Schimbare distributie FF1 1,6 16V home made.
Inainte de a incepe va trebuie un service prevazut cu groapa sau elevator.
1. Se ridica caopta
2. Se demonteaza cureaua ce angreneaza copresorul aer conditionat, pompa de apa si alternator. (Pt cine nu a mai desfacut a se nota pozitia ei in montaj, pt ca mai trebuie pusa si la loc
)
3. Se sa jos roata fata dreapta si se suspenda masina pe un butuc.
4. Se demonteaza alternatorul si electromotorul.
5. Se demonteaza intinzatorul si fulia la pompa de apa, dupa care se verifica daca are joc.
6. Se suspenda motorul cu un cric si se incepe demontarea aparatorilor de la distributie.
7. Se slabeste cureaua de distributie si se blocheaza volanta (prin lacasul electromotorului)
8. CU MARE ATENTIE DE DESFACE SPRE STANGA (INVERS SENSULUI DE ROTATIE AL MOTORULUI) SURUBUL DE LA ARBORE (SPUN CU MARE ATENTIE PT CA DACA SE RUPE E JJJAAAAALEEEE)
9. Se demonteaza aparatoarea ce protejeaza pinionul distributie de la arbore.
10. Se demonteaza suportul motorului, lasandu-se suspendat pe cric.
11. Se inlocuieste cureaua de distributie si rulmentul intinzator (de preferat motorcraft)
12. Se scoate bujia de la pistonul 1, se demonteaza capacul la culbutori, dupa care se aduce pistonul 1 sus. (Mare griga sa nu scapati ceva in capul pistonului ca iar e JALE)
13. Se verifica axele cu came... (nu se umbla la ele decat daca sar de la punct) astfel incat la pistonul 1 sa fie pe liber (sa nu atace nici admisia nici evacuarea)
14. Se strange jos la arbore si se da drumul rulmentului intinzator de la distributie.
15. Cu o cheie de 18 se invarte motorul usor o tura inspre sensul de rotatie (adica spre botul masinii) pt a verifica daca loveste sau blocheaza.
16. Daca nu loveste se monteaza electromotorul si se porneste motorul.
17. Daca a pornit si merge rotund se reia operatiunea inversa.
SUCCES !!!
SI NU UITATI...IN FIECARE FOCUS EXISTA UN CAMPION.
Cu respect,
Zaf
Un copac loveste o masina numai in caz de legitima aparare.