Probleme cu garantia extinsa
Un maramuresean da in judecata reprezentanta Ford din Baia Mare - Calendarul dupa Ford: In garantie, uneori, patru ani sunt doi
Vineri , 3 Iulie 2009, 14:48
7 comentarii 1865 vizualizari
dealer ford dat in judecata
dealer ford dat in judecata
LINK
INSTANTA. Un maramuresean va actiona in instanta dealerul auto Ford din Baia Mare, pe motiv ca atunci cand a cumparat un autoturism tip Fusion, nu a fost informat despre termenii contractuali ai garantiei extinse. Practic, dupa a saptea revizie tehnica s-a constatat ca autovehiculul are o defectiune la telescoapele din spate, dar problema nu a fost remediata de reprezentanta baimareana. Acestia au motivat ca nu li s-a dat acceptul de la Bucuresti, pentru ca defectiunea nu face obiectul garantiei.
Patru ani sunt... doi. Baimareanul Ioan Sasaran a achizitionat autoturismul Ford Fusion in 15 iunie 2006. I s-a promis o garantie pe patru ani, incepand cu acea data. Nu i s-a mentionat nicio clipa nimic despre faptul ca doar primii doi ani sunt inclusi in garantia totala, iar urmatorii doi sunt, de fapt, garantie… extinsa. Formularul de garantie extinsa l-a primit de abia astazi, in urma unei vizite la reprezentanta Ford.
„Practic, am fost mintit de reprezentantii Ford. De ce am primit formularul de abia astazi? In plus, dupa cum se vede, garantia imi este oferita incepand cu data de 31 ianuarie 2006 si imi expira la 31 ianuarie 2010. Cum este posibil acest lucru, daca tinem cont de faptul ca am luat masina pe 15 iunie 2006?”, se intreaba baimareanul.
Nicio precizare clara. Nemultumirile lui Sasaran au inceput din momentul in care a constatat ca neregulile la nivelul telescoapelor din spate nu au fost remediate, desi a facut vizita la verificarea tehnica, la fiecare 15.000 km parcursi, asa cum prevede contractul de garantie. „Ghidul de service nu prevede ca nu se schimba telescoapele in momentul in care acestea se defecteaza. La cumpararea autoturismului, dealerul care s-a ocupat de mine mi-a spus ca am garantie de patru ani, fara limita de kilometri. Acest lucru e chiar inscris pe luneta!”, afirma Sasaran.
Cerere intemeiata. Comisarii de la Comisariatul Judetean de Protectie a Consumatorului (CJPC) Maramures au verificat sesizarea baimareanului. “Ne-am deplasat la reprezentanta auto de unde s-a achizitionat masina. Nici pe contractul de garantie si nici pe formularul de garantie extinsa nu este mentionata inlocuirea telescoapelor, dar nici nu exista o lista clara a elementelor care pot fi inlocuite in termenii garantiei. De obicei, se ofera garantie, in special pentru obiectele defecte din fabrica. Deocamdata putem spune doar atat: cererea reclamantului este in totalitate justificata, dar, din pacate, nu avem cadrul legal pentru a forta importatorul sa inlocuiasca telescoapele”, a declarat comisarul de caz al CJPC, Marius Iliuta.
Uzura normala. Initial, reprezentantii locali ai Ford au precizat ca este vorba de o uzura normala a telescoapelor. In acest caz, este curios ca s-a constatat asta abia dupa 105.000 km (a saptea revizie tehnica!). Desi brosura de garantie extinsa nu aduce nicio informatie noua cu privire la inlocuirea acestora in cazul defectarii, baimareanul este nemultumit ca prevederile garantiei extinse i s-au adus la cunostinta doar dupa trei ani de la semnarea contractului de vanzare-cumparare.
“Cand am luat masina nu am semnat decat contractul de garantie totala. Nu stiam nimic de garantie extinsa. Aflu acum, dupa trei ani. Nu scrie nicaieri nici ca se ofera garantie pentru telescoape, nici ca nu se ofera. Sunt decis sa ii actionez in instanta”, a spus Sasaran.
Lipsa de informare. Nu ar fi prima data cand, din cauza lipsei de informare de catre agentii de vanzari, cetatenii cad in plasa. Atat Protectia Consumatorului, cat si reprezentantii locali ai Ford sunt in imposibilitatea de a misca un deget, atata vreme cat importatorul se spala pe maini. “Am trimis o adresa la Ford Romania, prin care am precizat situatia de fata. Am mentionat si faptul ca brosura in ceea ce priveste garantia extinsa a fost primita de catre comparator de abia astazi, in conditiile in care a cumparat autoturismul in iunie 2006. Asteptam un raspuns oficial din partea lor”, a declarat comisarul Iliuta.
Raspuns oficial. Dupa o noua deplasare la atelierul de mecanica din cadrul reprezentantei Ford, baimareanul a fost primit cu injuraturi de catre maistrul care s-a ocupat de “cazul telescoapelor”. Potrivit lui Sasaran, dupa un conflict intre acesta si directorul general, au fost trimise fotografii la sediul central cu marul discordiei in acest incident.
“Dupa o analiza de la Bucuresti asupra fotografiilor s-a primit un raspuns in aproximativ trei minute. Spuneti-mi si mie cum se pot analiza mai multe fotografii si da un raspuns oficial in trei minute! Mi s-a spus ca nu se pot inlocui nicicum telescoapele. Imediat dupa aceea, mi s-a spus ca s-a trimis concluzia finala si la Protectia Consumatorului, lucru infirmat de catre comisarul Iliuta”, a spus Sasaran. Cumparatorul care se considera pagubit de Ford crede ca daca nicio institutie nu are parghiile pentru a lua masuri, poate le va avea, intr-un final, justitia. A mai patit cineva asa ceva?
Vineri , 3 Iulie 2009, 14:48
7 comentarii 1865 vizualizari
dealer ford dat in judecata
dealer ford dat in judecata
LINK
INSTANTA. Un maramuresean va actiona in instanta dealerul auto Ford din Baia Mare, pe motiv ca atunci cand a cumparat un autoturism tip Fusion, nu a fost informat despre termenii contractuali ai garantiei extinse. Practic, dupa a saptea revizie tehnica s-a constatat ca autovehiculul are o defectiune la telescoapele din spate, dar problema nu a fost remediata de reprezentanta baimareana. Acestia au motivat ca nu li s-a dat acceptul de la Bucuresti, pentru ca defectiunea nu face obiectul garantiei.
Patru ani sunt... doi. Baimareanul Ioan Sasaran a achizitionat autoturismul Ford Fusion in 15 iunie 2006. I s-a promis o garantie pe patru ani, incepand cu acea data. Nu i s-a mentionat nicio clipa nimic despre faptul ca doar primii doi ani sunt inclusi in garantia totala, iar urmatorii doi sunt, de fapt, garantie… extinsa. Formularul de garantie extinsa l-a primit de abia astazi, in urma unei vizite la reprezentanta Ford.
„Practic, am fost mintit de reprezentantii Ford. De ce am primit formularul de abia astazi? In plus, dupa cum se vede, garantia imi este oferita incepand cu data de 31 ianuarie 2006 si imi expira la 31 ianuarie 2010. Cum este posibil acest lucru, daca tinem cont de faptul ca am luat masina pe 15 iunie 2006?”, se intreaba baimareanul.
Nicio precizare clara. Nemultumirile lui Sasaran au inceput din momentul in care a constatat ca neregulile la nivelul telescoapelor din spate nu au fost remediate, desi a facut vizita la verificarea tehnica, la fiecare 15.000 km parcursi, asa cum prevede contractul de garantie. „Ghidul de service nu prevede ca nu se schimba telescoapele in momentul in care acestea se defecteaza. La cumpararea autoturismului, dealerul care s-a ocupat de mine mi-a spus ca am garantie de patru ani, fara limita de kilometri. Acest lucru e chiar inscris pe luneta!”, afirma Sasaran.
Cerere intemeiata. Comisarii de la Comisariatul Judetean de Protectie a Consumatorului (CJPC) Maramures au verificat sesizarea baimareanului. “Ne-am deplasat la reprezentanta auto de unde s-a achizitionat masina. Nici pe contractul de garantie si nici pe formularul de garantie extinsa nu este mentionata inlocuirea telescoapelor, dar nici nu exista o lista clara a elementelor care pot fi inlocuite in termenii garantiei. De obicei, se ofera garantie, in special pentru obiectele defecte din fabrica. Deocamdata putem spune doar atat: cererea reclamantului este in totalitate justificata, dar, din pacate, nu avem cadrul legal pentru a forta importatorul sa inlocuiasca telescoapele”, a declarat comisarul de caz al CJPC, Marius Iliuta.
Uzura normala. Initial, reprezentantii locali ai Ford au precizat ca este vorba de o uzura normala a telescoapelor. In acest caz, este curios ca s-a constatat asta abia dupa 105.000 km (a saptea revizie tehnica!). Desi brosura de garantie extinsa nu aduce nicio informatie noua cu privire la inlocuirea acestora in cazul defectarii, baimareanul este nemultumit ca prevederile garantiei extinse i s-au adus la cunostinta doar dupa trei ani de la semnarea contractului de vanzare-cumparare.
“Cand am luat masina nu am semnat decat contractul de garantie totala. Nu stiam nimic de garantie extinsa. Aflu acum, dupa trei ani. Nu scrie nicaieri nici ca se ofera garantie pentru telescoape, nici ca nu se ofera. Sunt decis sa ii actionez in instanta”, a spus Sasaran.
Lipsa de informare. Nu ar fi prima data cand, din cauza lipsei de informare de catre agentii de vanzari, cetatenii cad in plasa. Atat Protectia Consumatorului, cat si reprezentantii locali ai Ford sunt in imposibilitatea de a misca un deget, atata vreme cat importatorul se spala pe maini. “Am trimis o adresa la Ford Romania, prin care am precizat situatia de fata. Am mentionat si faptul ca brosura in ceea ce priveste garantia extinsa a fost primita de catre comparator de abia astazi, in conditiile in care a cumparat autoturismul in iunie 2006. Asteptam un raspuns oficial din partea lor”, a declarat comisarul Iliuta.
Raspuns oficial. Dupa o noua deplasare la atelierul de mecanica din cadrul reprezentantei Ford, baimareanul a fost primit cu injuraturi de catre maistrul care s-a ocupat de “cazul telescoapelor”. Potrivit lui Sasaran, dupa un conflict intre acesta si directorul general, au fost trimise fotografii la sediul central cu marul discordiei in acest incident.
“Dupa o analiza de la Bucuresti asupra fotografiilor s-a primit un raspuns in aproximativ trei minute. Spuneti-mi si mie cum se pot analiza mai multe fotografii si da un raspuns oficial in trei minute! Mi s-a spus ca nu se pot inlocui nicicum telescoapele. Imediat dupa aceea, mi s-a spus ca s-a trimis concluzia finala si la Protectia Consumatorului, lucru infirmat de catre comisarul Iliuta”, a spus Sasaran. Cumparatorul care se considera pagubit de Ford crede ca daca nicio institutie nu are parghiile pentru a lua masuri, poate le va avea, intr-un final, justitia. A mai patit cineva asa ceva?
-
Clash - Member
- Mesaje: 310
- Membru din: 12 Aug 2008, 15:15
- Localitate: Timisoara
- Maşina: Ford Focus 1.8 TDCI 115 CP 2008 Trend