de scanner_1 » 31 Oct 2011, 23:58
Salutări tuturor
Nu sunt nou pe forum , dar îmi place mai mult sa citesc decât sa scriu . M-am hotărât totuși să mă înregistrez pentru că am avut și eu o ciocnire cu abuzul de functia LOR pe care o descriu aici .
Data : 25 Feb 2010
Locul faptei : Bacău , trecerea la nivel cu calea ferată de lânga sediul Poliției , veneam dinspre oraș către centura Bacăului . La vremea respectivă trecerea aia era trecere la DEnivel cu calea ferată , îți rupeai mașina în văgăunile alea . Să revin: angajat deja în traversare aud semnalul sonor al barierei . În față un VW care mergea mai mult pe loc (chiar l-am claxonat că mi se părea că deja aud trenul și ăla nu mai trece de liniile alea afurisite odată) ocolesc rondul de după linii și suntem trași pe dreapta , și el , și eu .
Domnul Milițian se recomandă și îmi cere actele . Zic : Pentru ce anume ? Zice: Trebuie să vă reținem permisul pentru că ați traversat pe culoarea roșie a semnalelor luminoase . Zic : Nu se poate , semnalele nu erau in funcțiune cand am inceput eu traversarea , AM AUZIT semnalul sonor când deja eram cu roțile din fața pe prima linie . El : Așteptați la mașina . Și șoferului VW-ului tot așa , i-a luat actele și l-a pus in stand-by. Eu fierbeam , știindu-ma nevinovat . Plus că în căteva zile îmi serbam ziua de naștere .. ca pieton pentru 90 de zile . De reținut : trecerea peste calea ferată când semnalele acustice si optice sunt in funcțiune este singura abatere la Codul rutier sancționată cu suspendarea permisului pentru 90 de zile CARE NU BENEFICIAZA DE POSIBILITATEA REDUCERII PEDEPSEI la 30 de zile cu sustinerea examenului de redobândire ... Cu alte cuvinte : conduci mort de beat ți-l poti lua înapoi la 30 de zile ... la calea ferată NU PREA ... Să revenim , așa cum a revenit și D-l Agent Principal Potoroacă cu actele mele minus permisul înlocuit de dovada aferentă , fără drept de conducere . Zic: Dom Agent , fapta NU am comis-o , cel din față mergea nepermis de încet , poate vi s-a părut ca am intrat DUPA inceperea semnalelor optice și acustice , dar NU erau în funcțiune când am inceput traversarea. El: Ba am vazut eu , când ați ieșit de pe calea ferată bariera de pe contrasens (adică de pe partea unde era el) era coborâtă complet . La care mi-a sărit muștarul : Și conform carui paragraf de lege mă pedepsiți Domnule agent PENTRU MOMENTUL PARASIRII trecerii la nivel ? Nu cred ca e menționat undeva în Ordonanța de urgenta nr. 195/2002 momentul părăsirii trecerii la nivel . El nimic , o ținea pe a lui . Îmi citeste procesul verbal unde caschetă goala a menționat exact motivația lui , și anume ca bariera de pe contrasens era complet coborâtă cand am iesit de pe calea ferata , precum si că nu purtam centura de siguranța . Sar din nou : Cum n-o purtam , când mi-am scos-o exact ca să bag mâna în buzunarul interior al hainei ca să scot actele , de față cu Dumnealui Agentul ? El că nu , n-o aveam . La urmă menționează că l-a trecut ca martor in PV pe șoferul VW-ului din față . Zic in mintea mea : al meu ești , că pe lânga faptul că faci abuz in serviciu mai ești și prost . La întrebarea despre observatii zic: scrie așa Nu recunosc fapta pe care nu am comis-o . Semnez după ce se conformeaza , și îmi ureaza o zi bună . Zic: A fost ... până m-ați oprit . Și , fiind vineri seara , am rămas pieton până luni (credeam eu), când am depus contestație la Judecătoria Bacău , am fost să-mi iau permisul de la Poliție , dar inca nu ajunsese acolo ,le-am făcut un perdaf și acolo că nu știau unde e permisul meu(!?!?) , așa că l-am luat marți . După care m-am apucat temeinic de studiat legea . Nu mă cred atotștiutor , legea o cunoșteam și până atunci , doar că in timp se mai șterg din informații , așa că am mai adus-o la zi . La proces m-am reprezentat singur , pe baza legii , cu citate și tot tacamul . Poliția a venit cu o întâmpinare pompoasă cu citate în latină , de mai mare râsul , total pe lânga subiect . În apărarea mea am menționat urmatoarele :
În fapt:
1: Din locul de unde se afla agentul nu putea aprecia corect distanța și poziția mea în momentul pornirii semnalelor optice și acustice din cauza mașinilor aflate în jurul ocolirii giratorii din locul respectiv , la sfârsit de săptămână și de program la seviciu pentru majoritatea
2: Martorul citat de agent nu avea cum să vadă dacă semnalele erau in funcțiune când am intrat eu în traversare , întrucât fiind in fața mea ar fi fost și el in culpă dacă le vedea
3: Proba cu martori : colegul meu se afla in mașina firmei în spatele meu , a oprit la barieră și ne-a ajuns după ce s-au ridicat barierele (eu eram singur in mașina fapt specificat in PV)
4: În PV nu se face referire la locul din care s-a facut observația , neexistând pe PV menționată adresa sau numărul poștal al locului
În drept: Dispozițiile art. 138 alin.1 lit B din Hotărârea Guvernului 1391/2006 sancționată de art. 102 alin.3 lit. C , art. 36 alin. 1 din OUG 195/2002
Pe scurt , a durat vre-o 5 luni procesul , după care Hotărârea : Instanța aprobă parțial contestația , anulează amenda și sancțiunea complementară cu suspendarea permisului , menținând sancțiunea cu avertisment pentru lipsa centurii pe motiv că ar avea caracter preventiv-educativ (ma apuca rasul , deși mi-e un pic ciuda , pentru ca centura o aveam , o pun din instinct cand ma urc in masina)
Concluzie: cine-a zis ca in țara asta mori cu dreptatea in mână ... nu s-a înselat prea tare , dar mai exista si scapari . Cei care cunosc legea și mai ales se știu nevinovați nu trebuie să dea șpagă sau să se milogească la Domnu Organu care oricum aplica legea selectiv sau preferențial . Doar opinia mea .
Respect ! Celor ce li se cuvine :)