Legislaţie

Modificare examen permise auto

Discuţii despre legislaţia în vigoare, codul rutier, taxe, asigurări RCA sau Casco, etc

Moderatori: KomandantuR, adicristea

Modificare examen permise auto

Mesajde danim » 06 Oct 2009, 14:05

Din Evenimentul Zilei de azi:
Ministrul interimar al Administraţiei şi Internelor a emis un ordin de modificare a procedurii de examinare pentru obţinerea permisului de conducere, abrogând nouă articole existente, proiectul fiind supus dezbaterii publice până în 15 octombrie.
Potrivit ordinului, examinarea pentru obţinerea permisului se efectuează la serviciile publice comunitare pe raza în care solicitanţii au domiciliul, reşedinţa sau rezidenţa normală. În cazul cetăţenilor UE aflaţi la studii în România, permisul se solicită la serviciul public comunitar de pe raza unităţii de învăţământ la care sunt înscrişi, prevede articolul 3 modificat. Militarii sau persoanele care se pregătesc să facă parte din sistemul naţional de apărare îşi pot obţine permisul la serviciul public comunitar din apropierea unităţii în care aceştia se pregătesc.
Proba teoretică şi cea practică se susţin la acelaşi serviciu comunitar, mai arată articolul 3, iar examinatorii trebuie să fie atestaţi de Direcţia regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor din cadrul MAI.
Calculator şi cod de bare
Totodată, candidaţii vor susţine proba teoretică în sistem informatic, completând răspunsurile prin atingerea unui ecran. Accesul la examen se face în baza unui bon de ordine ce conţine un cod de bare, pentru identificare, valabil numai în ziua testării.
Poligon şi examen de noapte
Proba practică se poate susţine în poligon şi/sau pe traseu, inclusiv după lăsarea serii, prevede articolul 4 modificat. Proba se poate susţine în alte municipii decât cel de reşedinţă numai în baza unui ordin semnat de prefect, dacă infrastructura localităţii de reşedinţă nu permite testarea practică. Proba teoretică se poate susţine şi în limba maternă, la cererea candidatului, sau într-o limbă de circulaţie internaţională, se arată în articolul 6 al ordinului.
Documente necesare
Documentele necesare candidatului, în ziua testării, sunt, potrivit articolului 7: cererea-tip, semnată de candidat; fişa de şcolarizare; cazierul judecătoresc valabil; copia actului
de identitate; chitanţele de plată a taxelor necesare înscrierii; copia permisului de conducere, în cazul persoanelor care solicită obţinerea unor noi categorii şi/sau subcategorii; documente care să facă dovada domiciliului
, reşedinţei sau rezidenţei normale; declaraţie notarială din care să rezulte că nu mai posedă un alt permis
de conducere eliberat de o autoritate străină sau că dreptul de a conduce nu a fost suspendat ori anulat (pentru cetăţenii străini sau români cu domiciliul în străinătate) şi copia hotărârii judecătoreşti de condamnare sau de revocare a pedepsei complementare a interzicerii exercitării profesiei sau ocupaţiei de conducător de vehicule, prevăzută de Codul penal, după caz, rămasă definitivã (numai pentru candidaţii al căror permis de conducere a fost anulat).
New Kuga 2024 owner
Be as young as your heart is. And don`t be afraid show it.
danim
 
Mesaje: 457
Membru din: 25 Oct 2007, 14:55
Localitate: Bucuresti, Drumul Taberei
Maşina: New Ford Kuga 2024 Titanium cu ceva optionale
VIN: WF0FXXWPMFRS79361

Re: Modificare examen permise auto

Mesajde Smiley » 06 Oct 2009, 14:47

eu nu inteleg treaba cu "Proba practică se poate susţine în poligon şi/sau pe traseu, inclusiv după lăsarea serii". cine decide daca e "sau" ori "si"? la fel si cu "inclusiv"-ul ala.
Focus C-Max Ghia 2.0 TDCI
Imagine
Smiley
 
Mesaje: 5457
Membru din: 04 Mar 2005, 21:30
Localitate: Bucuresti

Re: Modificare examen permise auto

Mesajde danim » 07 Oct 2009, 09:17

Textele legilor sunt scrise ca sa fie interpretate, nu?//!!! Nimic nu ma mai mira in actualul context. Ca si articolul de mai jos(chiar daca e mai lung, merita citit):
Guvernul insistă să le confişte maşina celor care depăşesc viteza legală
de Gabriela ŞTEFAN, Dan CARBUNARU, Adrian BĂRBULESCU | 07 OCTOMBRIE 2009
România va avea o Strategie Naţională pentru Siguranţa Rutieră, care a fost amendată de CSM şi de Poliţia Rutieră
Poliţia Rutieră se opune, CSM a formulat observaţii, Ministerul Transporturilor nu retrage însă proiectul care prevede înfiinţarea ANCA - agenţia care poate confisca maşini şi intra în conturile rău-platnicilor.
Proiectul Hotărârii de Guvern pentru aprobarea Strategiei Naţionale pentru Siguranţa Rutieră intră în linie dreaptă. Ministerul Transporturilor nu pare impresionat de instituţiile care contestă actul normativ. Printre cele mai stranii prevederi se numără eliminarea instituţiei martorului din procedura contravenţională, testarea alcoolemiei indiferent de motivul pentru care şoferul e oprit de poliţie, confiscarea autoturismului în cazul depăşirii cu 50km/h a vitezei maxime legale. Prin aceeaşi hotărâre, se va naşte ANCA - Agenţia Naţională de Colectare a Amenzilor, care va avea dreptul să îţi intre direct în cont pentru a reţine amenda, să revoce permisul de conducere sau, prin hotărâre judecătorească, să aresteze rău-platnicul la un "centru de arest".
Ce prevede actul normativ
Un şofer implicat într-un accident rutier nu îşi va putea dovedi nevinovăţia prin declaraţiile martorilor oculari. De asemenea, un şofer care nu a achitat o amendă rutieră se poate trezi, în cel mai bun caz, cu contul micşorat ca urmare a faptului că amenda i-a fost reţinută direct din contul bancar. În varianta rea, şoferul s-ar putea trezi cu maşina confiscată sau chiar cu puţin arest. De asemenea, toţi şoferii opriţi în trafic la controalele poliţiei rutiere ar putea fi testaţi pentru stabilirea alcoolemiei. Toate acestea nu sunt ipostaze din filme horror ci ar putea deveni reale în România dacă Executivul va adopta o Hotărâre de Guvern privind aprobarea Strategiei Naţionale pentru Siguranţa Rutieră 2009 - 2013. Proiectul acesteia este publicat deja pe pagina de web a Ministerului Transporturilor iar o serie de instituţii şi ministere au fost solicitate să se pronunţe asupra textului prin acordarea sau nu a avizului prevăzut de lege.
CSM a găsit erori
Consiliul Superior al Magistraturii(CSM) a formulat o serie de observaţii la Proiectul de Hotărâre de Guvern privind aprobarea Strategiei pentru Siguranţă Rutieră 2009 - 2013. Astfel, CSM susţine că "nu se poate elimina instituţia martorului din procedura contravenţională şi nici obligativitatea efectuării analizei de sânge pentru stabilirea alcoolemiei". De asemenea, avizul favorabil al CSM mai este condiţionat şi de remedierea altor aspecte.
"Strategia" abordează şi îmbunătăţirea legislaţiei rutiere, enumerând câteva modificări care pot fi avute în vedere. Cele mai aberante dintre aceste modificări sunt: l eliminarea instituţiei martorului din procedura contravenţională, ceea ce înseamnă că un şofer implicat într-un accident rutier nu îşi va putea dovedi nevinovăţia prin declaraţiile martorilor oculari l mutarea responsabilităţii săvârşirii contravenţiei de la şoferul care a condus vehiculul la proprietarul vehiculului, ceea ce înseamnă că, dacă nu este identificat şoferul implicat într-un accident rutier, atunci amenda va fi plătită de proprietarului autoturismului chiar dacă acesta nu se afla la volan l testarea alcoolemiei de către agenţii de poliţie de fiecare dată când aceştia opresc autovehiculele, ceea ce ar însemna că, indiferent de motivul pentru care eşti oprit de poliţie, automat trebuie să sufli în alcoolmetru l eliminarea obligativităţii analizei de sânge, ceea ce înseamnă că stabilirea gradului de alcoolemie se va face doar prin metoda contestată a alcoolmetrului.
De asemenea, va exista o Agenţie Naţională de Colectare a Amenzilor(ANCA), care se va ocupa de procesarea, administrarea şi colectarea de amenzi. În Strategie se arată că "în cazul amenzilor neplătite până la data scadenţei, ANCA investighează cazul şi determină ca plata amenzii să fie făcută prin emiterea unui ordin de plată direct din contul bancar al plătitorului. În cazul în care această procedură eşuează, ANCA recurge la un executor judecătoresc. Dacă şi acesta eşuează în procedura de colectare, ANCA dispune în continuare de un număr de alte metode de constrângere, cum ar fi în cazul amenzilor de trafic revocarea permisului auto, confiscarea autoturismului sau chiar (printr-un ordin judecătoresc) arestarea plătitorului la un centru de arest pe o perioadă determinată de tribunal pe lângă obligaţia de a-şi achita amenda".
Berceanu spune că strategia nu-i aparţine, dar merge cu ea mai departeÎntrebat de Gândul cum comentează proiectul în contextul obiecţiilor CSM, ministrul transporturilor a răspuns: "Proiectul va sta în dezbatere publică atât cât prevede legea, adică 30 de zile de la data postării lui pe site. Problema siguranţei rutiere are o parte de rezolvare în bani, care merge până la 90%, şi altă parte în cheltuirea cu folos a acelor bani", a declarat ministrul Transporturilor, Radu Berceanu. Numai că proiectul e în dezbatere pe site de câteva luni. Direcţia Informare Publică şi Comunicare din cadrul Ministerului Transporturilor susţine că ministerul a promovat strategia dar că aceasta nu-i aparţine: "Propunerea privind proiectul Strategiei Naţionale de Siguranţă Rutieră aparţine Consiliului Interministerial pentru Siguranţa Rutieră. Propunerea a fost promovată de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii doar pentru că M.T.I. asigură secretariatul Consiliului Interministerial pentru Siguranţa Rutieră. Textul propunerii de Strategie de Siguranţă Rutieră sintetizează discuţiile şi propunerile din Delegaţia Permanentă a Consiliului Interministerial pentru Siguranţa Rutieră". Oficialii ministerului nu au comentat obiecţiile CSM şi nici nu au dat de înţeles că vor modifica sau retrage proiectul.
Poliţia Rutieră nu este de acord
"Poliţia Rutieră a fost consultată în acest domeniu dar consultarea a fost în sensul în care ne-au trimis documentul gata făcut. Nu este normal. Poliţia Rutieră răspunde de siguranţa rutieră şi am decis să nu avizăm acest proiect. El trebuie revizuit şi discutat la nivel de experţi. Documentul conţine foarte multe erori. Cele două exemple scoase în evidenţă de CSM sunt doar câteva. Nici noi nu suntem de acord cu eliminarea martorului din procedura contravenţională şi nici cu eliminarea obligativităţii efectuării analizei de sânge pentru stabilirea alcoolemiei", a declarat pentru Gândul comisarul-şef Lucian Diniţă, şeful Poliţiei Rutiere. Exemplele oferite de cei de la Poliţia Rutieră nu se opresc aici. "Ei propun acum să se dea examen din nou pentru redobândirea dreptului de a conduce pentru mai multe categorii de abateri rutiere. O altă propunere este ca, la depăşirea vitezei cu peste 50 km la oră, să fie confiscată maşina contravenientului".
danim
 
Mesaje: 457
Membru din: 25 Oct 2007, 14:55
Localitate: Bucuresti, Drumul Taberei
Maşina: New Ford Kuga 2024 Titanium cu ceva optionale
VIN: WF0FXXWPMFRS79361

Re: Modificare examen permise auto

Mesajde toxicristi » 07 Oct 2009, 10:01

Ultima se discuta si la noutati auto :)
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon


Înapoi la Legislaţie

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 5 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 5 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login