Discuţii despre legislaţia în vigoare, codul rutier, taxe, asigurări RCA sau Casco, etc
09 Noi 2011, 11:05
Se pare ca vin vremuri grele pentru posesorii de masini diesel, si anume PE pregateste o lege prin care se va scumpi motorina cu 8-15%. Din cate am inteles legea este in dezbatare.
Sursa 1Sursa 2
09 Noi 2011, 17:14
grele daca raman la motorina
dar exista optiuni, trebe doar sa mai largim ochelarii de cal si sa ne uitam si la masinile propulsate de surse alternative de energie
09 Noi 2011, 17:20
1.pai diferenta exista si acum in unele tari. in Germania si la ora actuala impozitul pe motoare diesel e mai mare decat pe benzina la aceeasi capacitate cilindrica.
2. mai nou se poate pune GPL si pe motoare Diesel.
09 Noi 2011, 17:25
@adispan: ce te face sa crezi ca cei care prefera diesel au ochelari de cal?
Motorul diesel inseamna mai mult decat economia de combustibil. Eu am alte doua motive care ma fac sa indragesc motorizarile diesel, inaintea costurilor.
Cat despre surse alternative de energie, cred ca glumesti. Sau poate te referi la bicicleta, si atunci ai dreptate.

Strict referitor la lege, s-o vedem promulgata si discutam dupa.
09 Noi 2011, 19:10
n-am zis ca cei care au dizel au ochelari de cal
ci marea noastra majoritate
si nu ma refer la bicicleta
tie de ce iti place dizelu?
de fapt ... petrolul va disparea, si cred ca nu peste mult timp
in fine ... stiri de tip telenovela, vai ce tragedie ca se scumpeste motorina
09 Noi 2011, 20:10
exact... tele-hidrocarburo-novela...
din punctul meu de vedere, trebuie sa se scumpeasca al naibii de tare dieselu' da sa-mi scoata din cap doua lucruri:
- zgomotul motorului (stiu ca unii il urasc, mie imi place la nebunie...)
- cuplul, mai ales la overboost.
Petrolul va dispare cu siguranta intr-o buna zi, dar inca nu avem o alternativa viabila. Cu atat mai putin in Ro, unde costa o avere sa iei o masina hibrid, din cate stiu nu exista subventii.
09 Noi 2011, 20:52
caz real: ma gandeam foarte serios sa imi cumpar un prius nou ( 25-30 000 euro). imi place masina. ma pot obisnui cu ea. dar ce fac peste 5 ani cand vreau sa o vand? nu o cumpara nimeni. absolut nimeni. as fi nevoit sa o dau la pret de nimic.
si uite asa am ajuns sa imi iau mondeo diesel. peste 5 ani mai 8-10 mii pe ea.
ca si costuri pe km sunt identice.
10 Noi 2011, 08:25
Nu va ganditi doar la cei care conduc autoturisme diesel. Tot transportul de marfa este pe diesel, ceea ce inseamna o crestere a preturilor pentru multe produse.
10 Noi 2011, 08:37
cred ca e pe diesel pt ca motoarele astea pot dezvolta puteri mai mari decat benzinarele (aspirate); masinile de marfa au nevoie de cuplu cat casa, ca sa traga 3-5-7-12-20 tone
daca benzinarele ar dezvolta si ele astfel de puteri fara sa ajungi la 11,000 rpm, poate ca s-ar schimba lucrurile; da si benzina tot din petrol se trage, deci avem aceeasi problema cu resursele astea neregenerabile
probabil ca va trebui inovat ceva in functionarea motoarelor de pe masini/vase etc, pentru a inlocui/compensa cumva combustibilii derivati din petrol
10 Noi 2011, 11:03
la cate se vehiculeaza Isreael cu suport SUA ar cam vrea sa atace iranul... daca se va intampla asta sa vedeti atunci preturi la petrol
10 Noi 2011, 11:06
Aseara la ROMPETROL Motorina 5.6, Benzina 5.46!!!! :O
10 Noi 2011, 11:14
io am pus marti seara benzina cu 5.37 de la rompetrol
10 Noi 2011, 11:30
s-au scumpit ieri combustibilii. am observat si eu acest lucru

la ARAL-ul de unde alimentez eu deobicei: marti 5.47, ieri 5.49 motorina
10 Noi 2011, 12:44
sa-i ia naiba cu scumpirile lor! deja ma gandesc sa dau jos motorul de pe masina, sa pun un motor electric (am unul de la masina de spalat, il modific eu intr-un fel) sa umplu masina pe exterior cu panouri solare iar in locul rezervorului sa montez niste acumulatori. m-am mai gandit si la doua sau patru eoliene care sa incarce acumulatorii impreuna cu panourile solare. alea le pun pe haion cu niste picioare lungi ca sa fiu sigur ca nu pierd nici un pic de vant. ma gandesc la un multiplicator care sa cupleze motorul electric la cutia de viteze. va fi un pic mai greu de procurat deoarece nu stiu de unde sa-l iau dar ma descurc eu.
pe final am mai auzit pe acest forum ca se mai poate recupera energie din fluxul de aer care circula haotic prin compartimentul motor asa ca o sa mai montez si pe acolo vreo doua moristi (din alea care le invarte aerul) si care sa produca curent. in acelasi timp ca sa fiu sigur ca nu raman in pana prostului mai pun si pe planetare doua dinamuri care tot la fel vor produce energie ptr incarcarea acumulatorilor in timp ce merge masina. le scot eu la capat pina la urma pe toate si sunt sigur ca va functiona masina si nu voi mai avea nevoie de motorina.
deja eu m-am apucat de calcule si rog colegii de pe forum daca poate sa ma ajute si cu alte idei, pentru ca pina la anul in primavara vreau sa termin lucrarea.
va multumesc anticipat si va astept cu raspunsuri.
10 Noi 2011, 12:54
Nu te-ai gandit sa pui dinamuri pe toate rotile ca sa "recuperezi" energia consumata...
Dar hai ca suntem off topic cu chiftelele astea din fizica...
10 Noi 2011, 13:07
O vela sus pe masina?
10 Noi 2011, 13:11
panourile solare poti sa le scoti din calcul

. nu sunt rentabile in momentul de fata.
10 Noi 2011, 13:15
Dar le poti pune supraetajate si cu oglinzi care sa reflecte lumina catre ele. Un sandwich de 10 panouri cu macar 10cm intre ele, toate rigidizate cu cornier, cu niste "aripioare" din oglinzi reglabile... Ce sa mai zic, deja alimentezi si prin casa una-alta cand ajungi acasa!
Ba ca sa fii si mai smecher, ce ai in plus poti baga in reteaua nationala, asa ca iei si bani. sic!
LE: Uitasem de moristile obligatorii care sa preia energia vantului cand trece printre panouri...
10 Noi 2011, 16:09
radeti voi, radeti dar eu am rezervor de 70 de litri
07 Dec 2011, 17:03
Stiu ca exista tehnologie pentru ca motoarele diesel sa consume foarte putin dar nici producatorii de masini si cei de conbustibili nu sunt interesanti de asta pentru ca ar pierde multi bani .Oricum automobilele electrice actuale sunt o porcarie pentru care mai platesti si foarte multi bani.Daca tot vor sa faca automobile electrice sa le fac ceva de genu ,incarci bateria iar in momentul cand te deplasezi ,o adoua baterie sa se incarce pe principiul dinamului .Asa masina mi-as cumpara in locul diseselului .
07 Dec 2011, 17:30
$1 scrie:$2az real: ma gandeam foarte serios sa imi cumpar un prius nou ( 25-30 000 euro). imi place masina. ma pot obisnui cu ea. dar ce fac peste 5 ani cand vreau sa o vand? nu o cumpara nimeni. absolut nimeni. as fi nevoit sa o dau la pret de nimic.
si uite asa am ajuns sa imi iau mondeo diesel. peste 5 ani mai 8-10 mii pe ea.
ca si costuri pe km sunt identice.
Sa mor daca am vazut ceva frumos la masina asta! Nu renunt la rontaitoare pt asa ceva!
http://www.autovit.ro/toyota-prius-C22034430.html
08 Dec 2011, 16:36
$1 scrie:$2aca tot vor sa faca automobile electrice sa le fac ceva de genu ,incarci bateria iar in momentul cand te deplasezi ,o adoua baterie sa se incarce pe principiul dinamului
Ar face-o ei dacă ar putea, dar din păcate îi împiedică fizica de clasa a X-a.
08 Dec 2011, 18:00
Limiteaza Vlad, dar nu impiedica. Evident nu poate fi recuperata integral energia, insa o parte din ea se poate. Cea mai la indemana este energia la franare, exista deja masini care fac chestia asta.
08 Dec 2011, 18:51
Pe mondeo facelift exista standard sistemul. Se cheama "Smart Regenerative Charging".
"The new Mondeo range includes two innovative Ford ECOnetic Technologies that have already been launched in the latest Focus ECOnetic. Smart Regenerative Charging and Ford Eco Mode will be included as standard equipment across the new Mondeo range."
"The Smart Regenerative Charging system in new Mondeo uses advanced technology to ensure the battery stays efficiently charged, increasing alternator output during braking or deceleration and converting this kinetic energy into electric energy, without using additional fuel.
The ‘free’ electric current is then used to recharge the battery and can then be drawn on by the car's electrical systems at a later stage. An advanced management system continually monitors the battery status and communicates with the on-board electronics so the regenerative charging is most effectively applied.
Smart Regenerative Charging is standard on all versions of the new Ford Mondeo."
Sursa
08 Dec 2011, 20:54
Da, ştiu de recuperarea energiei din timpul frînării, e standard pe maşinile electrice de mult timp, dar în mesajul pe care-l citasem cred că ideea era alta. Iar ideea aia se cam împiedică de fizică.

Nu ştiam că şi pe Mondeo se face asta. Chiar o să verific. O să bag un voltmetru în priza de brichetă şi o să urmăresc dacă creşte tensiunea în timpul frînării. Înţeleg utilitatea acestui sistem pe o maşină electrică, dar pe una normală mi se pare o complicaţie cam inutilă, atîta timp cît ai o baterie bună, un alternator bun şi mergi des cu maşina. Cînd totul merge bine, bateria trebuie să fie încărcată complet cam tot timpul. Alternatorul trebuie să fie astfel dimensionat încît să încarce bine bateria în timpul mersului, chiar şi cu consumatorii porniţi. Ce nevoie mai ai de un sistem electronic ultrasofisticat care s-o supraîncarce la frînare?
08 Dec 2011, 21:10
Sunt curios despre modul de functionare. Inca nu am gasit o descriere mai detaliata.
21 Feb 2012, 23:44
$1 scrie:$2red ca e pe diesel pt ca motoarele astea pot dezvolta puteri mai mari decat benzinarele (aspirate); masinile de marfa au nevoie de cuplu cat casa, ca sa traga 3-5-7-12-20 tone
daca benzinarele ar dezvolta si ele astfel de puteri fara sa ajungi la 11,000 rpm, poate ca s-ar schimba lucrurile; da si benzina tot din petrol se trage, deci avem aceeasi problema cu resursele astea neregenerabile
probabil ca va trebui inovat ceva in functionarea motoarelor de pe masini/vase etc, pentru a inlocui/compensa cumva combustibilii derivati din petrol
Corect e sa comparam motoare din aceeasi categorie; deci daca ne uitam la cele cu turbina, sa luam un exemplu la intimplare:
Audi A4 (B7) 2.0 TFSI : 220 CP
Audi A4 (B7) 2.0 TDI : 170 CP
Care zici ca au putere mai mare?
22 Feb 2012, 00:12
Daca socotim cuplul, cel diesel de 170CP dezvolta cu 15-20% mai mult decat cel de 220CP pe benzina...
22 Feb 2012, 00:28
Ai perfecta dreptate.Vorba aia, "nu stiu altii cum sunt" dar eu cand simt cum ma infige cuplul unui diesel in scaun parca nu l-as schimba pt nimic altceva.
Si masinile grele(camioane,autobuze,vapoare,etc) au nevoie de cuplu,nu de cai putere.Niciodata nu o sa scoti dintr-un motor pe benzina acelasi cuplu ca din unul diesel,de aceeasi capacitate fiecare,fie el si turbo.(doar daca pui o turbina cat casa si ii cresti consumul la 100L/100 km)
Ultima oară modificat de
DGAlexandru pe 23 Feb 2012, 09:22, modificat 1 dată în total.
Motiv: Nu mai citati mesajul anterior. Raspundeti in topic apasand pe butonul "Raspunde", nu pe cel pe care scrie "Citeaza".
22 Feb 2012, 01:32
pune tu motorul de a4 cu 220 de cai pe un tractor cu cilindrata de vreo 3,2 cred si 75 de cai, si vezi surpriza:nu prea pleaca de pe loc!

poate daca il omori la 7 mii de ture atunci va urni o remorca goala.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.