Arhiva Comercial

Problema 1.8 TDCi, 85KW - vajait motor

Subiecte in care nu s-a mai scris de 3 luni si subiecte inchise

Moderatori: KomandantuR, adicristea

Reguli forum
Daca cineva dintre cei care au subiect aici doreste mutarea acestuia in categoria Comercial, il rog sa ma anunte prin PM, E-MAIL sau printr-un mesaj aici.
In aceasta categorie nu se mai poate raspunde la subiecte.

Problema 1.8 TDCi, 85KW - vajait motor

Mesajde mariusp1109 » 12 Ian 2008, 02:22

Am o problema la motor si incep sa nu am incredere in cei de la service. Lucrurile stau in felul urmator...

Masina am luat-o de cateva saptamani, avea aprox 188.000 km la bord. Am facut cu ea aproximativ 800 km fara sa intalnesc si sa constat nimic ciudat. La un moment dat m-am hotarat sa schimb ulei + filtre. Am fost la reprezentanta, unde mi-au schimbat uleiul plus filtru ulei, filtru aer, filtru motorina si am ajuns pana la 500 RON...sa zicem ca a fost ok. Dar imediat dupa ce am iesit din service am constatat un vajait ascutit la motor, in partea dreapta(privind-ul din masina)...undeva prin zona curelelor si rolelor. M-am intors la service iar cei de acolo au spus ca ceea ce au facut ei nu putea sa genereze vajaitul respectiv...si le-am cerut parerea...majoritatea sustineau ca ar fi distributia problema, fiindca au luat cureaua de accesorii jos dar vajaitul nu a disparut...toata treaba asta s-a intamplat intre Sarbatori, in Bistrita...apoi am revenit in Cluj(unde muncesc si locuiesc) si mi-am facut programare la un service, dar nu la reprezentanta...tipii de acolo ziceau si ei ca trebuie schimbata distributia,,,ei bine, le-am zis sa schimbe distributia, dar in timpul asta cat schimbau distributia m-au sunat ca trebuie schimbata si o rola de la transmisie fiindca nu mai tine...le-am dat acordul sa o schimbe si pe aia...pana la urma toata treaba a fost 650 RON. Partea proasta e ca dupa ce am plecat de la acest service, vajaitul pare si mai intens...
Interesant este ca vajaitul se aude numai dupa ce incepe sa se incalzeasca motorul si numai de la 1900-2000 rpm in sus.

Ati mai intampinat careva probleme de genul asta?...mi-ar prinde foarte bine niste idei, fiindca maine o sa merg iar la service si nu vreau sa tot schimb piese fara ca sa fie necesar...vreau doar sa rezolv o data problema asta, care deja imi ia prea mult timp..

Multumesc anticipat...
MONDEO MK3 2.0 TDCi - 85 KW - Platinum Metallic
Avatar utilizator
mariusp1109
Incepator
 
Mesaje: 47
Membru din: 18 Dec 2007, 17:03
Localitate: Koln
Maşina: Past: Focus, Mondeo, 5er. Current: masina sotiei - 206 HDI

Mesajde verga_Cip » 12 Ian 2008, 12:37

Ce ulei ti-a pus?! Stiu ca nu prea are legatura, dar te rog sa scrii...
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Mesajde mariusp1109 » 12 Ian 2008, 13:59

Am pus...adica au pus cei de la service ulei Formula E 5W-30, dupa cum scrie si in manualul masinii...
Dar lasand asta, tocmai m-am intors de la service-ul in care mi-au schimbat ieri distributia...s-au mai uitat putin la ea si acuma sustin ca-i dus turbo si ca din cauza asta se aude vajaitul respectiv.
S-ar putea sa fie din cauza uleiului?...adica mi se pare un ghinion destul de mare sa iau masina, sa-i schimb uleiul in 2 saptamani si imediat sa-i pice turbo...ar putea fi uleiul cauza?...cei de la service ziceau ca se aude vajaitul doar cu motorul cald fiindca atunci se incalzeste uleiul si e mai subtire si bineinteles ca se face ungerea mai bine... dar ce ulei ar fi putut sa aiba inainte sa-l schimb, care sa nu produca vajaitul asta?

Cica la service-ul de unde vin mi-ar aduce o turbosuflanta dintr-asta la aprox 1000 EUR...e cam mult asa dintr-odata...

Mai are cineva vreo idee?...poate o sa trec luni si pe la reprezentanta, sa vad ei ce parere au...aici in Cluj...
MONDEO MK3 2.0 TDCi - 85 KW - Platinum Metallic
Avatar utilizator
mariusp1109
Incepator
 
Mesaje: 47
Membru din: 18 Dec 2007, 17:03
Localitate: Koln
Maşina: Past: Focus, Mondeo, 5er. Current: masina sotiei - 206 HDI

Mesajde verga_Cip » 12 Ian 2008, 17:20

Uleiul e bun. Eram curios ce-au pus.

Ca sa verifici turbina, porneste motorul, lasa-l cateva minute sa se dezmorteasca si cu capota ridicata accelerezi in gol. Furtunele de la intercooler trebuie sa se umfle. Daca vajaitul este proportional cu turatia, poate fi de la turbina, insa turbinele la Ford nu prea cad!

Un turbo SH e cateva sute de euro (100-200) cu kilometri relativ putini. Noua e 500 si ceva pentru Focus TDCI, pentru un TDDI e mai ieftin.
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Mesajde mariusp1109 » 12 Ian 2008, 19:41

Turbina functioneaza...trage din intercooler. Chiar mai devreme am fos la un al mecanic si am desfacut imbinarea dintre intercooler si furtun si tragea chiar bine. Mecanicul asta din urma zicea ca nu-mi merge un vacuum, sau asa ceva...Ceva de genul ca s-ar putea sa-mi dea eroare un senzor care comanda functionarea vacuum-urilor...
Deja devine stresant sa nu stie nimeni sigur de unde vine vajaitul...sunt curios ce or sa spuna astia de la reprezentanta..
As duce-o si la un tester sa vad daca chiar dau senzorii de la vacuum eroare...cum presupunea mecanicul mai din urma...

...
MONDEO MK3 2.0 TDCi - 85 KW - Platinum Metallic
Avatar utilizator
mariusp1109
Incepator
 
Mesaje: 47
Membru din: 18 Dec 2007, 17:03
Localitate: Koln
Maşina: Past: Focus, Mondeo, 5er. Current: masina sotiei - 206 HDI

Mesajde verga_Cip » 13 Ian 2008, 15:09

Vacuum-ul se verifica relativ usor (metoda romaneasca sau babeasca): Scoti furtunasul din partea dreapta a masinii, cel care da in chestia" aia neagra prinsa de caroserie in dreptul telescopului. Pornesti motorul si accelerezi un pic, cu degetul (sau o parte mai sensibila, gen obraz) lipit de furtunas. Daca vacuum-ul merge, ar trebui sa se simta...de fapt se si aude daca asculti atent.
Eu nu stiu cum suna acest vajait ca sa pot sa ma gandesc macar la ceva...
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Mesajde DanielArdelian2 » 13 Ian 2008, 16:47

Hai sa-mi dau si eu cu parerea. Turbina probabil ca e actionata de un furtun de vacuum pe undeva (nu stiu exact, n-am studiat nici un motor TDCi de aproape). Scotand acel furtun probabil ca se poate anula functionarea turbinei. Motorul trebuie sa porneasca si sa functioneze si fara turbina. Il accelerezi si vezi daca se mai aude zgomotul si atunci stii clar daca e de la turbina sau de la altceva.

LE: Sigur n-ai vreun colier slabit la furtunele de aer de la iesirea turbinei la galeriile de admisie ? Sigur nu scapa presiune pe undeva ?

Nu-i exclus sa fie si asta vreo smecherie la vanzarea masinilor second-hand uzate, sa le bagi ulei mai gros decat normal ca sa nu se auda uzura la turbina si sa nu consume ulei, sa nu scoata fum albastrui daca e uzat motorul.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Mesajde mariusp1109 » 13 Ian 2008, 19:16

Da...vacuum-ul are legatura cu turbina, insa nu stiu sigur daca anuland functionarea vacuum-ului n-ar mai functiona si turbina...o sa incerc.
Despre coliere nu stiu nimic fiindca nu am verificat inca..

Ma gandesc ca s-ar putea sa ai dreptata cu smecheria de la vanzarea masinilor SH...cand am verificat uleiul, inainte sa-l schimb era foarte putin (cativa mm pana la minim) si destul de negru si de vascos...si nu se auzea nici un zgomot...cred ca am ajuns pana la 140-150 Km/h si totul era in ordine...motorul tragea destul de bine. Si dat fiind faptul ca imediat ce am schimbat uleiul si au pus la reprezentanta 5W-30 a inceput sa vajaie e foarte probabil sa fie asa cum spui tu. Deci turbina e uzata...fumul nu l-am urmarit in mod special dar mi se pare ok...

In cazul asta...cu turbina uzata ce sanse sunt sa o reconditionez/repar...si e vreo problema daca mai circul o vreme cu ea asa?...asta ar putea afecta si alte parti ale motorului?

@verga_Cip: vacuum-ul merge. adica "pompa" functioneaza, doar ca zicea mecanicul de ieri ca nu se comanda functionarea lor de catre senzor cum ar trebui...asa ca a facut o "smecherie" si a legat partea care era comandata de senzorul respectiv impreuna cu alta care functiona, astfel incat temporar sa mearga vacuum-ul la turbina...dupa cum spunea el....in sa vajaitul tot asa este. Sunt tot mai sigur ca e turbina, dar sunt curios ce anume-i problema si daca se poate repara...

we'll see...
MONDEO MK3 2.0 TDCi - 85 KW - Platinum Metallic
Avatar utilizator
mariusp1109
Incepator
 
Mesaje: 47
Membru din: 18 Dec 2007, 17:03
Localitate: Koln
Maşina: Past: Focus, Mondeo, 5er. Current: masina sotiei - 206 HDI

Mesajde rejovi » 13 Ian 2008, 19:48

demontezi capacul de la filtu de aer si il ridici putin atat cat sa apropii urechea, o a doua pers. porneste motorul purtandul la 2000 2500 ture daca acel ,,vajait,, se aude tare alege turbo sh sau nou
rejovi
Incepator
 
Mesaje: 18
Membru din: 27 Dec 2007, 01:06
Maşina: Ford

Mesajde verga_Cip » 13 Ian 2008, 19:51

Motorul merge fara vacuum, al meu a mers. Merge liniar, nu mai are overboost, accelereaza moderat, masina fuge pana pe la 140 (cat i-am dat eu sa ma conving ca nu e turbina)...talpa mai aveam.
Vacuum-ul are intr-adevar un senzor, care e asezat (sper sa nu ma insel) pe cealalta parte a caroseriei, pe partea si langa telescopul stanga fata, unde intra si o mufa cu ceva fire. Poti scoate acea mufa si vezi comportamentul masinii.

Turbinele se reconditioneaza daca nu au defecte in ax sau in "pale".
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Mesajde Huffy » 14 Ian 2008, 00:06

Sigur nu e fisurat nici un furtun de pe traseul de admisie?
Avatar utilizator
Huffy
 
Mesaje: 4692
Membru din: 07 Iun 2005, 19:51
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford

NISTE HOTI !!!!!!

Mesajde mariusp1109 » 14 Ian 2008, 14:01

Tocmai m-am intors de la reprezentanta Ford Cluj. Sunt niste hoti care te fura pe fata!
Lucrurile au decurs in felul urmator...
M-am prezentat la receptie...am asteptat 15 min sa ma ia si pe mine in primire. I-am dat talonul si am facut toate formalitatile...apoi am asteptat inca vreo 10-15 min sa vina un mecanic sa ma ia si pe mine in primire...ok...vine mecanicul, bagam masina in service si ii arat zona unde vajaie si ii arat furtunul de vacuum defectat...apoi zice sa astept sa-mi faca o oferta de furtun de vacuum...bine, astept o vreme si vine cam in 5 minute cu oferta de 32 EUR pentru un furtun de vacuum...apoi se mai uita vreo 2 minute pe la motor si ii spun ca vajaitul apare doar cu motorul cald, dar intre timp, cat am asteptat sa ma ia in primire, motorul se racise...asa ca ma trimit sa fac niste ture pe turzii-feleac pentru incalzirea motorului pentru ca sa auda si eu ce vajaie. Ok....plec la plimbare pana aud iar vajaitul respectiv si ma intorc la ei. De mentionat ca vacuumul nu functioneaza dar vajaitul persista => nu-i Turbina problema....dupa ce ma intorc la ei, intru iar cu masina in service si mecanicul asculta vajaitul cam 10 secunde, FARA SA RIDICE CAPOTA si zice ca-i pompa de ulei...
Si CULMEA HOTIEI...toata treaba asta...cat ei au stat 10-15 minute cu mine, m-a costat 91 RON!!!!!!!!!!!...nu pot sa cred ca se fac asemenea hotii pe la reprezentanta...
Iar la ei, toate piesele care zic ei ca trebuie schimbate: furtun vacuum, pompa ulei, ceva garnitura, 2 simeringuri urca la 370 EUR!...pe langa asta zic toata treaba ar dura cam o zi jumate...
Inca nu stiu preturile de pe piata la componentele astea si cam cat e manopera, dar oricum, toata faza de azi-dimineata m-a uimit...te fura pe fata!!!
MONDEO MK3 2.0 TDCi - 85 KW - Platinum Metallic
Avatar utilizator
mariusp1109
Incepator
 
Mesaje: 47
Membru din: 18 Dec 2007, 17:03
Localitate: Koln
Maşina: Past: Focus, Mondeo, 5er. Current: masina sotiei - 206 HDI

Re: NISTE HOTI !!!!!!

Mesajde cucermihai » 13 Feb 2008, 20:34

mariusp1109 scrie:Tocmai m-am intors de la reprezentanta Ford Cluj. Sunt niste hoti care te fura pe fata!
Lucrurile au decurs in felul urmator...
M-am prezentat la receptie...am asteptat 15 min sa ma ia si pe mine in primire. I-am dat talonul si am facut toate formalitatile...apoi am asteptat inca vreo 10-15 min sa vina un mecanic sa ma ia si pe mine in primire...ok...vine mecanicul, bagam masina in service si ii arat zona unde vajaie si ii arat furtunul de vacuum defectat...apoi zice sa astept sa-mi faca o oferta de furtun de vacuum...bine, astept o vreme si vine cam in 5 minute cu oferta de 32 EUR pentru un furtun de vacuum...apoi se mai uita vreo 2 minute pe la motor si ii spun ca vajaitul apare doar cu motorul cald, dar intre timp, cat am asteptat sa ma ia in primire, motorul se racise...asa ca ma trimit sa fac niste ture pe turzii-feleac pentru incalzirea motorului pentru ca sa auda si eu ce vajaie. Ok....plec la plimbare pana aud iar vajaitul respectiv si ma intorc la ei. De mentionat ca vacuumul nu functioneaza dar vajaitul persista => nu-i Turbina problema....dupa ce ma intorc la ei, intru iar cu masina in service si mecanicul asculta vajaitul cam 10 secunde, FARA SA RIDICE CAPOTA si zice ca-i pompa de ulei...
Si CULMEA HOTIEI...toata treaba asta...cat ei au stat 10-15 minute cu mine, m-a costat 91 RON!!!!!!!!!!!...nu pot sa cred ca se fac asemenea hotii pe la reprezentanta...
Iar la ei, toate piesele care zic ei ca trebuie schimbate: furtun vacuum, pompa ulei, ceva garnitura, 2 simeringuri urca la 370 EUR!...pe langa asta zic toata treaba ar dura cam o zi jumate...
Inca nu stiu preturile de pe piata la componentele astea si cam cat e manopera, dar oricum, toata faza de azi-dimineata m-a uimit...te fura pe fata!!!




cum ai rezolvat
si eu am aceeasi problema
cucermihai
Incepator
 
Mesaje: 4
Membru din: 08 Iul 2007, 19:15
Localitate: alba iulia
Maşina: Focus TDDI 75 CP

Re: Problema 1.8 TDCi, 85KW - vajait motor

Mesajde kristyanson » 11 Feb 2012, 17:34

Si eu am aceeasi problema la un Focus 1.8 tddi. Problema a aparut acum patru ani, dupa o schimbare de ulei si dupa incalzirea motorului...exact ca si in cazul dumneavoastra. Am dus-o si eu la tester unde un inginer mecanic mi-a verificat-o si rasverificat-o.... mi-a schimbat furtunasul de vacum...si nimic. Mi-a spus ca turbo nu are nimic si ca alteceva nu stie ce ar putea fi.
In final am ajuns si eu pe la reprezentanta Cluj unde un... "mecanic" care nu-mi inspira incredere mi-a spus razand ca am o pisica in motor si ca pompa de ulei e vinovata.... La cat costa o pompa de ulei si stiind ce meseriasi sunt aia de la ford am renuntat.
Cert este faptul ca dupa vreo 3000 de km, vajaitul a disparut....urmand sa apara la urmatorul schimb de ulei ... si tot asa la fiecare schimb timp de 4 ani. Motorul trage perfect..., turbo lucreaza perfect..., nu am reusit nici eu sa-mi dau seama care e problema...
Va rog sa-mi spuneti si mie daca ati depistat cauza si cum ati rezolvat-o.
kristyanson
Incepator
 
Mesaje: 30
Membru din: 18 Feb 2007, 19:39

Re: Problema 1.8 TDCi, 85KW - vajait motor

Mesajde mariusp1109 » 11 Feb 2012, 17:46

@kristyanson: am raspuns la mesajul privat... a ajuns primul:)
MONDEO MK3 2.0 TDCi - 85 KW - Platinum Metallic
Avatar utilizator
mariusp1109
Incepator
 
Mesaje: 47
Membru din: 18 Dec 2007, 17:03
Localitate: Koln
Maşina: Past: Focus, Mondeo, 5er. Current: masina sotiei - 206 HDI


Înapoi la Arhiva Comercial

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 10 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 10 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 10 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 1283 pe 23 Apr 2024, 16:22

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 10 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login