Subiecte in care nu s-a mai scris de 3 luni si subiecte inchise

Reguli forum

Daca cineva dintre cei care au subiect aici doreste mutarea acestuia in categoria Comercial, il rog sa ma anunte prin PM, E-MAIL sau printr-un mesaj aici.
In aceasta categorie nu se mai poate raspunde la subiecte.
Subiect închis

Fum negru muuult.....

20 Mai 2007, 09:56

Salutare,
Am un Mondeo 2003 2 TDCI de 115 CP care scotea fum negru la "blana" in a-2-a si a-3-a .
Am fost intr-un service si mi-au zis ca se rezolva daca ii curatam admisia si EGR -ul.
Zis si facut si acum scoate de 3 ori mai mult.
Baietii de la service zic ca acum iese funinginea de pe tobe , o vreme, si gata.... da' cine-i crede....
Sa-mi fi bulit aia EGR-ul cand l-au curatat ?
Cum altfel sa scap de fum ? Ii bag doar de la OMV.
Merci,
Adi

20 Mai 2007, 10:23

Intai schimba motorina. Filtrele sa fie si el schimbate.
Si daca e din valva egr, aia cica se poate "inactiva". La itp e mai greu.


Bafta

20 Mai 2007, 10:54

Multumesc pentru sfat, dar si inainte si dupa interventie aveam in rezervor aceeasi motorina.
O sa incerc sa schimb si motorina sa vedem ce se intampla. Tu cu ce gaz mergi ?

Re: Fum negru muuult.....

20 Mai 2007, 17:23

$1 scrie:$2alutare,
Am un Mondeo 2003 2 TDCI de 115 CP care scotea fum negru la "blana" in a-2-a si a-3-a .
Am fost intr-un service si mi-au zis ca se rezolva daca ii curatam admisia si EGR -ul.
Zis si facut si acum scoate de 3 ori mai mult.
Baietii de la service zic ca acum iese funinginea de pe tobe , o vreme, si gata.... da' cine-i crede....
Sa-mi fi bulit aia EGR-ul cand l-au curatat ?
Cum altfel sa scap de fum ? Ii bag doar de la OMV.
Merci,
Adi

Am avut si eu problema asta si am curatat EGR si admisie. A mai scos ceva fum si dupa ce le-am curatat dar acum s-a potolit (3-4 saptamani). DAR ... va scoate fum orice diesel (chiar si nou) daca ii dai "blana" cand ai sub 2000 rpm ...

20 Mai 2007, 21:39

$1 scrie:$2ultumesc pentru sfat, dar si inainte si dupa interventie aveam in rezervor aceeasi motorina.
O sa incerc sa schimb si motorina sa vedem ce se intampla. Tu cu ce gaz mergi ?


Petrom.
Insa, pompa conteaza. Unele motorini sunt aditivate pe loc ... :lol:

21 Mai 2007, 18:05

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2ultumesc pentru sfat, dar si inainte si dupa interventie aveam in rezervor aceeasi motorina.
O sa incerc sa schimb si motorina sa vedem ce se intampla. Tu cu ce gaz mergi ?


Petrom.
Insa, pompa conteaza. Unele motorini sunt aditivate pe loc ... :lol:


Multumesc, dar cred ca sunt acelasi concern cu OMV-ul , nu ?
Eu am mers foarte bine cu EURO 5 de la OMV asta iarna ( Alpin ) si nu scotea pic de fum dar au scos-o si au inceput problemele.
OK icerc Petrom , ca oricum n-are cum sa scoata mai mult fum decat acum, zici ca mi-am luat combina...........

Re: Fum negru muuult.....

21 Mai 2007, 18:10

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2alutare,
Am un Mondeo 2003 2 TDCI de 115 CP care scotea fum negru la "blana" in a-2-a si a-3-a .
Am fost intr-un service si mi-au zis ca se rezolva daca ii curatam admisia si EGR -ul.
Zis si facut si acum scoate de 3 ori mai mult.
Baietii de la service zic ca acum iese funinginea de pe tobe , o vreme, si gata.... da' cine-i crede....
Sa-mi fi bulit aia EGR-ul cand l-au curatat ?
Cum altfel sa scap de fum ? Ii bag doar de la OMV.
Merci,
Adi

Am avut si eu problema asta si am curatat EGR si admisie. A mai scos ceva fum si dupa ce le-am curatat dar acum s-a potolit (3-4 saptamani). DAR ... va scoate fum orice diesel (chiar si nou) daca ii dai "blana" cand ai sub 2000 rpm ...

Serios ? Asa mult a mai scos fum ? Si mie mi-au zis baietii de la service ca va mai scoate o perioada, dar am sperat sa fie vorba de 100 - 200 Km.
In cazul asta ma duc sa-mi iau masina inapoi din service ca astazi i-am pus s-o demonteze iar si tot spun ca nu gasesc nimic.....
Multumesc,
Adi

21 Mai 2007, 18:51

MOL euro 5 si adio fum :wink:

21 Mai 2007, 21:09

$1 scrie:$2Multumesc, dar cred ca sunt acelasi concern cu OMV-ul , nu ?


Te vei mira cat de mult difera motorina/combustibilii de la cele 2....

Era un topic stufos tare referitor la motorina, de pe vechiul forum. Era cate ceva de invatat de acolo. Cat despre OMV, multe statii sunt FRANSIZA. Iar fransiza la romani se boteaza de multe ori...
Ultima oară modificat de verga_Cip pe 23 Mai 2007, 06:50, modificat 1 dată în total.

22 Mai 2007, 21:55

Va multumesc pentru sfaturi. Am vazut topicul referitor la combustibili si mai rau m-am incurcat pentru ca parerile sunt impartite. L e voi lua pe rand pana dau de una care este OK. Credeti ca este vorba doar de motorina sau mai poate avea si altceva?

28 Mai 2007, 09:53

motorul pe motorina....asa este el...scoate fum oricum...si masina mea scoate fum dar nu ma ingrijorez..trage bine e ok..am vazut masini noi noute diesel care scot fum la greu....

28 Mai 2007, 12:50

si al meu scoate fum mult si negru cind ii dau talpa de pe loc sau cind demarez. chestia asta imi place la nebunie sa o fac cind ma iau cu cite o "decapotata" si o prind in coada....

la motorina e ceva destul de normal sa se intimple asa. daca fumul ar fi gri ai putea sa te intristezi un pic si sa iti faci niscai probleme, daca e negru cunoscatorii zic "no problems".

si eu am fost un pic ingrijorat la un moment dat la inceput. dupa una din revizii, mi-a spus nenea de acolo sa merg circa 10 minute in viteza 1 la 4000 de ture sa imi curat tobele si apoi m-a lamurit cum sta treaba cu fumul la motorine.

28 Mai 2007, 14:41

Fum negru inseamna combustibil in exces fata de cantitatea de O2 disponibila in pistoane.
Nu e OK !, dar nici nu are efecte .. imediate asupra motorului. Ceea ce se intimpla este infundarea evacuarii cu aceasta funingine.
Acum, cauze:
- management prost al motorului (din ECU) se vede la un tester la parametrii de functionare ai motorului;
- motorina proasta care nu se aprinde in conditiile normale din pistoane;
- valva EGR blocata in pozitia de recirculare gaze (in acest caz, in pistoane nu mai intra aer curat ci amestec cu gazele din esapament, deci implicit mai putin oxigen pentru ardere..);
- cred ca se mai pot gasi si alte cauze .. dar nu imi vin in minte acum.

Efecte:
- crestere a consumului, dar nu atat de evidenta cat scaderea in putere a motorului !
- imbucsirea traseului de evacuare cu funingine - catalizatorul este cel mai scump element pe acest traseu !!!
- probleme la verificarea periodica.

Solutia problemei e functie de cauza, bineinteles, dar daca nu esti sigur, o ordine logica ar fi:
- inlocuirea sursei de motorina;
- curatare/inactivare valva EGR, concomitent cu curatare traseu evacuare
- verificare ECU

Am lasat la final ECU, pentru ca mi se pare cel mai putin probabil ca asta sa fie problema. Cat despre inactivarea valvei EGR, aceasta se face simplu: urmaresti conducta prin care se leaga de galeria de evacuare. Acolo montezi o flansa oarba si gata. Initial ECU iti va da o eroare "Insuficient flow from EGR" poti sa stergi eroarea sau sa mergi cu ea, nu are nici un efect.

Respecte !

PS: la RAR la verificare, chiar daca mergi cu valva inactivata, nu vei avea probleme pentru ca nu se verifica la motoarele diesel continutul de oxizi de nitrogen in esapament.

28 Mai 2007, 14:45

Si inca o chestie: eu am dezactivat valva EGR. Chiar si asa, daca bag (bagam - nu am mai vazut in ultima perioada) motorina euro3, tot scotea fum. Ceva mai putin, dar tot scotea. Acum nu mai scoate deloc cu super Euro4.

29 Mai 2007, 08:49

am bagat si eu de la omv si scoate fum, am vazut seara in lumina farurilor celor din spate. nasol, am schimbat-o cu petrom si s-a mai potolit, nu mai scoate asa rau. acum scoate numai la demaraje!!!

29 Mai 2007, 09:46

Al meu nu scoate fum deloc , nici la 4000 rpm , si bag de la rompetrol sau petrom de cand am adus`o in tara.

29 Mai 2007, 10:55

Pai.. .de cand ai adus-o!??!

Mai asteapta putin.
Si eu am crezut ca nu scoate fum, dar daca verifici asta uitandu-te in oglinda... n-ai sa vezi niciodata!!! Da-i masina unui prieten, si spune-i sa demareze 10 metri si ai sa te convingi.

30 Mai 2007, 12:10

$1 scrie:$2l meu nu scoate fum deloc , nici la 4000 rpm , si bag de la rompetrol sau petrom de cand am adus`o in tara.

Rompetrol produce cam cei mai buni combustibili dpdv calitativ, dar aici depinde foarte mult de statie de unde iei. Eu unul am observat imbunatatiri majore la cantitatea de fum scoasa (si scotea, tata...) dupa ce am trecut de la omv la rompetrol. Eu pun efix eu4 (parca asa ii spune) si pot spune cu mana pe inima ca scoate jumate sau chiar mai putin din fumul pe care il scotea inainte...

30 Mai 2007, 15:28

Exact dinaia bag si eu , pai , eu l`am pus pe un amic la volan si i`am zis sa o tureze pana in 4000-4500 , si nu scotea fum deloc, asta am facut si in germania cand ma testat`o.. :D

30 Mai 2007, 15:51

este normal ca in "blana" sa-ti scoata fum negru. de ce? pai valva EGR este inchisa, de aici rezulta ca toate gazele ies in exterior. este o comanda normala data de ECU, pt. inchidera valvei; motorul are nevoie de cantitate mai mare de oxigen. Daca acel fum persista in toate regimurile de turatii, posibil valva dusa.

01 Iun 2007, 06:01

Fum ar trebui in mod normal sa scoata la demaraje(nu mult),in mers linistit nu ar trebui sa scoata.

01 Iun 2007, 13:16

$1 scrie:$2ste normal ca in "blana" sa-ti scoata fum negru. de ce? pai valva EGR este inchisa, de aici rezulta ca toate gazele ies in exterior. este o comanda normala data de ECU, pt. inchidera valvei; motorul are nevoie de cantitate mai mare de oxigen. Daca acel fum persista in toate regimurile de turatii, posibil valva dusa.


E exact pe dos...atunci cand valva ramane deschisa aiurea scoate fum (in "blana" intradevar trebuie sa se inchida), fumul apare atunci cand cantitatea de oxigen nu este suficienta pt a arde toata motorina injectata. Ori daca valva de recirculare este inchisa in motor intra mai mult aer proaspat.
Fumul negru este normal la "talpa" cand motorul este subturat si turbina nu poate asigura presiunea necesara (lucru care ar trebui evitat).
Subiect închis