$1 scrie:$2aby - a cam pus punctul pe "I".
De ce nu recomanda nici un producator de masini sa folosim dura-lube sau slick 50?? Daca ar fi asa de bune, nu ar fi simplu s avina cei de la Castrol sa zica: Bagati fratilor un flacond de maglavais de-asta si va tine otoru o viata!
De ce pe capacul de la ulei scrie ceva de genul "folositi doar ulei Castrol (sau Mobil1) .. W .."?
Uleiurile minerale au toti aditivii de care are nevoie un motor, nu mai trebuie nimic in plus. In conditiile in care marii producatori de uleiuri (Mobil1, Castrol, Aral) investesc anual milioane si milioane de euro ca sa imbunatateasca calitatile uleiurilor, venim noi si bagam la greu Dura - fleosc si smack-50 ca sa dormim linistiti.. de fapt astea actioneaza in 2 directii:
1 - asupra buzunarului
2 - asupra psihicului..
Am folosit de 2 ori Dura - Fleosc
Prima data pe oltcit- motoru avea in jur de 80.000km si merea beton. Am folosit intotdeauna acelasi tip de ulei, Castrol 15W40 GTX III pe care il aduceam personal din Germania (de teama ca la noi cand se reimbuteliaza in recipienti de 1, 4 sau 5 litri - romanii au prostul obicei de a mai "boteza" uleiurile, ca sa castige si ei un ban cinstiti icon_exclaim ). Buun, la 170.000 de km am facut iarasi RAR-ul, testul de noxe, totul a iesit ok. Cand i-am zis la ala cati km are motoru a crezut ca fac misto de el.. In fine, pe la 180.000 km in urma unor discutii cotradictorii cu baietii de pe celalalt forum, am zis: "Ok, prima data cand am bagat dura-fleosc nu am observat ABSOLUT nici o imbunatatire a performantelor... da hai ca ma fac cobai si mai incerc odata, o sa fiu extrem de atent la ce se intampla la motor..." si iarasi am bagat fleoscul asta de 1,2 milioane.. Absolut nici un efect!!! Acelasi zgomot, acelasi demaraj, fum nu scoate decat la pornire (semeringurile de supape sunt cam prajite), in rest ABSOLUT nimic nou. Pe bune! Am dat meleonu dijaba! Acum masina a trecut de 200.000 km si inca motru mere foarte foarte bine, chiar daca trece greu de 140 - 145... Da accelereaza excelent. Si nu cred ca din cauza dura-fleosc ci din cauza ca am intretinut motorul cum am stiut io mai bine, un schimb de ulei ma costa 25 de euro (doar uleiul) da vad ca asta a dat rezultate. Uleiul il schimb OBLIGATORIU de 2 ori pe an, chiar daca intre schimburi nu fac decat cateva mii de km. Toamna tarziu, pt ca atunci cand da gerul sa am ulei proaspat, fara depuneri sau transformari, si primavara, dupa ce se cam termina cu gerul (de obicei la sf. lui Martie) - pt ca nu vreau sa tin in motor un ulei deteriorat de folosirea shocului pe timp de iarna - cand me mai intampla sa mai intre si benzina in uleiul din baie... Asta e secretul meu - ulei de cea mai buna calitate si schimbat regulat.
Atat la mondeo cat si la Fiesta mi-a fost frica sa ma complic cu chestii de-astea dubioase.
Mai era unu care vindea produsul minune- Metabond... Sa bage fiecare ce vrea in motor, da io m-am convins ca e apa de ploaie. Bani aruncati pe geam. Fie ca e dura-fleosc, Smack -50 sau metazbang - nici un producator de uleiuri sau de motoare nu recomanda sa folosim asa ceva.
Iar de la o sursa destul de sigura am auzit chestii foarte dubioase cu privire la aditivii pe baza de teflon.
Sa fim seriosi.. ati vazut vre-odata cum arata un cilindru de masina uzat pe interior? Va zic eu - e OGLINDA! Pe bune, nu are zgarieturi vizibile. Daca de ex in camera de ardere apare vre-un gunoi dur care prin absurd ajunge intre segment si camasa - ala poate sa produca o zgarietura acolo inainte sa fie expulzat pe evacuare... imediat acea zgarietura va avea ca efect CRESTEREA VIZIBILA a consumului de ulei. Pe bune! Ei bine, cica teflonul ala ar trebui sa se depuna fix pe zgarietura aia. DAR, el se mai depune si pe microcanalele de ungere ale vibrochenului, pe microporii care au scop retinerea particulelor de ulei pe peisele unde frecarea e foarte mare la pornirea/oprirea motorului... nu stiu daca asta face bine la motor. Probabil ca pt un astfel de motor (zgariat pe camasa) efectul imediat al folosirii teflonului va fi scaderea consumului de ulei... dar pe termen ceva mai lung (adica urmatorii 20.000 km) probabil va duce la aparitia uzurii la alte piese....
Iar o uzura accentuata a camasii nu cred ca poate fi compensata prin depunerile de teflon. Cine a tinut o camasa uzata in mana cred ca isi da seama ce vreau sa spun.
Asadar, facti cum vreti, sunt banii vostri, daca va simtiti voi bine, bagati aditivi si tratamente de motor in maisni. Da io recomand folosirea DOAR a unor uleiuri de CALIATE si schimburi regulate. Asta pt ca am INCREDERE ca un producator de talie mondiala de uleiuri baga in ulei EXACT aditivii de care e nevoie, in combinatiile si cantitatile optime. Nici mai mult, nici mai putin.
Numai bine!
Scorpio II 2.0 16V Ultima // Scorpio II 2.3 16V Ghia // Scorpio II 2.9 24V Ghia Cosworth
-
Zanga - Gas Guzzler
- Mesaje: 2871
- Membru din: 11 Iun 2005, 18:41
- Localitate: Printre gropile si craterele Bucurestiului