de SEBASTIAN_RACINGCODE » 27 Noi 2008, 07:37
Din informatile mele Aspad care comrcializeaza softuri austriece Upsolute sunt o firma serioasa.
Intradevar un soft importat nu are nici o legatura cu unul custom dar ei erau o firma care oferea marfa de calitate buna pentru acel tip de produs si aveau preturi acceptabile.
Acum ce modificare soft ai?
Cine vrea sa faca masuratoare inante si dupa modificare e liber sa o faca.
Cand va veni standul chiar la noi se fa putea efectua aceasta operatiune contra cost.
Nu stim daca la 50 euro sau mai scump deoarece aducem un stand profi, nu unul comercial, iar la acesta intretinerea, consumabilele si energia necesara costa destul de mult, iar el deasemenea are un pret astronomic si nu vorbim de 100 000 ci de mult mai mult.
Noi nu luam scula asta ca sa facem teste pt masini ci pt a ne usura munca.
Lucram f des pe masini extrem de performante, Subaru, Mitsubishi care dupa mici modificari ating 280km/h sau chiar 300km/h in cazuri mai avansate. Masina trebuie solicitata la maxim, trebuie testata iar aces lucru cu diversi soferi la volan, in diverse situatii de trafic si conditii meteo cu masini pe care nu le stim din surub in surub, prezinta riscuri pe care vrem sa le diminuam, adica facem 80% pe stand apoi restul de finete pe strada,
Standul indiferent cat e de performant nu poate inlocuii strada, de aceea si sediul nostru o sa aiba iesire facila la A2.
Referitor la masurarea puterii nu e complicat dar nici f simplu.
In primul rand trebuie sa ai un scule, softuri speciale de lucru.
Trebuie in mod stintific-experiemtal sa determini randamentul masinii, al motorului sa vezi la cantitatea de energie introdusa ce lucru mecanic real scoti. Dupa ce sti randamentul corelat cu sarcina atunci poti determina puterea reala 100% din momentul masurarii.
Load (incarcare).
Este parametrul ce determina solicitarea motorului – input.
ECU nu este altceva decat un sistem electronic de monitorizare si comanda. Avand un sistem de achizitie de date (intrari logice si analogice -> convertoare A/D) un sistem de calcul (microprocesor), RAM, un soft cu kernel multitasking stocat in nonvolatile memory (flash) in care sunt implementate functiile, parametri/valori sau asa numitele „harti” (subiectul tuningului) si iesiri (logice si analogice -> convertoare D/A, flip-flops/de-mux, buffers) in unele ECU intalnindu-se si EEPROM-uri seriale (SPI/Microwire/I2C) si circuite RTC self sustained, si interfata de comunicare seriala.
De exemplu Subaru Impreza are ca parametru de intrare ce determina incarcarea tensiunea electrica generata de MAF (Mass Airflow Sensor sau debitmetru de aer) si nu MAP (Mainfold Absolute Pressure).
Aceasta incarcare este exprimata in grame de amestec/cilindri in unitatea de timp si este un parametru de intrare iar ECU in regimul de functionare „open loop”, calculeaza in functie de valorile din tabelele AFR, factorul de umplere al semnalului PWM (duty cycle) ce comanda deschiderea injectoarelor tinzand astfel sa obtina acel target AFR descris in tabele. Cu alte cuvinte in functie de cantitatea de aer ce intra este data si cantitatea de benzina pentru a se atinge AFR-ul dorit. La o apasare mai mare pe pedala de acceleratie TPS (throttle position sensor) corespunde o deschidere mai mare a clapetei de acceleratie si deci un debit de aer mai mare. Valoarea efectiva load intr-un anumit punct de functionare al motorului este data de debitul de aer MAF, turatia (RPM) si factorul de corectie „c” ce depinde de IAT (Intake Air Temperature).
- Fişiere ataşate
-

- 2_126.gif (1.01 KiB) Vizualizat de 4895 ori
RACING CODE
dyno, chiptuning, anulari DPF/FAP, setari stand alone
sebastian@racingcode.ro
0723691731