Arhiva Comercial

Cel mai bun ulei pt motor ???

Subiecte in care nu s-a mai scris de 3 luni si subiecte inchise

Moderatori: KomandantuR, adicristea

Reguli forum
Daca cineva dintre cei care au subiect aici doreste mutarea acestuia in categoria Comercial, il rog sa ma anunte prin PM, E-MAIL sau printr-un mesaj aici.
In aceasta categorie nu se mai poate raspunde la subiecte.

Mesajde tudormara » 14 Iul 2006, 10:02

Gaby scrie:
tudormara scrie:cel semisintetic fiind mai ieftin... :icon_cool:


Ei , ieftin.
De unde atata.
360.000 lei/litru daca stii unde sa cauti.
Uite nu mai stiu acum cat e 5w-40. Dar nu cred ca e vreo diferenta. Mai ales daca ma uit la cele mai, ... uzuale (ca brend).
Tin minte cat era Shell-ul 5w-40 inainte. Asta daca era 5w-40... :icon_smile:


diferenta aici e de 1,2 RON per litru...deci nesemnificativ!!!
Tudor Maracine
Focus Turnir 2003 Rosu 1.8TDDi 90CP
Mondeo 2005 2.0TDCI 130CP
tudormara
Ford Freak
 
Mesaje: 126
Membru din: 15 Mai 2006, 17:42
Localitate: Romania
Maşina: Ford

intrebare....

Mesajde verga_Cip » 14 Iul 2006, 11:32

Stiu ca am sa starnesc niste injuraturi.... si nu numai.. .dar.. eu intreb:
Cat de mare poate fi "diferenta" intre un semi-sintetic (tehnilogie sintetica - Aral 5W-30) si un ulei full sintetic, daca eu fac schimbul la 10.000 km sau 12 luni...
Adica....
daca as schimba la 20.000 km probabil ca pe la 120-150 mii s-ar cunoaste.. .sau poate la 200 mii km!!
dar asa... 10.000 este o distanta rezonabila....cred eu!!

Opinii va rog!!!


PS: nu ma bateti!! :icon_redface: :icon_rolleyes:
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Mesajde Zanga » 14 Iul 2006, 12:08

Diferenta intre ulei semi-sintetic si sintetic ?

Este de la cer la pamant, uleiul semi-sintetic este tot ulei mineral dar cu niste compusi sintetici .....sa zicem este aditivat.....pe cand uleiul sintetic nu mai are compusi minerali, structura lui este complet sintetica.

Uleiurile sintetice sunt net superioare celor minerale....motivele sunt foarte multe.
Scorpio II 2.0 16V Ultima // Scorpio II 2.3 16V Ghia // Scorpio II 2.9 24V Ghia Cosworth
Avatar utilizator
Zanga
Gas Guzzler
 
Mesaje: 2871
Membru din: 11 Iun 2005, 18:41
Localitate: Printre gropile si craterele Bucurestiului

aveam habar .. .de diferente...

Mesajde verga_Cip » 14 Iul 2006, 12:45

Nu asta era intrebarea.. .diferentele (sau m-am exprimat eu gresit....)
Diferenta de uzura... sau ....
nu stiu cum sa o luati...
adica....daca e sintetic complet, pot sa-l schimb la 20.000??? si daca e semi... la 10.000??
... sunt de-acord ca e mai bun....
sau... pot sa merg cu 200 km /h fara probleme??
...nu stiu daca ma fac inteles.....?!?!?!
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Mesajde Zanga » 14 Iul 2006, 12:53

Acum am inteles ce vrei sa zici (cred), ideea e urmatoarea, intradevar uleiul sintetic se schimba mai rar, dar cel mai bine e sa il schimbi tot sa zicem la 10.000 astfel prelungesti viata motorului foarte mult. Cunosc posesori de scorpio ca al meu (ce e drept nu de la noi din tara) care schimba uleiul la max. 6000 km, si folosesc numai sintetic. Recordul lor......480.000 km facuti cu motorul nesegmentat......

Sunt firme precum penzoil care produc ulei sintetic garantat 20.000 km. Dar trebuie tinut cont si de modul de exploatare al masinii, de numarul de porniri al motorului etc. Noi nu suntem precum nemtii (care schimba uleiul sintetic la 20.000) ei se duc la cumparaturi pe distante de 30-40 km.....pe autobahn..... noi mergem la cumparaturi 1,2 sau poate 3 km si ne oprim si pornim de 10 ori motorul.....astfel uleiul ....nu mai e potrivit pentru 20.000 km.

Mersul cu 200 km/h.....pai cu cat uleiul e mai bun cu atata motorul va fi mai protejat la turatii mari.
Scorpio II 2.0 16V Ultima // Scorpio II 2.3 16V Ghia // Scorpio II 2.9 24V Ghia Cosworth
Avatar utilizator
Zanga
Gas Guzzler
 
Mesaje: 2871
Membru din: 11 Iun 2005, 18:41
Localitate: Printre gropile si craterele Bucurestiului

Mesajde marianrosu » 18 Iul 2006, 14:18

Uleiuri 5w-30 (cifra recomandata in manualul Ford)

- minerale (ex MOBIL CLEAN 5000 5W-30, ULEI CASTROL GTX 5W-30)
- sintetice (ex HAVOLINE SYNTHETIC 5W-30, Aral HighTronic F SAE 5W-30 )
- semisintetice (ex Mobil Clean 7500, CASTROL SEMI-SINTETIC 5W-30)

Nu inteleg cum uleiuri diferite au aceeasi specificatie, respectiv 5w-30
In manual nu se specifica sa fie sintetic/mineral/semisintetic
Un sfat ar fi binevenit, ca uleiul din motorul meu are peste 10000 km (Ford Fusion 2003, benzina)

P.S.
Doar la uleiul Aral am gasit exact specificatia din manualul Ford WSS-M2C913-B
Ford Fusion 2003 - 1.4 Duratec
marianrosu
Incepator
 
Mesaje: 82
Membru din: 13 Iun 2006, 00:01
Localitate: Brasov

Mesajde Zanga » 18 Iul 2006, 16:41

marianrosu scrie:Nu inteleg cum uleiuri diferite au aceeasi specificatie, respectiv 5w-30
In manual nu se specifica sa fie sintetic/mineral/semisintetic


Pai 5W-30 este vascozitatea uleiului, traba cu sisntetic sau nu este strict legata de compozitia lui sau mai bine zis din ce e facut
In manual nu se specifica decat indicele de vascozitate, alegerea o faci tu, dar uleiul sintetic e pe departe superior.
Scorpio II 2.0 16V Ultima // Scorpio II 2.3 16V Ghia // Scorpio II 2.9 24V Ghia Cosworth
Avatar utilizator
Zanga
Gas Guzzler
 
Mesaje: 2871
Membru din: 11 Iun 2005, 18:41
Localitate: Printre gropile si craterele Bucurestiului

Mesajde marcel vasile » 18 Iul 2006, 17:35

eu am luat focusul tdi 90cp,din germania si nemtii i-au pus doar mobil 0w40...are 136000km acum.eu am luat-o asta vara la 124000km.merge super,nu consuma nici un gram.eu i-am schimbat uleiul pe la 129000 si i-am pus 5w40 mobil..aralul nu mai este ce era la inceput...
marcel vasile
Member
 
Mesaje: 262
Membru din: 12 Aug 2005, 18:53
Localitate: constanta
Maşina: FORD KUGA 4WD -2008,136CP
VIN: WF0RXXGCDR8S77056

Mesajde johnyx » 19 Iul 2006, 13:14

la mondeo TDDI Fordul baga Mobil FE 5W30. E semisintetic.
Am vazut eu la reprezentanta.
John
Ford Mondeo TDDI 115 2001
Avatar utilizator
johnyx
Incepator
 
Mesaje: 71
Membru din: 02 Mai 2006, 17:23
Localitate: Cluj-Napoca
Maşina: Ford Mondeo 2001 2.0 TDDI 115

Mesajde marianrosu » 21 Iul 2006, 21:48

Zanga scrie:
marianrosu scrie:Nu inteleg cum uleiuri diferite au aceeasi specificatie, respectiv 5w-30
In manual nu se specifica sa fie sintetic/mineral/semisintetic


Pai 5W-30 este vascozitatea uleiului, traba cu sisntetic sau nu este strict legata de compozitia lui sau mai bine zis din ce e facut
In manual nu se specifica decat indicele de vascozitate, alegerea o faci tu, dar uleiul sintetic e pe departe superior.


Dar care e full sintetic ?

1. Texaco Havoline Energy 5w-30 (am vazut scris pe hartia lipita de importator specificatia, nu si pe bidon) nu are precizata compozitia. Pe situl lor am gasit niste bla-bla-uri ca e un ulei f bun, ca au pus in el nu-s ce componenti, etc. Banuiala mea e ca e un ulei mineral cu ceva aditivi sintetici

2. Mobil FE 5w-30 (n-am vazut specificatia Ford pe bidon, dar m-am uitat superficial) precizeaza clar ca e semisintetic, Macar astia sunt sinceri

3. Aral High Tronic F 5w-30 (scrie pe bidon in mod clar specificatia Ford) are precizat pe el Synth Technology. Care banuiesc ca ar aduce vorba de un ulei sintetic, dar nici aici nu spun clar ca e 100% sintetic. Dar se bat cu pumnul in piept ca e ulei special facut pentru Ford, ceea ce ma mai linisteste

4. Castrol 5w-30 inca n-am vazut, poate ala e full sintetic....daca o fi pentru Ford...

Cam asta ar fi...deci un ulei facut pentru Ford, full sintetic nu e usor de gasit :icon_confused: Astept pareri
Ford Fusion 2003 - 1.4 Duratec
marianrosu
Incepator
 
Mesaje: 82
Membru din: 13 Iun 2006, 00:01
Localitate: Brasov

Mesajde Zanga » 22 Iul 2006, 10:21

Valovoline produce seria Syn Power - complet sintetica, care include toate tipurile de indici inclusiv 5W-30
Scorpio II 2.0 16V Ultima // Scorpio II 2.3 16V Ghia // Scorpio II 2.9 24V Ghia Cosworth
Avatar utilizator
Zanga
Gas Guzzler
 
Mesaje: 2871
Membru din: 11 Iun 2005, 18:41
Localitate: Printre gropile si craterele Bucurestiului

Mesajde marianrosu » 22 Iul 2006, 12:16

Ce-i drept Valvoline mi-a scapat...si e marca buna
O sa caut si Castrol...sa vad ce 5w-30 are
Ford Fusion 2003 - 1.4 Duratec
marianrosu
Incepator
 
Mesaje: 82
Membru din: 13 Iun 2006, 00:01
Localitate: Brasov

Mesajde Zanga » 22 Iul 2006, 12:46

Uite aici un link catre gama full-sintetic de la valvoline

http://www.valvoline.com/pages/products ... ection=406

Tot acolo sunt si niste explicatii bune despre diferentele intre sintetic si clasic.

Eu am bagat 5W-40......cel mai "larg" ca valoare a vascozitatii.....si sunt foarte multuit de cum merge motorul, mai ales ca s-a vazut diferenta imediat dupa schimb.
Scorpio II 2.0 16V Ultima // Scorpio II 2.3 16V Ghia // Scorpio II 2.9 24V Ghia Cosworth
Avatar utilizator
Zanga
Gas Guzzler
 
Mesaje: 2871
Membru din: 11 Iun 2005, 18:41
Localitate: Printre gropile si craterele Bucurestiului

Mesajde marianrosu » 22 Iul 2006, 15:17

Am vazut aztazi Valvoline 5w-30 si Castrol 5w-30, ambele full sintetice scrie clar pe bidoane :icon_biggrin:
Problema e ca la producatorii pentru care sunt recomandate uleiurile astea, Ford nu apare deloc :icon_confused:
M-am uitat foarte atent

So, n-am gasit inca uleiul care sa indeplineasca conditiile :
- 5w-30
- full sintetic (sa scrie clar pe bidon ca e asa)
- recomandat pentru Ford (sa scrie pe bidon macar Ford, nu mai zic de WSS-M2C913-B specificatia din manual pentru motorul meu)
- firma cunoscuta

Banuiesc ca va trebui sa fac un compromis...desi n-as vrea
E mai important sa fie full sintetic sau sa fie facut pentru Ford ??
Baietii e la magazinul de uleiuri (unde le au pe toate : Castrol, Mobil, Aral, Texaco, Valvoline) mi-au recomandat Aralul...care intamplator sau nu e cel mai scump :icon_biggrin:
Ford Fusion 2003 - 1.4 Duratec
marianrosu
Incepator
 
Mesaje: 82
Membru din: 13 Iun 2006, 00:01
Localitate: Brasov

Mesajde Zanga » 22 Iul 2006, 17:33

Chestia cu sa scrie ford....pe bidon....e mai mult praf in ochi. Daca citesti in cartea masinii o sa vezi ca nu scrie ulei FORD....(bine se abereaza cu WSD sau compatibil), dar atata timp cat indicele de vascozitate este OK, si este in "parametrii" SAE.....si are API, SJ GD...etc....nu are cum sa dauneze motorului chiar daca nu scrie pe bidon "ford".....


OFF-topic un pic.....pe bidonul meu de antigel pentru scorpio scrie: GMC Truck, Mercedes Actros, Scania and for other heavy duty truck engines ...... :icon_lol: :icon_lol: :icon_lol:
Scorpio II 2.0 16V Ultima // Scorpio II 2.3 16V Ghia // Scorpio II 2.9 24V Ghia Cosworth
Avatar utilizator
Zanga
Gas Guzzler
 
Mesaje: 2871
Membru din: 11 Iun 2005, 18:41
Localitate: Printre gropile si craterele Bucurestiului

Mesajde teddy » 22 Iul 2006, 19:41

ce ulei imi recomandati si mie pentru un ford mondeo 1.8 benzina mk2? eventual daca imi spuneti si de unde sa iau filtrele si ce recomandati.... plus niste preturi estimative sa stiu cat sa am la mine. de 'manopera' am unde sa merg. thanks :)
teddy
Ford Freak
 
Mesaje: 134
Membru din: 17 Ian 2006, 19:34

Mesajde Asgard » 23 Iul 2006, 02:14

castrol sau mobil 5w30..cumpararea si restul mergi la laur...el produce uleiul mai ieftin , la fiel si filtrele motorcraft..mai ieftine 0723656275 e nr lui de tel
Ford Maverick 2.0 125hp
Ford Mondeo 2.0 107kw
Ford mondeo 1997 2.0 96kw
ford mondeo 2011 2.0 tdci 163hp
[color=#FF0040]Ochii care nu se vad......te vad!!![/color]
Avatar utilizator
Asgard
The Big Taz
 
Mesaje: 1395
Membru din: 28 Iun 2005, 02:03
Localitate: Buckley North Wales

Mesajde clc » 09 Oct 2006, 13:44

la prima vedere nu sant compatibil cu fuctia search, de aceea intreb. pana sa o iau, olandezu a pus in ea numa Shell. eu ce sa fac ca am gasit pareri impartite: "sa merg pe acelasi tip" sau "sa-l schimb ca n-are nimic" ?
Focus 2001, 1.8 TDDI 90 CP
Focus 2003, 1.8 TDCI 100 CP
clc
Incepator
 
Mesaje: 23
Membru din: 09 Oct 2006, 11:18
Localitate: Bucuresti

e alegerea ta....

Mesajde verga_Cip » 09 Oct 2006, 13:47

primele 2 cele mai disputate: Mobil 1 5w-30 FE semi sintetic.. pentru ford si Aral 5w-30 recomandat pentru FORD...
pana la urma pui ce crezi tu ca e mai bun pentru motor, parerea generala fiind ca SINTETIC e cel mai bine! Daca nu ai bani de sintetic, Semi de la Mobil sau Aral ca asa recomadna FORD.

BAFTA
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Mesajde mariuscociorva » 09 Oct 2006, 14:25

EU AM PUS MOBIL SI SUNT MULTUMI ... DIN GERMANIA MASINA A VENIT CU CASTROL DAR AM ALES SA IL SCHIMB SI NU IMI PARE RAU
ORICUM EU CRED CA MAI MULT DIFERA ETICHETA DECAT PRODUSUL
Ford Focus 1,8 tdci
mariuscociorva
1nsane Member
 
Mesaje: 2321
Membru din: 14 Aug 2006, 18:58
Localitate: bacau

Mesajde SGABRIEL » 09 Oct 2006, 18:52

cred ca e mai mult artificiala discutia asta despre uleiuri...inca nu am auzit pe nimeni ca i s-a imbolnavit motorul ca nu i-a pus nustiuce marca de ulei.....respecta gradul de viscozitate....blana..
Focus 2 Tournir 1.6, 101CP,2005 ...
SGABRIEL
Member
 
Mesaje: 367
Membru din: 06 Ian 2006, 20:20
Localitate: IASI

Mesajde odin » 10 Oct 2006, 19:03

Propun un test.ia fiecare o picatura de ulei din motor,il pune pe o suprafata verticala de sticla curatata cu spirt si masoara in cat timp "parcurge" 10cm.
Ce credeti?e elocvent in vreun fel testul?daca uleiul adera mai bine la suprafete, e mai bine pt motor,nu credeti?Mai ales daca se merge cu opriri dese ale motorului.
astept pareri.
Ford Fusion 2005 1.4-16V benzina, ABS, AC, 2airbag, 4 portiere, 4 roti, caroserie, etc...
odin
Member
 
Mesaje: 374
Membru din: 08 Sep 2006, 18:58
Localitate: Alba

Mesajde Gaby » 10 Oct 2006, 23:12

Paaaaaii, nu-i asa.
E normal ca un 20w-50 mineral sa adere mai bine (curge mai incet) decat un 0w-60.
Toata treaba e sa pastreze pelicula de ulei intre subamsambluri la orice temperatura si la orice turatii sau frecari, sa mai faca si etanseizari si sa mai aive si proprietati de detergenta.
Pai asa pun M30 de la locomotive(nici alea nu mai folosesc asa ceva) si gata. Asta ca sa se curga 10 cm trebuie sa scuturi sticla. :-)

Ma rog, e parerea mea.

Eu zic ca atat timp cat mai toate firmele produc uleiurile langa punctele de extractie (Arabia Saudita, tari apropiate de platformele de foraj,etc), singurul ulei care se produce numai "la el acasa" e ARAL. In rest factorul uman isi spune cuvantul peste tot. Oare Clio-ul din Turcia are aceleasi calitati ca cel din Franta ? Daca da, atunci uitati ce am scris pana acum.
Avatar utilizator
Gaby
Member
 
Mesaje: 321
Membru din: 22 Sep 2005, 02:58
Localitate: In Romanica. ...Inca. :-(

Mesajde mariuscociorva » 11 Oct 2006, 06:31

cel mai bunulei este cel care il foloseste fiecare..... poate unuia i se pare ca daca a pus mobil de exemplu troncane mai tare decat cu vechiul aral sau se incalzestre.... de aia zic ca acest subiect e uleios ... cel maibine si mai bine sa pun afiecare de care stie
Ford Focus 1,8 tdci
mariuscociorva
1nsane Member
 
Mesaje: 2321
Membru din: 14 Aug 2006, 18:58
Localitate: bacau

Mesajde inteleptu » 17 Oct 2006, 23:48

oameni buni eu am pus elf competition 10w-40 semi-syntetic, si acum aud tachetii cand pornesc masina, si pornirea nu este foarte rapida.
maine o sa iau aral hightronic F 5w-30 care are specificatia ford si va spun daca e vre-o diferenta.
Fiesta MK4('98 ) 1242 cmc, 16V(55KW/75CP), SRS, AC, servo total, airbag sofer

disponibil pe Y! messenger: inteleptu
inteleptu
Incepator
 
Mesaje: 86
Membru din: 15 Sep 2006, 11:55
Localitate: Bucuresti

Mesajde bvladimir » 17 Noi 2006, 20:15

Sunt multe de spus despre uleiuri, important este intai sa stiti semnificatia indicativelor de pe ambalaje si apoi sa alegeti calitatea uleiului. Dupa cum o sa observati sunt mai multe clasificari, in functie de cei care le fac, astfel: americanii API, comunitatea europeana ACEA, internationala SAE, apoi urmeaza specificatiile diferitilor constructori auto, VW, MB, FORD, etc.
Un lucru este clar: uleiul mineral obtinut din petrol este mai slab calitativ decat cel complet sintetic (din categoria V, pe ambalaje mai apare ca "formula V") care nu este obtinut prin prelucrarea petrolului. Unii producatori isi denumesc uleiul ca fiind sintetic in fapt el are doar calitatile unuia sintetic fiind obtinut tot din petrol dar foarte atent aditivat. Mai trebuie adaugat ca uleiul semisintetic se obtine prin amestecarea celui mineral cu cel sintetic in procente caracteristice fiecarui producator in idea de a fi mai accesibil decat cel sintetic.
Inainte de a asculta recomandarile vanzatorilor de uleiuri sau servicii documentati-va !!
bvladimir
Incepator
 
Mesaje: 2
Membru din: 10 Iun 2006, 07:25

Mesajde Extremero » 24 Noi 2006, 02:59

Am facut revizia de 150.000km.
I-am pus Mobil 1 5w50.
Pana la primavra probabil o sa ajung cu ea la 165.000 si trec pe Castrol RS 10w60.
Mitsubishi Outlander | 2.2 Instyle Navi | 2008| Jeep Cherokee [KJ] | 2.8 CRD | 2004 | Renault Super 5 | 1.4i | 1988
[EX - Ford Focus ST170] | [EX - Ford Focus Futura | 1.8 Zetec 16v | 2003]
Avatar utilizator
Extremero
Gold Member
 
Mesaje: 816
Membru din: 12 Iul 2006, 22:03
Localitate: Bucuresti

Mesajde verga_Cip » 24 Noi 2006, 11:01

Extremero scrie:Am facut revizia de 150.000km.
I-am pus Mobil 1 5w50.
Pana la primavra probabil o sa ajung cu ea la 165.000 si trec pe Castrol RS 10w60.


dupa ce faci cativa km sa ne spui impresii!

si eu am zis ca trec pe mobil, dar 5w-30.....
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Mesajde decu1 » 24 Noi 2006, 22:20

motorcraft 5w30 cum e? merita 140ron/5l?
-------------MONDEO GHIA 2003 2.0 TDCI 130CP----------------
-------------MONDEO GHIA 2005 2.0 TDCI 130CP----------------
Avatar utilizator
decu1
Ford Freak
 
Mesaje: 104
Membru din: 19 Iun 2006, 21:22
Localitate: slatina

Mesajde adiy » 29 Mar 2007, 19:42

Am pe cineva in Italia si face revizia acolo. Reviziile le face la 25000 si ii pun ulei Aral in
masina. O data a ajuns pe undeva pe la 28000
si mecanicii iau spus ca nu este o problema daca
ajungi la 30000, sa nu depasesti. Cred ca acolo lucrurile stau mai bine ca la noi. Masina o are de noua. Acum are 830000 si nu prea a lasat-o sub 150 km/h si nu a avut nici o problema. P.S. Motor muncit nu gluma!
FORD FOCUS break 09/2003, TDDI, 1.8, 90CP
adiy
Incepator
 
Mesaje: 32
Membru din: 25 Feb 2007, 15:15
Localitate: OLTENITA
Maşina: FORD FOCUS 09 / 2003 ; 90 CP TDDI

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Arhiva Comercial

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 10 vizitatori

cron

Cine este conectat

În total sunt 10 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 10 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 1283 pe 23 Apr 2024, 16:22

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 10 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login