Discuţii despre legislaţia în vigoare, codul rutier, taxe, asigurări RCA sau Casco, etc
Răspunde

colantare vs. vopsire

30 Iun 2010, 11:29

ce parere aveti despre colantarea masinii,partiale sau totale,fata de vopsire?avantaje si dezavantaje...
p.s.cat se poate poate schimba si pe ce portiune,culoarea masinii,fara a schimba talonul masinii?
ex:capota,bara fata, portbagajul, bara spate?

Re: colantare vs. vopsire

01 Iul 2010, 17:22

Talonul nu se schimba, doar se inscrie modificarea (parca la peste 40% din suprafata masinii, trebuie inscrisa si a doua culoare) . dpdv legal, nu e nicio diferenta intre cele 2.

Colantarea partiala cred ca este de preferat fata de vopsirea totala, e mult mai ieftina, e reversibila, ofera protectie. Dupa un interval mare de timp, cred ca o sa apara diferente intre piesele acoperite de autocolant si celalalte, dar nu stiu exact dupa ce interval.

Re: colantare vs. vopsire

03 Sep 2010, 13:32

@ginELOPREA
Dar pentru liniile duble de pe masina trebuie modificat ceva in talon?
Fişiere ataşate
2005 Ford Mondeo ST-TDCi.jpg

Re: colantare vs. vopsire

12 Sep 2010, 12:06

Doar pentru dungi cu siguranta nu trebuie modificat nimic in talon. Aproape sigur nici daca'ti colantezi capota, plafonul si portbagajul nu vei avea probleme. Modificarea in talon e necesara pentru masinile vopsite in 2 culori, separate fata/spate, ca atunci identificarea masinii in trafic este ingreunata.

Legal, exista un procentaj peste care trebuie trecuta si a doua culoare in talon, dar in trafic nu o sa stea politistul sa'ti masoare suprafetele si sa vada procentajul :P

Re: colantare vs. vopsire

12 Sep 2010, 12:15

Colantare:
Avantaje:
-se aplica foarte usor
-cand o sa vrei sa vinzi masina o sa-l poti scoate si va ramane original totul
Dezavantaje:
-sunt sanse sa prinzi bule de aer sub colant
-se va degrada in timp

Vopsire:
Avantaje:
-daca ii dai vopsea nu o sa-ti faci griji niciodata ca se poate jupuii, precum colantul
-estetic este mult mai frumos
Dezavantaje:
-daca ii dai de ex: niste dungi asa o sa ramana
-e costul mai ridicat fata de colantare


Cand un politist te va trage pe dreapta n-o sa se uite daca ai doar capota, doar usile, doar portbagajul vopsit.
El se uite sa nu ai mai mult de 20% (de vopsea sau colant) pe masina, din culoare originala a masinii, trecuta in talon.

Re: colantare vs. vopsire

13 Sep 2010, 13:59

in mod normal o colantare facuta bine va tine cam 3-4 ani, apoi trebuie recolantare (dat jos cel vechi si pus cel nou), eu am colantata capota si oglinzile de 3 ani si inca rezista :D

Re: colantare vs. vopsire

13 Sep 2010, 17:32

Inca un dezavantaj la folie: datul jos. Ramane adeziv indiferent de tehnica folosita - ma refer la colantari integrale. Mai ales daca folosesti un autocolant bun. Daca vrei sa ii tragi 2 dungi negre clar autocolant. Il scoti cand vrei. Acum am vazut ca au scos si cei de la Orafol o folie carbon oracal carbon. O vand si aia de la algernon.

Re: colantare vs. vopsire

13 Sep 2010, 21:56

Acel adeziv se indeparteaza prin degresare...apoi daca este nevoie se polisheaza.

Re: colantare vs. vopsire

18 Noi 2010, 15:19

Colantarea o practica pe scara larga taximetristii, ca sa vanda apoi masina de culoare negalbena ca unic proprietar, tinuta in garaj, numai drumuri extraurbane si alte magarii.

Re: colantare vs. vopsire

18 Noi 2010, 16:39

unii spun 20 altii 40 eu stiu ca 30% din suprafata masinii, cu toate ca am un prieten care a adus o masina cu 2 dungi pe capota/plafon/haion si e specificat in talon 2 culori
mai adaugati la avantaje autocolant nu se zgarie lacul masinii si sub colant ramana masina ca noua

Re: colantare vs. vopsire

19 Noi 2010, 21:44

In decret eu stiu ca scrie ca tot ce este peste 49% trebuie declarat :) restu nu se declara. Asa stiu eu.
Răspunde