Subiecte in care nu s-a mai scris de 3 luni si subiecte inchise

Reguli forum

Daca cineva dintre cei care au subiect aici doreste mutarea acestuia in categoria Comercial, il rog sa ma anunte prin PM, E-MAIL sau printr-un mesaj aici.
In aceasta categorie nu se mai poate raspunde la subiecte.
Subiect închis

Inlocuire distributie

29 Mar 2007, 09:43

Salutare. Am 130.000 km cu masina si trebuie inlocuita distributia.

Acum urmeaza intrebarea...Cum se trage la punct ? Unde sunt semnele de la arbore si de la axele cu came, pt ca eu nu le vad. A sarit de la punct in momentul in care am desfacut surubul ala de 18 de la fulie.

Cu respect,
Zaf

29 Mar 2007, 11:33

E cam complicat cu semnele ... zilele astea am dus si eu masina la un service "de cartier" sa schimb cureaua si dupa cateva ore ma intorc sa iau masina ... si ce sa vezi .. erau 3 mecanici care se invarteau pe langa masina sa caute semnele si numic. Pana la urma au chemat ei pe cineva cunoscut de al lor de la reprezentanta si le-a aratat cum se face. Se desface capacul de la motor, sa se vada tachetii, si se pune acolo o riglametalica (nu stiu exact cum) se aduc pistoanele la cota 0 si se schimba cureaua. Exista un semn dar este pe volanta.

29 Mar 2007, 12:05

Apropos de asta... in TIS nu am vazut explicata procedura.... daca are cineva sau a gasit undeva cum se face sa posteze aici!

Pe ambele roti ar trebui sa fie semne... daca nu e... e problematic.

29 Mar 2007, 13:02

Stiu de metoda asta...capac axe came dat jos, adus pistonul 1 sus...bla bla, dar totusi nu exista o alta smecherie sa nu mai desfac data viitoare capacul de la culbutori?

29 Mar 2007, 13:17

$1 scrie:$2tiu de metoda asta...capac axe came dat jos, adus pistonul 1 sus...bla bla, dar totusi nu exista o alta smecherie sa nu mai desfac data viitoare capacul de la culbutori?


Pai sa o descrii pana la capat... sa stim si noi... :D

04 Apr 2007, 08:29

Schimbare distributie FF1 1,6 16V home made.

Inainte de a incepe va trebuie un service prevazut cu groapa sau elevator.

1. Se ridica caopta :)
2. Se demonteaza cureaua ce angreneaza copresorul aer conditionat, pompa de apa si alternator. (Pt cine nu a mai desfacut a se nota pozitia ei in montaj, pt ca mai trebuie pusa si la loc :) )
3. Se sa jos roata fata dreapta si se suspenda masina pe un butuc.
4. Se demonteaza alternatorul si electromotorul.
5. Se demonteaza intinzatorul si fulia la pompa de apa, dupa care se verifica daca are joc.
6. Se suspenda motorul cu un cric si se incepe demontarea aparatorilor de la distributie.
7. Se slabeste cureaua de distributie si se blocheaza volanta (prin lacasul electromotorului)
8. CU MARE ATENTIE DE DESFACE SPRE STANGA (INVERS SENSULUI DE ROTATIE AL MOTORULUI) SURUBUL DE LA ARBORE (SPUN CU MARE ATENTIE PT CA DACA SE RUPE E JJJAAAAALEEEE)
9. Se demonteaza aparatoarea ce protejeaza pinionul distributie de la arbore.
10. Se demonteaza suportul motorului, lasandu-se suspendat pe cric.
11. Se inlocuieste cureaua de distributie si rulmentul intinzator (de preferat motorcraft)
12. Se scoate bujia de la pistonul 1, se demonteaza capacul la culbutori, dupa care se aduce pistonul 1 sus. (Mare griga sa nu scapati ceva in capul pistonului ca iar e JALE)
13. Se verifica axele cu came... (nu se umbla la ele decat daca sar de la punct) astfel incat la pistonul 1 sa fie pe liber (sa nu atace nici admisia nici evacuarea)
14. Se strange jos la arbore si se da drumul rulmentului intinzator de la distributie.
15. Cu o cheie de 18 se invarte motorul usor o tura inspre sensul de rotatie (adica spre botul masinii) pt a verifica daca loveste sau blocheaza.
16. Daca nu loveste se monteaza electromotorul si se porneste motorul.
17. Daca a pornit si merge rotund se reia operatiunea inversa.

SUCCES !!!
SI NU UITATI...IN FIECARE FOCUS EXISTA UN CAMPION.

Cu respect,
Zaf

05 Apr 2007, 23:43

Bai baieti, potoliti-va,nu este o lucrare simpla,pinionul de pe arborele cotit nu are pana si in momentul in care strangi se poate invarti cu totul si sa plece de la semn.Arborele cotit se aliniaza cu un pin mic (SDV) care se infileteaza in blocul motor pe partea stanga langa planetara(se scoate dopul cu 10).Pentru a desface surubul cu 18 scoateti senzorul ckp si bagati un surub la diametrul ala(parca 12).Surubul cu 18 se va strange la cuplu in 2 stagii:1- 40nm , 2 - 90 grade ,altfel daca se slabeste aveti supape strambe instant(sa intamplat si unor mecanici de reprezentanta). Cel mai bine chemati un mecanic specializat, nu prea e o lucrare home made.

05 Apr 2007, 23:49

Iar voi cu diesel-urile nu va ingrijorati ca la voi se schimba instant ,max 30 min(metoda romaneasca),daca faci ca la carte,iti ia ceva timp.

06 Apr 2007, 00:50

Fordul de mult are smecheri dastea de semne tocmai pentru a nu umbla oricine acolo ca o comite.

07 Apr 2007, 16:13

Crede-ma daca se lucreaza cu atentie merge fara probleme.

Acum nu inteleg:

1. Arborele cotit se aliniaza cu un pin mic (SDV). care se infileteaza in blocul motor pe partea stanga langa planetara(se scoate dopul cu 10). NU am gasit nici un dop. Poti fi mai explicit. In stanga motorului cum ma uit dinspre capota spre volan ?

2. Pentru a desface surubul cu 18 scoateti senzorul ckp si bagati un surub la diametrul ala(parca 12). Sa nu imi zici ca este senzorul de la carter ? Pt ca nu mere...m-am gandit si eu sa fac asa si nu a mers...deaia am dat jos electromotorul.

Astep raspunsurile tale.

08 Apr 2007, 12:23

Am zis langa planetara,deci cum stai in fata distributiei(adica pe partea cu aripa dreapta)o sa gasesti in partea inferioara a blocului motor un dop cu hexagon de 10,estepe langa suportul de planetara dreapta mai aproape de distributie.Scoti dopul si ifiletezi pinul dupa care rotesti arborele pana atinge in pin si asta e semnul, cand strangi surubul pinul trebuie scos ca sa nu il strambi. Scoti senzorul de arbore cotit ala mic cu hexagon de 8 si bagi un surub la diametrul ala pana se blocheaza volanta .Eu can schimb distributia asta fac asa :cand demontezi tragi la semn si vezi pe axe cu cala rigla de 5mm,scoti cureaua o pui pe cea noua pe pinionul arborelui,montezi capacul mic cu 3 suruburi,pui fulia si strangi la 40nm si 90grade cu volanta blocata de surub,bagi pinul si aliniezi arborele,montezi cureaua pe axe(fuliile la axe le slabesti,nu cu cala montata,tii contra pe axa cu fixa de 21)dai drumu la intinzator,strangi suruburile la axe la 60nm tinand contra cu fixa de 21 si scoti cala dupa ce le-ai apropiat usor si pinul de la arbore,rotesti motorul de 2 x si instalezi pinul si cala la axe pentru verificarea semnelor,daca arborele s-a oprit in pin si cala intra la axe este OK.

01 Mai 2007, 18:35

adik schimbarea distributiei la diesel e mai simpla ca la benzina??

14 Mai 2007, 10:16

Da e mai simplu daca faci niste semne pe fuliile de la pompa si axa cu came,ca dieselul se opreste in anumite puncte de unde se invarte mai greu si schimbi cureaua in pozitia in care s-a oprit motorul. Ca daca te apuci sa o calezi la semnele ei, demontezi si alternatorul si capacul de axe si dureazaplus ca-ti trebuie SDV-uri.

14 Mai 2007, 13:58

$1 scrie:$2ar voi cu diesel-urile nu va ingrijorati ca la voi se schimba instant ,max 30 min(metoda romaneasca),daca faci ca la carte,iti ia ceva timp.

ok! am schimbat cureaua si rola intinzatoare ....
si cand a inceput frigul mi-au aparut niste greierasi pe acolo sub capota , canta saracutii de ei cam vre-o 5 minute apoi se opresc ! poate cineva sa ma lamureasca si pe mine cu ve flit sa dau pe acolo sa dispara ?
repet numai la frig face treaba asta !

14 Mai 2007, 13:58

$1 scrie:$2ar voi cu diesel-urile nu va ingrijorati ca la voi se schimba instant ,max 30 min(metoda romaneasca),daca faci ca la carte,iti ia ceva timp.

ok! am schimbat cureaua si rola intinzatoare ....
si cand a inceput frigul mi-au aparut niste greierasi pe acolo sub capota , canta saracutii de ei cam vre-o 5 minute apoi se opresc ! poate cineva sa ma lamureasca si pe mine cu ve flit sa dau pe acolo sa dispara ?
repet numai la frig face treaba asta !

14 Mai 2007, 15:10

e de la cureaua de accesorii...probabil nu e intinsa bine si patineaza...sau e uzata

15 Mai 2007, 08:20

$1 scrie:$2 de la cureaua de accesorii...probabil nu e intinsa bine si patineaza...sau e uzata

pai atunci am schimbat si cureaua de accesorii cu rola intinzatoare cu tot!
nu a facut probleme decat la temperaturi scazute si doar pana se incalzeste putin motorul!
cu cat e mai frig cu atat mai tare face zgomot!
Subiect închis