Switch to full style
Subiecte in care nu s-a mai scris de 3 luni si subiecte inchise

Reguli forum

Daca cineva dintre cei care au subiect aici doreste mutarea acestuia in categoria Comercial, il rog sa ma anunte prin PM, E-MAIL sau printr-un mesaj aici.
In aceasta categorie nu se mai poate raspunde la subiecte.
Subiect închis

14 Iul 2006, 10:02

Gaby scrie:
tudormara scrie:cel semisintetic fiind mai ieftin... :icon_cool:


Ei , ieftin.
De unde atata.
360.000 lei/litru daca stii unde sa cauti.
Uite nu mai stiu acum cat e 5w-40. Dar nu cred ca e vreo diferenta. Mai ales daca ma uit la cele mai, ... uzuale (ca brend).
Tin minte cat era Shell-ul 5w-40 inainte. Asta daca era 5w-40... :icon_smile:


diferenta aici e de 1,2 RON per litru...deci nesemnificativ!!!

intrebare....

14 Iul 2006, 11:32

Stiu ca am sa starnesc niste injuraturi.... si nu numai.. .dar.. eu intreb:
Cat de mare poate fi "diferenta" intre un semi-sintetic (tehnilogie sintetica - Aral 5W-30) si un ulei full sintetic, daca eu fac schimbul la 10.000 km sau 12 luni...
Adica....
daca as schimba la 20.000 km probabil ca pe la 120-150 mii s-ar cunoaste.. .sau poate la 200 mii km!!
dar asa... 10.000 este o distanta rezonabila....cred eu!!

Opinii va rog!!!


PS: nu ma bateti!! :icon_redface: :icon_rolleyes:

14 Iul 2006, 12:08

Diferenta intre ulei semi-sintetic si sintetic ?

Este de la cer la pamant, uleiul semi-sintetic este tot ulei mineral dar cu niste compusi sintetici .....sa zicem este aditivat.....pe cand uleiul sintetic nu mai are compusi minerali, structura lui este complet sintetica.

Uleiurile sintetice sunt net superioare celor minerale....motivele sunt foarte multe.

aveam habar .. .de diferente...

14 Iul 2006, 12:45

Nu asta era intrebarea.. .diferentele (sau m-am exprimat eu gresit....)
Diferenta de uzura... sau ....
nu stiu cum sa o luati...
adica....daca e sintetic complet, pot sa-l schimb la 20.000??? si daca e semi... la 10.000??
... sunt de-acord ca e mai bun....
sau... pot sa merg cu 200 km /h fara probleme??
...nu stiu daca ma fac inteles.....?!?!?!

14 Iul 2006, 12:53

Acum am inteles ce vrei sa zici (cred), ideea e urmatoarea, intradevar uleiul sintetic se schimba mai rar, dar cel mai bine e sa il schimbi tot sa zicem la 10.000 astfel prelungesti viata motorului foarte mult. Cunosc posesori de scorpio ca al meu (ce e drept nu de la noi din tara) care schimba uleiul la max. 6000 km, si folosesc numai sintetic. Recordul lor......480.000 km facuti cu motorul nesegmentat......

Sunt firme precum penzoil care produc ulei sintetic garantat 20.000 km. Dar trebuie tinut cont si de modul de exploatare al masinii, de numarul de porniri al motorului etc. Noi nu suntem precum nemtii (care schimba uleiul sintetic la 20.000) ei se duc la cumparaturi pe distante de 30-40 km.....pe autobahn..... noi mergem la cumparaturi 1,2 sau poate 3 km si ne oprim si pornim de 10 ori motorul.....astfel uleiul ....nu mai e potrivit pentru 20.000 km.

Mersul cu 200 km/h.....pai cu cat uleiul e mai bun cu atata motorul va fi mai protejat la turatii mari.

18 Iul 2006, 14:18

Uleiuri 5w-30 (cifra recomandata in manualul Ford)

- minerale (ex MOBIL CLEAN 5000 5W-30, ULEI CASTROL GTX 5W-30)
- sintetice (ex HAVOLINE SYNTHETIC 5W-30, Aral HighTronic F SAE 5W-30 )
- semisintetice (ex Mobil Clean 7500, CASTROL SEMI-SINTETIC 5W-30)

Nu inteleg cum uleiuri diferite au aceeasi specificatie, respectiv 5w-30
In manual nu se specifica sa fie sintetic/mineral/semisintetic
Un sfat ar fi binevenit, ca uleiul din motorul meu are peste 10000 km (Ford Fusion 2003, benzina)

P.S.
Doar la uleiul Aral am gasit exact specificatia din manualul Ford WSS-M2C913-B

18 Iul 2006, 16:41

marianrosu scrie:Nu inteleg cum uleiuri diferite au aceeasi specificatie, respectiv 5w-30
In manual nu se specifica sa fie sintetic/mineral/semisintetic


Pai 5W-30 este vascozitatea uleiului, traba cu sisntetic sau nu este strict legata de compozitia lui sau mai bine zis din ce e facut
In manual nu se specifica decat indicele de vascozitate, alegerea o faci tu, dar uleiul sintetic e pe departe superior.

18 Iul 2006, 17:35

eu am luat focusul tdi 90cp,din germania si nemtii i-au pus doar mobil 0w40...are 136000km acum.eu am luat-o asta vara la 124000km.merge super,nu consuma nici un gram.eu i-am schimbat uleiul pe la 129000 si i-am pus 5w40 mobil..aralul nu mai este ce era la inceput...

19 Iul 2006, 13:14

la mondeo TDDI Fordul baga Mobil FE 5W30. E semisintetic.
Am vazut eu la reprezentanta.

21 Iul 2006, 21:48

Zanga scrie:
marianrosu scrie:Nu inteleg cum uleiuri diferite au aceeasi specificatie, respectiv 5w-30
In manual nu se specifica sa fie sintetic/mineral/semisintetic


Pai 5W-30 este vascozitatea uleiului, traba cu sisntetic sau nu este strict legata de compozitia lui sau mai bine zis din ce e facut
In manual nu se specifica decat indicele de vascozitate, alegerea o faci tu, dar uleiul sintetic e pe departe superior.


Dar care e full sintetic ?

1. Texaco Havoline Energy 5w-30 (am vazut scris pe hartia lipita de importator specificatia, nu si pe bidon) nu are precizata compozitia. Pe situl lor am gasit niste bla-bla-uri ca e un ulei f bun, ca au pus in el nu-s ce componenti, etc. Banuiala mea e ca e un ulei mineral cu ceva aditivi sintetici

2. Mobil FE 5w-30 (n-am vazut specificatia Ford pe bidon, dar m-am uitat superficial) precizeaza clar ca e semisintetic, Macar astia sunt sinceri

3. Aral High Tronic F 5w-30 (scrie pe bidon in mod clar specificatia Ford) are precizat pe el Synth Technology. Care banuiesc ca ar aduce vorba de un ulei sintetic, dar nici aici nu spun clar ca e 100% sintetic. Dar se bat cu pumnul in piept ca e ulei special facut pentru Ford, ceea ce ma mai linisteste

4. Castrol 5w-30 inca n-am vazut, poate ala e full sintetic....daca o fi pentru Ford...

Cam asta ar fi...deci un ulei facut pentru Ford, full sintetic nu e usor de gasit :icon_confused: Astept pareri

22 Iul 2006, 10:21

Valovoline produce seria Syn Power - complet sintetica, care include toate tipurile de indici inclusiv 5W-30

22 Iul 2006, 12:16

Ce-i drept Valvoline mi-a scapat...si e marca buna
O sa caut si Castrol...sa vad ce 5w-30 are

22 Iul 2006, 12:46

Uite aici un link catre gama full-sintetic de la valvoline

http://www.valvoline.com/pages/products ... ection=406

Tot acolo sunt si niste explicatii bune despre diferentele intre sintetic si clasic.

Eu am bagat 5W-40......cel mai "larg" ca valoare a vascozitatii.....si sunt foarte multuit de cum merge motorul, mai ales ca s-a vazut diferenta imediat dupa schimb.

22 Iul 2006, 15:17

Am vazut aztazi Valvoline 5w-30 si Castrol 5w-30, ambele full sintetice scrie clar pe bidoane :icon_biggrin:
Problema e ca la producatorii pentru care sunt recomandate uleiurile astea, Ford nu apare deloc :icon_confused:
M-am uitat foarte atent

So, n-am gasit inca uleiul care sa indeplineasca conditiile :
- 5w-30
- full sintetic (sa scrie clar pe bidon ca e asa)
- recomandat pentru Ford (sa scrie pe bidon macar Ford, nu mai zic de WSS-M2C913-B specificatia din manual pentru motorul meu)
- firma cunoscuta

Banuiesc ca va trebui sa fac un compromis...desi n-as vrea
E mai important sa fie full sintetic sau sa fie facut pentru Ford ??
Baietii e la magazinul de uleiuri (unde le au pe toate : Castrol, Mobil, Aral, Texaco, Valvoline) mi-au recomandat Aralul...care intamplator sau nu e cel mai scump :icon_biggrin:

22 Iul 2006, 17:33

Chestia cu sa scrie ford....pe bidon....e mai mult praf in ochi. Daca citesti in cartea masinii o sa vezi ca nu scrie ulei FORD....(bine se abereaza cu WSD sau compatibil), dar atata timp cat indicele de vascozitate este OK, si este in "parametrii" SAE.....si are API, SJ GD...etc....nu are cum sa dauneze motorului chiar daca nu scrie pe bidon "ford".....


OFF-topic un pic.....pe bidonul meu de antigel pentru scorpio scrie: GMC Truck, Mercedes Actros, Scania and for other heavy duty truck engines ...... :icon_lol: :icon_lol: :icon_lol:

22 Iul 2006, 19:41

ce ulei imi recomandati si mie pentru un ford mondeo 1.8 benzina mk2? eventual daca imi spuneti si de unde sa iau filtrele si ce recomandati.... plus niste preturi estimative sa stiu cat sa am la mine. de 'manopera' am unde sa merg. thanks :)

23 Iul 2006, 02:14

castrol sau mobil 5w30..cumpararea si restul mergi la laur...el produce uleiul mai ieftin , la fiel si filtrele motorcraft..mai ieftine 0723656275 e nr lui de tel

09 Oct 2006, 13:44

la prima vedere nu sant compatibil cu fuctia search, de aceea intreb. pana sa o iau, olandezu a pus in ea numa Shell. eu ce sa fac ca am gasit pareri impartite: "sa merg pe acelasi tip" sau "sa-l schimb ca n-are nimic" ?

e alegerea ta....

09 Oct 2006, 13:47

primele 2 cele mai disputate: Mobil 1 5w-30 FE semi sintetic.. pentru ford si Aral 5w-30 recomandat pentru FORD...
pana la urma pui ce crezi tu ca e mai bun pentru motor, parerea generala fiind ca SINTETIC e cel mai bine! Daca nu ai bani de sintetic, Semi de la Mobil sau Aral ca asa recomadna FORD.

BAFTA

09 Oct 2006, 14:25

EU AM PUS MOBIL SI SUNT MULTUMI ... DIN GERMANIA MASINA A VENIT CU CASTROL DAR AM ALES SA IL SCHIMB SI NU IMI PARE RAU
ORICUM EU CRED CA MAI MULT DIFERA ETICHETA DECAT PRODUSUL

09 Oct 2006, 18:52

cred ca e mai mult artificiala discutia asta despre uleiuri...inca nu am auzit pe nimeni ca i s-a imbolnavit motorul ca nu i-a pus nustiuce marca de ulei.....respecta gradul de viscozitate....blana..

10 Oct 2006, 19:03

Propun un test.ia fiecare o picatura de ulei din motor,il pune pe o suprafata verticala de sticla curatata cu spirt si masoara in cat timp "parcurge" 10cm.
Ce credeti?e elocvent in vreun fel testul?daca uleiul adera mai bine la suprafete, e mai bine pt motor,nu credeti?Mai ales daca se merge cu opriri dese ale motorului.
astept pareri.

10 Oct 2006, 23:12

Paaaaaii, nu-i asa.
E normal ca un 20w-50 mineral sa adere mai bine (curge mai incet) decat un 0w-60.
Toata treaba e sa pastreze pelicula de ulei intre subamsambluri la orice temperatura si la orice turatii sau frecari, sa mai faca si etanseizari si sa mai aive si proprietati de detergenta.
Pai asa pun M30 de la locomotive(nici alea nu mai folosesc asa ceva) si gata. Asta ca sa se curga 10 cm trebuie sa scuturi sticla. :-)

Ma rog, e parerea mea.

Eu zic ca atat timp cat mai toate firmele produc uleiurile langa punctele de extractie (Arabia Saudita, tari apropiate de platformele de foraj,etc), singurul ulei care se produce numai "la el acasa" e ARAL. In rest factorul uman isi spune cuvantul peste tot. Oare Clio-ul din Turcia are aceleasi calitati ca cel din Franta ? Daca da, atunci uitati ce am scris pana acum.

11 Oct 2006, 06:31

cel mai bunulei este cel care il foloseste fiecare..... poate unuia i se pare ca daca a pus mobil de exemplu troncane mai tare decat cu vechiul aral sau se incalzestre.... de aia zic ca acest subiect e uleios ... cel maibine si mai bine sa pun afiecare de care stie

17 Oct 2006, 23:48

oameni buni eu am pus elf competition 10w-40 semi-syntetic, si acum aud tachetii cand pornesc masina, si pornirea nu este foarte rapida.
maine o sa iau aral hightronic F 5w-30 care are specificatia ford si va spun daca e vre-o diferenta.

17 Noi 2006, 20:15

Sunt multe de spus despre uleiuri, important este intai sa stiti semnificatia indicativelor de pe ambalaje si apoi sa alegeti calitatea uleiului. Dupa cum o sa observati sunt mai multe clasificari, in functie de cei care le fac, astfel: americanii API, comunitatea europeana ACEA, internationala SAE, apoi urmeaza specificatiile diferitilor constructori auto, VW, MB, FORD, etc.
Un lucru este clar: uleiul mineral obtinut din petrol este mai slab calitativ decat cel complet sintetic (din categoria V, pe ambalaje mai apare ca "formula V") care nu este obtinut prin prelucrarea petrolului. Unii producatori isi denumesc uleiul ca fiind sintetic in fapt el are doar calitatile unuia sintetic fiind obtinut tot din petrol dar foarte atent aditivat. Mai trebuie adaugat ca uleiul semisintetic se obtine prin amestecarea celui mineral cu cel sintetic in procente caracteristice fiecarui producator in idea de a fi mai accesibil decat cel sintetic.
Inainte de a asculta recomandarile vanzatorilor de uleiuri sau servicii documentati-va !!

24 Noi 2006, 02:59

Am facut revizia de 150.000km.
I-am pus Mobil 1 5w50.
Pana la primavra probabil o sa ajung cu ea la 165.000 si trec pe Castrol RS 10w60.

24 Noi 2006, 11:01

Extremero scrie:Am facut revizia de 150.000km.
I-am pus Mobil 1 5w50.
Pana la primavra probabil o sa ajung cu ea la 165.000 si trec pe Castrol RS 10w60.


dupa ce faci cativa km sa ne spui impresii!

si eu am zis ca trec pe mobil, dar 5w-30.....

24 Noi 2006, 22:20

motorcraft 5w30 cum e? merita 140ron/5l?

29 Mar 2007, 19:42

Am pe cineva in Italia si face revizia acolo. Reviziile le face la 25000 si ii pun ulei Aral in
masina. O data a ajuns pe undeva pe la 28000
si mecanicii iau spus ca nu este o problema daca
ajungi la 30000, sa nu depasesti. Cred ca acolo lucrurile stau mai bine ca la noi. Masina o are de noua. Acum are 830000 si nu prea a lasat-o sub 150 km/h si nu a avut nici o problema. P.S. Motor muncit nu gluma!
Subiect închis