DIAGNOZA ARIAN MOTORS
Bon..deci deschid acest topic atat cu impresii mai in detaliu despre testul facut la Arian Motors cat si problemele/rezolvarile pe care le-am gasit.
Testul la tinul directorul de service, un om care mi s-a parut super.
Initial ne-am inteles greu cu privire la ce face testul...urmaream neaparat testul de injectoare si "calcularea" acelor parametri (factor de compensare al injectorului) care ma interesau pe mine.
Testerul nu e WIRELESS ... am fost acum 2 sapt la unul care scotea niste paramentri pe care i-am citit impreuna cu tipii de acolo...si la sfarsit mi-a zis ca masina merge si mi-a luat banii!!
Asta a fost relativ simplu, urmarit coduri de eroare si parametri la general.
2 coduri de eroare au fost inregistrate:
- primul este cel de care stiam P0070 - Senzor ambiental de temperatura - eu nu am clima ci doar AC. Tipul a zis ca e senzorul exterior de temperatura, insa indicatia pe bord (CDB) e relativ buna. Din cate crede el, acesta POATE da semnale "proaste" compresorului astfel incat sa nu mai porneasca. Asta trebuie sa o mai investighez....
- a doua a fost eroare senzor conducta combustibil, eroare care genereaza afisarea eronata a numarului de km pana la alimentare pe calculatorul de bord. Aici treburile sunt mai simple, insa, nu am stabilit exact UNDE se afla acest senzor.
Am mai primit indicatii cu privire la mici scurgeri la unul dintre injectoare. Se pare ca piulitza de stragere e slabita. Recomandarea a fost sa o strang cu mare atentie deoarece: teava trebuie stransa deopotriva la un capat si la celalalt pentru a nu provoca indoiri excesive, strangulari si deformari. Este posibil sa aiba un cuvant si o-ring-ul de la injector.
O alta indicatie a fost cea de volanta, in opinia lui si a unui mecanic de acolo nu volanta este cea care face zgomot la porniri la cald, ci mai degraba o rola/fulie sau intinzatorul de curea de accesorii. Recomandarea a fost sa dau jos cureaua si sa fac cateva porniri si daca totul nu e de acolo sa verific si rola la distributie - mai putin probabil.
Testul de injectoare a fost unul edificator: TOATE INJECTOARELE MERG BINE. Factorii de compensare sunt:
pana in 1 la injectorul 1;
sub 0 sau negativ la injectoarele 2 si 4;
undeva peste 1 la injectorul 3, dar nu mai mult de 2;
In opinia lui factorii de corectie negativi de la injectoarele 2 si 4 nu reprezinta un pericol. Cel de la 3 iar nu este un pericol.
Factorii de compensare sunt in generali oscilanti si se pot recalibra, lucrul care l-a facut si la masina mea. Nici la o masina noua factorii nu sunt 0!!
Lucruri bune: deschis la intrebari si probleme, sub multe aspecte chiar explicit si cu rabdare.
Lucruri mai putin bune: anumite aspecte mai putin explicate, sau cu explicatii mai putin edificatoare. Avand in vedere ca nu era mecanic de Ford inclin sa cred ca per ansamblu lucrurile au fost muuult mai bune.
Testul a fost GRATIS asa cum s-a scris.
Pe timpul testului am stat langa el, urmarind parametrii pe calculator.
Nu mi-a recomandat sa spal motorul, ci doar sa-l sterg cu o carpa.
Multumiri.
Testul la tinul directorul de service, un om care mi s-a parut super.
Initial ne-am inteles greu cu privire la ce face testul...urmaream neaparat testul de injectoare si "calcularea" acelor parametri (factor de compensare al injectorului) care ma interesau pe mine.
Testerul nu e WIRELESS ... am fost acum 2 sapt la unul care scotea niste paramentri pe care i-am citit impreuna cu tipii de acolo...si la sfarsit mi-a zis ca masina merge si mi-a luat banii!!

Asta a fost relativ simplu, urmarit coduri de eroare si parametri la general.
2 coduri de eroare au fost inregistrate:
- primul este cel de care stiam P0070 - Senzor ambiental de temperatura - eu nu am clima ci doar AC. Tipul a zis ca e senzorul exterior de temperatura, insa indicatia pe bord (CDB) e relativ buna. Din cate crede el, acesta POATE da semnale "proaste" compresorului astfel incat sa nu mai porneasca. Asta trebuie sa o mai investighez....
- a doua a fost eroare senzor conducta combustibil, eroare care genereaza afisarea eronata a numarului de km pana la alimentare pe calculatorul de bord. Aici treburile sunt mai simple, insa, nu am stabilit exact UNDE se afla acest senzor.
Am mai primit indicatii cu privire la mici scurgeri la unul dintre injectoare. Se pare ca piulitza de stragere e slabita. Recomandarea a fost sa o strang cu mare atentie deoarece: teava trebuie stransa deopotriva la un capat si la celalalt pentru a nu provoca indoiri excesive, strangulari si deformari. Este posibil sa aiba un cuvant si o-ring-ul de la injector.
O alta indicatie a fost cea de volanta, in opinia lui si a unui mecanic de acolo nu volanta este cea care face zgomot la porniri la cald, ci mai degraba o rola/fulie sau intinzatorul de curea de accesorii. Recomandarea a fost sa dau jos cureaua si sa fac cateva porniri si daca totul nu e de acolo sa verific si rola la distributie - mai putin probabil.
Testul de injectoare a fost unul edificator: TOATE INJECTOARELE MERG BINE. Factorii de compensare sunt:
pana in 1 la injectorul 1;
sub 0 sau negativ la injectoarele 2 si 4;
undeva peste 1 la injectorul 3, dar nu mai mult de 2;
In opinia lui factorii de corectie negativi de la injectoarele 2 si 4 nu reprezinta un pericol. Cel de la 3 iar nu este un pericol.
Factorii de compensare sunt in generali oscilanti si se pot recalibra, lucrul care l-a facut si la masina mea. Nici la o masina noua factorii nu sunt 0!!
Lucruri bune: deschis la intrebari si probleme, sub multe aspecte chiar explicit si cu rabdare.
Lucruri mai putin bune: anumite aspecte mai putin explicate, sau cu explicatii mai putin edificatoare. Avand in vedere ca nu era mecanic de Ford inclin sa cred ca per ansamblu lucrurile au fost muuult mai bune.
Testul a fost GRATIS asa cum s-a scris.
Pe timpul testului am stat langa el, urmarind parametrii pe calculator.
Nu mi-a recomandat sa spal motorul, ci doar sa-l sterg cu o carpa.

Multumiri.
Asigura-te temeinic cand conduci...motociclistii chiar exista in trafic!!!
Fa parte din grupul CLUBFORD Bacau
http://forum.clubford.ro/viewtopic.php?f=15&t=1285
Ex: Ford Focus turnier 1.8 TDCi 85 kW 2003
Fa parte din grupul CLUBFORD Bacau
http://forum.clubford.ro/viewtopic.php?f=15&t=1285
Ex: Ford Focus turnier 1.8 TDCi 85 kW 2003
-
verga_Cip - 1nsane Member
- Mesaje: 12705
- Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
- Localitate: Bacau
- Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005