Discuţii despre legislaţia în vigoare, codul rutier, taxe, asigurări RCA sau Casco, etc
08 Feb 2010, 17:29
Salut, un prieten a fost cu masina la un service si cand a ridicat masina de acolo avea 50 de km in plus, pe care cei de la service ii justifica ca fiind probe de drum. Proprietarul masinii nu a fost instiintat si nu a semnat nimic pentru proba de drum. Este legal sa faca fara acordul proprietarului aceasta proba si sa iasa cu masina din unitatea service? Va rog sa specificati daca cunoasteti articolele de lege care reglementeaza acest aspect.
08 Feb 2010, 17:36
Nu am auzit pana acum de hartii care sa permita asta. In principiu daca ai lasat-o la service pentru remedierea unei defectiuni care presupune probe ma gandesc ca e absurd sa te cheme: stiti, vrem sa vedem daca se mai aude ceva, veniti va rog sa o testam.
Pe de alta parte nici sa faca 100km in teste daca ti-au schimbat claxonul nu e in regula.
09 Feb 2010, 11:47
Mie nu mi se pare normal sa mearga nici 1 km fara acordul proprietarului, indiferent de defectiunea pentru care a fost dusa in service, dar m-ar interesa ce stabileste legea in aceasta privinta.
09 Feb 2010, 12:21
Si mie mi se par 50km cam multi, indiferent de defectul semnalat. Hai 500m, 1 km, hai 10 km pentru cine stie ce probleme, dar 50??
09 Feb 2010, 14:48
Pai sa zicem ca te plangi de un zgomot suspect care apare la 100-130 km/h... Sa testeze in curte sau pe straduta care ajunge in service?
Facand o paralela... Daca duc TV-ul in service ei au voie sa-l pornesca fara acordul meu?
09 Feb 2010, 14:56
Spune-le sa iti zica traseul si sa il motiveze, daca ai dubii.
09 Feb 2010, 15:48
50 km proba de drum, adica o avut mecanicu` saracu o treaba de rezolvat si voi sariti pe ei. Sa se bucure ca nu au trecut si pe factura 1 ora si ceva de manopera echivalentul a 50 km de probe

. Daca era domn lasa 20 lei pt benzina
09 Feb 2010, 17:17
$1 scrie:$2ai sa zicem ca te plangi de un zgomot suspect care apare la 100-130 km/h... Sa testeze in curte sau pe straduta care ajunge in service?
Facand o paralela... Daca duc TV-ul in service ei au voie sa-l pornesca fara acordul meu?

Ma gandesc ca pot testa... PE LOC? Nu-mi spune ca trebuie sa mearga pe autostrada ca sa ajunga la 100-130 km/h. Daca ai problema cu masina cand ploua o baga in piscina?
Iar cu TV-ul iar dai exemple care nu sunt asemanatoare. In primul rand daca ei deschid TV-ul consuma curentul lor, la masina consuma combustibilul meu. Apoi TV-ul nu are garantie pe nr de ore cat sta deschis, masina are pe nr de kilometri pe care ii parcurge. Iar ca sa iti raspund chiar punctual la exemplul tau, paralela ar fi daca ar avea voie sa porneasca masina, ceea ce au. Nici TV-ul nu au voie sa il duca la vila de la munte sa vada cum se comporta in conditii de vreme mai rece.
09 Feb 2010, 22:36
Ar fi utile niste legi despre acest lucru deoarece proprietarul vrea sa faca o reclamatie la OPC, poate chiar sa dea in judecata service-ul auto si ar vrea sa stie ce motive poate sa invoce.
Mie chiar nu mi se pare normala situatia, din momentul cand au primit masina si stiau ce operatii vor fi efectuate puteau sa anunte proprietarul ca vor trebui sa faca un test de drum si atunci totul era clar, dar asa... lasi masina in service s-o repare si ei se plimba cu ea....
09 Feb 2010, 23:23
Ca sa nu vorbim discutii, da-ne si problema pentru care a fost dusa in service...

$1 scrie:$20 km proba de drum, adica o avut mecanicu` saracu o treaba de rezolvat si voi sariti pe ei. Sa se bucure ca nu au trecut si pe factura 1 ora si ceva de manopera echivalentul a 50 km de probe

. Daca era domn lasa 20 lei pt benzina

Mie mi-au schimbat alternatorul in garantie; e vreo diferenta daca o pornesc si o lasa sa mearga la relanti 30-60 minute ca sa vada daca incarca bateria OK? Nu-ti apar kilometri, dar combustibilul ti l-a consumat...
Mi se pare de bun simt sa faca si probe, dar sa se potriveasca defectului reclamat; e aiurea sa faca si 2 km ca sa vada daca e OK becul de pozitie inlocuit.
Ultima oară modificat de
adicristea pe 10 Feb 2010, 07:55, modificat 1 dată în total.
Motiv: Editat mesaje consecutive.
10 Feb 2010, 01:27
Cel mai probabil a dus-o la marginea orasului la vreun pretenar in curte sa-i schimbe ce avea omu' nevoie

Glumeam
10 Feb 2010, 07:54
Are dreptate Mihai, ar trebui sa stim si ce problema a avut.
10 Feb 2010, 13:10
$1 scrie:$2ie mi-au schimbat alternatorul in garantie; e vreo diferenta daca o pornesc si o lasa sa mearga la relanti 30-60 minute ca sa vada daca incarca bateria OK? Nu-ti apar kilometri, dar combustibilul ti l-a consumat...
Mi se pare de bun simt sa faca si probe, dar sa se potriveasca defectului reclamat; e aiurea sa faca si 2 km ca sa vada daca e OK becul de pozitie inlocuit.
saptamana trecuta mi-au reparat alternatorul (celebra problema cu diodele) iar cu aparatul de masura se vede dupa 5 min daca incarca sau nu, nu am mers 2 m in proba.
Da, aveti dreptate depinde si de problema, poate mi-am format eu o parere prosta despre muncitorii din service, poate am vazut si am patit prea multe magarii in service ca sa mai am incredere in ei dar 50km mi se pare totusi prea mult fara acordul clientului. Mie mi-au facut "proba" vreo 9km si baietii de la tinichigerie desii erau doar cateva zgarieturi pe aripa spate....dar nu asta e defapt problema, poate ca nu comentam nimic daca nu faceau si o pana, am luat masina aproape pe janta si era cu cauciucuri aproape noi.
10 Feb 2010, 16:04
$1 scrie:$2ie nu mi se pare normal sa mearga nici 1 km fara acordul proprietarului, indiferent de defectiunea pentru care a fost dusa in service, dar m-ar interesa ce stabileste legea in aceasta privinta.
Ca fapt divers, avem un coleg pe forum care a ridicat masina de la BDT cu cativa km mai putin...
10 Feb 2010, 21:22
nu trebuie nici foi nici aprobare nici nimika. tata lucra in service si merge in teste la greu. a venit unu si se plangea ca nu mere masina si furtunu de pe turbo era iesit, l-au pus, a mers in proba cu ea a iesit, s-a intors i-au mai fct cate ceva si a mers in proba iara cu ea(m-a luat si pe mine) si a mers vreo 20 km dus plus intors si a trebuit sa-i dea in goarna ca sa vada daca mai iese furtunu(a iesit si am ajunf greu inapoi

), intr-adevar cum a spus Mihai daca mergi pt claxon si ai km in plus nu e bine, dar daca nu sunt km ff multi si ii justifica este normal sa mearga fara sa-ti zica
12 Feb 2010, 14:31
Totusi cine garanteaza ca nu a carat un mort sau a jefuit o banca sau a dus un transport de coca,indiferent de problma masinii propietarul trebuie sa stie si in cazuri din astea sa-si dea acordul sau nu(ce D-zeu nu stiti regulamentul),daca lua amenda pentru nu stiu ce iar propietarul nu stia????Totusi este propietatea voastra,circotasilor sa le dau un exemplu visavis de televizor,daca un constructor iti repara ceva in dormitor sau la patul conjugal...ei,chiar trebuia sa-i faca si proba... si sa-ti mai ia/dea bani dupa caz....
12 Feb 2010, 16:13
Teoretic nu le trebuie nimic "la mana". Cat timp este acolo sunt raspunzatori de masina. (in cazul unei amenzi justifici cu o foaie de service, proces verbat etc). Nici sa-si faca piata cu masina ta nu e OK

. 50 km imi par cam multi pentru teste. Dar, cum zicea cineva mai sus, nu stim care a fost problema. Daca ai dus masina in service pentru a schimba un geam chiar nu vad o justificare pentru "proba de drum".
16 Feb 2010, 17:32
Ca fapt divers, o norma R.A.R. spune ca autovehiculele pot fi testate, nefacand precizarea daca trebuie sau nu acordul. Insa, norma prevede cand se accepta si proba, daca prin alte mijloace nu se poate determina exact ceea ce trebuie masurat.
Exemplu mai practic: Cand se testeaza franele la motocicleta, este prevazut ca inginerul responsabil cu testarea poate face proba de drum. Asta e valabil pentru RAR. Nu stiu in ce masura se aplica si la ITP, service-uri sau alte domenii!
16 Feb 2010, 20:06
referitor la teste de drum va spun ca stiu sigur la o reprezentanta din oras (nu ford) se luam masinile acasa de catre receptioneri ...., deoarece nu aveau cu ce sa plece acasa.
a fost si un exemplu cand un mecanic a plecat cu masina acasa si pe drum i-a spart baia de ulei , i-a calat motorul si a dus-o in service tractata , a lasat-o acolo ca si cum nu s-a intamplat nimic si a dat vina pe altceva.
avand camere s-a vazut ora plecarii si ora sosirii si cum a ajuns.
concluzia este in felul urmator , daca lasi o masina si este o problema care necesita proba de drum obligatoriu trebuie sa-ti ceara acordul scris,daca nu atunci poti sa-i intrebi ce s-a intamplat si de ce nu corespun km cu momentul la care s-a lasat masina .
orice raspun dau nu cred ca trebuie sa ne intereseze daca nu s-a cerut acordul si aisemnat ptr asta.
daca in proba loveste masina ?????
si sa zicem ca ati dus masina la revizia de 15.000 km si o gasiti lovita in ''proba" cum reactionati ?????
o lasti la reparat pur si simplu ca a fost in proba???chiar daca nu a fost vina mecanicului???
sunt curios ce raspunsuti primesc la intrebarile mele
numai bine si cati mai multi km fara evenimente!!!
16 Feb 2010, 21:15
de obicei trebuie sa mearga in proba de drum, adica in afara curtii/incintei firmei, cu proprietarul in masina, avand acordul lui verbal
oricum, trebuie sa faca proba... ptr ca ei oricum scriu ca au efectuat proba de drum... si daca vi se face o reparatie la ceva imp si ei zic ca merge-ceas, iar voi cand o luati merge mai rau decat inainte, ei tre sa se apere cumva
16 Feb 2010, 23:15
$1 scrie:$2eferitor la teste de drum va spun ca stiu sigur la o reprezentanta din oras (nu ford) se luam masinile acasa de catre receptioneri ...., deoarece nu aveau cu ce sa plece acasa.
a fost si un exemplu cand un mecanic a plecat cu masina acasa si pe drum i-a spart baia de ulei , i-a calat motorul si a dus-o in service tractata , a lasat-o acolo ca si cum nu s-a intamplat nimic si a dat vina pe altceva.
avand camere s-a vazut ora plecarii si ora sosirii si cum a ajuns.
concluzia este in felul urmator , daca lasi o masina si este o problema care necesita proba de drum obligatoriu trebuie sa-ti ceara acordul scris,daca nu atunci poti sa-i intrebi ce s-a intamplat si de ce nu corespun km cu momentul la care s-a lasat masina .
orice raspun dau nu cred ca trebuie sa ne intereseze daca nu s-a cerut acordul si aisemnat ptr asta.
daca in proba loveste masina ?????
si sa zicem ca ati dus masina la revizia de 15.000 km si o gasiti lovita in ''proba" cum reactionati ?????
o lasti la reparat pur si simplu ca a fost in proba???chiar daca nu a fost vina mecanicului???
sunt curios ce raspunsuti primesc la intrebarile mele
numai bine si cati mai multi km fara evenimente!!!
da, intr-adevar, ii nashpa treaba cum ca lasi masina acolo si ei merg cu ea acasa sau sa-si faca din treburi. oricum daca km in plus sunt de bun simt nu cred ca sunt multi absurzi care sa faca scandal. dar daca sunt multi km atunci ceri niste explicatii si te mai si uiti cum arata ala care explica provenienta km si cat se balbaie in timp ce povesteste. treaba receptionerului, inainte sa bage masina in service si sa plece proprietaru este sa verifice tot pana la cele mai mici zgarieturi si sunt scrise. daca apara ceva in plus este suportat de sevice inclusiv accidente. bineninteles poti sa faci putin scandal si poate iti iese si o masina pana o primesti pe a ta inapoi(daca ai noroc sau eshti cu co**e mari)
17 Feb 2010, 12:42
mia e o varianta: sa va personalizati masinile astfel incat sa fie cat de cat unice in oras...
minciuna are picioare scurte si lucrurile se afla incredibil de repede
asa ca, daca vi se alearga masina prin oras, cineva tot va spune cand si de catre cine
17 Feb 2010, 14:36
Poate doar sa ii pun senile si turela, asa poate am o sansa sa o vad pe youtube.
Pai in 50 de km, in Bucuresti, unde sunt inmatriculate 1000000 de auto, ce sanse crezi ca am s-o vada cineva, exceptand ideea de mai sus?!?!?
24 Feb 2010, 16:19
Cel mai simplu este un sistem GPS de localizare montat pe masina, si atunci nu mai ai dubii.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.