Subiecte in care nu s-a mai scris de 3 luni si subiecte inchise

Reguli forum

Daca cineva dintre cei care au subiect aici doreste mutarea acestuia in categoria Comercial, il rog sa ma anunte prin PM, E-MAIL sau printr-un mesaj aici.
In aceasta categorie nu se mai poate raspunde la subiecte.
Subiect închis

DIAGNOZA ARIAN MOTORS

30 Aug 2007, 11:00

Bon..deci deschid acest topic atat cu impresii mai in detaliu despre testul facut la Arian Motors cat si problemele/rezolvarile pe care le-am gasit.

Testul la tinul directorul de service, un om care mi s-a parut super.
Initial ne-am inteles greu cu privire la ce face testul...urmaream neaparat testul de injectoare si "calcularea" acelor parametri (factor de compensare al injectorului) care ma interesau pe mine.
Testerul nu e WIRELESS ... am fost acum 2 sapt la unul care scotea niste paramentri pe care i-am citit impreuna cu tipii de acolo...si la sfarsit mi-a zis ca masina merge si mi-a luat banii!! :?
Asta a fost relativ simplu, urmarit coduri de eroare si parametri la general.
2 coduri de eroare au fost inregistrate:
- primul este cel de care stiam P0070 - Senzor ambiental de temperatura - eu nu am clima ci doar AC. Tipul a zis ca e senzorul exterior de temperatura, insa indicatia pe bord (CDB) e relativ buna. Din cate crede el, acesta POATE da semnale "proaste" compresorului astfel incat sa nu mai porneasca. Asta trebuie sa o mai investighez....
- a doua a fost eroare senzor conducta combustibil, eroare care genereaza afisarea eronata a numarului de km pana la alimentare pe calculatorul de bord. Aici treburile sunt mai simple, insa, nu am stabilit exact UNDE se afla acest senzor.
Am mai primit indicatii cu privire la mici scurgeri la unul dintre injectoare. Se pare ca piulitza de stragere e slabita. Recomandarea a fost sa o strang cu mare atentie deoarece: teava trebuie stransa deopotriva la un capat si la celalalt pentru a nu provoca indoiri excesive, strangulari si deformari. Este posibil sa aiba un cuvant si o-ring-ul de la injector.
O alta indicatie a fost cea de volanta, in opinia lui si a unui mecanic de acolo nu volanta este cea care face zgomot la porniri la cald, ci mai degraba o rola/fulie sau intinzatorul de curea de accesorii. Recomandarea a fost sa dau jos cureaua si sa fac cateva porniri si daca totul nu e de acolo sa verific si rola la distributie - mai putin probabil.

Testul de injectoare a fost unul edificator: TOATE INJECTOARELE MERG BINE. Factorii de compensare sunt:
pana in 1 la injectorul 1;
sub 0 sau negativ la injectoarele 2 si 4;
undeva peste 1 la injectorul 3, dar nu mai mult de 2;

In opinia lui factorii de corectie negativi de la injectoarele 2 si 4 nu reprezinta un pericol. Cel de la 3 iar nu este un pericol.
Factorii de compensare sunt in generali oscilanti si se pot recalibra, lucrul care l-a facut si la masina mea. Nici la o masina noua factorii nu sunt 0!!

Lucruri bune: deschis la intrebari si probleme, sub multe aspecte chiar explicit si cu rabdare.
Lucruri mai putin bune: anumite aspecte mai putin explicate, sau cu explicatii mai putin edificatoare. Avand in vedere ca nu era mecanic de Ford inclin sa cred ca per ansamblu lucrurile au fost muuult mai bune.

Testul a fost GRATIS asa cum s-a scris.
Pe timpul testului am stat langa el, urmarind parametrii pe calculator.
Nu mi-a recomandat sa spal motorul, ci doar sa-l sterg cu o carpa. :wink:

Multumiri.

30 Aug 2007, 19:06

hai sa nu o luam chiar asa.
1. factorii de calibrare la injectoarele tdci sunt
niste siruri de 16 digiti ( cifre si numere ) dati
de producator si care se afla scrisi pe injector.
2. acestia nupot fi reglati.
3. daca intradevar ai o pierdere de motorina
testul nu poate fi OK si chiar ai avea probleme
deoarece s-ar pierde presiune pe instalatie si
ar porni greu sau chiar ar merge prost motorul
mai ales cand ai cere mai mult de la el.
4. conductele se strang beaparat la cuplu dat de
catre ford si nu se refolosesc ( nu se restrang)
5. ce ai vazut tu pozitiv si negativ este intradevar
o corectie data in raport cu unul din injectoare
nu neaparat cel de pe cilindrul 1 , ci cel mai
stabil.
6. daca intradevar ai pierderi de motorina pe la
injectoare mai repede le ai de la retur.
7. senzorul de nivel combustibil este chiar
"plutitorul" din rezervor care trimite informatia
la bord via pcm ( computerul masinii )
8. pentru ati da seama daca zgomotul este de
volanta porneste cu ambreiajul apasat ( asa
cum este si recomandat : ponire si oprire cu
pedala apasata ) si vezi daca se schimba ceva
dealtfel zgomotu poate fi de la volanta ,
iintinzator si chiar electromotor sau combinatii de cele trei !!!

MERGETI TOTUSI LA SERVICE FORD DE LA INCEPUT NU CAND NU LE MAI DA NIMENI DE CAPAT !!!!!

31 Aug 2007, 00:22

Lucrezi cumva la un service Ford de ne recomanzi sa mergem acolo? Unii dintre noi, in special cei care nu mai au masinile in garantie s-au jurat ca nu mai calca pragul vreunui service Ford. :D

31 Aug 2007, 00:31

$1 scrie:$2ai sa nu o luam chiar asa.
1. factorii de calibrare la injectoarele tdci sunt
niste siruri de 16 digiti ( cifre si numere ) dati
de producator si care se afla scrisi pe injector.
2. acestia nupot fi reglati.
3. daca intradevar ai o pierdere de motorina
testul nu poate fi OK si chiar ai avea probleme
deoarece s-ar pierde presiune pe instalatie si
ar porni greu sau chiar ar merge prost motorul
mai ales cand ai cere mai mult de la el.
4. conductele se strang beaparat la cuplu dat de
catre ford si nu se refolosesc ( nu se restrang)
5. ce ai vazut tu pozitiv si negativ este intradevar
o corectie data in raport cu unul din injectoare
nu neaparat cel de pe cilindrul 1 , ci cel mai
stabil.
6. daca intradevar ai pierderi de motorina pe la
injectoare mai repede le ai de la retur.
7. senzorul de nivel combustibil este chiar
"plutitorul" din rezervor care trimite informatia
la bord via pcm ( computerul masinii )
8. pentru ati da seama daca zgomotul este de
volanta porneste cu ambreiajul apasat ( asa
cum este si recomandat : ponire si oprire cu
pedala apasata ) si vezi daca se schimba ceva
dealtfel zgomotu poate fi de la volanta ,
iintinzator si chiar electromotor sau combinatii de cele trei !!!

MERGETI TOTUSI LA SERVICE FORD DE LA INCEPUT NU CAND NU LE MAI DA NIMENI DE CAPAT !!!!!


Nu vreau sa te contrazic, dar din test pe cilindrul 3 am cea mai mare compresire... cel cu mici scapari de motorina, Prin asta inteleg ca nu curge fluviu...ci doar scapa...scapa la viteze mari si nu la 60 km/h...
cat despre pct 8, zgomotul e acelasi, am sa-l inregistrez sa il asculti.
Pct. 7. eroarea nu stie sa-mi spuna de unde vine...aici era si minusul...cica un senzor la CDB primeste o informatie eronata care duce la lipsa indicatie numar km pana la alimentare.
pct 4: corect...eu am sa strang in schimb acea piulitza...scuze de incapatzanare.
Daca ai dubii, astept sa facem un test pe care sa-l vezi...ca sa te convingi. :D

31 Aug 2007, 00:52

$1 scrie:$2ai sa nu o luam chiar asa.
1. factorii de calibrare la injectoarele tdci sunt
niste siruri de 16 digiti ( cifre si numere ) dati
de producator si care se afla scrisi pe injector.
2. acestia nupot fi reglati.
3. daca intradevar ai o pierdere de motorina
testul nu poate fi OK si chiar ai avea probleme
deoarece s-ar pierde presiune pe instalatie si
ar porni greu sau chiar ar merge prost motorul
mai ales cand ai cere mai mult de la el.
4. conductele se strang beaparat la cuplu dat de
catre ford si nu se refolosesc ( nu se restrang)
5. ce ai vazut tu pozitiv si negativ este intradevar
o corectie data in raport cu unul din injectoare
nu neaparat cel de pe cilindrul 1 , ci cel mai
stabil.
6. daca intradevar ai pierderi de motorina pe la
injectoare mai repede le ai de la retur.
7. senzorul de nivel combustibil este chiar
"plutitorul" din rezervor care trimite informatia
la bord via pcm ( computerul masinii )
8. pentru ati da seama daca zgomotul este de
volanta porneste cu ambreiajul apasat ( asa
cum este si recomandat : ponire si oprire cu
pedala apasata ) si vezi daca se schimba ceva
dealtfel zgomotu poate fi de la volanta ,
iintinzator si chiar electromotor sau combinatii de cele trei !!!

MERGETI TOTUSI LA SERVICE FORD DE LA INCEPUT NU CAND NU LE MAI DA NIMENI DE CAPAT !!!!!


de ce trbe sa tin apasat ambreiaj si la pornire si la oprire?

31 Aug 2007, 00:55

$1 scrie:$2
de ce trbe sa tin apasat ambreiaj si la pornire si la oprire?


Din vreo cateva motive:
1. Electromotorul nu invarte elemente in plus.
2. Daca Doamne fereste cutia nu decupleaza, risti sa intri in plop/masina din fata.
...etc..mai sunt dar nu-mi vin in minte....

31 Aug 2007, 00:56

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2
de ce trbe sa tin apasat ambreiaj si la pornire si la oprire?


Din vreo cateva motive:
1. Electromotorul nu invarte elemente in plus.
2. Daca Doamne fereste cutia nu decupleaza, risti sa intri in plop/masina din fata.
...etc..mai sunt dar nu-mi vin in minte....


multam nu stiam!

a si la oprire cu ea in viteza sau pe liber?

31 Aug 2007, 19:31

$1 scrie:$2ucrezi cumva la un service Ford de ne recomanzi sa mergem acolo? Unii dintre noi, in special cei care nu mai au masinile in garantie s-au jurat ca nu mai calca pragul vreunui service Ford. :D



lucrez intradevar la un service ford , nu o sa-ti spun la care ca sa nu crezi ca fac reclama dar eu am incercat sa spun in mesaj doar lucruri care sa ajute
daca tu mergi in alta parte cu fordul decat la un service ford ( oricare !!! ) este numai treaba ta si a masinii tale.

31 Aug 2007, 19:33

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2ai sa nu o luam chiar asa.
1. factorii de calibrare la injectoarele tdci sunt
niste siruri de 16 digiti ( cifre si numere ) dati
de producator si care se afla scrisi pe injector.
2. acestia nupot fi reglati.
3. daca intradevar ai o pierdere de motorina
testul nu poate fi OK si chiar ai avea probleme
deoarece s-ar pierde presiune pe instalatie si
ar porni greu sau chiar ar merge prost motorul
mai ales cand ai cere mai mult de la el.
4. conductele se strang beaparat la cuplu dat de
catre ford si nu se refolosesc ( nu se restrang)
5. ce ai vazut tu pozitiv si negativ este intradevar
o corectie data in raport cu unul din injectoare
nu neaparat cel de pe cilindrul 1 , ci cel mai
stabil.
6. daca intradevar ai pierderi de motorina pe la
injectoare mai repede le ai de la retur.
7. senzorul de nivel combustibil este chiar
"plutitorul" din rezervor care trimite informatia
la bord via pcm ( computerul masinii )
8. pentru ati da seama daca zgomotul este de
volanta porneste cu ambreiajul apasat ( asa
cum este si recomandat : ponire si oprire cu
pedala apasata ) si vezi daca se schimba ceva
dealtfel zgomotu poate fi de la volanta ,
iintinzator si chiar electromotor sau combinatii de cele trei !!!

MERGETI TOTUSI LA SERVICE FORD DE LA INCEPUT NU CAND NU LE MAI DA NIMENI DE CAPAT !!!!!


de ce trbe sa tin apasat ambreiaj si la pornire si la oprire?



volantul este facut din doa piese legate intre ele printr-un element de cauciuc , si daca folosesti ambreiajul ii lungesti viata
nu este o piesa ieftina !

31 Aug 2007, 20:25

@gabi: da-mi si mie o lamurire la eroare P0070 - ambiental temperatuse senzor! Ce e cu el, de unde il iau, unde se afla pozitionat.
Mii de multumiri.

05 Sep 2007, 11:03

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2ucrezi cumva la un service Ford de ne recomanzi sa mergem acolo? Unii dintre noi, in special cei care nu mai au masinile in garantie s-au jurat ca nu mai calca pragul vreunui service Ford. :D



lucrez intradevar la un service ford , nu o sa-ti spun la care ca sa nu crezi ca fac reclama dar eu am incercat sa spun in mesaj doar lucruri care sa ajute
daca tu mergi in alta parte cu fordul decat la un service ford ( oricare !!! ) este numai treaba ta si a masinii tale.



Daca esti din Bucuresti (completeaza in profil)...as fi bucuros sa fac o diagnoza la servce-ul la care lucrezi...evident sa fie facuta de tine...

05 Sep 2007, 15:05

De ce sa mergi in service Ford? Pentru ca mi s-a recomandat sa schimb turbina (care costa peste 1000 E), cand era usor infundat de ulei de la epururator intercoolerul iar curatirea m-a costat 20 lei solutia de curatit. Masina merge acum perfect.

05 Sep 2007, 15:09

@florinvfc

Ce ai curatat? Turbina sau Intercooler-ul?
Unde?

Si eu vreau sa o duc la un curatat ca un furtun de la Intercooler da semne de oboseala. (arunca ulei pe langa furtun) si daca tot schimb furtunul macar sa si curat una alta.

05 Sep 2007, 16:55

$1 scrie:$2e ce sa mergi in service Ford? Pentru ca mi s-a recomandat sa schimb turbina (care costa peste 1000 E), cand era usor infundat de ulei de la epururator intercoolerul iar curatirea m-a costat 20 lei solutia de curatit. Masina merge acum perfect.


Detalii te rog! O poza eventual!? Simptome!?!?

06 Sep 2007, 19:54

Simptome: intre 1000-2000 rot /min pentru cateva fractiuni de secunda motorul pierdea brusc din putere dupa care isi revenea si continua sa mearga normal. am dus masina la ford (Autoclass Sibiu) si dupa o jumate de zi de teste si o factura de 120 ron, au concluzionat ca trebuie sa schimb turbina. Am gasit insa pe cineva care are un servicesi care se ocupa si de reparati turbine. A verificat turbina si mi-a spus ca turbina este in stare perfecta si mi-a recomandat sa spal toata admisia inclusiv Intercoolerul. In timp se imbaxeste cu vapori de ulei de la epurator. Am schimbat filtrul de aer, am dat jus intercoolerul, si toata tubulatura de admisie si le-am spalat si uscat. Masina merge perfect . Multe din celulele intercoolerului probabil ca erau infundate de ulei. Din pacate nu m-am gandit sa fac poze. Operatiunea o puteti face fiecare cu o surubelnita si 2-3 chei.

22 Sep 2007, 00:09

florine si eu vreau sa verific turbina ..poti sa imi spui la ce service ai fost in SB?si ce preturi au
numa bine!
Subiect închis