Discuţii despre legislaţia în vigoare, codul rutier, taxe, asigurări RCA sau Casco, etc
16 Sep 2011, 14:47
Pentru ca mereu au fost discutii pe tema asta, asa arata rasunsul RAR la un mail de informare asupra omologarilor.
Referitor la scrisoarea dumneavoastra, va comunicam ca, conform Ordinului ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr.2132/2005 pentru aprobarea Reglementarilor privind omologarea individuala, eliberarea cartii de identitate si certificarea autenticitatii vehiculelor rutiere - RNTR 7- prin schimbarea motorului trebuie sa se mentina cel putin acelasi nivel al emisiilor poluante.
- In cazul in care schimbati motorul cu altul identic (acelasi cod) se va verifica de catre reprezentantii RAR fixarea noului motor si a tubulaturii de evacuare, se va efectua testul de poluare si se va modifica CIV. In acest caz o sa va coste aproximativ 150 RON.
- In cazul in care schimbati motorul cu altul care se afla in gradul de motorizare (gama de motoare care a echipat un anumit tip de autovehicul pe parcursul intregului interval de fabricatie a respectivului tip), functioneaza cu acelasi tip de combustibil si nu genereaza modificari de putere mai mari de 40% determina omologarea vehiculului. In acest caz o sa va coste aproximativ 650 RON.
- In cazul in care schimbati motorul cu altul care nu se incadreaza in cazurile enumerate mai sus, suplimentar fata de operatiunile de omologare se fac si alte verificari inclusiv de catre Laboratorul de Incercari pentru Securitate Rutiera privind performantele sistemului de franare, determinarea repartitiei de mase, etc. In acest caz o sa va coste de la 650 RON in sus in functie de numarul si tipul incarcarilor suplimentare la care autovehiculul este supus.
- Pentru mai multe informatii va rugam sa luati legatura cu reprezentantele nostre sau cu Departamentul coordonare baze de date tehnice, poluare si consultanta la numarul de telefon: 021 318.17.58 sau 021.202.70.00, 021.318.17.38 interior 251/157
Mentionam ca modificarile vehiculelor inmatriculate in Romania ce determina omologarea acestora sau sunt cel putin EURO 3 se pot efectua numai in ateliere specializate, autorizate conform legislatiei in vigoare. Lista de ateliere autorizate le gasiti la sediul oricarei reprezentante RAR sau la adresa http://www.rarom.ro.
Actele necesare sunt:
- act identitate detinator;
- cerere activitate RAR;
- CIV;
Dupa caz, adeverinta din partea atelierului autorizat
-----Mesaj original-----
De la: E-mail [mailto: E-mail ]
Trimis: 20 ianuarie 2011 05:55
Catre: Intrebari si sugestii
Subiect: Intrebare pe RARom.ro
20 Noi 2011, 02:04
cam tarziu a venit raspunsul din cate inteleg.
In final ce faci, schimbi motorul inapoi sau nu e legata de cazul tau intrebarea ?
20 Noi 2011, 08:58
Eu nu inteleg o chestie. Mai intai spun ca noul motor nu trebuie sa fie mai poluant decat cel vechi iar apoi spun ca este posibil sa pui unul cu 40% mai puternic. Nu se bat cap in cap?
20 Noi 2011, 09:28
Nu, pentru ca nu sunt ei producatorul de motoare...

Oricum, cred ca se refera la clasa de poluare: poti pune un 2.8l/EURO2 in locul unui 2l/EURO1
+40% este probabil limita peste care motorul pleaca singur de pe masina.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.