013, 12:24

SStefan, ca si o mica informatie: Motoarele de top la care faci referire vin de la Volvo (in cazul RS si ST) si de la Cosworth (Escort si Sierra).
Caii putere nu se obtin ieftin, singura solutie in cazul tau o vad in achizitionarea unui motor complet si adaptarea lui pentru masina ta.
Succes.
P.S. Exista la noi oameni oameni care fac OK softul: vezi WPP, Racing Code, Revo, etc.
Răspunde