Ford a preluat în mod oficial controlul uzinei de la Craiova
Ford a semnat miercuri la Salonul Auto de la Frankfurt contractul prin care preia acţiunile deţinute de statul român la Automobile Craiova. Suma tranzacţiei este de 57 de milioane de euro. Documentul a fost semnat de negociatorul-şef al Ford, Lyle Waters şi de Sebastian Vlădescu, preşedintele comisiei de privatizare şi secretar de stat în Ministerul Economiei şi Finanţelor. La eveniment au mai participat preşedintele Ford Europe, John Fleming şi premierul Călin Popescu Tăriceanu.
După semnarea contractului, Tăriceanu a declarat că Automobile Craiova va deveni un contribuabil important la bugetul local, prin nivelul ridicat al taxelor şi impozitelor care vor fi plătite în perioada următoare, şi a apreciat că tranzacţia reprezintă "prima mare investiţie industrială americană în România". El a făcut referire la efectele economice şi sociale ale privatizării Automobile, arătând că pentru un singur loc de muncă la uzina din Craiova sunt create alte patru posturi, în industria furnizoare de componente.
"România are şansa să se transforme în cea mai mare ţară producătoare în industria auto din Sud Estul Europei", a spus Tăriceanu. Preşedintele Ford Europa, John Fleming, a arătat la rîndul său că grupul american a preluat o fabrică "la care a visat mereu" şi a apreciat modul în care au decurs negocierile, în condiţiile în care atît autorităţile române, cît şi reprezentanţii Ford au dorit ca tranzacţia să fie finalizată cu succes.
Ford va vinde în afara României 80-90% din producţia realizată la Craiova, planul fiind de a asambla 48.000 unităţi în primul an de producţie, 245.000 în 2011 şi 300.000 în 2013. Prin investiţii în valoare de 675 milioane euro pe o perioadă de patru ani, Ford s-a angajat să asigure la Craiova o capacitate de producţie anuală pentru un număr de 300.000 de autoturisme şi 300.000 de motoare, corespunzător unor venituri de 2,8 miliarde euro, din care 2,5 miliarde euro realizate din export.
Prin planul de afaceri, Ford are în vedere creşterea numărului de angajaţi la Automobile Craiova, de la 3.900 persoane în 2008 la 7.000 salariaţi în 2011.
După semnarea contractului, Tăriceanu a declarat că Automobile Craiova va deveni un contribuabil important la bugetul local, prin nivelul ridicat al taxelor şi impozitelor care vor fi plătite în perioada următoare, şi a apreciat că tranzacţia reprezintă "prima mare investiţie industrială americană în România". El a făcut referire la efectele economice şi sociale ale privatizării Automobile, arătând că pentru un singur loc de muncă la uzina din Craiova sunt create alte patru posturi, în industria furnizoare de componente.
"România are şansa să se transforme în cea mai mare ţară producătoare în industria auto din Sud Estul Europei", a spus Tăriceanu. Preşedintele Ford Europa, John Fleming, a arătat la rîndul său că grupul american a preluat o fabrică "la care a visat mereu" şi a apreciat modul în care au decurs negocierile, în condiţiile în care atît autorităţile române, cît şi reprezentanţii Ford au dorit ca tranzacţia să fie finalizată cu succes.
Ford va vinde în afara României 80-90% din producţia realizată la Craiova, planul fiind de a asambla 48.000 unităţi în primul an de producţie, 245.000 în 2011 şi 300.000 în 2013. Prin investiţii în valoare de 675 milioane euro pe o perioadă de patru ani, Ford s-a angajat să asigure la Craiova o capacitate de producţie anuală pentru un număr de 300.000 de autoturisme şi 300.000 de motoare, corespunzător unor venituri de 2,8 miliarde euro, din care 2,5 miliarde euro realizate din export.
Prin planul de afaceri, Ford are în vedere creşterea numărului de angajaţi la Automobile Craiova, de la 3.900 persoane în 2008 la 7.000 salariaţi în 2011.
"Beware the lollipop of mediocrity; lick it once and you'll suck forever." -Brian Wilson
-
KomandantuR - Membru al Asociaţiei ClubFord
- Mesaje: 3727
- Membru din: 14 Mai 2007, 14:24
- Localitate: Bucuresti
- Maşina: Ford Focus 2007, 1.6i 100 CP, Trend Collection
- VIN: WF05XXGCD57L20779