Legislaţie

Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Discuţii despre legislaţia în vigoare, codul rutier, taxe, asigurări RCA sau Casco, etc

Moderatori: KomandantuR, adicristea

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde aannyy » 29 Iul 2008, 07:20

Atunci ceri in instanta sa fie vizionata intregistrarea si se vede ca era in miscare. :)
Status loading.....99%
Avatar utilizator
aannyy
Gold Member
 
Mesaje: 996
Membru din: 24 Noi 2006, 12:50
Localitate: de pe 15 oct 2009 doar Bucuresti
Maşina: Focus 2, 2007, Hatch, 5 door, sea grey, 1,6, Tdci, 90 cp

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde nepot » 29 Iul 2008, 08:34

Cred ca cel mai important lucru pe care trebuie sa-l stim cand ne opreste politia este sa stim sa vorbim frumos. Nu cu ”sa traiti sefu”, nici cu ”hai noroc, cap de creta”. Eu personal am fost f placut surprins de cateva ori, cand am comis-o si ramaneam fara carnet, ce rezultate poti obtine vorbind civilizat. Si niciodata n-am negat evidentele, m-a oprit cu 108km/h in localitate, nu m-am apucat sa tip ca eu aveam 50, i-am zis ca stiu ca mergeam f tare, ca sunt asteptat, desi nu e o scuza pentru mine, ca-mi pare rau si ca singura rugaminte e sa nu-mi ia permisul, poate sa-mi dea ce amenda vrea. Rezultatul...3 puncte penalizare si avertisment, nimic de plata si permisul a ramas la mine. :)
Imagine
Avatar utilizator
nepot
Member
 
Mesaje: 315
Membru din: 30 Ian 2008, 15:13
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Trend 2008, 1.6 TDCI - 90 caluti

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde Mario B. » 30 Iul 2008, 07:45

Inca o completare a post-ului anterior :

"Judecatoria Urziceni a anulat o amenda de 750 de lei pentru viteza pe motiv ca politistii au folosit un radar ilegal. Politia Rutiera are in dotare peste 200 de asemenea aparate
Bucuresteanul Robertin Adrian Dinu (38 de ani) a dat in judecata IPJ Ialomita, dupa ce a primit o amenda pentru depasirea vitezei legale.

In 29 februarie, tanarul, aflat la volanul autoturismului personal, pe raza localitatii ialomitene Cotorca fusese surprins de un echipaj al Politiei Rutiere, aflat si el in miscare. Acestia, cu ajutorul unui radar mobil, au stabilit ca bucuresteanul ar fi circulat cu 120 de kilometri la ora pe un segment de drum unde viteza maxima era de 50 kilometri pe ora.

Potrivit Adevarul, magistratii au stabilit ca radarul PHYTON II nu era omologat pentru a fi folosit montat pe autoturisme aflate in miscare. In sustinerea hotararii, judecatorii au invocat normele Biroului de Metrologie Legala.

Sentinta, care este o premiera, ar putea duce la anularea a zeci de mii de contraventii pentru depasirea vitezei legale, daca se stabileste ca radarele nu au fost folosite in limitele conditiilor stabilite prin normele de omologare. Politia Romana a negat ca aparatul radar care l-a surprins pe Dinu cu 120 km/h ar fi fost folosit ilegal.

Comisarul-sef Carol Varna, seful Serviciului Siguranta Circulatiei din cadrul Directiei Politiei Rutiere (DPR), a declarat pentru Gandul, ca “toate aparatele au verificare metrologica anuala valabila, pentru toate functiile. Aceasta se face de obicei in luna august a fiecarui an, iar functia de masurare din mers a vitezei autovehiculelor este si ea atestata metrologic. Judecatorul a dat sentinta pe baza unei interpretari unilaterale a textului de lege, si nu am nici un dubiu ca problema se va rezolva la recurs”.

Radarele Autovision Compact Python II, aflate in dotarea politiei rutiere, functioneaza pe baza efectului Doppler si pot masura viteza de deplasare a autovehiculelor atat in regim stationar (de pe loc), cat si in regim de patrulare (din miscare), prin intermediul antenei de emisie-receptie si al unui modul de prelucrare a semnalului si afisare a rezultatului, in ambele sensuri de mers. Conform comisarului-sef Varna, tehnic vorbind, aparatele nu permit folosirea optiunii de detectare a vitezei din miscare cand masina de politie sta pe loc, si nici invers, nu se poate masura cu optiunea „de pe loc” cand masina politiei se deplaseaza.

Practic, aparatul nu permite aparitia unor erori datorate insumarii vitezei masinii vizate cu viteza masinii de politie aflate in miscare.

Mijloace ilegale, in dotarea politiei

Pentru prinderea vitezomanilor care folosesc detectoare de radar, politistii au pus la punct o metoda mai putin legala.

„Smecheria" consta in montarea unui banal intrerupator pe cablul dintre radar si antena. Intrerupatorul este pornit in apropierea autoturismului vizat, astfel incat detectorul il avertizeaza prea tarziu pe sofer de prezenta radarului.

Politistii stiu ca "ingineria" este ilegala. Un ordin al directorului Politiei Rutiere interzice montarea de dispozitive care sa modifice caracteristicile prevazute de constructorul aparatului.
"
Build Date: 28.03.2001 / Vehicle Line: Mondeo 2001 / Body Style: 4 Door Saloon Version: Series 40 Engine: Duratorq DI 2.0 (115PS) / Transmission: 5-Speed Manual - MTX75 Drive: LHD FWD Axle Ratio: 3.56 Emission: 2000 EEC (EEC 7) Air Conditioning: Manual Air Conditioning Territory: (+)"D" Paint: Stardust Silver (Metallic) Interior Fabric: Mars
Avatar utilizator
Mario B.
Member
 
Mesaje: 369
Membru din: 09 Ian 2008, 00:55
Localitate: Bucuresti

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde aannyy » 30 Iul 2008, 08:08

Dar vezi ca scrie in Metodologie ca aparatul radar are nevoie de un anumit timp pt. autotestare de la pornire pana la indicarea corecta a vitezei, acest lucru parca este semnalat cu litera "T" pe ecranul radarului.
Pe 19 sept. am si eu termen la Jud. Tg.Nt. pentru o asa-zisa amenda radar cand am fost prins cu 82 Km/h in localitate. Aveam viteza asta dar nu am vrut sa o recunosc, le-am cerut tot felul de hartii printre care si omologarea ap.radar, autorizatia de operator pe aparatul radar, ordin de serviciu pe sectorul de drum respectiv, (se uitau la mine ca viteii la poarta noua) nu am semnat p.v., l-am primit prin posta si am facut plangere. Astept raspunsul si va postez motivarea.
Status loading.....99%
Avatar utilizator
aannyy
Gold Member
 
Mesaje: 996
Membru din: 24 Noi 2006, 12:50
Localitate: de pe 15 oct 2009 doar Bucuresti
Maşina: Focus 2, 2007, Hatch, 5 door, sea grey, 1,6, Tdci, 90 cp

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde DGAlexandru » 30 Iul 2008, 10:11

P.V. SE SEMNEAZA. Daca ai ceva obiectii, le poti scrie in rubrica corespunzatoare.
Acea litera T apare pe ecran in perioada de auto-test a echipamentului doar daca radarul a fost oprit de tot. Daca ei intrerup legatura intre radar si antena, nu fac altceva decat sa scada puterea de emisie-receptie a radarului - in timp, aceasta practica duce la defectarea etajului de transmisie/receptie a echipamentului. Ba mai mult, in functie de puterea cu care emite acest echipament, aceasta "joca" le poate pune sanatatea in pericol.
---------------Tel: 0722.120.128 / 0741.741.608 - Alexandru - Bucuresti---------------
--- !!! --- MP / PM dezactivat --- !!! ---

Imagine
Avatar utilizator
DGAlexandru
 
Mesaje: 8406
Membru din: 14 Feb 2008, 12:42
Localitate: Bucuresti
Maşina: Mondeo 4 HatchBack, TITANIUM X, 2.0 TDCi 143cp, AT6, Thunder Metallic, 05.2008

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde aannyy » 30 Iul 2008, 10:28

DGAlexandru scrie:P.V. SE SEMNEAZA. Daca ai ceva obiectii, le poti scrie in rubrica corespunzatoare.
l.

P.V. se semneaza numai DACA VREI!.
In Ordonanta scrie ca: daca contravenientul nu este de fata, REFUZA, sau nu poate semna pv. organul este obligat sa mentioneze acest lucru si pv sa fie semnat de 1 sau mai multi martori.
Obiectiunile au rubrica separata. Daca vrei sa treci, treci, daca nu, nu, de asemenea, daca vrei sa semnezi semnezi, daca nu, nu.
Status loading.....99%
Avatar utilizator
aannyy
Gold Member
 
Mesaje: 996
Membru din: 24 Noi 2006, 12:50
Localitate: de pe 15 oct 2009 doar Bucuresti
Maşina: Focus 2, 2007, Hatch, 5 door, sea grey, 1,6, Tdci, 90 cp

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde Officer » 09 Sep 2008, 08:59

Nu stiu daca a mai fost:

NORMA DE METROLOGIE LEGALĂ NML 021 – 05 “Aparate pentru măsurarea vitezei de circulaţie a autovehiculelor (cinemometre-radare)”
-publicată în Monitorul Oficial nr. 1102bis din 07.12.2005-

1 Domeniu de aplicare
1.1 Prezenta normă de metrologie legală stabileşte cerinţele metrologice şi tehnice pe care trebuie să le îndeplinească cinemometrele care funcţionează pe principiul efectului Doppler în domeniul microundelor (cinemometre radar), utilizate de poliţia rutieră la măsurarea vitezei de circulaţie a autovehiculelor pe drumurile publice.
Prezenta normă de metrologie legală se referă atât la cinemometrele radar care funcţionează numai în regim staţionar, cât şi la cinemometrele radar care funcţionează şi în regim staţionar şi în regim de deplasare a autovehiculului pe care sunt instalate (autovehicul de patrulare).
1.2 Pentru a putea fi introduse pe piaţă, puse în funcţiune sau utilizate în măsurările de interes public, cinemometrele radar prevăzute la punctul 1.1 trebuie să îndeplinească atât cerinţele metrologice şi tehnice prevăzute în prezenta normă, cât şi cerinţele aplicabile din norma de metrologie legală NML 001-05 “Cerinţe metrologice şi tehnice comune mijloacelor de măsurare supuse controlului metrologic legal”.
[…]
3.2.3 Cinemometrul, sau fiecare bloc funcţional în carcasă proprie, trebuie să fie prevăzut cu o etichetă care să conţină cel puţin următoarele inscripţionări:
- tipul, seria şi anul de fabricaţie a blocului respectiv;
- denumirea (sau marca comercială) firmei producătoare;
- tipul şi seria de fabricaţie a blocurilor cu care funcţionează, în cazul în care acestea nu sunt interschimbabile;
- marca metrologică de model (în conformitate cu specificaţiile din certificatul de aprobare de model), dacă aceasta nu este inscripţionată în alt loc.
Aceste inscripţionări trebuie să fie marcate lizibil şi astfel încât să nu poată fi şterse.
[…]
3.2.6 Cinemometrul trebuie să fie prevăzut cu o funcţie de autotestare, care să poată pune în evidenţă orice defect sau dereglare funcţională, ce pot avea influenţă asupra exactităţii de măsurare.
Această funcţie trebuie să fie activată automat la fiecare punere în funcţiune a cinemometrului, având şi posibilitatea de a fi activată manual de către operator, ori de câte ori se consideră necesar. În cazul depistării unor defecte sau dereglări funcţionale, acestea vor fi semnalate iar funcţionarea cinemometrului va fi blocată.
3.3.3 […] Discriminatorul de direcţie împreună cu alte mijloace suplimentare (cu care este dotat, prin construcţie, cinemometrul) trebuie să asigure identificarea sigură a autovehiculului a cărui viteză este măsurată şi în cazul în care acesta nu se află singur în raza de măsurare a cinemometrului. Dacă acest lucru nu este posibil, cinemometrul trebuie să anuleze rezultatul măsurării în cazul în care două sau mai multe autovehicule cu viteze diferite traversează simultan fasciculul de radiaţie.
[…]
3.5 Cerinţe tehnice funcţionale specifice blocului înregistrator
3.5.1 Înregistrările efectuate trebuie să cuprindă cel puţin următoarele:
- data şi ora la care a fost efectuată măsurarea;
- valoarea vitezei măsurate;
- sensul de deplasare a autovehiculului;
- faptul că a fost efectuată autotestarea (conform. 3.2.6);
- imaginea autovehiculului, din care să poată fi pus în evidenţă numărul de înmatriculare al acestuia.
3.5.2 Atât în cazul utilizării unui aparat de fotografiat, cât şi a unei camere de luat vederi, trebuie să fie asigurată corespondenţa dintre direcţia de propagare a fasciculului de radiaţie emis de antenă şi axa optică a aparatului de fotografiat (sau a camerei de luat vederi). Aceasta poate fi realizată printr-un sistem mecanic (permiţând numai rotirea simultană a celor două elemente) sau, dacă acest lucru nu este posibil, prin respectarea strictă a operaţiunilor de aliniere descrise în manualul de utilizare.
3.5.3 Dacă cinemometrul este destinat şi pentru funcţionarea pe timp de noapte, blocul de înregistrare trebuie să fie dotat cu un sistem de iluminare de tip "blitz" (în cazul utilizării aparatelor de fotografiat) sau cu un reflector în infraroşu, dacă este utilizată o cameră de vederi sensibilă şi în acest spectru. Aceste sisteme de iluminare trebuie să asigure efectuarea unor înregistrări clare, cu respectarea cerinţelor specificate la pct. 3.5.1.
3.6 Cerinţe tehnice funcţionale specifice blocului de prelucrare şi afişare
3.6.1 Blocul de prelucrare şi afişare trebuie să afişeze valorile măsurate ale vitezelor auto-vehiculelor aflate în trafic, precum şi viteza proprie de deplasare a autovehiculului de patrulare (în cazul utilizării acestuia în regim de deplasare). Reciclarea măsurării poate fi efectuată manual sau automat. În cazul reciclării manuale a măsurării, valoarea afişată a vitezei măsurate trebuie să se păstreze până la următoarea declanşare manuală a măsurării.
[…]
3.8 Alte cerinţe
3.8.1 Funcţionarea corectă a cinemometrelor instalate pe autovehicule, trebuie să nu fie afectată de funcţionarea altor aparate aflate la bordul acestora şi de condiţiile existente în mod normal pe autovehicul.
3.8.2 Amplasarea cinemometrelor care funcţionează în regim staţionar trebuie făcută astfel încât să se evite poziţionarea lor în apropierea surselor puternice de radiaţii electromagnetice (emiţătoare de radio sau televiziune, linii electrice de înaltă tensiune, etc.).
4 Cerinţe privind utilizarea cinemometrelor
4.1 Cinemometrele trebuie întreţinute, transportate, instalate şi utilizate în strictă conformitate cu prevederile manualului de utilizare aprobat. Operatorii au obligaţia de a se asigura în legătură cu corecta instalare şi funcţionare a cinemometrelor şi de a nu le utiliza dacă există dubii în ceea ce priveşte corectitudinea efectuării măsurărilor.
4.2 Măsurările şi înregistrările care constituie probe pentru aplicarea prevederilor legislaţiei rutiere în vigoare, trebuie să fie efectuate numai de către operatori calificaţi. Instruirea operatorilor se va efectua în conformitate cu reglementările specifice în vigoare, elaborate de instituţia abilitată să deţină şi să utilizeze cinemometrele.
4.3 Cinemometrele vor putea fi utilizate legal numai dacă au fost verificate metrologic, au fost marcate şi sigilate în conformitate cu prevederile prezentei norme şi sunt însoţite de buletine de verificare metrologică în termen de valabilitate.
4.4 Măsurările efectuate cu ajutorul cinemometrelor nu pot constitui probe pentru aplicarea legislaţiei rutiere dacă nu sunt respectate cerinţele 4.1...4.3 din prezenta normă, precum şi în următoarele cazuri:
- dacă măsurările au fost efectuate în condiţii de ceaţă, ploaie, ninsoare sau furtună;
- dacă cinemometrul este destinat numai utilizării în regim staţionar, iar măsurările au fost efectuate cu cinemometrul în mişcare;
- dacă, în momentul măsurării, în raza de măsurare a aparatului se deplasează simultan mai multe autovehicule, iar autovehiculul vizat nu poate fi pus clar în evidenţă.


ORDONANŢA 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor

CAPITOLUL II: Constatarea contraventiei
Art. 15
(1) Contraventia se constata printr-un proces-verbal incheiat de persoanele anume prevazute in actul normativ care stabileste si sanctioneaza contraventia, denumite in mod generic agenti constatatori.
(2) Pot fi agenti constatatori: primarii, ofiterii si subofiterii din cadrul Ministerului de Interne, special abilitati, persoanele imputernicite in acest scop de ministri si de alti conducatori ai autoritatilor administratiei publice centrale, de prefecti,
presedinti ai consiliilor judetene, primari, de primarul general al municipiului Bucuresti, precum si de alte persoane prevazute in legi speciale.
(3) Ofiterii si subofiterii din cadrul Ministerului de Interne constata contraventii privind: apararea ordinii publice; circulatia pe drumurile publice; regulile generale de comert; vanzarea, circulatia si transportul produselor alimentare si nealimentare, tigarilor si bauturilor alcoolice; alte domenii de activitate stabilite prin lege sau prin hotarare a Guvernului.
Art. 16
(1) Procesul-verbal de constatare a contraventiei va cuprinde in mod obligatoriu: data si locul unde este incheiat; numele, prenumele, calitatea si institutia din care face parte agentul constatator; datele personale din actul de identitate, inclusiv codul numeric personal, ocupatia si locul de munca ale contravenientului; descrierea faptei contraventionale cu indicarea datei, orei si locului in care a fost savarsita, precum si aratarea tuturor imprejurarilor ce pot servi la aprecierea gravitatii faptei si la evaluarea eventualelor pagube pricinuite; indicarea actului normativ prin care se stabileste si se sanctioneaza contraventia; indicarea societatii de asigurari, in situatia in care fapta a avut ca urmare producerea unui accident de circulatie; posibilitatea achitarii in termen de 48 de ore a jumatate din minimul amenzii prevazute de actul normativ, daca acesta prevede o asemenea posibilitate; termenul de exercitare a caii de atac si organul la care se depune plangerea.
(6) In situatia in care contravenientul este persoana juridica in procesul-verbal se vor face mentiuni cu privire la denumirea, sediul, numarul de inmatriculare in registrul comertului si codul fiscal ale acesteia, precum si datele de identificare a persoanei care o reprezinta.
(7) In momentul incheierii procesului-verbal agentul constatator este obligat sa aduca la cunostinta contravenientului dreptul de a face obiectiuni cu privire la continutul actului de constatare. Obiectiunile sunt consemnate distinct in procesul-verbal la rubrica "Alte mentiuni", sub sanctiunea nulitatii procesului-verbal.
Art. 17
Lipsa mentiunilor privind numele, prenumele si calitatea agentului constatator, numele si prenumele contravenientului, iar in cazul persoanei juridice lipsa denumirii si a sediului acesteia, a faptei savarsite si a datei comiterii acesteia sau a semnaturii agentului constatator atrage nulitatea procesului-verbal. Nulitatea se constata si din oficiu.
Art. 18
Contravenientul este obligat sa prezinte agentului constatator, la cerere, actul de identitate ori documentele in baza carora se fac mentiunile prevazute la art. 16 alin. (3). In caz de refuz, pentru legitimarea contravenientului agentul constatator poate apela la ofiteri si subofiteri de politie, jandarmi sau gardieni publici.
Art. 19
(1) Procesul-verbal se semneaza pe fiecare pagina de agentul constatator si de contravenient. In cazul in care contravenientul nu se afla de fata, refuza sau nu poate sa semneze, agentul constatator va face mentiune despre aceste imprejurari, care trebuie sa fie confirmate de cel putin un martor. In acest caz procesul-verbal va cuprinde si datele personale din actul de identitate al martorului si semnatura acestuia.
(2) Nu poate avea calitatea de martor un alt agent constatator.
(3) In lipsa unui martor agentul constatator va preciza motivele care au condus la incheierea procesului-verbal in acest mod.
Art. 20
(1) Daca o persoana savarseste mai multe contraventii constatate in acelasi timp de acelasi agent constatator, se incheie un singur proces-verbal.
CAPITOLUL III: Aplicarea sanctiunilor contraventionale
Art. 21
(1) […] Agentul constatator, prin procesul-verbal de constatare, aplica si sanctiunea. (deci procesul-verbal nu poate fi încheiat decât de agentul de poliţie care a constatat contravenţia şi nu de alt coleg de-al său).

+

INSTRUCŢIUNI PENTRU ÎNTOCMIREA CONTESTAŢIILOR

C O N T E S T A Ţ I E
Subsemnatul ….., domiciliat în ….., str. ….. nr. …, sc. …, ap. …, jud. ….., fiul lui ….. şi ….., născut la ….. în ….., posesor al BI/CV seria … nr. … eliberat de Poliţia … la data de ….., contest prin prezenta procesul-verbal seria … nr. ….. din data de ….. întocmit de agent ……..
În fapt.
În timp ce conduceam autoturismul marca ….. cu nr. de înmatriculare ….. în localitatea ….., am fost oprit pentru control de către un echipaj de poliţie care mi-a comunicat că am depăşit viteza legală prin localitate având …km/h.
Declar că nu am depăşit viteza legală, iar acuzaţia agentului de poliţie este nefondată.
În drept.
Solicit prezentarea probelor (fotografie, înregistrări, etc), precum şi a următoarelor documente prevăzute de Normele metrologice legale pentru funcţionarea cinemometrelor (radarelor) publicate în Monitorul Oficial nr. 1102bis din 07.12.2005: certificatul de omologare a aparatului radar, buletinul de verificare metrologică a aparatului radar în termen de valabilitate şi autorizaţia de operator radar pentru agentul ………….
Probele care îmi susţin nevinovăţia le voi prezenta în instanţă.
Anexez la prezenta copii după procesul-verbal, BI/CV şi permisul de conducere.
Cu stimă,

11 noiembrie 2003 numele în clar şi semnătura,


1. Contestaţia, împreună cu copii după procesul-verbal, BI/CV şi permisul de conducere, o depuneţi la Inspectoratul Judeţean de Poliţie a judeţului în care vi s-a încheiat procesul-verbal trimisă prin poştă, recomandat cu confirmare de primire (cine nu ştie ce înseamnă acest lucru să solicite informaţii la poştă la trimiterea contestaţiei) în termen de maxim 15 zile de la întocmirea procesului-verbal (este bine cât mai repede). IPJ va trimite contestaţia dvs. la Judecătorie şi trebuie să vă dea răspunsul că a făcut acest lucru în maxim 30 de zile de la primirea contestaţiei. După aceasta veţi primi citaţie din partea Judecătoriei unde vi se va preciza data şi ora când trebuie să vă prezentaţi.
2. Prin contestaţie nu depuneţi probe şi nu faceţi comentarii la încălcările legii făcute de poliţişti la încheierea procesului-verbal. Nu trebuie să aibă timp să-şi acopere matrapazlâcurile. Acestea le prezentaţi doar instanţei care va decide.
3. În instanţă, dacă probele depuse de Poliţie sunt contrare prevederilor Normelor metrologice pentru funcţionarea radarelor, Ordonanţei 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor sau altor acte normative, solicitaţi anularea procesului-verbal, anularea punctelor şi exonerarea de la plata amenzii, precum şi obligarea agentului constatator care va încheiat procesul-verbal la plata cheltuielilor de judecată. Păstraţi toate chitanţele pentru cheltuielile făcute pentru deplasarea la Judecătorie şi retur, precum şi pentru orice alte cheltuieli făcute pentru această acţiune pentru că, în baza lor puteţi cere cheltuielile de judecată. Dacă acuzaţia adusă nu a putut fi probată de poliţie şi dvs. aţi avut de suferit de pe urma acestei acuzaţii (de exemplu: ridicarea permisului a dus la desfacerea contractului de muncă sau concediu fără plată pe perioada suspendării permisului) puteţi cere şi daune morale sau materiale.
4. Contestaţia duce la suspendarea tuturor măsurilor luate de către Poliţie până la obţinerea unei hotărâri judecătoreşti definitive şi irevocabile. Din momentul în care aţi depus contestaţia, nu mai trebuie plătită amenda decât dacă pierdeţi procesul, iar dacă vi s-a ridicat permisul, Poliţia din localitatea dvs. TREBUIE să vă prelungească dovada cu câte 30 de zile până la obţinerea hotărârii judecătoreşti definitive şi irevocabile.
Obsedat de ordine si disciplina.
Avatar utilizator
Officer
Elodia
 
Mesaje: 5942
Membru din: 21 Mai 2006, 14:38
Localitate: Ilfov
Maşina: Nu mai am ford :(

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde Mario B. » 09 Sep 2008, 11:08

Nu stiu daca are foarte mare legatura ceea ce o sa postez acum cu subiectul in care postez, dar ma roade o chestie: De cateva zile tot primesc recomandate postale si vara asta mi-am cam facut de cap prin afara Bucurestiului :-s viteza etc...este posibil ca vre-o amenda sa iti vina prin recomandata postala?? :-SS...cum sa prcedez???
Build Date: 28.03.2001 / Vehicle Line: Mondeo 2001 / Body Style: 4 Door Saloon Version: Series 40 Engine: Duratorq DI 2.0 (115PS) / Transmission: 5-Speed Manual - MTX75 Drive: LHD FWD Axle Ratio: 3.56 Emission: 2000 EEC (EEC 7) Air Conditioning: Manual Air Conditioning Territory: (+)"D" Paint: Stardust Silver (Metallic) Interior Fabric: Mars
Avatar utilizator
Mario B.
Member
 
Mesaje: 369
Membru din: 09 Ian 2008, 00:55
Localitate: Bucuresti

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde MIHAI770 » 09 Sep 2008, 20:09

Mario B.,271217 scrie:Inca o completare a post-ului anterior :

"Judecatoria Urziceni a anulat o amenda de 750 de lei pentru viteza pe motiv ca politistii au folosit un radar ilegal. Politia Rutiera are in dotare peste 200 de asemenea aparate
Bucuresteanul Robertin Adrian Dinu (38 de ani) a dat in judecata IPJ Ialomita, dupa ce a primit o amenda pentru depasirea vitezei legale.

In 29 februarie, tanarul, aflat la volanul autoturismului personal, pe raza localitatii ialomitene Cotorca fusese surprins de un echipaj al Politiei Rutiere, aflat si el in miscare. Acestia, cu ajutorul unui radar mobil, au stabilit ca bucuresteanul ar fi circulat cu 120 de kilometri la ora pe un segment de drum unde viteza maxima era de 50 kilometri pe ora.

Potrivit Adevarul, magistratii au stabilit ca radarul PHYTON II nu era omologat pentru a fi folosit montat pe autoturisme aflate in miscare. In sustinerea hotararii, judecatorii au invocat normele Biroului de Metrologie Legala.

Sentinta, care este o premiera, ar putea duce la anularea a zeci de mii de contraventii pentru depasirea vitezei legale, daca se stabileste ca radarele nu au fost folosite in limitele conditiilor stabilite prin normele de omologare. Politia Romana a negat ca aparatul radar care l-a surprins pe Dinu cu 120 km/h ar fi fost folosit ilegal.

Comisarul-sef Carol Varna, seful Serviciului Siguranta Circulatiei din cadrul Directiei Politiei Rutiere (DPR), a declarat pentru Gandul, ca “toate aparatele au verificare metrologica anuala valabila, pentru toate functiile. Aceasta se face de obicei in luna august a fiecarui an, iar functia de masurare din mers a vitezei autovehiculelor este si ea atestata metrologic. Judecatorul a dat sentinta pe baza unei interpretari unilaterale a textului de lege, si nu am nici un dubiu ca problema se va rezolva la recurs”.

Radarele Autovision Compact Python II, aflate in dotarea politiei rutiere, functioneaza pe baza efectului Doppler si pot masura viteza de deplasare a autovehiculelor atat in regim stationar (de pe loc), cat si in regim de patrulare (din miscare), prin intermediul antenei de emisie-receptie si al unui modul de prelucrare a semnalului si afisare a rezultatului, in ambele sensuri de mers. Conform comisarului-sef Varna, tehnic vorbind, aparatele nu permit folosirea optiunii de detectare a vitezei din miscare cand masina de politie sta pe loc, si nici invers, nu se poate masura cu optiunea „de pe loc” cand masina politiei se deplaseaza.

Practic, aparatul nu permite aparitia unor erori datorate insumarii vitezei masinii vizate cu viteza masinii de politie aflate in miscare.

Mijloace ilegale, in dotarea politiei

Pentru prinderea vitezomanilor care folosesc detectoare de radar, politistii au pus la punct o metoda mai putin legala.

„Smecheria" consta in montarea unui banal intrerupator pe cablul dintre radar si antena. Intrerupatorul este pornit in apropierea autoturismului vizat, astfel incat detectorul il avertizeaza prea tarziu pe sofer de prezenta radarului.

Politistii stiu ca "ingineria" este ilegala. Un ordin al directorului Politiei Rutiere interzice montarea de dispozitive care sa modifice caracteristicile prevazute de constructorul aparatului.
"

:)) sunt curios daca ai citit ce scria dedesuptul articolului pe care l-ai "citat" mai sus :)
Caut pentru Fiesta 2001: http://forum.clubford.ro/viewtopic.php?f=131&t=98585
Fordu'i Ford! :)
Avatar utilizator
MIHAI770
Member
 
Mesaje: 408
Membru din: 06 Sep 2008, 12:48
Maşina: Fiesta 2001, 60cp, 3 usi, detango
VIN: Foooofiiiiiiiiiii

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde isotech_ro » 09 Sep 2008, 21:46

MIHAI770,290503 scrie:„Smecheria" consta in montarea unui banal intrerupator pe cablul dintre radar si antena. Intrerupatorul este pornit in apropierea autoturismului vizat, astfel incat detectorul il avertizeaza prea tarziu pe sofer de prezenta radarului.

Politistii stiu ca "ingineria" este ilegala. Un ordin al directorului Politiei Rutiere interzice montarea de dispozitive care sa modifice caracteristicile prevazute de constructorul aparatului."

:)) sunt curios daca ai citit ce scria dedesuptul articolului pe care l-ai "citat" mai sus :)


Garantat NU pentru ca cei de Braila il folosesc cu nesimtire in continuare, iar cei de Prahova au alte metode ....
1. pun in "cashketa de militian" folie de staniol si o pun peste antena aparatului si o ridica aparitiei unui autoturism suspect:
2. intorc la 90 antena si o intorc pe sensul de mers in momentul cind li se pare ceva suspect;

cu amindoua metodele nu apare pe display indicarea de recalibrare asa cum se intimpla la metoda cu intrerupatorul pe traseu
Avatar utilizator
isotech_ro
1nsane Member
 
Mesaje: 2296
Membru din: 04 Mai 2008, 08:59
Localitate: Galati
Maşina: Ford S-max Titanium 2.0TDCI Powershift
VIN: WF0JXXWPCJGE25511

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde BogdanF » 21 Sep 2008, 12:36

Celor care au chef de cearta sau alte discutii care nu au legatura cu topicul le recomand sa o faca pe privat. Posturile care nu isi aveau rostul aici au fost mutate in arhiva.
FORD FOCUS 2007 1.6 TI-VCT FUN X Imagine
DACIA DUSTER 2012 1.5 dCi Imagine
Avatar utilizator
BogdanF
 
Mesaje: 2104
Membru din: 05 Mar 2005, 13:24
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus al II-lea

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde cristian3000 » 02 Oct 2008, 14:58

inca unele chestii bune de stiut

Multi dintre noi nu stiu ce drepturi au atunci cand sunt opriti de politie sub pretextul depasirii vitezei legale. In cele ce urmeaza va prezentam sapte reguli, publicate pe site-ul e-transport.ro, pe care trebuie sa le respectati atunci cand sunteti opriti din acest motiv:

1. In momentul in care politistul va opreste pentru depasirea vitezei, la cererea dvs., el TREBUIE sa aiba asupra lui si sa va prezinte: certificatul de omologare a aparatului radar de catre Biroul Roman de Metrologie Legala, buletinul de verificare metrologica in termen de valabilitate respectiv 12 luni de la data efectuarii verificarii si autorizatia de operator radar pentru cel care va incheie procesul-verbal. Lipsa oricaruia din aceste documente trebuie prevazuta de dvs. la rubrica "alte mentiuni" si este caz de nulitate absoluta a procesului-verbal.

2. Politistii nu au voie sa mearga cu radarul mobil oprit si sa-l porneasca atunci cand dvs. sunteti foarte aproape de el. Aparatul radar, conform normelor metrologice, are o functie de autotestare care se face automat la fiecare pornire a aparatului. Cat timp in partea stanga jos a fotografiei apare litera "T" aparatul radar nu si-a terminat autotestarea si conform normelor masuratorile nu pot reprezenta probe pentru aplicarea legislatiei rutiere (mai apare si o dunga alba care este exact peste ultima cifra din viteza prevazuta pe mijlocul fotografiei). De asemenea, tot conform normelor metrologice, politistii nu au voie sa foloseasca aparatul radar scos de pe suport deoarece nu se respecta unghiul de incidenta si nici nu au voie sa foloseasca un paravan pe care sa-l ridice la apropierea autovehiculului.

3. Aparatul radar de tip stationar nu poate fi amplasat in apropierea unei surse puternice de radiatii electromagnetice, adica un stalp de radio, televiziune, telefonie mobila sau, cel mai des, o instalatie electrica de inalta tensiune. Normele pentru proiectarea si amplasarea unei locuinte prevad pentru evitarea poluarii electromagnetice amplasarea locuintei la cel putin 200m de o retea electrica de inalta tensiune. Deci, aparatul radar trebuie sa fie cel putin la 200 m de instalatia electrica de inalta tensiune, in afara campului electromagnetic. Aparatul radar stationar are lungimea fasciculului de 400-500m. Daca acest fascicul este indreptat spre instalatia electrica de inalta tensiune in timpul masurarii ceea ce se poate determina foarte usor din fotografie, atunci distanta la care trebuie sa fie amplasat aparatul radar stationar creste pana la 400-500m functie de unghi.

4. Daca in fotografiile depuse in instanta drept probe de catre Politie apar mai multe autovehicule simultan, verificati in toate fotografiile distanta dintre dvs. si celelalte autovehicule. Daca aceasta variaza de la prima fotografie la a doua, atunci nu dvs. aveati neaparat viteza cea mare din toate si este clar ca se incalca normele metrologice care prevad ca masuratorile nu pot constitui probe daca circula simultan mai multe autovehicule si nu se poate determina CLAR autovehiculul vizat.

5. Ordonanta 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor prevede ca agentul care constata contraventia se numeste agent constatator. Agentul constatator este si cel care aplica sanctiunea, altfel procesul-verbal este lovit de nulitate absoluta. Deci, daca un agent constata contraventia, dar procesu-verbal este intocmit de un alt agent (situatia in care se transmite viteza prin statie), procesul-verbal este nul, nu are nici o valoare si in urma contestatiei dvs. instanta il va anula, va anula si amenda si punctele.

6. Ordonanta 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor prevede ca agentul constatator are obligatia sa aduca la cunostinta contravenientului ca are dreptul de a avea sau nu obiectiuni pe care sa le inscrie la rubrica "alte mentiuni" sub sanctiunea nulitatii procesului-verbal. Deci, daca la rubrica "alte mentiuni" nu este completat nimic, atunci procesul-verbal este nul de drept si instanta il va anula si va anula si amenda si punctele.

7. Camerele digitale amplasate pe drumuri nu sunt omologate de Biroul Roman de Metrologie Legala (BRML) si nu pot fi folosite pentru determinarea vitezei legale, ci doar pentru probarea unei depasiri neregulamentare, trecerea pe rosu la semafor si altele de acest gen. Sistemul omologat de BRML este principiul buclei inductive: in asfalt sunt amplasati doi senzori electromagnetici la o distanta de 5 metri unul de celalalt. La trecerea prin dreptul primului senzor acesta imprima autovehiculului o amprenta magnetica unica. La trecerea prin dreptul celui de-al doilea senzor acesta calculeaza viteza si daca este mai mare decat cea legala, trimite comanda catre camera digitala care face fotografia din spate. Camerele care sunt prevazute cu bucla inductiva sunt doar 6 din cele 49 amplasate pana in prezent si ele se afla pe DN1 la: Balotesti, Ciolpani, Puchenii Mari, Barcanesti, Comarnic, Sinaia. Camerele digitale din orase niciuna nu are bucla inductiva. Se observa foarte usor care camere au si bucle inductive prin faptul ca, pe fiecare sens, in dreptul camerelor respective lipite de asfalt, in exteriorul asfaltului, sunt doua portiuni de beton de circa 30cm/15cm, la circa 5m una de cealalta, in care sunt incastrati senzorii.
Avatar utilizator
cristian3000
1nsane Member
 
Mesaje: 1258
Membru din: 02 Aug 2007, 14:47
Localitate: Timisoara
Maşina: ex- Ford, Mondeo, 2004. Prezent: Audi A4 2009.

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde danim » 02 Oct 2008, 15:16

Mario B.,290116 scrie:Nu stiu daca are foarte mare legatura ceea ce o sa postez acum cu subiectul in care postez, dar ma roade o chestie: De cateva zile tot primesc recomandate postale si vara asta mi-am cam facut de cap prin afara Bucurestiului :-s viteza etc...este posibil ca vre-o amenda sa iti vina prin recomandata postala?? :-SS...cum sa prcedez???

Sigur ca e posibil. Amenzile ptr. viteza care au fost date ptr. viteza sesizata de radare fixe/mobile vin numai cu recomandate prin Posta Romana. Majoritatea - am inteles de la colegi care au primit asa ceva-au si fotografii atasate. :D
Atata timp cat nu le-ai ridicat de la Oficiul Postal, Politia nu are dovada ca au ajuns la destinatar (deci ca te-a informat). Neavand semnatura ta pe confirmarea de primire si nefiind ridicate in termen de 10 zile, Posta le retrimite la expeditor.
Daca ai o musca pe cipilica, mai bine ca nu te-ai dus sa le iei. :-"
Ar fi util sa-ti intrebi rude/prieteni/cunostiinte daca nu ti-au trimis ceva recomandate(ceea ce nu prea cred...).
New Puma 2021 future owner
Be as young as your heart is. And don`t be afraid show it.
Avatar utilizator
danim
 
Mesaje: 457
Membru din: 25 Oct 2007, 14:55
Localitate: Bucuresti, Drumul Taberei
Maşina: New Ford Puma Titanium, MHEV, 125 bhp, blazer blue

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde joe13 » 02 Oct 2008, 21:25

[quote="danim,301959" Amenzile ptr. viteza care au fost date ptr. viteza sesizata de radare fixe/mobile vin numai cu recomandate prin Posta Romana.


Nu este adevarat.Mai vin si prin CURIERO. Am primit saptamana asta una din Cluj.
Avatar utilizator
joe13
 
Mesaje: 338
Membru din: 15 Iul 2008, 07:55
Localitate: BUCURESTI; Drumul Taberei
Maşina: FOCUS 2007

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde aannyy » 05 Oct 2008, 15:22

Nu are neaparat legatura cu titlul topicului dar am si eu o nelamurire:
Am fost lovit de un biciclist in spatele masinii si am haionul zgariat si aripa infundata. Am fost la Politie, am declarat incidentul, a fost si el ulterior si a fost gasit vinovat. Problema este:
1.Daca o fac pe CASCO societatea de asigurari se indreapta impotriva lui?
2. Daca da, cum pot face sa o repar ca el sa nu fie implicat? (mi-e cam mila de bietul om sa plateasca)? Exista vreo cale cu risc minim pentru mine?
Status loading.....99%
Avatar utilizator
aannyy
Gold Member
 
Mesaje: 996
Membru din: 24 Noi 2006, 12:50
Localitate: de pe 15 oct 2009 doar Bucuresti
Maşina: Focus 2, 2007, Hatch, 5 door, sea grey, 1,6, Tdci, 90 cp

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde cristian3000 » 05 Oct 2008, 16:23

daca vroiai sa-l ajuti trebuia sa declari la politie ca asa ai gasit-o in fatza blocului. cei de la CASCO o sa vada procesul verbal de la politie si foarte probabil ca o sa-l contacteze.
Avatar utilizator
cristian3000
1nsane Member
 
Mesaje: 1258
Membru din: 02 Aug 2007, 14:47
Localitate: Timisoara
Maşina: ex- Ford, Mondeo, 2004. Prezent: Audi A4 2009.

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde aannyy » 05 Oct 2008, 17:33

cristian3000,303253 scrie:daca vroiai sa-l ajuti trebuia sa declari la politie ca asa ai gasit-o in fatza blocului. cei de la CASCO o sa vada procesul verbal de la politie si foarte probabil ca o sa-l contacteze.


Eu sunt de acord cu tine dar mi-a fost frica sa nu cada de pe vreo schela, sa ascoata certificat medico-legal si apoi sa declare ca a fost accidentat si sa fiu eu acuzat.
Status loading.....99%
Avatar utilizator
aannyy
Gold Member
 
Mesaje: 996
Membru din: 24 Noi 2006, 12:50
Localitate: de pe 15 oct 2009 doar Bucuresti
Maşina: Focus 2, 2007, Hatch, 5 door, sea grey, 1,6, Tdci, 90 cp

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde aannyy » 06 Oct 2008, 11:45

Dar daca ma duc acum si declar ca am gasit-o asa in parcare, ce se intampla?
Status loading.....99%
Avatar utilizator
aannyy
Gold Member
 
Mesaje: 996
Membru din: 24 Noi 2006, 12:50
Localitate: de pe 15 oct 2009 doar Bucuresti
Maşina: Focus 2, 2007, Hatch, 5 door, sea grey, 1,6, Tdci, 90 cp

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde cristian3000 » 06 Oct 2008, 11:54

eu zic ca poti sa mergi, nu cred ca tzin minte aia de la politie ca ai mai fost in urma cu cateva zile. totusi e umpic riscant pt ca la o adica se poate verifica.
Avatar utilizator
cristian3000
1nsane Member
 
Mesaje: 1258
Membru din: 02 Aug 2007, 14:47
Localitate: Timisoara
Maşina: ex- Ford, Mondeo, 2004. Prezent: Audi A4 2009.

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde Mihai L » 06 Oct 2008, 12:00

aannyy,303726 scrie:Dar daca ma duc acum si declar ca am gasit-o asa in parcare, ce se intampla?

Mie imi suna a fals in declaratii + tentativa de fraudare a asigurarilor.
In momentul asta eu nu vad decat doua variante: apelezi la CASCO sau platesti singur reparatiile.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde aannyy » 06 Oct 2008, 14:11

Merci mult!
Asta vroiam sa aud. Nu merita pt. un necunoscut. Inchei discutia aici.
Status loading.....99%
Avatar utilizator
aannyy
Gold Member
 
Mesaje: 996
Membru din: 24 Noi 2006, 12:50
Localitate: de pe 15 oct 2009 doar Bucuresti
Maşina: Focus 2, 2007, Hatch, 5 door, sea grey, 1,6, Tdci, 90 cp

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde Tiry213 » 08 Oct 2008, 13:48

aannyy,303219 scrie:2. Daca da, cum pot face sa o repar ca el sa nu fie implicat? (mi-e cam mila de bietul om sa plateasca)? Exista vreo cale cu risc minim pentru mine?

Daca iti stramba capota , crezi ca lui ii era mila de tine ?
Imagine
Tiry213
1nsane Member
 
Mesaje: 2316
Membru din: 31 Iul 2007, 14:12

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde dan16tone » 26 Oct 2008, 15:47

Doresc sa va aduc si eu un caz la cunostinta referitor la politistii care ancheteaza un accident:
in data de 22.10.2008. un conducator auto ce rula cu autovehiculul in comuna Berceni judetul Ilfov care sa recunoastem asfaltul este super si se merge haotic la capitolul viteza trebuia sa intre pe o strada adiacenta in stinga carosabilului..........semnalizeaza cu minim 50m. intentia de schimbare a directiei de mers reduce viteza progresiv si mentionez nu brusc si chiar daca ar fi redus brusc nu ar avea relevanta in situatia care sa intimplat pina la urma .........un bizon cu o masina mai buna remarca ca acea masina sa oprit cu semnal stinga si cu lampile de stop pe frina aprinse dar a continuat depasirea avertizind sonor si sa dus.........din spatele lui iese orbeste un alt conducator auto asa brusc cu o dacie remarca tirziu ca respectivul sus mentionat statea pe loc si astepta sa dea prioritate la ce vine din fata cu toate ca erau mai departe dar na la viteza care se circula acolo,si calca frina brusc de teama sa nu vireze cel oprit stinga cai va taia calea asa sa gindit omul se intoarce 180 de grade si se propteste intrun pom de pe partea carosabila fara sa se atinga de autoturismul oprit regulamentar in carosabil cu intentia de a vira pe o strada adiacenta in stinga
Nu dureaza 5 minute vine seful de post din comuna Berceni agent sef principal Matache Marian un individ in prag de pensie paralel cu constatarile auto ceea ce a si demonstrat si a grait ca ar fi lucrat la ordine publica si acum noi ce rulam in comuna Berceni numai probleme ai facem...............
Apelativul catre cel care a intentionat virajul la dreapta si nu a fost implicat in accident nici macar moral:
ce faci BA il omori pasta? nu te uiti?apoi venindusi de acasa ia scris bizonului in procesul de constatare ce are la masina avarii (era tocmai buna de remat nu se mai merita reparata) si cu mare obrasnicie il ia si pe cel neimplicat nici macar moral la postul de politie din comuna Berceni cu japca si amenintari verbale sa dea declaratii cum sa intimplat tinindui pe amindoi aproximativ 3 ore acolo nefiind in stare sa intocmeasca ancheta de fata si sunind insistent pe seful de la circulatie din Popesti Leordeni intrebindul nonsalant..........seful ce fac cu astia doi?.........care este de vina?
analizati si dumneavoastra ce minti luminate are POLITIA RURALA,un mic exemplu
agent sef principal Matache Marian sef de post la comuna Berceni judetul Ilfov
Avatar utilizator
dan16tone
Incepator
 
Mesaje: 97
Membru din: 03 Sep 2008, 21:04
Maşina: ford fiesta,tdci,2008,1399 - 50kw,standard
VIN: WFOHXXGAJH8R18115

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde DGAlexandru » 26 Oct 2008, 17:08

Sa-mi traduca si mie cineva, va rog, ce a scris dan16tone mai sus. Sau macar sa-mi spuna daca e sau nu e on-topic. :|
Multumesc.
---------------Tel: 0722.120.128 / 0741.741.608 - Alexandru - Bucuresti---------------
--- !!! --- MP / PM dezactivat --- !!! ---

Imagine
Avatar utilizator
DGAlexandru
 
Mesaje: 8406
Membru din: 14 Feb 2008, 12:42
Localitate: Bucuresti
Maşina: Mondeo 4 HatchBack, TITANIUM X, 2.0 TDCi 143cp, AT6, Thunder Metallic, 05.2008

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde cristian3000 » 26 Oct 2008, 17:28

@dan16tone, pe viitor incearca in propozitii mai scurte. nici eu n-am inteles foarte bine ce s-a intamplat.

in alta ordine de idei, am primit prin posta o amenda. abia acum. cica pe data de 23 iulie 2008 am fost surprins pe aria localitatii Barcanesti (DN1 - jud. Prahova) cu 81 km/h (pe o portiune cu limitare la 70 km/h). se poate ca viteza sa-mi fi fost depistata cu ajutorul vreunui radar neomologat metrologic? auzeam ca acele camere fixe pot fi folosite numai pentru identificarea situatiilor de genul "depasire pe linie continua", etc, si ca nu au "credibilitate" atunci cand masoara vitezele. nici eu nu stiu exact de catre cine mi-a fost masurata viteza pt ca amenda a mers acasa la parintii mei, in BN, unde am domiciliul stabil, eu fiind in Timisoara.
Avatar utilizator
cristian3000
1nsane Member
 
Mesaje: 1258
Membru din: 02 Aug 2007, 14:47
Localitate: Timisoara
Maşina: ex- Ford, Mondeo, 2004. Prezent: Audi A4 2009.

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde valiinves » 26 Oct 2008, 17:31

DGAlexandru,314006 scrie:Sa-mi traduca si mie cineva, va rog, ce a scris dan16tone mai sus. Sau macar sa-mi spuna daca e sau nu e on-topic. :|
Multumesc.

Pai rezumatul ar fi, ca tre' sa avem grija cand ne opreste politia taraneasca, ca sunt prosti da garaie si vorba ceia:... Nu-ti pune mintea cu prostul, ca o are odihnita!!!'' :D
Asa ca intr-un fel......ar fi on topic.
Ford Mondeo 2002 2.0 TDCI 131 CP
WFOWXXGBBW1E43387

Mama prostilor....... e mereu gravida !
Nu te ingrijora de ceea ce gandesc oamenii - nu li se intampla prea des.
Avatar utilizator
valiinves
1nsane Member
 
Mesaje: 2235
Membru din: 21 Oct 2007, 02:05
Localitate: Focsani
Maşina: Ford Mondeo wagon 2002 2.0 TDCI 131CP gri metalizat
VIN: WFOWXXGBBW1E43387

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde aannyy » 26 Oct 2008, 17:34

Dar fratilor exista si organe superioare care pot face dreptate. Eu ma judec acum in Recurs pentru amenda radar luata pe bune dar care prostu nu a stiut sa intocmeasca procesul verbal. Pana ramane definitiva hot. se devalorizeaza si cei 300 lei amenda pe care trebuie sa ii dau.
Status loading.....99%
Avatar utilizator
aannyy
Gold Member
 
Mesaje: 996
Membru din: 24 Noi 2006, 12:50
Localitate: de pe 15 oct 2009 doar Bucuresti
Maşina: Focus 2, 2007, Hatch, 5 door, sea grey, 1,6, Tdci, 90 cp

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde valiinves » 26 Oct 2008, 17:38

cristian3000,314029 scrie:@dan16tone, pe viitor incearca in propozitii mai scurte. nici eu n-am inteles foarte bine ce s-a intamplat.

in alta ordine de idei, am primit prin posta o amenda. abia acum. cica pe data de 23 iulie 2008 am fost surprins pe aria localitatii Barcanesti (DN1 - jud. Prahova) cu 81 km/h (pe o portiune cu limitare la 70 km/h). se poate ca viteza sa-mi fi fost depistata cu ajutorul vreunui radar neomologat metrologic? auzeam ca acele camere fixe pot fi folosite numai pentru identificarea situatiilor de genul "depasire pe linie continua", etc, si ca nu au "credibilitate" atunci cand masoara vitezele. nici eu nu stiu exact de catre cine mi-a fost masurata viteza pt ca amenda a mers acasa la parintii mei, in BN, unde am domiciliul stabil, eu fiind in Timisoara.

Am impresia ca in Barcanesti este unul care masoara si viteza.
Dar eu zic ca nu are rost sa-i dai in judecata pt 2 puncte penalizare si 100 Roni amenda care trebuie s-o platesti la jumatate in 48 de ore. E mai mare penalizarea la o oprire pe interzis decat daca ai depasit limita de viteza cu pana la 20Km/h
Ford Mondeo 2002 2.0 TDCI 131 CP
WFOWXXGBBW1E43387

Mama prostilor....... e mereu gravida !
Nu te ingrijora de ceea ce gandesc oamenii - nu li se intampla prea des.
Avatar utilizator
valiinves
1nsane Member
 
Mesaje: 2235
Membru din: 21 Oct 2007, 02:05
Localitate: Focsani
Maşina: Ford Mondeo wagon 2002 2.0 TDCI 131CP gri metalizat
VIN: WFOWXXGBBW1E43387

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde laurentiu7 » 26 Oct 2008, 17:46

@cristian3000 , suntem in aceeasi situatie , si eu am primit pt 83 km/h tot in localitatea Barcanesti . Vezi ca mai jos este trecut tipul de radar ( Gasto GTC-D la mine ) si numarul pozei . Poti sa contesti daca vrei dar singura sansa este sa treca mai mult de 6 luni intre data constatarii si termenul procesului ( asta e termenul de prescriere ) . Eu nu contest pt ca ar trebui sa merg la Judecatoria Ploiesti , iar pt 50 ron , e mai mare rasul.....Daca era in Buc , nu plateam nimic , o lungeam pana la pastele cailor....
1. MK2 Focus 2.0 TDCI 136 HP Ghia, Hydronic Heater. FF2_Black_Panther
2. MK3.5 Focus 1.5 Ecoboost 150 HP Titanium, 6F35 Auto Gearbox.
.........................................
Stergatoare Ford Focus 3
viewtopic.php?f=213&t=130794
laurentiu7
Gold Member
 
Mesaje: 969
Membru din: 15 Dec 2007, 22:57
Localitate: Bucuresti

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

Mesajde cristian3000 » 26 Oct 2008, 17:50

mersi. da, asa cred ca o sa fac. o s-o platesc daca zici ca e numai 100 de lei. (de fapt au venit doar niste formulare pe care le-au completat ai mei si le-au trimis inapoi, amenda propriu-zisa urmeaza sa vina).
Avatar utilizator
cristian3000
1nsane Member
 
Mesaje: 1258
Membru din: 02 Aug 2007, 14:47
Localitate: Timisoara
Maşina: ex- Ford, Mondeo, 2004. Prezent: Audi A4 2009.

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Legislaţie

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 6 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 6 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 6 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 1283 pe 23 Apr 2024, 16:22

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 6 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login