Glume de autobază (pe bune)
Aş vrea ca aici să se posteze întamplări trăite de voi care să aibă haz…
În autobaza unde am deschis eu ochii am apucat să trăiesc anumite întâmplări pe care le voi ţine minte forever. Poate unora or să vi se pară glume proaste, dar asta era viaţa de şofer atunci… nu mi-o luaţi în nume de rău!
A fost odată ca niciodată o autobază. Autobazele medii aveau cam 500-700 de maşini.
Ele erau împărţite pe „coloane” aşa cum unităţile militare au plutoane, companii, regimente, etc…
O coloană avea de la 20 la 70 de maşini.
Aceste coloane erau compuse de obicei din maşini de acelaşi tip constructiv (basculante, carosate, autobetoniere, platforme cu macara, automacarale, autoşei, trailere, etc…) şi se încerca pe cât posibil să fie şi aceeaşi marcă. De ce? Deoarece şefului de coloană îi era mult mai uşor să-şi distribuie în planul ce-l avea de urmat maşinile care erau toate la fel…
Vă daţi seama, desigur, că din cele 40 de maşini pe care le aveai în paorohie, ca şef de coloană, niciodată (sau foarte rar) nu mergeau toate simultan… Sigur aveai în RT 1 sau RT 2 (revizii tehnice semestriale obligatorii în orice autobază) una-două, mai aveai defecte diferite în atelier, mai puteai avea accidentate etc… reperaţiile puteau dura 1-2 zile sau mai mult, în funcţie de caz, tu trebuia să jonglezi cu maşinile valide aşa încât să meargă treaba…
Acum, că sper, că aţi înţeles ce e aia o coloană vă daţi seama că şoferii din coloana respectivă erau ca şcolarii dintr-o clasă şi-şi făceau tot felul de nefăcute între ei…
Ei bine, prin anii 80şiceva, mai rămăseseră la vreo 2 coloane câteva camione SR 114 pe benzină. Pe aceste maşini erau de obicei oameni bătrâni care aşteptau pensia şi nu mai aveau nici un chef să se adapteze pe noile cuceriri ale industriei noastre multilateral dezvoltate. Şi mai erau şi îndărătnici şi răi, că aşa le şade bine la moşi…
Colegii ăi tineri cu maşini noi erau trimişi unde era mai greu şi din cauza asta s-a creat o rivalitate care era alimentată şi de puturoşeala şi vanitatea excesivă a bătrânilor cărora li se părea că odată cu ei se va duce de râpă tot Pământul… Şefii de coloană îi protejau atât cât puteau datorită vârstei şi bunului-simţ care existala vremea aia între tineri şi bătrâni…
Dintre moşi, era unul dugos rău, cu toată lumea, când zâmbea răsărea soarele, rău, taciturn… un naşparliu… făcea o pană într-o juma de zi, doar să nu roage un coleg tânăr să-l ajute şi să fie gata într-o oră… şi să zbiere contra lor…
Băieţii s-au gândit să-l frigă niţel. Au făcut aşa:
L-au aşteptat să plece acasă după program, seara.
Au luat nişte sârmă de 2.
Unul din ei luase din drum una bucată cotoi mort de câteva zile.
Au deschis capota moşului.
Au pus cotoiul pe galeria de evacuare şi l-au legat temeinic cu sârmele alea. Solid!
Au închis capota.
A doua zi moşul a plecat din autobază şi abandonat maşina pe ghencea după vreo 5 km. Cotoiul începuse să se facă una cu galeria, se topea…
E inutil să vă spun cum mirosea hoitul ăla carbonizat…
Maşina a ajuns înapoi în autobază la ştangă deşi era în perfectă stare de funcţionare.
acea maşină a mirosit a hoit şi după ce i s-a înlocuit galeria cu alta din parcul rece...
În autobaza unde am deschis eu ochii am apucat să trăiesc anumite întâmplări pe care le voi ţine minte forever. Poate unora or să vi se pară glume proaste, dar asta era viaţa de şofer atunci… nu mi-o luaţi în nume de rău!

A fost odată ca niciodată o autobază. Autobazele medii aveau cam 500-700 de maşini.
Ele erau împărţite pe „coloane” aşa cum unităţile militare au plutoane, companii, regimente, etc…
O coloană avea de la 20 la 70 de maşini.
Aceste coloane erau compuse de obicei din maşini de acelaşi tip constructiv (basculante, carosate, autobetoniere, platforme cu macara, automacarale, autoşei, trailere, etc…) şi se încerca pe cât posibil să fie şi aceeaşi marcă. De ce? Deoarece şefului de coloană îi era mult mai uşor să-şi distribuie în planul ce-l avea de urmat maşinile care erau toate la fel…
Vă daţi seama, desigur, că din cele 40 de maşini pe care le aveai în paorohie, ca şef de coloană, niciodată (sau foarte rar) nu mergeau toate simultan… Sigur aveai în RT 1 sau RT 2 (revizii tehnice semestriale obligatorii în orice autobază) una-două, mai aveai defecte diferite în atelier, mai puteai avea accidentate etc… reperaţiile puteau dura 1-2 zile sau mai mult, în funcţie de caz, tu trebuia să jonglezi cu maşinile valide aşa încât să meargă treaba…
Acum, că sper, că aţi înţeles ce e aia o coloană vă daţi seama că şoferii din coloana respectivă erau ca şcolarii dintr-o clasă şi-şi făceau tot felul de nefăcute între ei…
Ei bine, prin anii 80şiceva, mai rămăseseră la vreo 2 coloane câteva camione SR 114 pe benzină. Pe aceste maşini erau de obicei oameni bătrâni care aşteptau pensia şi nu mai aveau nici un chef să se adapteze pe noile cuceriri ale industriei noastre multilateral dezvoltate. Şi mai erau şi îndărătnici şi răi, că aşa le şade bine la moşi…
Colegii ăi tineri cu maşini noi erau trimişi unde era mai greu şi din cauza asta s-a creat o rivalitate care era alimentată şi de puturoşeala şi vanitatea excesivă a bătrânilor cărora li se părea că odată cu ei se va duce de râpă tot Pământul… Şefii de coloană îi protejau atât cât puteau datorită vârstei şi bunului-simţ care existala vremea aia între tineri şi bătrâni…
Dintre moşi, era unul dugos rău, cu toată lumea, când zâmbea răsărea soarele, rău, taciturn… un naşparliu… făcea o pană într-o juma de zi, doar să nu roage un coleg tânăr să-l ajute şi să fie gata într-o oră… şi să zbiere contra lor…
Băieţii s-au gândit să-l frigă niţel. Au făcut aşa:
L-au aşteptat să plece acasă după program, seara.
Au luat nişte sârmă de 2.
Unul din ei luase din drum una bucată cotoi mort de câteva zile.
Au deschis capota moşului.
Au pus cotoiul pe galeria de evacuare şi l-au legat temeinic cu sârmele alea. Solid!
Au închis capota.
A doua zi moşul a plecat din autobază şi abandonat maşina pe ghencea după vreo 5 km. Cotoiul începuse să se facă una cu galeria, se topea…
E inutil să vă spun cum mirosea hoitul ăla carbonizat…
Maşina a ajuns înapoi în autobază la ştangă deşi era în perfectă stare de funcţionare.
acea maşină a mirosit a hoit şi după ce i s-a înlocuit galeria cu alta din parcul rece...
decât Fiat, mai bine Logan... sau, hai, Ford...
cea mai bună băutură este apa de izvor
dacă pui o picătură într-un kil de vinişor!
motoarele de la 6 cilindri în sus cântă!
cea mai bună băutură este apa de izvor
dacă pui o picătură într-un kil de vinişor!
motoarele de la 6 cilindri în sus cântă!
-
Moartea - Member
- Mesaje: 291
- Membru din: 02 Iun 2007, 14:56
- Localitate: Bucureşti
- Maşina: Transit mk7, passat 3B (B5) 1.8 20 sopapi, hergestellt am Bremen, in 1998, in Deutschland