Subiecte in care nu s-a mai scris de 3 luni si subiecte inchise
Reguli forum
Daca cineva dintre cei care au subiect aici doreste mutarea acestuia in categoria Comercial, il rog sa ma anunte prin
PM,
E-MAIL sau printr-un mesaj
aici.
In aceasta categorie nu se mai poate raspunde la subiecte.
26 Oct 2006, 18:30
Pana la urma dupa ce am schimbat uleiul cu un semi-sintetic(Esso), am facut 100-200 de km si am pus un 2+2 tratament ulei cu teflon. Nu am crezut, dar chiar se simte diferenta.
Masina oricum tragea super insa dupa ce am pus tratamentul(pe care scrie ca reduce frecarile, reduce zgomotul etc si care am observat ca e f vascuos) masina merge mult mai frumos, motorul chiar suna super frumos, iar puterea pare sa fi crescut.
Nu mi-am dat seama de cresterea de putere in acceleratie pana cand am ramas surprins ca la schimbarea din treapta 2 in treapta 3 la 95 km/h a "dat scartz"(adica au scartait rotile motoare).
Pe treapta 2 daca schimb violent oricum rotile patineaza serios, dar la a 3-a nu am mai patit. Este destul de dragut sa treci pe langa cineva la aproape 100 la ora si sa aiba suficienta putere/cuplu incat sa patineze rotile.(in general nu o exploatez asa dar e interesat de observat)
Mai aveti pareri legate de aditivi? Ar fi trebuit sa iau STP dar nu am gasit in benzinarii(sau nu am gasit ce cautam) pt ca am inteles ca e si mai bun(e si mai scump...e cam 300 de mii..nu stiu exact).
Eu zic oricum ca a meritat acest 2+2, a costat aproape 200 de mii, se pune o data la 6 schimburi de ulei(sau asa zic ei).
Am repostat aici pentru a afla si alte parerei daca exista legate de aditivi pt motor, benzina, eficienta lor s.a.m.d.
26 Oct 2006, 20:52
Parerea mea e ca daca motorul e dus, poti sa experimentezi diversi aditivi, dar tot dus ramane.
Poate cateva sute de km vei simti ceva imbunatatiri dar dupa aceea va fi la fel, daca nu mai rau daca folosesti aditivi care au diverse particule.
Daca motorul e bun, uita de aditivi. Ia ulei de cea mai buna calitate si schimba-l la timp. Ia filtre bune, nu turcisme de 2 lei.
Cand zic ulei bun, ma refer la uleiuri de 45-50RON/lirtu (Mobil 1; Castrol RS Racing, Elf 5w50). Fata de uleiurile astea un aditiv de 2-30RON e inutil si mai mult iti polueaza motorul decat ajuta la ceva. Nici macar Duralube care cica e cel mai tare si cel mai scump e cam inutil. Eu am bagat in batranul meu R5 de 2 ori Duralube, dar in acelasi timp am mers doar cu Castrol RS Racing. Are 300.000 km masina cu setul original si inca trage de rupe si nu mananca ulei (ma rog... mananca 1 litru la 12.000km/la un schimb de ulei). Apoi am stat si m-am gandit ca am dat banii degeaba.
Rationamentul e simplu:
1.
Gandeste-te, oare de ce niciun producator de ulei nu a venit cu vreun aditiv (inclus in ulei sau vandut separat) cu toate ca ar fi un pretext excelent de reclama pt orice producator ceva de genul "Foloseste ulei Mobil XYZ + Noul aditiv Mobil Super-Hyper-Ultra si daca iti spargi baia de ulei poti merge inca 100km din cauza aditivului". Si nu cred ca marii petriolisti nu au bugete de cercetare mai mari decat 2+2/Duralube/STP etc.
2. Uita-te la pret:
Aditiv = 20-30-100RON (Duralube) = 60.000km
Ulei bun = 40-50RON/litru x 4-5L/schimb = 15.000km
Deci daca ar vrea, orice producator de ulei ai putea include in ulei cota parte din orice aditiv si s-ar putea lauda cu asta. Dar nu o face, desi pretul aditivului raportat la nr de km "garantati" ar insemna mai nimic in pretul uleiului.
3. De ce nu se folosesc aditivi de ulei in masinile de curse? Desi alea sunt solicitate la maxim si piesele sunt foarte scumpe deci ar merita sa mai traga de ele cu o investitie de max 30Eur.
Mai e un aspect: aditivii grosi, pe baza de teflon sau alte particule cica se depun pe segmenti si cilindrii si maresc compresia, scad fortele de frecare, disperseaza caldura etc. Nu sunt chimist, poate asa o fi. Dar eu nu cred ca acele particule rezista mai mult de cateva sute de km la sarcinile din interiorul unui motor. Iar dupa aceea devin gunoi care circula si se depune prin motor.
E asemanator si cu solutiile de "lipit" radiatoare. Pe moment poate iti rezolvi problema, dar in afara de gaura respectica solutia va tinde sa astupe si alte gauri. Si apoi te vei mira de ce se incalzeste motorul sau de ce nu mai ajunge caldura destula la radiatorul din interior (calorifer).
Pererea mea. Care este. :icon_biggrin:
26 Oct 2006, 21:15
Eu am pus Slick50 fiindca solicit motorul nu e cu teflon sau altceva insa pot sa va spun de duralube trata motorul de 20K KM si s-a desfacut
NU S_A PUTUT SCOATE ULEIUL DE PE AXA CU CAME PENTRU A FI PRELUCRATA DECAT PRIN ARDERE REPETATA CU BENZINA SI GAZ DE GRATA SI SPIRT SI ORICE INFLAMABIL
Deci o stergeai cu carpa si era curata in 3 secunde se reacoperea cu un strt subtire de lubrifiere deci pe mine unul prefer sa cred ca ajuta motorul al pornire unde e cel mai greu si nu la 6000RPM cat ii dau eu numai pentru asta merita
http://www.slick50.ro + ca e recomandat de FORD
Cu Stima
26 Oct 2006, 21:46
Ce pot sa spun, nu poate fi acuzat nimeni ca nu ar avea dreptate...nu am ajuns la nici o concluzie.
Eu nu am vorbit despre aditivi pusi pe un motor terminat. Un motor terminat se schimba, se segmenteaza, etc. Aditivul ii va mai prelungi agonia cel mult.
Eu vorbeam de folosirea aditivilor in general. Recomandarea pe care am primit-o cand am pus aditiv a fost sa iau 2+2 sau mai bine STP.
Am auzit de la mai multa lume iar acum am observat si eu ca intr-adevar anumite sunete care tin de frecare la motor dispar sau se diminueaza, iar motorul intr-adevar parca merge mai frumos...diferenta oricum este destul de greu sesizabila, nu pot sa zic ca iti schimba viata motorului cu totul. Cred totusi ca desi uleiurile din comert contin aditivi nu strica cu nimic sa mai pui ceva care sa ridice vascuozitatea. Nu vad ce ar fi rau in treaba asta. Oricum, faptul ca a aparut acel "scartz" pe a 3-a zic eu ca reflecta faptul ca a aparut o crestere de cuplu...observabila ori dupa schimbul de ulei(cand am trecut de la un schimb de ulei romanesc la un Esso semisintetic) ori dupa adaugarea aditivului.
Dura Lube parca nu as pune daca nu as sti sigur ca functioneaza...este totusi prea scump.
Oricum, din ce a postat Maddogul trag concluzia ca intr-adevar ar functiona...sa nu poata sa il dea jos de pe axa cu came...spune totusi ceva relativ la protectia pe care o confera motorului.
Tata a pus Dura Lube pe Dacie, pe vremea cand avea motorul vechi, cel terminat. Dadea fum in spate...nori, lasa negru si totusi dupa tratamentul cu Dura Lube puterea a crescut si se simtea..totusi nu am condus-o eu in vremea aia(eram prea mic) si nu pot sa confirm ceea ce spun :icon_lol:
26 Oct 2006, 21:52
S-a mai discutat la greu despre aditivi..citeste pana la sfarsit, sunt doua topicuri cu acelasi subiect care au fost unite..
http://forum.clubford.ro/viewtopic.php?t=676&start=0
Parerea si sfatul meu..mai bine NU..
26 Oct 2006, 22:03
Ok...scuze, nu am vazut celalalt topic pt ca era chiar destul de bine ascuns. Eram curios numai.
02 Aug 2007, 01:23
La mine in carte scrie sa nu se foloseasca aditivi in ulei deoarece dauneaza motorului.
02 Aug 2007, 19:27
Eu personal am folosit dura lube in fosta dacie, motor terminat cu bataie, sfatul mecanicilor a fost " un set nou si repede ca voi ramane in drum ".
Masina o cumparasem recent cu toti banuti mei, finante ioc, am zis sa incerc.... concluzia

... am facut cu masina 40000 km. si am vandut-o si inca mergea "bine " dupa parerea cumparatorului

.
Eu personal am fost super incantat.
Am citit si topicul celalalt dar nu am vazut pe
nimeni care blameaza un produs sau altul sa spuna concret:
Fratilor am pus XXY si mi-a crapat motorul.
Toate argumentele duc undeva departe, foarte departe si imposibil de verificat, in schimb am citit marturi de genul:
L-am folosit XXZ km si motorul a mers bine si merge in continuare bine.( sa nu spun foarte bine, si posesorul multumit dar...nesigur in sustinerea produsului din cauza vehementei cu care uni blameaza un produs vazut, probabil, doar in poze )
Concluzile le trageti singuri.
02 Aug 2007, 21:16
Extremero .... atentie la recomandari CITEZ (Mobil 1; Castrol RS Racing, Elf 5w50)"
Pentru motoarele de generatie noua, uleiurile recomandate de tine sunt OK, dar pentru motoare de generatie veche nu sunt recomandate.
La motorul lui Max nu cred ca are ce sa dauneze (este un motor cu ceva uzura, generatie veche etc).Numai ca trebuie respectat ceea ce scrie pe cutie.
07 Sep 2007, 19:07
Am un ford mondeo de 2000 cmc. diesel din 2003, luat din germania la 127000 km., acum am 129000 si vreau sa-i fac un tratament cu duralube sau metabond, .Ce ma sfatuiti, care este mai bun.Motorul merge bine dar are totusi aproape 130000.Credeti ca as face rau daca as face tratamentul cu unul din cele doua.Ce ulei ma sfatuiti sa folosesc. Va rog sa-mi dati sfaturi competente pentru ca sunt afon in materie.
Totodata as dori sa stiu daca se poate monta un computer de bord si la ce pret( pentru a arata consumul la bord, etc), locasul exista dar arata doar temperatura exterioara in grade C si F. Multumesc!
07 Sep 2007, 20:37
$1 scrie:$2m un ford mondeo de 2000 cmc. diesel din 2003, luat din germania la 127000 km., acum am 129000 si vreau sa-i fac un tratament cu duralube sau metabond, .Ce ma sfatuiti, care este mai bun.Motorul merge bine dar are totusi aproape 130000.Credeti ca as face rau daca as face tratamentul cu unul din cele doua.Ce ulei ma sfatuiti sa folosesc. Va rog sa-mi dati sfaturi competente pentru ca sunt afon in materie.
Totodata as dori sa stiu daca se poate monta un computer de bord si la ce pret( pentru a arata consumul la bord, etc), locasul exista dar arata doar temperatura exterioara in grade C si F. Multumesc!
Ti-am raspuns la celalalt post, te rog nu posta in 10 locuri.
07 Sep 2007, 20:56
nu se recomanda folosirea aditivilor de ulei niciodata la nicio masina...iar la Ford e specificat in carte
11 Sep 2007, 20:31
pe pagina oficiala a produsului SLIK 50 scrie ca este un produs recomandat de FORD .Nu mai inteleg ,cine minte.
11 Sep 2007, 20:42
poti sa dai un mail la Ford Motor Co. si cu linkul in care ai gasit ca acel aditiv e recomandat de Ford si sa ii intrebi daca e adevarat.
si uite aici si alte pareri despre acel aditiv:
http://www.brickboard.com/ARCHIVES/1997DEC/5827.shtml
ultima mi se pare edificatoare: "I'd rather believe in Santa Clause"
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.