pe rand:
v-ati gandit ca asigurarea, cata vreme este
obligatorie, este
jecmaneala? se porneste de la prezumtia ca in fiecare dintre noi se afla un ticalos gata sa pacatuiasca si sa se eschiveze de la plata daunelor provocate, ceea e total gresit; obliga-ma sa platesc o asigurare cate vreme am o neindemanare demonstrabila (sunt incepator, sau am un plasture pe un ochi, sau altceva temporar si corectabil), dar daca am incheiar stagiul de un an (sau 15000 km, sau trei ani de asigurare platita), mai scuteste-ma, sau obliga-ma la o asigurare confortabila (daca in cele 6 luni sau 1 an nu am niciun eveniment, da-mi banii inapoi; nu pe toti, dar macar trei sfarturi, sau jumatate)
daca acel vasile a condus 40 de ani, cu grija, si nu a provocat niciun accident - pentru ce a platit atatia bani? vede ceva inapoi, beneficiaza si altcineva in afara de asigurator si de stat?
pe urma: daca voi va credeti ca e bine sa ne gandim la niste costuri (ale asigurarii) diferentiate, si anume ca soferul indisciplinat sa plateasca mult iar cel disciplinat putin, asta trebuie inteles intr-un singur fel: cel disciplinat va plati
ca si pana acuma, nu o s-ai faca nimeni reducere, nu o sa-i dea nimeni nimic inapoi (ca asa ar trebui: ai incheiat fara incidente perioada de asigurare, te duci si primesti un premiu, fara sa fii conditionat de o noua asigurare; doar pentru ca ai fost cuminte sa capeti o bombonica!), insa cel incepator sau aventuros o sa plateasca
mai mult; nu e niciun avantaj adevarat pentru cel cuminte, ci numai o pedeapsa in plus, o "asigurare" a asiguratorului ca va avea venituri sporite
nu e drept; varianta ca "daca nu faci niciun accident anul asta (adica: daca ma platesti pe mine, asiguratorul, degeaba si de pomana, sa nu trebuiasca sa fac nimic pentru banii pe care ti-i iau), la anul iti fac o reducere de 2% este praf in ochi, ca te mai si conditioneaza de un nou contract; nu, daca am fost cuminte, da-mi repede inapoi o parte
din ce ti-am dat deja!
apoi
turnatoria: Darth-Claudiu, daca tu mi-ai spune ca esti gata sa semnalezi neregulile altora din simt civic, nu mi-ar placea, dar as putea sa inteleg - te deranjeaza ca tu depui eforturi si platesti tot ce e de platit ca sa fii in regula si sa respecti legea si sa sustii sistemul, iar altii triseaza in detrimentul tuturor, deci si al tau; dar in clipa in care tu imi spui ca esti gata sa torni pe bani, si inca mai vrei si protectie, sa ma ierti, dar asta este o atitudine josnica:
esti nerabdator sa te vinzi, n-ai nevoie decat de o oferta motivanta! (bine, nu te acuz direct pe tine, ca poate ca tu nici nu te-ai gandit prea bine; dar ma oripileaza ideea ca ar sta cineva la panda sa vaneze cat mai multi contravenienti, ca are rate de platit si copii in facultate si medicamentele sunt scumpe)
legea: trebuie sa fie atotcuprinzatoare, sa nu ne mai cotim ca x e sofer de firma si y e sofer de duminica: toti participam la trafic, toti avem responsabilitati; singura diferentiere notabila a fost deja aplicata: dupa caii putere, ca astia (pe langa masa vehicolului si viteza de deplasare) sunt cei determina amploarea distrugerilor la impact
(dar am notat ideea cu responsabilitatea detinatorului masinii sau a angajatorului soferului: daca il pui sa se grabeasca, preiei o parte din consecintele contraventiei - amenda sa vina la firma, nu la sofer; si atunci te socotesti tu, patronul cu soferul; in caz de accident, oricat de usor sau de grav ar fi el, sa ramana responsabilitatea soferului)
soferul profesionist:
$1 scrie:$21) De regulă, conduc mai mult decât un şofer "normal", deci au un risc crescut.
2) Un şofer profesionist poate transporta mărfuri sau persoane care pot creşte gradul de risc.
3) ÃŽn unele cazuri, conduce mai multe maÅŸini.
eu as spune ca nu trebuie sa ne gandim ca e mai obosit sau duce bombe sau alte asemenea
negative, ci sa ne gandim ca este un expert in ale soferiei, ca merita sa ai incredere sa il lasi sa conduca mai multe ore si mii de km, sa ii incredintezi transporturi periculoase; altfel, ce naiba sa caute un amator la volanul unui TIR?
incepatorii, pensionarii, cei care n-au condus de multa vreme: nu poti sa le iei dreptul de a conduce (toti am fost incepatori, poate ca am facut sau vom face pauze de soferie, poate ca vom ajunge si pensionari - cine stie? sunt etape/modele normale si firesti), dupa cum e aberant ca pentru o greseala de soferie sa confisti o masina, sau bagi omul la parnaie pentru o amenda neplatita sau alte asemenea bazaconii (sa nu cumva sa va ganditi la ce perspectiva a mega-spagilor se contureaza:
calci lina continua cu maybachul, ti-l iau! sau imi dai 20-50000 de euro, sa ma fac ca n-am vazut?)
(am citit cam pe fuga, dar am vazut ca s-au mai exprimat opinii asemenea alor mele, precum si contra; asta e forumul, nu? scuzati eventuala repetare)