Arhiva Comercial

Aditivi motor...care si cum

Subiecte in care nu s-a mai scris de 3 luni si subiecte inchise

Moderatori: KomandantuR, adicristea

Reguli forum
Daca cineva dintre cei care au subiect aici doreste mutarea acestuia in categoria Comercial, il rog sa ma anunte prin PM, E-MAIL sau printr-un mesaj aici.
In aceasta categorie nu se mai poate raspunde la subiecte.

Aditivi motor...care si cum

Mesajde Maximilian » 26 Oct 2006, 18:30

Pana la urma dupa ce am schimbat uleiul cu un semi-sintetic(Esso), am facut 100-200 de km si am pus un 2+2 tratament ulei cu teflon. Nu am crezut, dar chiar se simte diferenta.

Masina oricum tragea super insa dupa ce am pus tratamentul(pe care scrie ca reduce frecarile, reduce zgomotul etc si care am observat ca e f vascuos) masina merge mult mai frumos, motorul chiar suna super frumos, iar puterea pare sa fi crescut.

Nu mi-am dat seama de cresterea de putere in acceleratie pana cand am ramas surprins ca la schimbarea din treapta 2 in treapta 3 la 95 km/h a "dat scartz"(adica au scartait rotile motoare).

Pe treapta 2 daca schimb violent oricum rotile patineaza serios, dar la a 3-a nu am mai patit. Este destul de dragut sa treci pe langa cineva la aproape 100 la ora si sa aiba suficienta putere/cuplu incat sa patineze rotile.(in general nu o exploatez asa dar e interesat de observat)

Mai aveti pareri legate de aditivi? Ar fi trebuit sa iau STP dar nu am gasit in benzinarii(sau nu am gasit ce cautam) pt ca am inteles ca e si mai bun(e si mai scump...e cam 300 de mii..nu stiu exact).

Eu zic oricum ca a meritat acest 2+2, a costat aproape 200 de mii, se pune o data la 6 schimburi de ulei(sau asa zic ei).

Am repostat aici pentru a afla si alte parerei daca exista legate de aditivi pt motor, benzina, eficienta lor s.a.m.d.
Avatar utilizator
Maximilian
Petrol Head
 
Mesaje: 1938
Membru din: 03 Apr 2006, 23:04
Localitate: Bucharest
Maşina: Ford Granada mk II 2,3 V6 GL 1982

Mesajde Extremero » 26 Oct 2006, 20:52

Parerea mea e ca daca motorul e dus, poti sa experimentezi diversi aditivi, dar tot dus ramane.
Poate cateva sute de km vei simti ceva imbunatatiri dar dupa aceea va fi la fel, daca nu mai rau daca folosesti aditivi care au diverse particule.

Daca motorul e bun, uita de aditivi. Ia ulei de cea mai buna calitate si schimba-l la timp. Ia filtre bune, nu turcisme de 2 lei.
Cand zic ulei bun, ma refer la uleiuri de 45-50RON/lirtu (Mobil 1; Castrol RS Racing, Elf 5w50). Fata de uleiurile astea un aditiv de 2-30RON e inutil si mai mult iti polueaza motorul decat ajuta la ceva. Nici macar Duralube care cica e cel mai tare si cel mai scump e cam inutil. Eu am bagat in batranul meu R5 de 2 ori Duralube, dar in acelasi timp am mers doar cu Castrol RS Racing. Are 300.000 km masina cu setul original si inca trage de rupe si nu mananca ulei (ma rog... mananca 1 litru la 12.000km/la un schimb de ulei). Apoi am stat si m-am gandit ca am dat banii degeaba.

Rationamentul e simplu:
1.
Gandeste-te, oare de ce niciun producator de ulei nu a venit cu vreun aditiv (inclus in ulei sau vandut separat) cu toate ca ar fi un pretext excelent de reclama pt orice producator ceva de genul "Foloseste ulei Mobil XYZ + Noul aditiv Mobil Super-Hyper-Ultra si daca iti spargi baia de ulei poti merge inca 100km din cauza aditivului". Si nu cred ca marii petriolisti nu au bugete de cercetare mai mari decat 2+2/Duralube/STP etc.

2. Uita-te la pret:
Aditiv = 20-30-100RON (Duralube) = 60.000km
Ulei bun = 40-50RON/litru x 4-5L/schimb = 15.000km
Deci daca ar vrea, orice producator de ulei ai putea include in ulei cota parte din orice aditiv si s-ar putea lauda cu asta. Dar nu o face, desi pretul aditivului raportat la nr de km "garantati" ar insemna mai nimic in pretul uleiului.

3. De ce nu se folosesc aditivi de ulei in masinile de curse? Desi alea sunt solicitate la maxim si piesele sunt foarte scumpe deci ar merita sa mai traga de ele cu o investitie de max 30Eur.

Mai e un aspect: aditivii grosi, pe baza de teflon sau alte particule cica se depun pe segmenti si cilindrii si maresc compresia, scad fortele de frecare, disperseaza caldura etc. Nu sunt chimist, poate asa o fi. Dar eu nu cred ca acele particule rezista mai mult de cateva sute de km la sarcinile din interiorul unui motor. Iar dupa aceea devin gunoi care circula si se depune prin motor.

E asemanator si cu solutiile de "lipit" radiatoare. Pe moment poate iti rezolvi problema, dar in afara de gaura respectica solutia va tinde sa astupe si alte gauri. Si apoi te vei mira de ce se incalzeste motorul sau de ce nu mai ajunge caldura destula la radiatorul din interior (calorifer).

Pererea mea. Care este. :icon_biggrin:
Mitsubishi Outlander | 2.2 Instyle Navi | 2008| Jeep Cherokee [KJ] | 2.8 CRD | 2004 | Renault Super 5 | 1.4i | 1988
[EX - Ford Focus ST170] | [EX - Ford Focus Futura | 1.8 Zetec 16v | 2003]
Avatar utilizator
Extremero
Gold Member
 
Mesaje: 816
Membru din: 12 Iul 2006, 22:03
Localitate: Bucuresti

Mesajde Maddogul » 26 Oct 2006, 21:15

Eu am pus Slick50 fiindca solicit motorul nu e cu teflon sau altceva insa pot sa va spun de duralube trata motorul de 20K KM si s-a desfacut
NU S_A PUTUT SCOATE ULEIUL DE PE AXA CU CAME PENTRU A FI PRELUCRATA DECAT PRIN ARDERE REPETATA CU BENZINA SI GAZ DE GRATA SI SPIRT SI ORICE INFLAMABIL
Deci o stergeai cu carpa si era curata in 3 secunde se reacoperea cu un strt subtire de lubrifiere deci pe mine unul prefer sa cred ca ajuta motorul al pornire unde e cel mai greu si nu la 6000RPM cat ii dau eu numai pentru asta merita
http://www.slick50.ro + ca e recomandat de FORD
Cu Stima
Kuga 2.5 Duratec PHEV 225 CP 2022 St-Line X
Kuga 1.5 Ecoboost 182 CP 2018 Titanium X,
Fiesta 1.7I 16v VCT 125 CP Sport '01,
Scorpio BOB 2.9 24V 207Cp '94,
Mondeo MK2 '98 2.0 130Cp '97

Maddog Garage
Avatar utilizator
Maddogul
 
Mesaje: 5627
Membru din: 23 Iun 2005, 12:06
Localitate: Prin Romania AKA Bucuresti
Maşina: Fiesta Mk5 1.7 VCT
VIN: WF0FXXGAGFRA56025

Mesajde Maximilian » 26 Oct 2006, 21:46

Ce pot sa spun, nu poate fi acuzat nimeni ca nu ar avea dreptate...nu am ajuns la nici o concluzie.
Eu nu am vorbit despre aditivi pusi pe un motor terminat. Un motor terminat se schimba, se segmenteaza, etc. Aditivul ii va mai prelungi agonia cel mult.
Eu vorbeam de folosirea aditivilor in general. Recomandarea pe care am primit-o cand am pus aditiv a fost sa iau 2+2 sau mai bine STP.
Am auzit de la mai multa lume iar acum am observat si eu ca intr-adevar anumite sunete care tin de frecare la motor dispar sau se diminueaza, iar motorul intr-adevar parca merge mai frumos...diferenta oricum este destul de greu sesizabila, nu pot sa zic ca iti schimba viata motorului cu totul. Cred totusi ca desi uleiurile din comert contin aditivi nu strica cu nimic sa mai pui ceva care sa ridice vascuozitatea. Nu vad ce ar fi rau in treaba asta. Oricum, faptul ca a aparut acel "scartz" pe a 3-a zic eu ca reflecta faptul ca a aparut o crestere de cuplu...observabila ori dupa schimbul de ulei(cand am trecut de la un schimb de ulei romanesc la un Esso semisintetic) ori dupa adaugarea aditivului.
Dura Lube parca nu as pune daca nu as sti sigur ca functioneaza...este totusi prea scump.
Oricum, din ce a postat Maddogul trag concluzia ca intr-adevar ar functiona...sa nu poata sa il dea jos de pe axa cu came...spune totusi ceva relativ la protectia pe care o confera motorului.
Tata a pus Dura Lube pe Dacie, pe vremea cand avea motorul vechi, cel terminat. Dadea fum in spate...nori, lasa negru si totusi dupa tratamentul cu Dura Lube puterea a crescut si se simtea..totusi nu am condus-o eu in vremea aia(eram prea mic) si nu pot sa confirm ceea ce spun :icon_lol:
Avatar utilizator
Maximilian
Petrol Head
 
Mesaje: 1938
Membru din: 03 Apr 2006, 23:04
Localitate: Bucharest
Maşina: Ford Granada mk II 2,3 V6 GL 1982

Mesajde Huffy » 26 Oct 2006, 21:52

S-a mai discutat la greu despre aditivi..citeste pana la sfarsit, sunt doua topicuri cu acelasi subiect care au fost unite..

http://forum.clubford.ro/viewtopic.php?t=676&start=0

Parerea si sfatul meu..mai bine NU..
Avatar utilizator
Huffy
 
Mesaje: 4692
Membru din: 07 Iun 2005, 19:51
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford

Mesajde Maximilian » 26 Oct 2006, 22:03

Ok...scuze, nu am vazut celalalt topic pt ca era chiar destul de bine ascuns. Eram curios numai.
Avatar utilizator
Maximilian
Petrol Head
 
Mesaje: 1938
Membru din: 03 Apr 2006, 23:04
Localitate: Bucharest
Maşina: Ford Granada mk II 2,3 V6 GL 1982

Mesajde Zanga » 30 Oct 2006, 12:41

MOVED
Scorpio II 2.0 16V Ultima // Scorpio II 2.3 16V Ghia // Scorpio II 2.9 24V Ghia Cosworth
Avatar utilizator
Zanga
Gas Guzzler
 
Mesaje: 2871
Membru din: 11 Iun 2005, 18:41
Localitate: Printre gropile si craterele Bucurestiului

Mesajde ro_marian_2005 » 02 Aug 2007, 01:23

La mine in carte scrie sa nu se foloseasca aditivi in ulei deoarece dauneaza motorului.
Ford Focus 1.6 TDCi 109 CP
ro_marian_2005
Incepator
 
Mesaje: 15
Membru din: 20 Iul 2007, 22:46

Mesajde ciocrosu » 02 Aug 2007, 19:27

Eu personal am folosit dura lube in fosta dacie, motor terminat cu bataie, sfatul mecanicilor a fost " un set nou si repede ca voi ramane in drum ".:shock: :shock:
Masina o cumparasem recent cu toti banuti mei, finante ioc, am zis sa incerc.... concluzia :D... am facut cu masina 40000 km. si am vandut-o si inca mergea "bine " dupa parerea cumparatorului :D.
Eu personal am fost super incantat.

Am citit si topicul celalalt dar nu am vazut pe nimeni care blameaza un produs sau altul sa spuna concret:
Fratilor am pus XXY si mi-a crapat motorul.
Toate argumentele duc undeva departe, foarte departe si imposibil de verificat, in schimb am citit marturi de genul:
L-am folosit XXZ km si motorul a mers bine si merge in continuare bine.( sa nu spun foarte bine, si posesorul multumit dar...nesigur in sustinerea produsului din cauza vehementei cu care uni blameaza un produs vazut, probabil, doar in poze )

Concluzile le trageti singuri. :wink:
Avatar utilizator
ciocrosu
Member
 
Mesaje: 469
Membru din: 23 Noi 2006, 20:38
Localitate: Sf. Gheorghe

Mesajde bil » 02 Aug 2007, 21:16

Extremero .... atentie la recomandari CITEZ (Mobil 1; Castrol RS Racing, Elf 5w50)"
Pentru motoarele de generatie noua, uleiurile recomandate de tine sunt OK, dar pentru motoare de generatie veche nu sunt recomandate.
La motorul lui Max nu cred ca are ce sa dauneze (este un motor cu ceva uzura, generatie veche etc).Numai ca trebuie respectat ceea ce scrie pe cutie.
Ford Sierra
Avatar utilizator
bil
1nsane Member
 
Mesaje: 2124
Membru din: 23 Sep 2005, 22:08
Localitate: Bucuresti

Mesajde mercenarul » 07 Sep 2007, 19:07

Am un ford mondeo de 2000 cmc. diesel din 2003, luat din germania la 127000 km., acum am 129000 si vreau sa-i fac un tratament cu duralube sau metabond, .Ce ma sfatuiti, care este mai bun.Motorul merge bine dar are totusi aproape 130000.Credeti ca as face rau daca as face tratamentul cu unul din cele doua.Ce ulei ma sfatuiti sa folosesc. Va rog sa-mi dati sfaturi competente pentru ca sunt afon in materie.
Totodata as dori sa stiu daca se poate monta un computer de bord si la ce pret( pentru a arata consumul la bord, etc), locasul exista dar arata doar temperatura exterioara in grade C si F. Multumesc!
mercenarul
Incepator
 
Mesaje: 48
Membru din: 02 Aug 2007, 19:36

Mesajde verga_Cip » 07 Sep 2007, 20:37

$1 scrie:$2m un ford mondeo de 2000 cmc. diesel din 2003, luat din germania la 127000 km., acum am 129000 si vreau sa-i fac un tratament cu duralube sau metabond, .Ce ma sfatuiti, care este mai bun.Motorul merge bine dar are totusi aproape 130000.Credeti ca as face rau daca as face tratamentul cu unul din cele doua.Ce ulei ma sfatuiti sa folosesc. Va rog sa-mi dati sfaturi competente pentru ca sunt afon in materie.
Totodata as dori sa stiu daca se poate monta un computer de bord si la ce pret( pentru a arata consumul la bord, etc), locasul exista dar arata doar temperatura exterioara in grade C si F. Multumesc!



Ti-am raspuns la celalalt post, te rog nu posta in 10 locuri. :roll:
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Mesajde Officer » 07 Sep 2007, 20:56

nu se recomanda folosirea aditivilor de ulei niciodata la nicio masina...iar la Ford e specificat in carte
Obsedat de ordine si disciplina.
Avatar utilizator
Officer
Elodia
 
Mesaje: 5942
Membru din: 21 Mai 2006, 14:38
Localitate: Ilfov
Maşina: Nu mai am ford :(

Mesajde mercenarul » 11 Sep 2007, 20:31

pe pagina oficiala a produsului SLIK 50 scrie ca este un produs recomandat de FORD .Nu mai inteleg ,cine minte.
mercenarul
Incepator
 
Mesaje: 48
Membru din: 02 Aug 2007, 19:36

Mesajde Officer » 11 Sep 2007, 20:42

poti sa dai un mail la Ford Motor Co. si cu linkul in care ai gasit ca acel aditiv e recomandat de Ford si sa ii intrebi daca e adevarat.

si uite aici si alte pareri despre acel aditiv:
http://www.brickboard.com/ARCHIVES/1997DEC/5827.shtml
ultima mi se pare edificatoare: "I'd rather believe in Santa Clause" :D
Obsedat de ordine si disciplina.
Avatar utilizator
Officer
Elodia
 
Mesaje: 5942
Membru din: 21 Mai 2006, 14:38
Localitate: Ilfov
Maşina: Nu mai am ford :(


Înapoi la Arhiva Comercial

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 12 vizitatori

cron

Cine este conectat

În total sunt 12 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 12 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 12 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login