de georgepostelnicu » 01 Oct 2009, 10:33
Luni, 28 Septembrie 2009, am fost cu masina (Ford Focus;An Fabricatie 2007; 1,4 Benzina) la revizie (revizia de 2 ani), la Autoklass Chitila.
Inainte de a le preda masina celor de la Autoklass am verificat vizual cu tipul de la receptie service starea masinii. Masina fiind pe rampa am observat filtrul de ulei murdar, paful de pe el si putina rugina instalata pe margine, pe cantul filtrului de ulei, de la imbinarea cu blocul motor (stare normala pentru un filtru folosit). Ba mai mult, chiar am dat cu degetul pe el si am observat atent stratul de mizerie si praf de pe el, am putat sa fac asta pentru ca nu am niciun scut (nici plastic, nici metal).
Dupa ce s-a incheiat revizia, mi-a fost predata masina cu tot cu vechile consumabile (bujiile vechi, filtrul de aer si filtrul de polen vechi). Dintre toate piesele vechi lipsea filtrul de ulei. Insa, am considerat situatia ca fiind normala pentru ca acesta se murdareste prea mult de ulei in momentul in care este desfacut.
Urmatoarea oprire a fost rampa statiei de ITP a Autoklass Chitila. Din curiozitate am coborat si eu in canal, sub masina si surpriza a fost ca pe masina aveam acelasi filtru de ulei, murdar de praf si mizerie (nu ulei de pe manusile mecanicului ci praf si mizierie in toata regula) si aceasi rugina pe cantul filtrului la imbinarea cu blocul motor. Cum era imposibil ca pe un filtru nou sa se instaleze un strat de praf si mizerie parcurgand doar 300 de metrii pe asfalt (cam atat am apreciat eu ca ar fi distanta dintre statia de service si cea de ITP din Autoklasss Chitila) si rugina nu avea cum sa fie deja instalata pe un filtru nou, am revenit cu masina la statia de service.
Explicatia celor de la service pentru faptul ca filtrul era plin de mizerie si ruginit deja a fost una bizara si citez: "probabil ca filtrul este dintr-un lot mai vechi din depozit". Vechi?, cat de vechi? si depozitul asta e vreo sauna de-a ruginit in cutie de nou?
Fara prea multe comentarii si explicatii pertinente mi-a fost schimbat filtrul de ulei sub privirea mea cu unul nou scos din cutie (de data aceasta fara praf si mizerie pe el sau rugina pe canturi). Mai mult am rugat sa imi arate faptul ca filtrul de aer, polen si o bujie (prin sondaj) sunt noi. Asta ca sa nu risc sa platesc 730 RON cat a costat revizia (manopera, filtru de ulei, filtru de aer, filtru de polen, lichid de racire, lichid de frana, bujii, testare frana, citire stergere erori) pe niste consumabile uzate pe care oricum le aruncam.
Asadar, incercati sa ramaneti langa mecanic in timpul reviziei. Este cea mai buna metoda de a stii ca v-au fost inlocuite consumabilele cu unele noi si ca nu platiti niste bani aiurea.
Eu unul nu ma m-ai dezlipesc de masina la urmatoarea revizie.