Consumator nedorit Mondeo 2001 (1.8)
Buna am o problema cu un consummator pe masina si anume (daca las masina nepornita 10 zile gasesc bacteria descarcata 8 v – 10 v ):
Ca un “Macguywer” ce sunt stiind si un pic de electronica si mecanica combinat am spus sa incerc sa rezolv problema daca e ceva minor :
Scot borna “+” de la masina , conectez un multimetru intre “+” bateriei si borna cablulului “+” de pe masina , setat pe AMP.
Pornesc masina , merge ok , opresc masina , deconectez borna + de la baterie (ramanand legat multimetru – ca masina sa nu-si piearda setarile)
Consumul in primele 30 min dupa inchiderea masinii este de 0.35 AMP / dupa 30 min (cand adoarme centrala) scade la 0.18 AMP.
Nu scade sub 0.18 AMP nici dupa 1.5h .
Am luat la “puricat” toate sigurantele de la motor una cate una scoase sa vad daca prind consumatorul .
Am gasit circuitul cu problema F2 -> Ignition main circuit relay , daca-l scot consumul scade la 0.03 amp (de la 0.18 amp)
Acum e clar ca pe circuitul asta ceva nu e ok , fie un releu care nu se inchide cum trebuie fie un scurt undeva …
Am luat si sigurantele din interior sub bord la “puricat” mai exact cele 2 relee (care sper . cel putin dupa nume sa aibe legatura cu ignition main circuit relay):
1. Ignition main circuits relay (notat cu 4 fig 2)
Si
2. Ignition auxiliary relay (notat cu 7 in fig 2)
Ambele par sa fie ok cel mare (4) tensiune 12v 1 cu 2 – cupleaza 3 cu 5 , iar cel mai mic este si el ok.
Nu stiu daca masina are alarma .
O intrebare: exista un “Ignition Relay” undeva mai camuflat ?
Ceva recomandari aveti , unde sa mai caut in circuit-ul asta de pornire ?
Ca un “Macguywer” ce sunt stiind si un pic de electronica si mecanica combinat am spus sa incerc sa rezolv problema daca e ceva minor :
Scot borna “+” de la masina , conectez un multimetru intre “+” bateriei si borna cablulului “+” de pe masina , setat pe AMP.
Pornesc masina , merge ok , opresc masina , deconectez borna + de la baterie (ramanand legat multimetru – ca masina sa nu-si piearda setarile)
Consumul in primele 30 min dupa inchiderea masinii este de 0.35 AMP / dupa 30 min (cand adoarme centrala) scade la 0.18 AMP.
Nu scade sub 0.18 AMP nici dupa 1.5h .
Am luat la “puricat” toate sigurantele de la motor una cate una scoase sa vad daca prind consumatorul .
Am gasit circuitul cu problema F2 -> Ignition main circuit relay , daca-l scot consumul scade la 0.03 amp (de la 0.18 amp)
Acum e clar ca pe circuitul asta ceva nu e ok , fie un releu care nu se inchide cum trebuie fie un scurt undeva …
Am luat si sigurantele din interior sub bord la “puricat” mai exact cele 2 relee (care sper . cel putin dupa nume sa aibe legatura cu ignition main circuit relay):
1. Ignition main circuits relay (notat cu 4 fig 2)
Si
2. Ignition auxiliary relay (notat cu 7 in fig 2)
Ambele par sa fie ok cel mare (4) tensiune 12v 1 cu 2 – cupleaza 3 cu 5 , iar cel mai mic este si el ok.
Nu stiu daca masina are alarma .
O intrebare: exista un “Ignition Relay” undeva mai camuflat ?
Ceva recomandari aveti , unde sa mai caut in circuit-ul asta de pornire ?
- Basaev
- Incepator
- Mesaje: 81
- Membru din: 29 Noi 2014, 23:13
- Localitate: Iasi
- Maşina: Ford Mondeo 1.8 16V 125 cp Hatchback
- VIN: WF05XXGBB51M58090