Discuţii despre legislaţia în vigoare, codul rutier, taxe, asigurări RCA sau Casco, etc
Răspunde

Re: Intersectie. Semnal stanga. Acrosaj. Cine e vinovatul?

30 Dec 2009, 12:17

Da, cel de pe drumul principal are prioritate cu asta sunt de acord! Dar intersectia nu e dirijata!
In intersectiile dirijate trebuie sa existe cel putin un indicator, altfel sunt NEdirijate!

L.E. Este reglementata circulatia in astfel de intersectii, dar ele nu sunt dirijate! Drumul national este prioritar fata de drumul judetean, dar daca nu are nici un indicator in intersectie nu inseamna ca e o intersectie dirijata! Inseamna doar ca circuli pe drumul cu prioritate!
Ultima oară modificat de Black Cat pe 30 Dec 2009, 12:21, modificat 1 dată în total.

Re: Intersectie. Semnal stanga. Acrosaj. Cine e vinovatul?

30 Dec 2009, 12:20

Nu exista intersectii NEdirijate in care este "implicat" un DN principal sau E.

Re: Intersectie. Semnal stanga. Acrosaj. Cine e vinovatul?

30 Dec 2009, 12:24

$1 scrie:$2u exista intersectii NEdirijate in care este "implicat" un DN principal sau E.

Corect! Practic in ultimi ani nu mai exista! Numai in teorie mai putem discuta de astfel de situatii!

Re: Intersectie. Semnal stanga. Acrosaj. Cine e vinovatul?

30 Dec 2009, 12:28

$1 scrie:$2rt.57. - (1) La intersecţiile cu circulaţie nedirijată, conducătorul de vehicul este obligat să cedeze trecerea vehiculelor care vin din partea dreaptă, în condiţiile stabilite prin regulament.
Vorbim de intersectii dirijate, normal, unde depasirea nu este interzisa, deci este permisa (daca nu se specifica altfel prin indicatoare/marcaje).

Asa ca in cazul prezentat mai sus, in intrebarea mea si in scenariul I, nu vad unde, legal, este vina depasitorului. Depasitul are OBLIGATII LEGALE pe care nu le indeplineste cand vireaza stanga. El este unicul vinovat de producerea accidentului, in niciun caz nu poate fi vorba de culpa comuna. In niciun caz la o depasire nu poti pastra distanta laterala astfel incat sa eviti ORICE manevra a celui depasit (pastrezi o distanta de 2m, maxima cat iti permite drumul : 3.50m banda, 2.00m masina, 0.50m zona de siguranta in exterior (in dreapta ptr cel depasit, in stanga ptr depasitor), ramane 1m*2benzi = 2m) - asa s-ar interzice complet depasirile si am stii o treaba.

Re: Intersectie. Semnal stanga. Acrosaj. Cine e vinovatul?

30 Dec 2009, 12:46

Eu cred ca voi ati omis un lucru extrem de important. Faptul ca a doua masina NU DEPASEA!!! Ea vira, de asemenea, la stanga! A depasi inseamna a parasi banda pe care rulezi, prin stanga, a trece de masina din fata si a reveni pe banda initiala. A doua masina nu depasea, ea s-a angajat intr-un viraj la stanga inainte de a ajunge in intersectie.

Later: Sunt chiar curios - cati dintre voi au depasit pe partea stanga INTR-O INTERSECTIE? Mie nici macar nu mi-a trecut prin cap... EVER! Adica nu mai rezist inca 10-15-20m cat e intersectia aia?

Re: Intersectie. Semnal stanga. Acrosaj. Cine e vinovatul?

30 Dec 2009, 12:54

Altfel spus, daca virezi stanga (deci nu depasesti) nu trebuie sa te asiguri daca cineva inaintea ta nu a initiat legal manevra de depasire? :D

L.E. Stai linistit, majoritatea intersectiilor nici nu le vezi, ca sunt cu drumuri locale, agricole, accese, etc

Re: Intersectie. Semnal stanga. Acrosaj. Cine e vinovatul?

30 Dec 2009, 12:57

N-am zis asta, tocmai de aceea am si 'mers' pe culpa comuna.

Hai sa vorbim pe cazul de mai sus, sa lasam ce ar trebui sa faci. Avem doua masini care vireaza la stanga. Prima este lovita de a doua. Nu depasire, nu intersectie nedirijata ca nu e relevant aici. Doua masini care vireaza la stanga. Cine e vinovatul?

Re: Intersectie. Semnal stanga. Acrosaj. Cine e vinovatul?

30 Dec 2009, 12:59

Nu poate fi vorba de cupla comuna. Vinovatul 100% este depasitul :) Pana la urma nu am inteles cu ce a gresit cel ce depaseste. SI nu veni cu textul de distanta laterala, ca IN ORICE depasire pe care o faci, daca depasitul face brusc stanga esti pa.

Re: Intersectie. Semnal stanga. Acrosaj. Cine e vinovatul?

30 Dec 2009, 13:01

Nici nu vorbeam de distanta laterala, de fapt nu am facut-o in acest topic. Distanta de care vorbeam eu era distanta fata de cel din fata, nu fata de cel din lateral.

Re: Intersectie. Semnal stanga. Acrosaj. Cine e vinovatul?

30 Dec 2009, 13:08

Pai ce distanta sa pastrezi in manevra de depasire, alta decat laterala?

Re: Intersectie. Semnal stanga. Acrosaj. Cine e vinovatul?

30 Dec 2009, 13:12

Ai o problema cu manevra de depasire asta :). Aici vorbim de viraj la stanga.

Re: Intersectie. Semnal stanga. Acrosaj. Cine e vinovatul?

30 Dec 2009, 13:23

$1 scrie:$2ater: Sunt chiar curios - cati dintre voi au depasit pe partea stanga INTR-O INTERSECTIE? Mie nici macar nu mi-a trecut prin cap... EVER! Adica nu mai rezist inca 10-15-20m cat e intersectia aia?


Eu frecvent depasesc pe partea stanga in intersectii! Dar numai pe cei care vireaza dreapta! :D

Re: Intersectie. Semnal stanga. Acrosaj. Cine e vinovatul?

30 Dec 2009, 13:42

Un an nou fericit si gata cu cearta! sunt curios ce au zis cei de la politie! in mod clar cel de-al doilea e vinovat.

1. daca cel din fata a semnalizat, e vinovat ca nu a acordat prioritate.
2. daca cel din fata nu a semnalizat, e vinovat ca a facut stanga pe linie continua, ca e clar ca nu a depasit axul drumul, (acolo se afla prima masina).

Re: Intersectie. Semnal stanga. Acrosaj. Cine e vinovatul?

30 Dec 2009, 13:53

Daca manevra de virare la stanga era permisa in acea intersectie cel care a depasit prin stanga e vinovat.

Re: Intersectie. Semnal stanga. Acrosaj. Cine e vinovatul?

30 Dec 2009, 14:43

Doresc sa raspund celui ce a initiat acest topic (deci sa fiu la subiect ONtopic) si numai lui. De ce? Din 2 motive si anume:
1. Colegii ce citesc aceste randuri, sa se lamureasca exact despre ce e vb., sa stie cum este corect de procedat.
2. Ptr. ca au aparut foarte multi de "daca", foarte multe cazuri particulare iar altele cu care nu te intalnesti niciodata, ptr. ca se poate genera flame, ptr. ca nimeni nu pleaca lamurit de aici.

Tot comentariul meu se bazeaza doar pe articole selectate din legislatie.
Pozitia pe care o adopt in cazul cu pricina (cel expus de tatyflorin) este aceea care va fi intuita de dvs. dupa citirea postului.
Am subliniat lucrurile care m-au interesat.

Lectura placuta !

§ 3. Depăşirea
Art.45. - (1) Depăşirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lângă un obstacol, aflat pe acelaşi sens de circulaţie, prin schimbarea direcţiei de mers şi ieşirea de pe banda de circulaţie sau din şirul de vehicule în care s-a aflat iniţial.
(2) Conducătorul vehiculului care se angajează în depăşire trebuie să se asigure că vehiculul care circulă în faţa sau în spatele lui nu a iniţiat o asemenea manevră.
(3) Atunci când prin manevra de depăşire se trece peste axa care separă sensurile de circulaţie, conducătorii de vehicule trebuie să se asigure că din sens opus nu se apropie un vehicul şi că dispun de
spaţiu suficient pentru a reintra pe banda iniţială, unde au obligaţia să revină după efectuarea manevrei de depăşire.
(5) Depăşirea se efectuează numai pe partea stângă a vehiculului depăşit. Tramvaiul sau vehiculul al cărui conducător a semnalizat intenţia şi s-a încadrat corespunzător părăsirii sensului de mers spre
stânga
se depăşeşte prin partea dreaptă.


§ 6. Reguli referitoare la manevre
Art.54. - (1) Conducătorul de vehicul care execută o manevră de schimbare a direcţiei de mers, de ieşire dintr-un rând de vehicule staţionate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o altă bandă de circulaţie sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care urmează să efectueze o întoarcere ori să meargă cu spatele este obligat să semnalizeze din timp şi să se asigure că o poate face fără să perturbe circulaţia sau să pună în pericol siguranţa celorlalţi participanţi la trafic.
(2) Semnalizarea schimbării direcţiei de mers trebuie să fie menţinută pe întreaga durată a manevrei.

§ 7. Intersecţii şi obligaţia de a ceda trecerea
Art.55. - Intersecţiile sunt:
a) cu circulaţie nedirijată;
b) cu circulaţie dirijată. În această categorie sunt incluse şi intersecţiile în care circulaţia se desfăşoară în sens giratoriu.
Art.56. - La apropierea de o intersecţie conducătorul de vehicul trebuie să circule cu o viteză care să îi permită oprirea, pentru a acorda prioritate de trecere participanţilor la trafic care au acest drept.
Art.57. - (1) La intersecţiile cu circulaţie nedirijată, conducătorul de vehicul este obligat să cedeze trecerea tuturor vehiculelor care vin din partea dreaptă.
(2) La intersecţiile cu circulaţie dirijată prin indicatoare, semafoare sau de către poliţistul rutier, conducătorul de vehicul este obligat să respecte semnificaţia sau indicaţiile acestuia.
Art.58. - În cazul vehiculelor care pătrund într-o intersecţie dintre un drum închis circulaţiei publice şi un drum public, au prioritate acele vehicule care circulă pe drumul public.
Art.59. - (1) În intersecţiile cu circulaţie nedirijată, conducătorul de vehicul este obligat să acorde prioritate de trecere vehiculelor care circulă pe şine. Acestea pierd prioritatea de trecere când efectuează virajul spre stânga sau când semnalizarea rutieră din acea zonă stabileşte o altă regulă de circulaţie.
(2) În intersecţii, conducătorii vehiculelor care virează spre stânga sunt obligaţi să acorde prioritate de trecere vehiculelor cu care se intersectează şi care circulă din partea dreaptă.

Art.30. - (1) Mijloacele de semnalizare rutieră sunt:
a) sistemele de semnalizare luminoasă sau sonoră;
b) indicatoarele;
c) marcajele;
d) alte dispozitive speciale.

SECÅ¢IUNEA 1
Obligaţiile participanţilor la trafic
Art.35. - (1) Participanţii la trafic trebuie să aibă un comportament care să nu afecteze fluenţa şi siguranţa circulaţiei, să nu pună în pericol viaţa sau integritatea corporală a persoanelor şi să nu aducă prejudicii proprietăţii publice ori private.

Art. 102. - (1) Administratorul drumului public este obligat sa aplice marcaje cu linii continue sau discontinue, dupa caz, atât pentru separarea sensurilor si benzilor de circulatie, cât si pentru delimitarea partii carosabile.
(2) Marcajul longitudinal format dintr-o linie continua simpla sau dubla interzice trecerea cu vehiculul peste el.
Daca o asemenea linie separa sensurile de circulatie, se interzice trecerea pe partea opusa sensului de mers.

SECTIUNEA a 3-a
Reguli pentru circulatia vehiculelor
¤ 1. Pozitii în timpul mersului
Art. 135. - (1) Pe drumurile publice pe care sunt aplicate marcaje, conducatorilor de vehicule le este interzisa trecerea peste linia continua, simpla sau dubla, si peste marcajul pentru spatii interzise.
(2) Marcajul discontinuu delimiteaza benzile, putându-se trece peste el numai atunci când conducatorii de vehicule schimba banda de circulatie, directia de deplasare ori când s-au angajat în depasire. Aceste manevre se vor executa numai dupa ce acestia au semnalizat si s-au asigurat ca nu pericliteaza siguranta celorlalti participanti la trafic care îi urmeaza sau îi preceda sau circula din sens opus.
(3) Obligatiile prevazute la alin. (2) revin conducatorilor de vehicule si atunci când pe drumul public nu sunt aplicate marcaje.

Art. 152. - (1) Se interzice depasirea vehiculelor: a) în intersectii cu circulatia nedirijata prin mijloace de semnalizare rutiera ori de catre politisti;
i) când pentru efectuarea manevrei se trece efectiv peste marcajul continuu, simplu sau dublu, care desparte sensurile de mers, iar autovehiculele circula pe contrasens; j) în situatia când din sens opus se apropie un alt vehicul al carui conducator este obligat sa efectueze manevre de evitare pentru a nu intra în coliziune;
k) în locul unde s-a format o coloana de vehicule în asteptare, daca prin aceasta se intra pe sensul opus de circulatie.

Art. 158. - Conducatorul de vehicul este obligat sa reduca viteza, daca prevede un pericol, în urmatoarele situatii:
a) la trecerea prin intersectiile cu circulatie nedirijata;
n) la schimbarea directiei de mers prin viraje;
o) atunci când autovehiculul care circula înaintea sa semnalizeaza intentia de a schimba banda de circulatie sau directia de deplasare.
Art. 161. - Conducatorul de vehicul care constata ca vehiculele care circula înaintea lui semnalizeaza intentia de a schimba banda de circulatie sau directia de deplasare este obligat sa asigure conditiile pentru realizarea acestor manevre în deplina siguranta.
Art.

163. - Pentru a putea întoarce vehiculul de pe un sens de mers pe celalalt prin manevra înainte si înapoi sau prin viraj, conducatorul acestuia este obligat sa semnalizeze si sa se asigure ca din fata, din spate sau din lateral nu circula în acel moment nici un vehicul. - acest articol este pentru focusul din topicul anterior

rAt. 167. - Nu are prioritate de trecere:
a) vehiculul care intra pe un drum public venind de pe un drum lateral, de categorie inferioara;
b) vehiculul care intra într-o intersectie venind de pe un drum public pe care nu este instalat vreun indicator de prioritate, fata de vehiculele care circula dinspre dreapta;
g) vehiculul care se pune în miscare sau care iese din garaj, curte, gang fata de vehiculul care circula pe drumul public, indiferent de directia de deplasare. Se excepteaza autovehiculul din serviciile de transport public de persoane care se pune în miscare din statiile prevazute cu alveole;
h) vehiculul care executa virajul spre stânga fata de cel care circula din sens opus, inclusiv atunci când circulatia în intersectie este dirijata prin semnale luminoase;
j) vehiculul care efectueaza un viraj spre stânga sau spre dreapta si se intersecteaza cu un biciclist care circula pe o pista pentru biciclete, semnalizata ca atare.

Va multumesc frumos ptr. rabdare !

Re: Intersectie. Semnal stanga. Acrosaj. Cine e vinovatul?

30 Dec 2009, 14:44

Sunt uimit de cate probleme conexe au aparut de la o intrebare extrem de simpla. Fara sa jignesc pe nimeni, politistii judeca exact ca un copil de clasa a 3-a. si asa si trebuie, deoarece prea multele implicatii ale unui accident nu ii lasa sa judece esentialul. Voi ati analizat super complex, calcule, viteze, distante. Multi insa nu mai vedeti padurea de copaci. Cazul este extrem de simplu. Simplificati-l si dupa aceea putem sa extrapolam pe ce altceva vrem, ca si studiu de caz. Pentru a fi culpa comuna trebuie ca amandoi sa fie vinovati. Poate va plictisesc, dar iata legea. Sa-mi spuneti unde vedeti in intersectie faptul ca pentru un viraj la stanga, soferul trebuie sa se asigure din spate:

1. Pentru a efectua un viraj la stinga intr-o intersectie nedirijata conducatorul auto trebuie sa respecte urmatoarele :
Sa hotarasca dinainte traseul pe care il va urma si directia de schimbat ;
Sa observe cu atentie indicatoarele si marcajele si sa le respecte semnificatia;
Sa fie atent la semnalele speciale de avertizare, la semnalele politistului sau la semnalizarea temporara si sa le respecte ;
Sa semnalizeze intentia de schimbare a directiei cu 50 m inainte de a o efectua in localitati si 100m inainte in afara localitatilor si pe tot timpul cit se circula in zona de preselectie ;
Sa semnalizeze noaptea prin schimbarea luminilor de intilnire cu cele de drum, in intersectiile nedirijate prin semnale luminoase sau de politisti;
Sa se incadreze linga axul drumului inainte de intrare in zona de preselectare;
Sa reduca viteza la cca 30 m de intersectie ;
Sa schimbe viteza intr-o treapta inferioara la 10 m de intersectie ;
Sa se asigure si sa acorde prioritate tuturor vehiculelor care vin din dreapta, celor care vin din sens invers si tramvaielor ( tramvaiul care schimba directia de mers spre stinga pierde prioritatea);
Sa aplice regulile de prioritate a pietonilor ;
Sa acorde prioritate biciclistilor care circula pe o pista semnalizata ca atare ;
Se interzice depasirea in intersectiile nedirijate ;
Daca in intersectie exista blocaje de circulatie nu este permisa patrunderea .
Pe timp nefavorabil, cind carosabilul este alunecos, manevrele se vor face la viteze mai
mici pentru a evita derapajele.
Este necesara o atentie marita pentru a intui intentiile conducatorilor auto care au uitat
sa semnalizeze sau semnalizarea nu functioneaza.
Virajul la stinga se executa astfel :
a. Asigurare ;
b. Semnalizarea stinga cu 50 m inainte de intersectie;
c. Incadrarea linga axul drumului;
e. Reducerea vitezei la 30 m de intersectie;
f. Schimbarea vitezei intr-o treapta inferioara ;
g. Asigurarea dinspre partea dreapta si din fata ;
h. Se acorda prioritate tuturor vehiculelor care vin din dreapta si din fata precum si
tramvaielor (mai putin tramvaiul care schimba directia de mers spre stinga) si
biciclistilor aflati pe o pista speciala;
i. Executarea virajului cu viteza redusa, prin stinga centrului intersectiei, fara a se
intersecta cu traiectoria vehiculelor din sens opus care vireaza la stinga;
j. Acordarea prioritatii pietonilor aflati pe marcaj:
q. Accelerare si schimbarea vitezei intr-o treapta superioara.

Si sa nu uitam ca oricui i se poate sa rateze o intersectie mai ales in afara localitatilor. Ce facem totusi? Depasim cu incredere, ca legea ne scoate nevinovati sau cel mult la culpa comuna? Doamne fereste de raniti! Ce facem?

PS: Cred ca ar fi mai bine sa studiem cazul simplu, cu o banda pe sens, drum lateral la stanga (nu drum de tara, ulita sau intrarea in curte). Fara tramvaie, fara studii de cat a semnalizat cel din fata, etc. Politistul se uita daca esti lovit in spate sau fata, dar chiar si asa, daca acolo nu aveai voie sa depasesti... nu gandeste mai multe!
Si eu folosesc metoda unui flash scurt, dar intotdeauna studiez comportamentul celui depasit cel putin 30 de secunde inainte sa-l depasesc. Cei cu experienta isi vor da seama dupa cum se incadreaza pe banda, dupa cum ia curbele, dupa cum accelereaza sau pune frana, ce fel de sofer este cel din fata.

PPS: Politistul nu stiu ce a spus, eu am avut alt incident - asemanator dar in oras - e o situatie ipotetica. Cred ca important pentru studierea cazului este daca acolo SE DEPASESTE SAU NU LEGAL...

Re: Intersectie. Semnal stanga. Acrosaj. Cine e vinovatul?

30 Dec 2009, 15:00

Din punctul meu de vedere.......Ilegal

Am fost scurt? :D

Re: Intersectie. Semnal stanga. Acrosaj. Cine e vinovatul?

30 Dec 2009, 15:07

tatyflorin, desi inclin sa iti dau dreptate, nu pot sa nu remarc ca, indiferent ce spune legea, asigurarea SI IN SPATE poate constitui diferenta dintre viata si moarte in unele cazuri. Asa ca decat sa intri in viraj FARA sa-ti pese (pentru ca, vezi tu!, legea e de partea ta), mai bine ai pierde 2 secunde (MAXIM!) pentru 2 priviri in retrovizoare.

Re: Intersectie. Semnal stanga. Acrosaj. Cine e vinovatul?

30 Dec 2009, 15:12

silviupn69, vezi ca unele dintre articolele alea nu mai sunt valabile (de fapt, sursa citarilor tale, HOTĂRÂREA nr.85 din 23 ianuarie 2003 a fost abrogata de HOTĂRÂREA nr.1.391 din 4 octombrie 2006, care acum este in vigoare ca Regulament de aplicare - vezi sticky-urile cu linkuri utile din sectiunea asta). Cu toate ca f multe nu se schimba, trebuie sa fim la curent cu modificarile.

Pana la urma e simplu : Daca unul vireaza stanga cat timp altul il depaseste LEGAL, cel ce vireaza e vinovat. Daca unul il depaseste pe altul ce vireaza stanga LEGAL, cel ce depaseste este vinovat. E chestie de logica pana la urma.

Caz concret : un individ merge cu 30 la ora, pe drum, in sat, vizibilitate f buna, linie discontinua. Frate-miu, in spatele lui, semnalizeaza si initiaza manevra de depasire. Atunci individul se gandeste ca ce fain ar fi sa vireze, si el, stanga pe o alee. Frate-miu, ca sa il evite, ia stanga de volan, il atinge un pic si intra in sant. Credeti ca mai are rost sa spun cine era vinovatul?

Re: Intersectie. Semnal stanga. Acrosaj. Cine e vinovatul?

30 Dec 2009, 15:16

$1 scrie:$2sigurarea SI IN SPATE poate constitui diferenta dintre viata si moarte in unele cazuri. Asa ca decat sa intri in viraj FARA sa-ti pese (pentru ca, vezi tu!, legea e de partea ta), mai bine ai pierde 2 secunde (MAXIM!) pentru 2 priviri in retrovizoare.


Domnu Adi...Toata stima...Ati grait intelept!

Re: Intersectie. Semnal stanga. Acrosaj. Cine e vinovatul?

30 Dec 2009, 20:03

$1 scrie:$2atyflorin, desi inclin sa iti dau dreptate, nu pot sa nu remarc ca, indiferent ce spune legea, asigurarea SI IN SPATE poate constitui diferenta dintre viata si moarte in unele cazuri. Asa ca decat sa intri in viraj FARA sa-ti pese (pentru ca, vezi tu!, legea e de partea ta), mai bine ai pierde 2 secunde (MAXIM!) pentru 2 priviri in retrovizoare.


Noi vorbim teoretic asupra unui incident care se poate petrece. E omenesc sa gresesti. Ideea e.. ca se intampla! Ce faci? Nu credeti ca discutia asta iti poate schimba in bine sansele tale pentru a conduce mai prudent, stiind la ce risc te expui? Oare cand depasesti noaptea, sau pe ceata sau ... nu conteaza, nu e bine de stiut si de luat in calcul si intersectia cu un drum pe care nu aveai de unde sa stii ca e acolo? Si ca poate soferul din fata ta pur si simplu nu te vede sau greseste si el, ca e om? Teoretic vorbind, cazul se judeca extrem de simplu de organele abilitate. Aveai voie se depasesti? DA! Nu esti vinovat. Nu? Esti. Orice am discuta despre depasire si alte reguli referitoare la depasire e ca si cum ai aduce 4 vedete Playboy la ziua de nastere a copilului.. care face 1 an! Degeaba atatea discutii despre depasire daca acolo depasirea este interzisa! Asa cum am prezentat initial cazul, e vorba de o banda pe sensul de mers si o intersectie cu viraj la stanga. Dirijata sau nedirijata, intersectia nu iti da nici un drept legal la depasire. Haideti sa uitam de tramvaie, loc in dreapta, stanga s.a.m.d. Intersectia iti ia drpetul de a depasi. NU AI VOIE. Legal. De ce tot atatea discutii despre depasire? E o gimnastica a mintii? Ok. Dar nu ne ajuta. Trebuie insa sa fim constienti ca intr-o depasire, exceptand atatea cazuri in care cel din fata se trezeste sa accelereze sau sa intre si el in depasire odata cu manevra ta, ca poate exista si cazul in care soferul din fata chiar circula regulamentar si acel semnal pus la stanga nu e degeaba. Poate cunoaste zona si vrea sa vireze pe straduta care il duce acasa. SI tu nu o stii... Degeaba am pus semnal inaintea celui din fata, degeaba acceleram vazand ca si cel din fata a pus semnalul, daca patrundem intr-o intersectie si provocam un accident. Asta e ideea care as vrea sa ramana: suntem in Romania unde semnalizarea rutiera lasa mult de dorit. TREBUIE SA FIM ATENTI SI LA GRESEALA CELUILALT pentru a nu plati timp si nervi si poate bani degeaba. Dar ar mai fi un aspect important: sa nu gresesti crezand ca ai dreptate.

Cazul, repet, e teoretic, si e normal sa te asiguri si cand ai prioritate. E mai intelept, mai sigur si mai sanatos. Dar daca se intampla ce am spus mai sus, ce faci? Un om informat face cat doi. Asa ca mare atentie la depasiri si la intersectii. Repet: nici un articol referitor la depasire, schimbarea directiei de mers s.a.m.d. nu mai sta in picioare in intersectie (asa cum e prezentata mai sus).

Re: Intersectie. Semnal stanga. Acrosaj. Cine e vinovatul?

30 Dec 2009, 23:33

$1 scrie:$2i ca poate soferul din fata ta pur si simplu nu te vede sau greseste si el, ca e om? Teoretic vorbind, cazul se judeca extrem de simplu de organele abilitate. Aveai voie se depasesti? DA! Nu esti vinovat. Nu? Esti.
Absolut de acord.
$1 scrie:$2irijata sau nedirijata, intersectia nu iti da nici un drept legal la depasire. Haideti sa uitam de tramvaie, loc in dreapta, stanga s.a.m.d. Intersectia iti ia drpetul de a depasi. NU AI VOIE. Legal.
Asta este o interpretare a ta, care nu are sustinere legislativa.
"Art.85. - (1) Punerea în circulaţie sau conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sau tramvai, neînmatriculat sau neînregistrat, se pedepseşte cu închisoare de la unu la 3 ani."
"6. autovehicul – vehiculul echipat cu motor în scopul deplasării pe drum. Troleibuzele şi tractoarele rutiere sunt considerate autovehicule."
Tu nu iti dai seama ca daca pui masina in circulatie, comiti o infractiune si risti puscarie?! In lege scrie clar ca nu ai voie sa pui in circulatie autovehicule! Inmatriculate sau neinmatriculate, NU AI VOIE!

Revenind, personal, nu concep o lume in care cineva vireaza stanga si nu se asigura daca este depasit, hai sa zic ca pe drumurile cu cel putin 4 benzi nu e chiar asa de grav (ca au marcaj dublu, etc), dar pe un drum cu 2 benzi si marcaj discontinuu...brrr! Iar daca cineva il depaseste pe unu care are semnal stanga, sa plateasca ca e vinovat. Dar la fel sa plateasca si cel care vireaza stanga fara sa semnalizeze din timp si fara sa se asigure daca e depasit.

Re: Intersectie. Semnal stanga. Acrosaj. Cine e vinovatul?

30 Dec 2009, 23:38

Tati :D , nu sunt multi cei care fac un accident doar pentru ca au ei dreptate. In mod normal te gandesti ca vei avea masina in service, pierzi vremea la asigurari/politie, probleme cu reparatia, etc...
Dar asta nu inseamna ca cei neatenti sunt scutiti de obligatiile lor.
Neatentia se plateste (de multe ori am observat ca de fapt este vorba de nesimtire - practic iti forteaza mana mizand pe faptul ca nu vei intra in el).

Re: Intersectie. Semnal stanga. Acrosaj. Cine e vinovatul?

31 Dec 2009, 01:47

Mihai, e un studiu de caz. Nu stiu cum sa ma exprim mai clar. Nu e un stil de viata sau de condus. Vreu sa atrag atentia asupra unui aspect pe care multi dintre noi il consideram neimportant. Si da, de acord cu tine, am subliniat si mai sus, indicat e sa "citesti" orice sofer pe care il depasesti.

Si Cristi, asta nu stiu cum sa o iau.. Ma bufneste rasu.... Sau pur si simplu nu inteleg... Ce legatura are primaria cu...???

Post : tatyflorin a scris:
Dirijata sau nedirijata, intersectia nu iti da nici un drept legal la depasire. Haideti sa uitam de tramvaie, loc in dreapta, stanga s.a.m.d. Intersectia iti ia drpetul de a depasi. NU AI VOIE. Legal.
Asta este o interpretare a ta, care nu are sustinere legislativa.
"Art.85. - (1) Punerea în circulaţie sau conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sau tramvai, neînmatriculat sau neînregistrat, se pedepseşte cu închisoare de la unu la 3 ani."
"6. autovehicul – vehiculul echipat cu motor în scopul deplasării pe drum. Troleibuzele şi tractoarele rutiere sunt considerate autovehicule."
Tu nu iti dai seama ca daca pui masina in circulatie, comiti o infractiune si risti puscarie?! In lege scrie clar ca nu ai voie sa pui in circulatie autovehicule! Inmatriculate sau neinmatriculate, NU AI VOIE!

Re: Intersectie. Semnal stanga. Acrosaj. Cine e vinovatul?

31 Dec 2009, 03:02

Pai are legatura, iti demonstram logica din spatele afirmatiei "Dirijata sau nedirijata, intersectia nu iti da nici un drept legal la depasire." :)

Re: Intersectie. Semnal stanga. Acrosaj. Cine e vinovatul?

31 Dec 2009, 06:47

Punerea în circulaţie sau conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sau tramvai, neînmatriculat sau neînregistrat.
aici vorbim de cazuri mult mai grave, si chiar imi permit sa spun off-topic.
nici macar nu se compara cele 2 subiecte.
intrebarea topicului e simpla : Intersectie. Semnal stanga. Acrosaj. Cine e vinovatul?
raspunsul destul de complet l-a dat silviupn69.
mai mult decat atat, omul a si subliniat ca sa se vada faptul ca trebuie sa te asiguri la schimbarea directiei de mers (include si intersectia) din spate, lateral si fata.
aici include si ceea ce a spus ulterior adicristea.
nu vad de ce ne repetam, deviem de la subiect sau complicam si mai mult cazul dat initial.
si nu inteleg de ce nu ne spune concluzia politistului. :-??
cum demonstreaza vreunul din participantii la trafic ca el a semnalizat initial din timp, avand ca sa zic asa , impropriu, "prioritate de manevra" ?

Re: Intersectie. Semnal stanga. Acrosaj. Cine e vinovatul?

31 Dec 2009, 07:06

sa va spun cum vad eu lucrurile.
primul conducator este vinovat. de ce?
pentru ca fie nu a dat semnal, fie l-a dat prea din scurt, si pentru ca nu s-a asigurat ( nu neaparat ca asa scrie in lege , ci macar pentru siguranta lui proprie in primul rand - nu stii ce zapauc e in spatele tau la volan )
este logic ca daca dadea semnal din timp, cel din spatele lui nu mai facea depasirea pe partea stanga, ci pe cea dreapta.
nu conteaza ca facea stanga intr-o intersectie sau ca se intorcea paralel, pe sensul opus.
cat de inconstient sa fi sa vezi ca omul da semnal stanga si sa depasesti tot pe partea stanga? :-O
cred ca cel din spate avea si semnalul pus, era si in depasire. moment in care colegul nostru a dat semnal, nu s-a asigurat, a virat si din scurt stanga, si s-au intalnit la jumatate ca sa zic asa.
cel din spate nu a mai avut timp sa il ocoleasca sau sa franeze. ( avea deja viteza, iar manevra soferului din fata l-a luat oarecum pe nepregatite, semnalul colegului nostru fiind pus, dupa care a urmat imediat manevra de intoarcere)

Re: Intersectie. Semnal stanga. Acrosaj. Cine e vinovatul?

31 Dec 2009, 11:11

$1 scrie:$2unerea în circulaţie sau conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sau tramvai, neînmatriculat sau neînregistrat.
Eu cred ca a fost destul de clara parala ca
$1 scrie:$2rt. 120. – (1) Se interzice depăşirea vehiculelor: a) în intersecţii cu circulaţia nedirijată;
nu-i tot una cu
$1 scrie:$2irijata sau nedirijata, intersectia nu iti da nici un drept legal la depasire. Haideti sa uitam de tramvaie, loc in dreapta, stanga s.a.m.d. Intersectia iti ia drpetul de a depasi. NU AI VOIE. Legal.

O intersectie reprezinta incrucisarea dintre un drum si orice alee din fata casei, orice drum agricol, orice ulita sau straduta sau alt drum. Astfel, in toate localitatile, depasirea devine interzisa, chiar daca marcajul e discontinuu, iar in camp, pe o buna parte din lungimea drumului - ori asta nu se intampla pentru ca asa ceva nu exista in lege si ar fi absurd, sa fie depasirea interzisa in dreptul casei pentru ca proprietarul intra si iese de doua ori pe zi de pe alee.

Re: Intersectie. Semnal stanga. Acrosaj. Cine e vinovatul?

31 Dec 2009, 11:34

Salut. Deja devine o nebunie, o sa incerc sa fac un rezumat:

@chef de joaca:
1. discutia e de principiu, nu stiu despre ce coleg vorbesti, nu exista nicio concluzie a politistului. Discutam ca si cum. Daca...
2. Nu poti depasi in intersectie pe partea stanga a unei masini aflate pe banda din stanga. Nu poti legal. Aici nu se mai discuta de depasire si cum o faci. Nu iti da voie legea. Indiferent daca ala din fata e baut, zapauc, prost, si face stanga fara semnal, tu vei cadea vinovatul legal daca il depasesti pe stanga in intersectie. Aici discutam cazul de fata.. Nu ca poate cel din fata are semnal dreapta, sta pe avarie, ti-a facut semn sa-l depasesti...etc.

@cristi

1. paralela ta sincer ma depaseste
2. nu inteleg de ce extrapolezi cazul. Am spus o banda pe sens. Pe unde depasesti? Prin stanga? Nu ai voie. Pe dreapta? Pe camp?
3. Daca aleea care duce in curtea ta are nume, si e dat de primarie, da, e intersectie. Daca e intrarea in curte, nu e drum si NU e intersectie. Vezi cate intrebari si aspecte are o intrebare simpla, la care toti credeau ca au raspunsul? Acum intelegi de ce am initiat topicul?
4. Esti foarte pornit. Nu stiu, poate ca iti place sa iti aperi afirmatiile chiar daca pot fi gresite? Esti un interlocutor grozav, care se documenteaza. Cu interpretarile insa acum nu stai bine. In intersectia CU O BANDA nu depasesti. CEL DIN FATA ARE SEMNAL STANGA. De ce tot inventezi alte cazuri si locuri, adaugi elemente noi? Titlul e foarte clar. INTERSECTIE (pe o banda). SEMNAL STANGA. (al primei masini). ACROSAJ (al unei masini din spate antrenata in depasire). CINE E VINOVATUL?

Re: Intersectie. Semnal stanga. Acrosaj. Cine e vinovatul?

31 Dec 2009, 11:50

Nu trebuie sa aibe nume dat de primarie - vezi definitia intersectiei. Asta ar fi si mai culmea, inainte de depasire te asiguri daca primaria i-a dat un nume? :))

Pana la urma nu poti demonstra legal ca depasirea este interzisa IN TOATE intersectiile. Te agati de ce ti-a zis politistul atunci. O intamplare asemanatoare i s-a intamplat lui taica-miu cand era incepator. Unul a inceput sa incetineasca pe banda lui si taica-miu a inceput sa il depaseasca, moment in care resepctivul a virat stanga. Accidentul a fost minor, niciunul nu avea viteza mare. Asta s-a petrecut in apropierea politiei, asa ca s-a deplasat un agent pana acolo. Cand colo, ce sa vezi, cel care a virat stanga, politist, bun prieten cu agentul care a venit la fata locului - era clar ca taica-miu va fi scos vinovat, cu toate ca nu a gresit cu nimic. Totusi, a avut prezenta de spirit sa ceara verificarea semnalizarii individului din fata - SURPRIZA, nu mergea! Asa ca nu au mai avut ce sa faca, si l-au declarat pe politist vinovat. Totusi, intr-un caz de oameni fara pile, semnalizarea va juca un rol mult mai putin important. Daca depasitul sustine ca a semnalizat, iar cel ce depaseste sustine ca nu a semnalizat, ramane problema de ce depasitul nu s-a asigurat - o probabilitate mult, mult mai mare este ca cel depasit sa nu se uite in oglinda decat ca cel ce depaseste, care ii este in fata ochilor, sa nu vada ca cel pe care il depaseste va vira la stanga.

Concluzia este simpla : cine semnalizeaza si initiaza primul manevra, acela are TOT dreptul sa o duca la bun sfarsit fara ca celalalt sa il deranjeze. Este ilegal sa il depasesti pe unul care semnalizeaza intentia de a vira la stanga. Este ilegal sa virezi stanga cand unul in spatele tau a semnalizat intentia ca vrea sa te depaseasca. :)
Răspunde